Alternatív üzemanyag-felhasználású Multipla-k

3 különbözõ környezetbarát Multipla gyártását kezdték el


Multipla Bipower

Ez a verzió CNG-vel (sûrített földgáz) és benzinnel vagy gázolajjal is képes üzemelni. Három CNG tankot helyeztek el a padlólemez alatt, ami összesen 164 liter üzemanyagot volt képes tárolni. Ez a mennyiség körübelül 500km-re volt elegendõ. Az 1581cc-s 16 szelepes motort alakították át, hogy mind a két féle üzemanyagot használni tudja. A vezetõ tudja eldönteni, hogy benzinnel vagy gázzal mûködjön a motor. A motor 103 lóerõt teljesített benzines üzemmódban, míg gázos üzemmódban csupán 68 lóerõt teljesített.

Fiat Multipla Bipower


Multipla Blupower

Ebben a változatban 4 darab összesen 216 literes tartály volt LPG gáznak, mivel az autó csak ennek felhasználásával mûködik. A motor ugyanaz az 1.6-os 16 szelepes, csal optimalizálták gázos üzemre. A végsebesség 160km/h, és a hatótávolsága 700km.

Fiat Multipla Blupower


Multipla Hybrid

Ebben a modellben az 1581cc-s 16 szelepes 103 lóerõs motor volt kiegészítve egy 30kW-os aszinkron három fázisú AC motorral. Összesen 15 darab 14,4V-os nickel-metal hybride akkumulátort helyeztek el a kocsi padlólemezén. A két motort egy Selespeed váltóhoz kötötték, aminek 3 üzemállapota volt:
'Elektromos'

Ez csak a villanymotort használta és a váltót kettes sebességi fokozatba tette
(hatótáv 70km, végsebesség: 80km/h);
'Elektromos, töltés üzemmóddal '
A kocsit továbbra is az elektromos motor hajtotta, ugyanolyan feltételek mellett, de közben a benzinmotor töltötte az akkumulátort. Így megnövekedett a hatótávolság
'Hybrid'
Mindkét motort használta ez az üzemmód. Egy számítógép döntötte el hogy mikor melyiket használta a kocsi. Elinduláshoz az elektromotor üzemelt, de nagyobb sebességnél, ahol már elkélt a nyomaték a benzinmotort is beindította és átváltott rá.

Fiat Multipla Hybrid

close