A messerschmitt BF-109

A második világháború legelképesztőbb alkotása. Aki még nem ismerné ezt a gépet, annak ezt kötelező végigolvasni!!!!  A Bf-109-est Willy Messerschmitt tervezte 1934-ben, "a repülőgép a háborúba"
pályázat során. A gép éjszakai bevetésre is alkalmas lett. A pályázat feltételei a következők voltak: 6000 m-en 400 km/h maximális sebesség, 10000 m szolgálati magasság, másfél órás repülési időtartam és kettő, csövenként 1000 tölténnyel ellátott fix beépítésű géppuska vagy egy gépágyú 200 tölténnyel. A Németek lázasan fogadták újítását, a sárkány szárny elrendezést. Ez azt jelenti, hogy a szárnyak szinte v formát vettek fel. A törzs felőli oldalán a szárny vastagabb, a szélénél keskenyebb volt. Az első vadászgép 1935 májusában hagyta el a földet. Végül a Bf-109-es nyerte a pályázatot. A háború alatt mintegy 33000 darabot gyártottak belőle. 



Számtalan fajtája született a háború körülményeihez igazítva.

Bf-109 A "anton"
A legelső prototípus, nagy fegyverzettel és erős motorral. A többi fajta alapja ez a konstrukció volt.
Bf-109 B "berta"
Erősebb motorral rendelkezett mint a prototípus.
Bf-109 C "cezar"
Még erősebb motorral és fegyverzettel.
Bf-109 D "dora"
Az első nagyobb számban bevetett gép. 645 darabot gyártottak belőle.
Bf-109 E "emil"
Újfajta formatervezett fülkét kapott. Felszerelték bombatartókkal, majd a gépfegyvereket a szárnyba építették.
Bf-109 F "friedrich"
Egy új korszak kezdete. Más borítást kapott a gép eleje, így a hűtés is jobb lett, kevesebb volt a túlmelegedés. Emellett leszerelték a vízszintes vezérsíkok tartóit a légellenállás miatt. A gépágyút először tették a hengerek közé, így a lapátok között lőtt a pilóta.
Bf-109 G "gustav'"
A legtöbbet gyártották belőle, sok apró fejlesztést kapott, mint pl a gázkar, a botkormány. Győrben is gyártottak belőle. A Bf-109-esek legtöbb példánya gustav.
Bf-109 H "heinrich"
Különös változtatásokat nem csináltak rajta, más festést kapott, és más frontokra küldték őket.
Bf-109 K "kurfürst"
Az utolsó fejlesztett változat. A legerősebb Daimler- Benz motort kapta. A kurfürsttel lezárult a Bf-ek fejlesztése.
Bf-109 T "trägerflugzeug"
Eredetileg Léghajókra készített hordozható változat.
Bf-109 Z "zwilling"
Ebből a fajtából csak egyetlen egy készült, azt is lelőtték. Egy darab egy tonnás bombát szállított.




 

A prototípus műszaki adatai:
Hossz 8,95 m
Fesztáv 9,925 m
Magasság 2,6 m
Szárnyfelület 16,40 m²
Személyzet 1 fő
Szerkezeti tömeg 2248kg
Max. felszállási súly 3350kg
Hajtómű Daimler-Benz DB605
Teljesítmény 1100kW
Max. sebesség 725km/h
Utazósebesség 550 km/h
Hatótávolság 790km



















A második világháború után Csehszlovákiában Avia S-99 és Avia S-199 néven gyártották. Ezeket a módosított Bf 109G-14-eseket Junkers Jumo 211 motorral látták el. Néhány S-199-est Izrael légiereje állított hadrendbe.

Spanyolországban A Bf 109G-2-est Hispano Aviacion Ha 1112ként gyártották Rolls-Royce Merlin motorral.

A pilótafülkében minden megtalálható. Egyszerű, és kényelmes volt.