Átrendszámozások | ![]() |
![]() |
A cég életében kétszer került sor a járművek teljeskörű átrendszámozására.
Az első 1982-ben
történt.A járművek egy üzemegységen belül kaptak egymás
után következő rendszámot.
Ikarus 260 szóló:
új mezők: BV 89-59 - 90-19, 90-72 - 91-53
GC 69-37 - 69-49 | BV 91-12 - 91-14, 89-89, 91-15 - 91-17, 89-90 - 89-92, 91-18 - 91-20 |
GC 79-77 - 79-85, 79-87 - 79-88 | BV 89-93 - 89-95, 91-21 - 91-23, 89-96 - 90-00 |
GC 80-06 - 80-14 | BV 90-01, 91-24 - 91-27, 90-02, 91-28, 90-03, 91-29 |
GC 80-17 - 80-23 | BV 91-30 - 91-33, 90-04, 91-34 - 91-35 |
GC 82-52 - 82-60 | BV 90-05 - 90-07, 91-36, 90-08, 91-37, 90-09, 90-10,91-38 |
GC 82-73 - 82-80, 82-82, 82-86 - 83-00 | BV 91-39, 90-11, 91-40 - 91-44, 90-12, 91-45, 90-13, 91-46, 91-47, 90-14, 91-48, 91-49, 90-15, 91-50, 90-16, 90-17, 91-51, 91-52, 90-18, 91-53, 90-19 |
GF 15-01 -15-06 | BV 89-77, 90-98, 89-78, 90-99, 89-79, 91-00 |
GF 30-08 - 30-27 | BV 89-80, 89-81, 91-01, 91-02 - 91-04, 89-82, 91-05, 89-83, 91-06, 91-07, 89-84 - 89-87, 91-08, 91-09, 89-88, 91-10, 91-11 |
GF 30-33 - 30-50 | BV 89-59 - 89-70, 90-72 - 90-77 |
GF 40-01 - 40-10 | BV 90-78 - 90-86, 89-71 |
GF 40-16 - 40-19, 40-21 - 40-25 | BV 90-87 - 90-94, 89-72 |
GF 45-26, GF 45-31 - 45-36 | BV 89-73, 89-74 - 89-76, 90-95 - 90-97 |
Ikarus 280 csuklós:
új mezők: BV 89-01 - 89-58, 90-21 - 90-71
GC 69-33 - 69-36 | BV 89-42, 89-43, 90-65, 89-44 | |
GC 80-15, 80-16, 80-24, 80-25, 82-51, 82-61 - 82-63 | BV 89-45, 90-66, 89-46 - 89-51 | |
GC 82-64 - 82-69, 82-70, 82-71, 82-81, 82-83 - 82-85 | BV 89-52, 89-53, 90-67, 89-54 - 89-56, 90-68, 89-57, 89-58, 90-69 - 90-71 | |
GF 15-07 - 15-10 | BV 90-21, 89-01 - 89-03 | |
GF 15-13 - 15-50 | BV 90-40, 89-21, 90-41, 89-22, 90-42 - 90-44, 89-23 - 89-27, 90-45, 89-28, 90-46 - 90-49, 90-50, 89-29, 90-51, 89-30 - 89-34, 90-52 -90-59, 89-35, 90-60 - 90-62 | |
GF 30-01 - 30-07 | BV 89-36 - 89-41, 90-63 | |
GF 30-28 - 30-32, 40-11 - 40-15 | BV 89-04 - 89-08, 90-22, 89-09, 90-23, 89-10, 90-64 | |
GF 45-27 - 45-30, 45-37 - 45-58 | BV 90-24 - 90-27, 89-11 - 89-20, 90-28 - 90-39 |
A második, 1990-es átrendszámozást az új rendszámok megjelenése indokolta. Az egy beszerzésbe tartozó járművek egymás utáni rendszámot kaptak.Az 1990-ben érkező buszok már az új rendszer szerint kaptak rendszámot .Az Ik260-asok 581-590-ig, az Ik280-asok 749-761-ig.
Ikarus 260 szóló:
új mezők: AKD 503-580
BV 89-82 | AKD 503 |
BV 89-59 | AKD 569 |
BV 89-71 | AKD 570 |
BV 89-75 | AKD 571 |
BV 90-74 - 90-75 | AKD 572 - 573 |
BV 90-87 | AKD 574 |
BV 90-91 - 90-94 | AKD 575 - 578 |
BV 90-95 , 90-97 | AKD 579 - 580 |
BZ 07-92 - 07-97 | AKD 504 - 509 |
BX 73-67 - 73-74 | AKD 531 - 538 |
BX 74-11 - 74-18 | AKD 539 - 546 |
BX 74-20 - 74-30 | AKD 547 - 557 |
BX 74-40 - 74-41 | AKD 558 - 559 |
BY 36-20 - 36-38 | AKD 510 - 528 |
BY 36-50 - 36-51 | AKD 529 - 530 |
BY 75-27 - 75-35 | AKD 560 - 568 |
Ikarus 280 csuklós:
új mezők: AKD 591-748,762
Nem ritkaság,hogy egy busz már a harmadik rendszámát viseli.
BV 89-40 | AKD 762 | |
BZ 07-68, 07-72 - 07-73, 07-76, 07-78, 07-84 - 07-85 | AKD 591 - 597 | |
BZ 08-00, 08-31 - 08-42, 08-44 - 08-50, 08-54 - 08-58 | AKD 598 - 622 | |
BZ 08-61 - 08-63, 08-65 - 08-73 | AKD 623 - 634 | |
BZ 08-76 - 08-90 | AKD 635 - 649 | |
BZ 08-64 | BY 36-62 (1989-ben) | AKD 689 |
BZ 08-94 - 09-00 | AKD 650 - 656 | |
BX 73-75 - 73-83 | AKD 690 - 698 | |
BX 73-86 - 73-90, 74-01 - 74-10, 74-19 | AKD 699 - 714 | |
BX 74-32 - 74-39 | AKD 715 - 722 | |
BY 09-63 - 09-87 | AKD 657 - 681 | |
BY 36-41 - 36-47 | AKD 682 - 688 | |
BY 75-01 - 75-26 | AKD 723 - 748 |
Technikai problémák miatt is sor került rendszámcserére:
1993:
Ikarus 546:
BPG 544,538 | DUC 176,177 |
2000:
Ikarus 435 csuklós:
HET 121-122 | HDE 889-890 |
MAN SL223 szóló:
421 | ICC-926 | JIC-893 |
422 | ICC-927 | JIC-894 |
423 | ICC-928 | JIC-901 |
426 | ICC-931 | JIC-902 |
427 | ICC-932 | JIC-895 |
428 | ICC-933 | JIC-896 |
MAN SG263 csuklós:
801 | ICC-953 | JIC-904 |
802 | ICC-954 | JIC-903 |
804 | ICC-956 | JIC-897 |
![]() |
![]() |