Járműteszt: Man Lion's City GL

Az MAN Lion's City GL autóbuszt „a jövő európai buszközlekedési rendszere” (EBSF) európai fejlesztési program  részeként bocsájtották a BKV rendelkezésére, amely várhatóan novemberig 86-os viszonylaton fog közlekedni.
Bővebben a projektről ITT.
 

Ismerkedjünk meg tehát az jármű sajátságaival! (A képek kattintást követően nagy méretben is megtekinthetőek!)


A busz orra a megszokott MAN-arc. A busz első részén szokatlan módon három, dupla szárnyú ajtó hivatott gyorsítani az utascserét...
A buszban a T5C5K2 villamoshoz hasonlóan automata ajtózáró rendszer működik. Az ajtó fölött elhelyezett fotocellák azonban addig nem engedik záródni az ajtókat, amíg a padlóra sárga csíkokkal festett területen utas tartózkodik, emiatt sokszor nemhogy csökkent, még nőtt is a menetidő. Baleseti veszélyforrás, hogy az ajtómozgató rudak nincsenek eltakarva (mint a NABI Siriusnál), csupán felirat van rajta, hogy nem kapaszkodó. Az átlagutas utazási szokásait figyelembevéve ez így nagyon kevés...  A tiltott zóna.

Indítás- és leszállásjelző. Mindkettő figyelemfelkeltő! Tájékoztató a tesztüzemről.


Utastájékoztató kijelző: menet közben a soronkövetkező megállókat mutatja. Pilótafülke: Nagyon hasonló a NABI Sirius-éhoz!
Lehajtjató székek, mágneszárral. Ha piros jelzőfény ég a támlán, nem lehet őket lenyitni. Előretekintés: kellemes, világos utastér.
Ülések. Ahhoz képest, hogy egy magas felszereltségű járműről van szó, nagyot csalódtam bennük. Rendkívül kemények, ilyen felszereltség mellett illett volna kipárnázni őket! Érdekes a fényáteresztő csukló - azért kíváncsi volnék, néhány hónap után hogy fog kinézni... Jobboldalt egy leszállásjelző.
A busz hátsó része. A padlószint alacsony, de az ülések már magasabban vannak elhelyezve. Az összes ablak vandálbiztos fóliával van burkolva. Hátranézve. A leszállásjelző gombok nem egységesek, a kép előterében a jegykezelő fölött látható kis szürke, és a következő rúdon lévő, a TW6000 villamosokról ismerős nagy narancssárga gomb funkciója teljesen ugyanaz. Számomra teljesen érthetetlen okból különbözőek...
A busz hátsó fala. Ajtós oldal. Ajtó nélküli oldal.
A jövő autóbusza a jövő buszmegálló-táblájával. Gellért téren.
Az autóbusz menettulajdonságai jók: hátul, a motor mellett is csendes, gyors, futása kényelmes. Az utastájékoztatás kíváló, esztétikus a beltér. Sajnos hiányosságokat is találtam: az ajtómozgazó rudak szabadon, többféle leszállásjelző gomb, kemény ülések, valamint összeszerelési pontatlanságok: az egyik szélfogó üveglap tartóbilincséből már a teszt megkezdése utáni napon félig ki volt csúszva a gumibetét, az álmenyezeten a dekoritok illesztését takaró fém díszléc, a leghátsó kijelző mellől pedig a tömítő textilia kezdett kibújni...

A busz novemberig biztosan Budapesten marad tesztüzemben, a BKV honlapján részletes menetrendje megtekinthető.

K.G.
2011.03.31.