Mmixi Staff
Nos… Talán azzal kezdeném, hogy habár a staffot nagyon sokan megvetik, mások utálják, nem is találkoztam még olyan játékossal, aki nem próbálta még a staffot és azt mondta volna, hogy a staff egy jó fegyver, de az én bevallásom (mindhárom kardtípusban próbáltam már szerencsét) szerint a staff egy remek, gyors, lendületes, nagy önkontrollt és nagy tudást igénylő fegyver. A staff tipikusan mint sith fegyver vált hirhedtté véleményem szerint aki tudja kontrollálni magát, vissza tudja fogni magát, az mindemellett remek jedivé válhat, akár stafal, akár single, akár dual karddal is.
Tapasztalataim szerint az interneten játszó emberek közt kardtípusonként 2 kategória figyelhető meg:
-A türelmes
-És a
türelmetlen
játékos…
A türelmes játékosok közt is alcsoportokat tudnék felsorolni, ha a morális hozzáállást vizsgálom:
-A türelméből kihozható
-És a
türelméből ki nem hozható
játékos…
Ezek a vonások a
single kardtípusnál figyelhetők meg leginkább, mivel látványos kapkodás
figyelhető meg az ellenfelen, ekkor alkalmazható az ún. „kontra-támadás” (én így
hívom), aminek a lényege, hogy az ellenfél kapkodását, bizonytalanságát, esetleg
tehetetlenségét kihasználva egy-egy pontos ütést beiktatva, hátrálást, elugrást
alkalmazunk, általában két ütés közt (Persze strong stílus ellen. Medium, vagy
Light stílus ellen jöhet a jól bevált sweepelés, ügyelve arra, hogy az ellenfél
kombóit elkerüljük.). Ezzel a taktikával esetleg még jobban ki hozhatjuk az
ellenfelet a türelméből és még erőteljesebb, pánik szerű kapkodást előidézve
nála.
Ha az ellenfelünk tapasztaltabb, nyugodtabb típus, akkor nagyon nehéz, vagy
általam nem ismert módon lehet, kihozni a sodrából. A legtöbb single-harcos az
ugrásokkal vegyített ütéseket szereti, strong stílusban, ami a földön lévő
játékosra összpontosulnak. Ekkor az ún. airslash támadásokat alkalmazom, aminek
röviden az a lényege, hogy az ellenfelet nem földön, hanem a levegőben kapja a
csapás. Ha elég tapasztalt az ellenfelünk, akkor hamar átáll erre a harcra,
ekkor kell visszaváltani a földi harcra (kontra), de miután ismét visszaáll az
ellenfél, azonnal taktikát váltani. (Nekem eddig nagyon jó arányban sikerült
alkalmaznom.)
Ha az ellenfelünk sokat és nagyokat ugrik, a legjobb (támadó)védekezés ellene a backflip, ami a staff egyik áldása (UGRÁS+HÁTRA+ÜTÉS), mivel sebez is és földre kényszeríti a támadót, akár kombókat szakít meg.
(Más kombókat nem is
nagyon érdemes használni, mert könnyen sebezhetővé válhatunk, amit egy elég
rutinos játékos könnyen kihasználhat, szerintem.)
A „kontra-támadás” egyik, még nem teljesen kifejlesztett variációja, a
„rátapadás”, amit kevésbé tapasztalt játékosok ellen előszeretettel alkalmazok.
Alapja az iszonyatos közelség az ellenfélhez, és a pontos, megtervezett ütések
és elugrások sorozata, bár ilyenkor vigyázni kell, mert könnyen magával
ragadhatja a játékost a „darálás” élvezete és könnyen a sötét oldal felé
vezetheti, mivel az ellenfél gyakran kerülhet a földre.
Dual és staff ellen a jól bevált sweepet alkalmazom…
Mmixi