Fiat X1/9 |
Történeti áttekintés
Az X 1/9-et Berone tervezte, hogy a 850-es után maradt ûrt betöltse. Ez egy teljesen új irányvonal volt a fiatnal, szakítottak az eddigi spider formákkal. Teljesen új építésû autó volt, új motorral (1290cc-s 75 LE (USA: 60 LE) és a 128-as hajtásláncával, habár ebben az autóban a 2 ülés mögött volt a motor, és a hátsó kerekeket hajtotta. Mind a 4 keréken MacPherson féle futómû és tárcsafék volt. Az alacsony üléspozíció, a nagyon jó ülések, a bukólámpák nagyon sportossá tették az autót.
1978-ban az X1/9 megkapta a Ritmo 1498cc-s (85LE, USA: 65LE) motorját és az 5 sebességes váltóját, ezenkívül új lökhárítókat kapott, az amerikai normák miatt. Ettõl eléggé elcsúfult az autó eleje. 1979-ben megjelent az injektoros változat az amerikai piacon, de nem lett sokkal erõsebb.
1983-ban a Fiat átadta a gyártási jogokat Beronenak, aki találó módon Bertone X1/9 nevet adta neki. Továbbra is a Fiat kereskedõk árulták a típust, egészen 1988-ig, amikor befejezték a gyártást.
Technikai adatok
Hajtáslánc középmotoros, hátsókerékmeghajtású Felfüggesztés elöl : MacPherson féle felfüggesztés tekercsrugóval és teleszkópos lengéscsillapítóval
hátul : MacPherson féle felfüggesztés tekercsrugóval és teleszkópos lengéscsillapítóval
tengelytáv : 2202mm
nyomtáv elöl: 1335mm (1300) vagy 1355mm (1500)
nyomtáv hátul: 1343 (1300) vagy 1350 (1500)Fékek elöl : tárcsa, átmérõ: 227mm
hátul : tárcsa, átmérõ: 227mm
a mechanikus kézifék a hátsókerekekre hat
kétkörös hidraulikus fékrendszerVáltó 4 vagy 5 sebességes, kézi
Hidraulikus kuplungszerkezet
kuplungtárcsa átmérõ: 181.5mmKormánymû fogasléces
3 fordulat a két végpont közöttSúly 1300 : 880kg
1500 : 920kgMéretek Klikk ide robbantott kép a Weber 32DMTR 34/250-es karburátorról (1976-os X1/9 európai változat).
Menetteljesítmény
modell végsebesség 0-100kph gyorsulás gyorsulás 400m standing km 1300 100mph (160kph) 12 sec 30-50mph (3. ban) : 6.5 19.0 sec 34.7 sec 1500 110mph (178kph) 11 sec 30-50mph (3. ban) : 4.9 17.2 sec 32.3 sec
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()