FIAT Punto (II. széria)
Történeti áttekintés

Fiat PuntoAz új Punto-t a Fiat gyár 100. évfordulójával egyidõben mutatták be 1999-ben. Habár az autó 80%-a új volt az elõzõ változathoz képest, mégis maradtak a Punto névnél. Teljesen új külsõ formaterv, új hátsó futómû (torziós rugós) jellemezte a Punto-t. Az autó a kategóriájában ennek volt a legnagybb belsõ helykínálata és a passzív biztonság terén sincs rejtegetni valója, mivel az Euro NCAP teszten 4 csillagot kapott.

 

Három és öt ajtós formában kapható, rengeteg motorral: az 1242cc-s 8V-s 60LE-vel, az 1242cc-s 16V-s 80LE-vel, az 1910cc-s dízel, 60LE-vel, az 1910cc-s JTD dízel, 85LE-vel (elõzõleg 80LE-s volt) és a csúcs az 1747cc-s 16V-s, 130LE-vel. Ez utóbbi motort használják a Barchettában és a Coupé-ban is. Egy speciális Sporting változatot is gyártanak, amiben az 1.2 16V-s motorhoz 6 sebességes kézi váltót kapcsolnak. Ezzel az a céljuk, hogy egy olyan sportos, ám de mégse túl gyors autót gyártsanak, ami mosolyt ragaszt használója arcára.

Fiat Punto A 3 és az 5 ajtós változat csupán kismértékben tér el egymástó. Az 5 ajtós változat, ha lehet, talán még agresszívebb, fõleg elölrõl nézve. Mindegyik autóban széria felszereltség a vezetõ és az utas oldali légzsák. Továbbá az elõzõ modellhez képest, a szervokormányrendszert kiegészíti egy elektromos rásegítõ is. A vezetõ kiválaszthatja, hogy mennyit segítsen a kormányzásban az autó. Ezen a Fiat-on már megjelent a "kísérj haza" funkció, ami azt takarja, hogy egy meghatározott ideig égve marad a lámpa, miután bezárták az autót. Ezen kívül a HGT-ben az alapfelszereltség részét képezi a GPS alapú navigációs rendszer, az ABS és a kipörgésgátló.

Az autót 5 vagy 6 sebességes kézi, vagy CVT-vel (Speedgear) szerelték fel. Ez utóbbinak két féle állapota volt: az automata vagy a félautomata. A félautomata üzemmódban modellváltozattól függõen 6 vagy 7 sebességi fokozat közül választhatunk.

A Punto egy igen közkedvelt autó lett Európában. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy éveken át ez volt az újautó eladási listák élén. 2003 elejéig több mint 5 millió példányt gyártottak (az elõzõ modellel együtt).

2003 Májusában erõsen megváltoztatták a formatervét. Jelentõs változásokon esett át az autó és új motorok is megjelentek. több információ a legújabb Punto-ról

 


Technikai adatok
 
 
Hajtáslánc orrmotoros, elsõkerékmeghajtású
Felfüggesztés elöl : MacPherson féle, teleszkópos lengéscsillapítóval tekercsrugóval és kanyarstabilizátorral
rear : torziós rugó teleszkópos lengéscsillapítóval és tekercsrugóval
tengelytáv : 2460mm
nyomtáv elöl : 1398mm (Sporting & HGT 1410mm), (diesel 1402mm)
nyomtáv hátul : 1392mm (Sporting 1399mm), (HGT 1397mm), (diesel 1395mm)
Fékek elöl : tárcsa, átmérõ : 240mm (8V), 257mm (a többin), (HGT és JTD hûtött)
hátul : dob, átmérõ : 180mm (HGT : 240mm tárcsa)
a mechanikus kézifék a hátsó kerekekre hat
Váltó 5 vagy 6 sebességes, kézi
Speedgear - CVT (6 vagy 7 sebességes)
Kormánymû fogasléces
elektromos rásegítéssel
súly 860kg-tól (3 ajtós 1.2) 1055kg-ig (5 ajtós 1.9 JTD)
Sporting : 930kg
HGT : 1040kg

Back to the top


Fiat Punto 3-door - click for larger image
Fiat Punto 5-door - click for larger image

Menetteljesítmény
 
modell Végesebesség 0-100km/h 5.-ben gyorsulás
1.2 ELX  170km/h 11.2 sec 17.7 sec (80-120)
HGT 200km/h 9.2 sec 10.3 sec (80-120)