Gyakran ismételt kérdések (GYIK)
- Mi a teendő a gépkocsi mozgásképtelenné válása esetén?
- Mi a teendő káresemény idején?
- Melyek a gépkocsihoz tartozó biztosítások és egyéb fontos tudnivalók?
- Mi történik, ha előbb kell visszaadnom a bérautót?
- Szükséges-e nemzetközi jogosítvány az autóbérléshez?
- Mi történik, ha ellopják az autót?
- Hosszabbítás esetén mikor kell kifizetni a bérleti díjat?
- Előfordulhat, hogy nem a megrendelt bérautót kapom?
- Külföldre ki lehet vinni a bérautót?
- Mettől-meddig lehet átvenni illetve leadni a bérautót?
- Tartalmazza-e a bérleti díj az autópálya-használat díját?
- Csak a dombornyomott kártya a megfelelő?
- Mikor kell kifizetni a bérleti díjat?
- Mikor és hogyan kapom vissza a kaució összegét?
- Mikor foglalják le a kaució összegét?
- Hogyan számolják az autóbérlés időtartamát?
- Ki vezetheti a bérautót?
Mi a teendő a gépkocsi mozgásképtelenné válása esetén?
Amennyiben a gépkocsi műszaki hiba vagy káresemény következtében mozgásképtelenné válik vegye igénybe assistance szolgáltatásunkat!
Amennyiben a gépkocsi műszaki hiba vagy káresemény következtében mozgásképtelenné válik a következő eljárások szükségesek:
Az assistance szolgáltató értesítése a hiba okának, a helyszínnek és a gépjárműnek a megjelölésével. Az assistance szolgáltatás igénybe
vehető az alábbi főbb esetekben:
Baleset vagy káreseméy miatt a gépkocsi mozgásképtelen
Műszaki hiba következett be és a gépkocsi mozgásképtelen,
illetve további használata balesetveszélyes, vagy további meghibásodást okozhat.
Az assistance szolgáltatás megigényelhető, de költségei a Bérlőt terhelik az alábbi fő esetekben:
Gépkocsiban felejtetett kulcs esetén
Defekt esetén, amennyiben nincs megfelelő pótkerék a Bérlőnél
Üzemanyaghiány, illetve nem megfelelő üzemanyag tankolása esetén.
Az assistance szolgáltató értesítésekor jelölje meg egyértelműen, hogy autómentő szükséges, vagy szervizjármű is elégséges, mivel a későbbi ismételt
kiszállás a várakozási időt megnyújtja. A vállalt szolgáltatási szint szerint Magyarországon, két órán belül kell a helyszíni szolgáltatást teljesítenie
a szolgáltatónak. Amennyiben a hiba a helyszínen nem állapítható meg, a szolgáltató jogosult a legközelebbi szakszervizbe szállítani a gépkocsit, ahol a
hiba pontos megállapítása megtörténhet. Amennyiben a hiba javítható, a Bérlő a javítás elkészültét köteles megvárni.
Fontos tudnivaló:
Az assistance szolgáltatónak a Bérlő semmilyen esetben nem
köteles a számlát készpénzben kiegyenlíteni, a benzin pótlását kivéve.
Amennyiben a Használónál nincs assistance kártya a
szolgáltatást a rendszám beolvasásával is igénybe veheti a diszpécser központon keresztül.
Vissza az oldal tetejére
Mi a teendő káresemény idején?
A kétpéldányos ún. Európai kárbejelentő kitöltése:
Formanyomtatvány kitöltése és aláírása a balesetben résztvevő
felek részéről.
A káreseményről a General Transport Kft. munkatársát értesíteni
legkésőbb a következő munkanapon.
Személyi sérülés esetén mindig ki kell hívni a Rendőrséget.
Amennyiben nem sikerül a felelősség kérdésében megegyezni,
illetve a másik fél külföldi akkor szintén a Rendőrség értesítése szükséges.
Gépkocsi feltörése vagy eltulajdonítása esetén:
A rendőrség értesítése jegyzőkönyv felvétel céljából.
A káreseményről a General Transport Kft. munkatársát értesíteni
legkésőbb a következő munkanapon.
A káreseményt követően egy kárbejelentő formanyomtatvány
kitöltése szükséges, amely az illetékes biztosító részére kerül megküldésre. Ezt az irodánkban vesszük fel vagy a gépkocsiért érkező dolgozónk, viszi
magával, és a sérült gépkocsi átvételekor kerül kitöltésre.
Amennyiben a gépkocsi a baleset következében mozgásképtelenné
válik, vagy a feltörés miatt biztonságos lezárása nem biztosítható azt a General Transport Kft. telephelyére, vagy egyéb őrzött parkolóba kell szállíttatni.
A szállítást az ezzel megbízott, alvállalkozónk végzi (név, cím a Címlistában) díjtalanul, más vállalkozó igénybevétele esetén ennek költségeit a Használó
köteles viselni.
Vissza az oldal tetejére
Melyek a gépkocsihoz tartozó biztosítások és egyéb fontos tudnivalók?
A gépkocsikhoz az alábbi biztosítások tartoznak:
Kötelező felelősségbiztosítás (ennek alapján téríti a biztosító
a gépkocsi által okozott kárt)
Casco biztosítás (ez a saját hibás balesetek fedezetéül szolgál
az önrész levonásával)
Fontos tudnivalók:
A biztosító megtagadhatja a kártérítést abban az esetben, ha
az autó eltulajdonítása során a gépkocsi iratai a gépkocsiban maradtak. Ebben az esetben a kár a gépkocsi használóját terheli.
A biztosító megtagadhatja a kártérítést olyan esetekben,
amikor a gépkocsi használója nem tett eleget a kötelező gondosságnak a gépkocsi eltulajdonításával szemben, vagy olyan országban használta a gépkocsit,
ahol annak biztosítása nem volt érvényben (az erről szóló tájékoztatást a biztosítási zöld kártya tartalmazza, illetve kollégáink nyújtanak
felvilágosítást).
A gépkocsi poggyászbiztosítása csak azokra a tárgyakra vonatkozik,
melyek a gépkocsi zárható kesztyűtartójában illetve annak elszeparált csomagtartójában voltak. Amennyiben a gépkocsi feltörése az utastérben hagyott
értékek vagy a benn hagyott rádió-magnó miatt történik a Biztosító a kártérítést, megtagadhatja.
Vissza az oldal tetejére
Mi történik, ha előbb kell visszaadnom a bérautót?
A General Transport Kft. a megadott árakat csak úgy tudja tartani, hogy a bérautókat nagy kihasználtsággal üzemelteti. Ebből
következően sokszor az előzetes foglalások miatt nem tudunk kiszolgálni ügyfeleket. A fentiek miatt vezettük be azt a rendszert, hogy amennyiben az
ügyfél a bérleti szerződés lejárata előtt kívánja visszaadni az autót, annak a bérleti díját nem térítjük vissza. Természetesen ez az összeg nem
veszhet el az ügyfél számára. Azt a rendszert dolgoztuk ki, hogy a bérleti időszakot követő egy éven belül a kifizetett de le nem bérelt díj
"lebérelhető". Tehát az ügyfél "folyószámláján" ez az összeg rendelkezésre áll, egy későbbi időpontban ez az összeg felhasználható.
Vissza az oldal tetejére
Szükséges-e nemzetközi jogosítvány az autóbérléshez?
Nemzetközi jogosítványra az Európai Unió tagállamain kívül a következő országokból nem szükségesek: Bahama Szigetek, Bahrain,
Belorusz, Brazília, Bulgária, Dél-Afrikai Köztársaság, Elefántcsont-part, Észtország, Finnország, Franciaország, Fülöp-szigetek, Guayana, Horvátország,
Irán, Izrael, Jugoszlávia, Közép-Afrikai Köztársaság, Kuba, Kuvait, Macedónia, Marokkó, Moldova, Monaco, Niger, Norvégia, Orosz Föderáció, Pakisztán,
San Marino, Svájc, Seychelle-szigetek, Szenegál, Tadzsikisztán, Türkmenisztán, Ukrajna, Uruguay, Zaire, Zimbabwe.
Vissza az oldal tetejére
Mi történik, ha ellopják az autót?
Magyarországon a totálkár kifizetésekor a biztosítók olyan alacsony bázis értékkel, és olyan nagy mértékű avulással számolnak, hogy
sokszor a kifizetett kártérítés összege nem haladja meg a jármű valós piaci értékének 50%-át. Ebből a sajnálatos magyarországi biztosítási gyakorlatból
következően, lopás esetében a General Transport Kft. az ügyféltől a teljes kaució összegét levonja.
Vissza az oldal tetejére
Hosszabbítás esetén mikor kell kifizetni a bérleti díjat?
Hosszabbítás esetén, csak abban az esetben kell a hosszabbított napokra előre rendezni a bérleti díjat, ha a hosszabbítás meghaladja
az 5 napot. Rövidebb időtartamú hosszabbítás esetén elegendő a bérleti időszak végén kifizetni a különbözetet. A hosszabbításhoz a General Transport Kft.
előzetes engedélye szükséges.
Vissza az oldal tetejére
Előfordulhat, hogy nem a megrendelt bérautót kapom?
A General Transport Kft. munkatársai törekednek arra, hogy lehetőség szerint a megrendelt típust adják át. Előfordulhatnak azonban
olyan esetek, amikor ettől el kell térniük (káresemény, lopás, késedelem, stb.). Ilyen esetekben azonban a helyettesítő bérautó legalább ugyanolyan, vagy
magasabb kategóriájú lesz mint az eredeti bérautó. Természetesen a bérleti díj változatlan marad. A változásról a General Transport Kft. munkatársai
minden esetben értesítik az ügyfelet, és ha van rá lehetőség, akkor több alternatívát kínálnak fel.
Vissza az oldal tetejére
Külföldre ki lehet vinni a bérautót?
Igen, a General Transport Kft. külön írásbeli engedélyével a bérautó Európa országaiban szabadon használható, kivéve a Szovjet
utódállamok területét. Ilyen esetekben az autókölcsönzőt előzetesen tájékoztatni kell, mert a magyarországi biztosítók csak különdíj megfizetése esetén
vállalnak garanciát a bérautókra ezekben az országokban.
Vissza az oldal tetejére
Mettől-meddig lehet átvenni illetve leadni a bérautót?
A bérautó hétköznapokon 9:00 és 16.00 óra között vehető át többletköltség nélkül. Amennyiben munkaidőn kívül kívánja átvenni illetve
leadni a bérautót úgy a munkaidőn túli irodanyitásért többlet költséget számolunk fel. Az irodanyitás díja munkadiőn kívül este 20.00 ig, illetve reggel
6.00-tól 5.800 Ft alkalmanként. Este 20.00 és reggel 6.00 között az irodanyitás díja 7.800 Ft, alkalmanként.
Vissza az oldal tetejére
Tartalmazza-e a bérleti díj az autópálya-használat díját?
Nem, a bérleti díjaink nem tartalmazzák ezeket a díjakat.
Vissza az oldal tetejére
Csak a dombornyomott kártya a megfelelő?
Tapasztalataink alapján ez a kártyatípus az melynek használata a legegyszerűbb tehát mindenképpen előnyben részesítjük
autókölcsönzéskor.
Vissza az oldal tetejére
Mikor kell kifizetni a bérleti díjat?
A bérleti díjat minden esetben az autóbérlés kezdete előtt kell rendezni. Legkésőbb a bérautó átvételének napján, mely teljesíthető
készpénzben, vagy átutalással. FONTOS! Átutalással történő fizetés forma esetén a bérleti díjnak a bérleti időszak megkezdése előtt meg kell jelennie
a General Transport Kft. bankszámláján.
Vissza az oldal tetejére
Mikor és hogyan kapom vissza a kaució összegét?
A kaució összegére tett foglalót ( előengedélyezés) a bérautó visszaadásának napján ( ha hétvégére esik, akkor az azt követő első
munkanapon) engedjük el. Viszont a bérautót ért, vagy a bérautóval okozott bármilyen kár, sérülés esetén, az maradványösszeget csak a kár felmérése után
tudjuk felszabadítani. Az előengedélyezés megszüntetése után az összeg feloldásának átfutási ideje körülbelül 2-3 nap, a bankok egymás közti
kommunikációjától függően.
Vissza az oldal tetejére
Mikor foglalják le a kaució összegét?
A kaució általában a bérautó átvételének napján, vagy ha a bérautó átadása munkaszüneti napra esik, úgy az utolsó munkanapon kerül
lefoglalásra. Kiszállítás esetében az átadást megelőző napon foglaljuk le az autókölcsönzéshez szükséges kauciót a korábban megadott kártyaadatok
segítségével. Ennek az az oka, hogy a foglalásnál probléma léphet fel. Itt elsősorban bankkártya problémára gondolunk, pl. alacsony összegre beállított
napi limit, fedezethiány stb. Ilyen esetekben jobb, ha van még ideje a kártyatulajdonosnak, hogy intézkedni tudjon a számlavezető bankjánál. Illetve
amennyiben szükséges, úgy egy másik kártyája adatait meg tudja adni. FONTOS! Amennyiben a kaució foglalása a nem tud megtörténni, úgy az autót nem áll
módunkban átadni.
Vissza az oldal tetejére
Hogyan számolják az autóbérlés időtartamát?
Az autóbérlet időtartama alapesetben egy nap. Az autókölcsönzés szempontjából egy nap 24- órás időtartamot jelent.
1. A három óra többletet még egy napként számolunk el.
2. A három és a hat óra közötti többlet autóbérleti időért fél nap kerül felszámításra.
3. A hat órát meghaladó többlet felett már újabb napot számít fel a General Transport Kft.
Vissza az oldal tetejére
Ki vezetheti a bérautót?
A Bérlő és az általa, a Bérleti szerződésben megjelölt személy, aki eleget tesz a bérautó vezethetőség kritériumainak (21 éves kor,
legalább két éves érvényes jogosítvány stb.) Másodsofőr gk. vezetése esetén is a teljes anyagi felelősség a bérlőt terheli. Vészhelyzetben lehet eltérni,
azonban ilyenkor utólag az autókölcsönzőt tájékoztatni kell a sofőrök személyéről.
Vissza az oldal tetejére
|