Menü
Kezdőlap
Amikkel repülök
Jót repültünk
Épülő modellek
Javítások
PMK Modellező S.E.
Saját műhelyem
Egy kis derű
Szép képek
Írások
Bemutatkozó
ASW-28
Blade Dancer
Cierva C-20
Cosmic
Depron Cap
Depron vadászok
Éjszakai repülés
F-18
Formakészítés
Hidroplán
Lockheed Elektra
Marathon
Mini Mag
Nieuport 24
Ördögszekér
Pille
Ryan PT-20
Spitfire
Szelek szárnyán
Szu-27
Tanácsok
Team Racing
Texan
Ubi
Veszélyes üzem 1
Veszélyes üzem 2

Referenciák
Roncs Ranch
Tapolca Airport

Belépés
Belépés

Szakmai önéletrajz

Flymen - szakmai önéletrajz

 

Az Úr 1960. esztendejében láttam meg a napvilágot. Tíz éves lehettem, amikor egy utazásunk alkalmával kérésemre Apám egy Modellezés című újságot vásárolt a buszpályaudvaron. Sok érdekesség, és egy tervrajz volt benne, ami beindította a fantáziámat. Ekkor még nem tudtam, de egy életre szóló szerelem született. Repülőszerkezeteket kezdtem el fabrikálni… Később, egy nyaralásunk alkalmával Hajdúszoboszlón láttam először RC modellt. A nyári alkony és a ricinusolaj illata örök emléket hagyott bennem. 1975-ben beléptem a Telefongyár modellező klubjába, ahol tanítómestereimtől lestem el az első igazi modellépítési fortélyokat. Először a körrepülő modellek építésében szereztem némi gyakorlatot, majd a rádió távirányítású modellezéssel kezdtem el foglalkozni. Első rádiómat 1977-ben, egy barátommal közösen az akkor egyetlen, Váci utcai Merklin modellező boltban vásároltam. Először vitorlázómodelleket építettem, a Hármashatár-hegyen sajátítottam el a lejtővitorlázás fortélyait. Ekkor kezdtem kacérkodni a „nagy” repüléssel is, de a munkám miatt inkább „csak” a modellezésre futotta az időmből. A kötődés azért megmaradt, ha csak tehetem, repülök. Sorra építettem a modelleket, már motoros modellekkel is repültem. A honvédségi előképzés keretein belül elvégeztem egy RC repülőmodell tanfolyamot. Meteor I-II légi-földi kezelői vizsgát tettem. Akkoriban két-három modellem volt, amivel repültem. Az igazi áttörést, egy igazi barát, és szponzor megjelenése jelentette, akinek nagyon sok technikai segítséget köszönhetek. Mindennel repültem, ami repülésre képes: barátaim, ismerőseim és ismeretlenek is, egymás után hozták a berepítésre szánt modelleket. 1985-től repülési naplót vezetek, amelyben minden start szerepel. Évi több száz startot repülök mostanság is, mint hobbimodellező. Versenyeken sohasem indultam. Minden technikai újdonság, érdekesség izgat. A hagyományos faépítésen kívül elsajátítottam az üvegszálas technikát, nemrégiben pedig belekóstoltam a hab kategóriákba. Leginkább a vitorlázó és az élethű modelleket kedvelem. 2010 áprilisáig a Pest Megyei Központi Modellező S.E. klubhelyiségében dolgoztam, s adtam tanácsot, segítséget az érdeklődőknek. A klub sajnálatos megszűnte után saját pince műhelyemben dolgozom tovább. Manapság tizennyolc berádiózott repülőmodellel rendelkezem, és az időjárástól teszem függővé, hogy melyikkel megyek ki repülni. Az RC GAMES magazinba 2005-től 2010-ig írtam cikkeket. Írásaimban fontos szempont a száraz műszaki leírásokat közérthetővé, színesebbé tenni. Weboldalam, a „Klasszikus repülőmodellezés”,  www.flymen.atw.hu

 igen látogatott, eddig csak a modellezőfórumon keresztül több tízezren nézték meg. A levegő, a nap, a szél, éltető elemem, amikor csak tehetem, minden szabadidőmet a szabadban töltöm, modellezéssel.

 

                                               Flymen – Surgán Ferenc

Kapcsolat: Flymen Webdesign: Attila