A második
világháború legelképesztőbb
alkotása. Aki még nem ismerné ezt a gépet,
annak ezt kötelező végigolvasni!!!! A Bf-109-est
Willy Messerschmitt tervezte 1934-ben, "a repülőgép a
háborúba"
pályázat során. A
gép éjszakai bevetésre is alkalmas lett. A
pályázat feltételei a következők voltak: 6000
m-en 400 km/h maximális
sebesség, 10000 m szolgálati magasság,
másfél órás repülési időtartam
és kettő, csövenként 1000 tölténnyel
ellátott fix beépítésű géppuska
vagy egy gépágyú 200 tölténnyel. A
Németek lázasan fogadták
újítását, a sárkány
szárny elrendezést. Ez azt jelenti, hogy a
szárnyak szinte v formát vettek fel. A törzs felőli
oldalán a szárny vastagabb, a
szélénél keskenyebb volt. Az első
vadászgép 1935 májusában hagyta el a
földet. Végül a Bf-109-es nyerte a
pályázatot. A háború alatt mintegy 33000
darabot gyártottak belőle.
Számtalan fajtája született a háború
körülményeihez igazítva.
Bf-109 A
"anton"
A legelső prototípus, nagy fegyverzettel és erős
motorral. A többi fajta alapja ez a konstrukció volt.
Bf-109 B
"berta"
Erősebb motorral rendelkezett mint a prototípus.
Bf-109 C
"cezar"
Még erősebb motorral és fegyverzettel.
Bf-109 D
"dora"
Az első nagyobb számban bevetett gép. 645 darabot
gyártottak belőle.
Bf-109 E
"emil"
Újfajta formatervezett fülkét kapott.
Felszerelték bombatartókkal, majd a gépfegyvereket
a szárnyba építették.
Bf-109 F
"friedrich"
Egy új korszak kezdete. Más borítást kapott
a gép eleje, így a hűtés is jobb lett, kevesebb
volt a túlmelegedés. Emellett leszerelték a
vízszintes vezérsíkok tartóit a
légellenállás miatt. A
gépágyút először tették a hengerek
közé, így a lapátok között lőtt a
pilóta.
Bf-109 G
"gustav'"
A legtöbbet gyártották belőle, sok apró
fejlesztést kapott, mint pl a gázkar, a
botkormány. Győrben is gyártottak belőle. A Bf-109-esek
legtöbb példánya gustav.
Bf-109 H
"heinrich"
Különös változtatásokat nem
csináltak rajta, más festést kapott, és
más frontokra küldték őket.
Bf-109 K
"kurfürst"
Az utolsó fejlesztett változat. A legerősebb Daimler-
Benz motort kapta. A kurfürsttel lezárult a Bf-ek
fejlesztése.
Bf-109 T
"trägerflugzeug"
Eredetileg Léghajókra készített
hordozható változat.
Bf-109 Z
"zwilling"
Ebből a fajtából csak egyetlen egy készült,
azt is lelőtték. Egy darab egy tonnás bombát
szállított.

A prototípus műszaki adatai:
Hossz |
8,95 m |
Fesztáv |
9,925 m |
Magasság |
2,6 m |
Szárnyfelület |
16,40 m² |
Személyzet |
1 fő |
Szerkezeti tömeg |
2248kg |
Max. felszállási súly |
3350kg |
Hajtómű |
Daimler-Benz DB605 |
Teljesítmény |
1100kW |
Max. sebesség |
725km/h |
Utazósebesség |
550 km/h |
Hatótávolság |
790km |
A második világháború után
Csehszlovákiában Avia S-99
és Avia S-199
néven gyártották. Ezeket a
módosított Bf 109G-14-eseket Junkers Jumo
211 motorral látták el. Néhány S-199-est
Izrael légiereje állított
hadrendbe.
Spanyolországban A Bf 109G-2-est Hispano
Aviacion Ha 1112ként gyártották Rolls-Royce
Merlin motorral.
A pilótafülkében minden
megtalálható. Egyszerű, és kényelmes
volt.
