az ikarus 260

Országszerte az egyik legelterjettebb, és leggazdaságosabb busza amit a szocializmus idején terveztek.Budapesten elõször 1972-ben használták, és az utolsó darabot 1992-ben vásárolták. Manapság is használják, ugyanis elavultságát egyensúlyozza ellenállóképessége, és sokoldalúsága. Temérdek fajtája látezik ezért csak néhányat sorolok fel.




260.00
A ráncajtós, és sima kétajtós verziókat Budapesten használják, a legtöbbet.

260.32
Vidéki helyközi járatok legismertebbikje. Csak két ajtaja van egy elõl és egy hátul. Négy sor üléssel gyártották.

260.45, és 260.46
1985-tõl kezdték el gyártani õket, eltérés a két típus között csak a váltóban van.

Az Ikarus 260 típusú buszoknak 1972-ben kezdődött a sorozatgyártásuk. Magyarországra készült tagjait 1976-ig egyrészes, magasabb műszerfal jellemezte, később 3 részes műszerfallal készültek, a hetvenes évek elején jellemző volt a hosszú IKARUS felirat, 1974, 75-ig 1/4 részben eltolható ablakkal készültek, ezután került bevezetésre a 1/2 részben eltolható ablak. 1980-ig az Ikarus 200-as buszokon az ajtó nélküli oldal utolsó ablaka osztatlan volt. 1984-ig ezek a buszok Trilex keréktárcsával készültek. Szintén 1984-ig volt jellemző a harmonikaajtó (ráncajtó), ezután bolygóajtóval készültek, de egyes külföldi országokba készülő ilyen típusú buszokra később is jellemző volt a Trilex keréktárcsa vagy a ránc (harmonika) ajtó

Budapesten, a BKV-nál 1972-ben jelent meg az első prototípus Ikarus 260-as. Az évek során több száz ilyen típusú autóbuszt szerzett be a cég. A típust 1985-ig harmonikaajtóval gyártották. A BKV utoljára 1992-ben szerzett be Ikarus 260-ast, ezt követően szóló autóbuszként Ikarus 415-ösök érkeztek. Az Ikarus 260-asok utódjául a C60-as típust szánták, amelynek a sorozatgyártása azonban nem kezdődött meg. Az Ikarus 260 típust azonban még 2002-ben is gyártották, több darab érkezett belőle a Kisalföld Volánhoz és a Tisza Volánhoz

Az alábbi videó a sofőrök vészhelyzeteiről szól.

.

.