Első ránézésre szembetűnik, hogy csak egy ablaktörlőt látunk a homlokfalon. A FOK-GYEM a helyén maradt, azonban a vezetőfülke oldalainak felső ablakainak sárga színe megszűnt. Eltüntették a jobb első ajtó működtetésére szolgáló gombot fedő ajtócskát is. | A régi tojáslogót felváltotta az újfajta BKV-embléma. A legalsó lépcsőfok egy érdesített, mintázott lemezbevonattal gazdagodott. |
A felújítás során az energiatakarékosság jegyében újfajta ajtóprogram került beépítésre: amennyiben az ajtó fölötti szenzor 4 mp-ig nem érzékel mozgást, mély hangú indításjelzéssel bezáródik az adott ajtó. Amíg viszont a járművezető nem zárja központilag őket, az ajtónyitók és a leszállásjelzők világítanak, és újra ki lehet nyitni az ajtókat. | Íme, a lépcsővilágító mögött elhelyezett szenzor. |
Hát igen... A leszállási szándék jelzőfényeit a legjobb szándékkal sem tudom esztétikusnak nevezni. Sokat javított volna az összképen, ha az ajtóboxxal megegyező színűre fújták volna a kis lemezdarabokat! | Cserébe a fényerő nyújt némi kárpótlást, sokkal jobban láthatóak, mint az elődökön lévő, sokszor nagyon halványan pislákoló lámpácskák. A lépcsővilágító lámpatestbe is erős, hidegfényű LED-et építettek be. |
Az utastéri dekoritokat és az üléshuzatot lecserélték, de a színvilág nem változott a sima "K"-khoz képest. | Azonban, ha jól megfigyelők vagyunk, könnyen észrevehetjük, hogy nehéz két teljesen egyforma kocsit találni. Ez a villamos szürke oldalfali és fehér plafondekoritokkal, szürke kapaszkodókkal és hagyományos lámpatestekkel rendelkezik. |
Ebben a kocsiban régi stílusú kapaszkodókat és új fajta lámpabúrákat találunk. A kép jobb oldalán jobban látszik, hogy a búrák sarkait mintha "lecsapták" volna. Ha szemfülesek vagyunk, megfigyelhetjük azt is, hogy hiányzik a Ganz-Transelektro tábla a fülkefalról. | Itt pedig a szürke kapaszkodókhoz famintás oldal- és márványhatású plafondekorit társul. A lámpabúrák hagyományosak. Képet nem mellékelek, de szintén többféle borítással készültek a kocsik végeiben található szekrények. |
A műszerfalak sem teljesen egyformák. (A kezelőszervek elrendezése viszont megegyezik, többé-kevésbé azonos az előd "K"-val.) Az ajtók állapotát kijelző kijelzőt :-) kissé megváltoztatták: kékeslilás háttéren fehér karakterekkel világít. (De volt olyan kocsi is, amin még a régi zöld volt felszerelve. Az új ajtóprogramokról és egyéb módosításokról részletes leírás a hivatalos útmutatóban olvasható ITT. | |
A műszerfal színhelyes, sematikus ábrája. Nagyítva olvashatók a funkciógombok magyarázatai! |