Mmixi Staff

 

 

Nos… Talán azzal kezdeném, hogy habár a staffot nagyon sokan megvetik, mások utálják, nem is találkoztam még olyan játékossal, aki nem próbálta még a staffot és azt mondta volna, hogy a staff egy jó fegyver, de az én bevallásom (mindhárom kardtípusban próbáltam már szerencsét) szerint a staff egy remek, gyors, lendületes, nagy önkontrollt és nagy tudást igénylő fegyver. A staff tipikusan mint sith fegyver vált hirhedtté véleményem szerint aki tudja kontrollálni magát, vissza tudja fogni magát, az mindemellett remek jedivé válhat, akár stafal, akár single, akár dual karddal is.

Tapasztalataim szerint az interneten játszó emberek közt kardtípusonként 2 kategória figyelhető meg:

            -A türelmes

            -És a türelmetlen
játékos…

A türelmes játékosok közt is alcsoportokat tudnék felsorolni, ha a morális hozzáállást vizsgálom:

            -A türelméből kihozható

            -És a türelméből ki nem hozható
játékos…

Ezek a vonások a single kardtípusnál figyelhetők meg leginkább, mivel látványos kapkodás figyelhető meg az ellenfelen, ekkor alkalmazható az ún. „kontra-támadás” (én így hívom), aminek a lényege, hogy az ellenfél kapkodását, bizonytalanságát, esetleg tehetetlenségét kihasználva egy-egy pontos ütést beiktatva, hátrálást, elugrást alkalmazunk, általában két ütés közt (Persze strong stílus ellen. Medium, vagy Light stílus ellen jöhet a jól bevált sweepelés, ügyelve arra, hogy az ellenfél kombóit elkerüljük.). Ezzel a taktikával esetleg még jobban ki hozhatjuk az ellenfelet a türelméből és még erőteljesebb, pánik szerű kapkodást előidézve nála.
Ha az ellenfelünk tapasztaltabb, nyugodtabb típus, akkor nagyon nehéz, vagy általam nem ismert módon lehet, kihozni a sodrából. A legtöbb single-harcos az ugrásokkal vegyített ütéseket szereti, strong stílusban, ami a földön lévő játékosra összpontosulnak. Ekkor az ún. airslash támadásokat alkalmazom, aminek röviden az a lényege, hogy az ellenfelet nem földön, hanem a levegőben kapja a csapás. Ha elég tapasztalt az ellenfelünk, akkor hamar átáll erre a harcra, ekkor kell visszaváltani a földi harcra (kontra), de miután ismét visszaáll az ellenfél, azonnal taktikát váltani. (Nekem eddig nagyon jó arányban sikerült alkalmaznom.)

Ha az ellenfelünk sokat és nagyokat ugrik, a legjobb (támadó)védekezés ellene a backflip, ami a staff egyik áldása (UGRÁS+HÁTRA+ÜTÉS), mivel sebez is és földre kényszeríti a támadót, akár kombókat szakít meg.

(Más kombókat nem is nagyon érdemes használni, mert könnyen sebezhetővé válhatunk, amit egy elég rutinos játékos könnyen kihasználhat, szerintem.)

A „kontra-támadás” egyik, még nem teljesen kifejlesztett variációja, a „rátapadás”, amit kevésbé tapasztalt játékosok ellen előszeretettel alkalmazok. Alapja az iszonyatos közelség az ellenfélhez, és a pontos, megtervezett ütések és elugrások sorozata, bár ilyenkor vigyázni kell, mert könnyen magával ragadhatja a játékost a „darálás” élvezete és könnyen a sötét oldal felé vezetheti, mivel az ellenfél gyakran kerülhet a földre.

 

Dual és staff ellen a jól bevált sweepet alkalmazom…

Mmixi