Fiat Tempra |
Történeti áttekintés
A Tempra-t 1990 decemberében mutatták be, mint a Regata utódját. Együtt fejlesztették az Alfa Romeo 155-tel és a Lancia Dedra-val, a Tipo padlólemezén.
Hagyományos 4 ajtós szedán és 5 ajtós kombi változatban gyártották. A kombit Station Wagonnak hívták, és ez a változat sokkal jobban nézett ki, mint az alapmodell. Belül szinte teljesen ugyanaz volt mint a Tipo. A motorkínálat az alábbi egységekbõl állt: 1372cc-s sohc (76 majd 1992-tõl injektorral, 69 lóerõvel), 1581cc-s sohc (84, majd 77 lóerõvel a katalizátoros injektorosban), 1756cc dohc (109, majd 105 lóerõvel a katalizátoros injektoros motornál), valamint az 1929 cc-s szívó (65Le) és turbó dízel (90). Késõbb, de még 1990-ben megjelent az 1995cc-s injektoros és katalizátoros (113Le), és az ERG-s 1929cc-s turbó dízel (80Le).
![]()
1991-ben megjelent a 4 sebességes automata váltó a 2.0ie-ben, míg 1992-tõl a Station Wagon 2.0ie-t összkerékhajtással is meg lehetett vásárolni. Ehhez a típushoz alapból ABS, elöl hûtött és hátul sima tárcsa fékek jártak.
1993-ban - ahogy a Tiponál is - elérkezett a modellfrissítés ideje. Új hûtõrácsot kapott, növelték a passzív biztonságot (oldalsó merevítések az ajtókban, megerõsített padlólemez és tûzfal). Egy évvel késõbb további változásokon esett át a típus, amikor megváltoztatták a felszereltségek neveit, és megjelent a hengerenkénti befecskendezéses injektoros 1581cc-s motor, 90 lóerõvel.
A gyártást 1996-ben hagyták abba, amikor megjelent a Marea és a Marea Station Wagon.
Technikai adatok
Motor orrmotoros elõskerékmeghajtású, vagy állandó összekrékmeghajtású Motor 1371cc (80.5x67.4mm) soros 4 hengeres sohc, 76LE @ 6,000rpm
1581cc (86.4x67.4mm) soros 4 hengeres sohc, 84LE @ 5,800rpm (karburátor)
1581cc (86.4x67.4mm) soros 4 hengeres sohc, 90LE @ 5,750rpm (injektor)
1756cc (84x79.2mm) soros 4 hengeres dohc, 109LE @ 6,000rpm (105bhp katalizátorral)
1995cc (84x90mm) soros 4 hengeres dohc, 113LE @ 5,750rpm
1929cc dyzel 4 hengeres dohc, 65LE @ 4,600rpm (turbófeltöltõvel 90bhp @ 4,100rpm)Felfüggesztés elöl : MacPherson féle teleszkópos lengéscsillapítóval, tekercsrugóval és kanyarstabilizátorral
hátul : Független kerékfelfüggesztés keresztlengõkarral, teleszkópos lengéscsillapítással, tekercsrugóval és kanyarstabilizátorral
tengelytáv : 2540mm
nyomtáv (elöl/hátul) : 1435mm/1415mmFékek elöl : tárcsa (némely modellen hûtött)
hátul : dob (némely modellen tárcsa)
a mechanikus kézifék a hátsó kerekekre hat
kétkörös fékrendszer szervó rásegítéssel
ABS-el némelyik modellenVáltó 5 sebességes, kézi
választható 4 sebességes automata a 2.0ie-n
CVTKormánymû fogasléces szervo rásegítéssel némelyik modellen Súly 1.4 : 1070kg; 1.6 : 1075kg
1.8ie cat : 1690kg; 2.0ie SW 4x4 : 1880kg
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()