FIAT Ulysse |
Történeti áttekintés
Az Ulysse-t közösen fejlesztették ki a Lancia Zeta-val és a PSA-val. 1994-ben kezdték meg a gyártását Franciaországban, Lille mellett, a PSA konszernbe csatalkozott Sevel gyárban. Az autó a PSA motorjait használta, a 8 szelepes benzinest 1998cc-s (121LE és turbófeltöltõvel 147LE), az 1905cc-s (95LE) és az 2088cc-s (109LE) dízelt. Az utóbbi két motort idõvel leváltotta az 1997cc-s JTD, 109 lóerõs common-rail dízel motor, valamint megjelent a 2.0 16V-s egység.
A meglehetõsen dobozos autón arra törekedtek, hogy csökkentség a beslõ szélzajt. A belsõ tér gigantikus, hatalmas felületü ablakokkal. A mûszerfal szontén érdekes, a mûszerfalra szerelt váltóval. Az autóban 5, 6 illetve 8 ember tud kényelmesen utazni a felszereltségtõl függõen. Az hátsó két ülést teljesen el lehet távolítani az autóból, így igen tekintélyes rakodóterületet kaphatunk, bár alavetõen személyszállításra tervezték. Opcióként rendelhetõ hozzá forgatható elsõ üléssor. Ebben az esetben a középsõ sor ülést egy asztallá lehet alakítani, és így egy egész pofás kis "szobát" lehet kialakítani. Mindkét oldalon hatalmas tolóajtók vannak, amiken keresztül nagyon kényelmesen lehet elérni akár a leghátsóbb üléseket is. Az elöl utazónak sem kell kiszállnia ahhoz, hogy hátra menjen, hála a mûszerfalra szerelt váltónak.
A légkondícionáló (vagy a komplex hõmérséklet szabályzó rendszer) a hátsó utasonak is nyújtja szolgáltatásait, mivel mindenhol vannak levegõbeömlõ nyílások. Extraként rendelhetõ hozzá két nagyméretû tetõablak is. Mechanikailag hagyományos autónak mondható, elöl McPherson féle hátul pedig keresztlengõkaros felfüggesztéssel. Továbbá rengeteg aprósággal szerelik fel ezeket az autókat, amik a biztonságot és a kényelmet szolgálják. (ABS, szervokormány, légzsákok, oldalsó ütközésvédelem)
2002-ben a Genovai Autókiállításon mutatták be az új Ulysse-t.
Technikai adatok
Hajtáslánc orrmotoros, elsõkerékmeghajtású Felfüggesztés elöl : MacPherson féle, teleszkópos lengéscsillapítóval, tekercsrugóval és kanyarstabilizátorral
hátul : torziósrugóstag, teleszkópos lengéscsillapítóval
tengelytáv : 2824mm
nyomtáv elöl : 1534mm
nyomtáv hátul : 1540mmFékek elöl : tárcsa, hûtött, átmérõ : 281mm
hátul : dob, átmérõ : 255mm (a turbo és 2.0 16V : tárcsa, átmérõ : 295mm)
a mechanikus kézifék a hátsó kerekere hat
ABSVáltó 5 sebességes kézi Kormánymû fogasléces rásegítéssel Súly 1510kg (2000 8V), 1555kg (2000 16V)
1567kg (1900 diesel), 1615kg (2100 diesel)
![]()
![]()
![]()