A busz orra a megszokott MAN-arc. | A busz első részén szokatlan módon három, dupla szárnyú ajtó hivatott gyorsítani az utascserét... |
A buszban a T5C5K2 villamoshoz hasonlóan automata ajtózáró rendszer működik. Az ajtó fölött elhelyezett fotocellák azonban addig nem engedik záródni az ajtókat, amíg a padlóra sárga csíkokkal festett területen utas tartózkodik, emiatt sokszor nemhogy csökkent, még nőtt is a menetidő. Baleseti veszélyforrás, hogy az ajtómozgató rudak nincsenek eltakarva (mint a NABI Siriusnál), csupán felirat van rajta, hogy nem kapaszkodó. Az átlagutas utazási szokásait figyelembevéve ez így nagyon kevés... | A tiltott zóna. |
Indítás- és leszállásjelző. Mindkettő figyelemfelkeltő! | Tájékoztató a tesztüzemről. |
Utastájékoztató kijelző: menet közben a soronkövetkező megállókat mutatja. | Pilótafülke: Nagyon hasonló a NABI Sirius-éhoz! |
Lehajtjató székek, mágneszárral. Ha piros jelzőfény ég a támlán, nem lehet őket lenyitni. | Előretekintés: kellemes, világos utastér. |
Ülések. Ahhoz képest, hogy egy magas felszereltségű járműről van szó, nagyot csalódtam bennük. Rendkívül kemények, ilyen felszereltség mellett illett volna kipárnázni őket! | Érdekes a fényáteresztő csukló - azért kíváncsi volnék, néhány hónap után hogy fog kinézni... Jobboldalt egy leszállásjelző. |
A busz hátsó része. A padlószint alacsony, de az ülések már magasabban vannak elhelyezve. Az összes ablak vandálbiztos fóliával van burkolva. | Hátranézve. A leszállásjelző gombok nem egységesek, a kép előterében a jegykezelő fölött látható kis szürke, és a következő rúdon lévő, a TW6000 villamosokról ismerős nagy narancssárga gomb funkciója teljesen ugyanaz. Számomra teljesen érthetetlen okból különbözőek... |
A busz hátsó fala. Ajtós oldal. | Ajtó nélküli oldal. |
A jövő autóbusza a jövő buszmegálló-táblájával. | Gellért téren. |
Az
autóbusz menettulajdonságai jók: hátul, a motor mellett is csendes,
gyors, futása kényelmes. Az utastájékoztatás kíváló, esztétikus a
beltér. Sajnos hiányosságokat is találtam: az ajtómozgazó rudak szabadon, többféle leszállásjelző
gomb, kemény ülések, valamint összeszerelési pontatlanságok: az egyik
szélfogó üveglap tartóbilincséből már a teszt megkezdése utáni napon
félig ki volt csúszva a gumibetét, az álmenyezeten a dekoritok
illesztését takaró fém díszléc, a leghátsó kijelző mellől pedig a
tömítő textilia kezdett kibújni... A busz novemberig biztosan Budapesten marad tesztüzemben, a BKV honlapján részletes menetrendje megtekinthető. |