FIAT Seicento
Történeti áttekintés

Fiat SeicentoA Cinquecento utódja a Seicento is követi a kis autó gyártás hagyományait a Fiatnál. Tulajdonképpen erõsen az elõzõ modell technikájára épül az autó, hisz ugyanazokat a motorokat és futómûvet kapta, mint az elõd, csupán a külsejét változtatták meg. A formatervet úgy változtatták meg, hogy egyrészt megfeleljen a kor követelményeinek, valamint sokkal biztonságosabb legyen. Alapból jár bele biztonsági övfeszítõ berendezés, energia-elnyelõ kormánymû valamint opcióként ABS és légzsákok.

A Seicentot vagy a 899cc-s ohv 39 lóerõs (az S, SX és Citymatic változatokba) vagy a 1108cc-s Fire 54 lóerõs (sporting) motorral szerelték. A Seicentot egyszerû, városi kisautónak tervezték és nem pedig versenyautónak, habár a Sportingban lévõ motor eléggé erõs egy ilyen kisautóhoz képest. Elektromotoros szervokormányzás opcióként rendelhetõ a gépkocsihoz, csakúgy, mint az Abarth optikai tuning-csomag. Fiat Seicento

A Citymaticban automata kuplungot kapcsolnak egy sima, hagyományos 5 sebességes kézi váltóhoz. (2 pedál, és rendes váltókar). Létezik egy elektromotoros változat is, az Elettra, ami az egyetlen hátsókerék meghajtású Fiat napjainkban. A motorja 3 fázisú, váltakozó feszültségû.

További információk a Seicento Elettra-ról: itt



A Sporting-ban változtattak a futómûvön (kapott egy extra kanyarstabilizátort), a belsején (kapott egy fordulatszámmérõt) és a külsõ megjelenésén. Az összes változatot a lengyelországi Tychy-ben gyártják.

Egy kisebb ráncfelvarráson esett át a modell 2000-ben, amikor megkapta az újfajta Fiat jelet is. Az eddigi szimpla injektoros változatokat (900 és 1100) felváltotta a hengerenkénti befecskendezéses 1100-as egység annak az érdekében, hogy teljesítse az Euro 3-as környezetvédelmi normát. 2000-ben, hogy megünnepeljék Michael Schumacher gyõzelmét, kiadtak egy kisszériás változatot, a Michael Schumacher Limited Edition-t.

Az új Panda megjelenésével egyidõben a Seicento-t is felülvizsgálták. Mivel mostantól a Panda van a "reflektorfényben" így a termelést lecsökkentették, és csak az alapmodellt - az 1100-es motorral felszerelve - gyártják.

A Seicento Sporting Kit-et a rally szabályoknak megfelelõen alakították ki. Felfúrták a motort 1146cc-sre, a gyorsítófúvókákat 38mm-esre növelték, így a motor 128lóerõs lett 7800-as fordulatszámon. A fékek az Uno Turboból érkeztek, elöl hûtött, hátul sima tárcsával. Az igazi versenyélményhez hozzájárult az önzáró differenciálmû, a 6 sebességes váltómû és a 810kg-os tömeg. Az autó ára 29000 Euro (2002), ami igazán nem sok egy vérbeli, profi versenyautóért.


Technikai adatok
 
Hajtáslánc orrmotoros, elsõkerékmeghajtású
Motor 899cc (65x67.7mm) ohv 4 hengeres, 39LE @ 5,500rpm
1108cc (70x72mm) sohc 4 hengeres, 54LE @ 5,500rpm
Felfüggesztés elöl : MacPherson féle, teleszkópos lengéscsillapítóval és tekercsrugóval (a Sportingon extra kanyarstabilizátorral)
hátul : féltengelyek, teleszkópos lengéscsillapítóval és tekercsrugóval
tengelytáv : 2200mm
nyomtáv (elöl/hátul) : 1288mm/1280mm
Fékek elöl : tárcsa, átmérõ : 240mm
hátul : dob, átmérõ : 185mm
a mechanikus kézifék a hátsó kerekekre hat
szervórásegítéses
két körös, hidraulikus fékresnszer
Bosch 5.3 4-csatornás ABS opció/alap (piactól és verziótól függõen)
Váltó 5 sebességes, kézi
hagyományos vagy automata kuplungos
száraz egytárcsás kuplung, átmérõ : 170mm
Kormánymû fogasléces (elektromos rásegítéssel opcióként)
3.9 fordulat a két végpont között
Súly 899cc : 730kg
Sporting : 804kg
eloszlás : 62.5% elöl / 37.5% hátul

 

Menetteljesítmény
 
model végsebesség 0-100km/h fogyasztás
899cc 140 km/h 18 sec 5.5 liter
Sporting 148 km/h 13.8 sec 5.7 liter