2.6.2 Mérés
a)
külső, központi mérések:
·
országos mérés
Az iskolai
mérési, értékelési rendszer részeként az intézmény bekapcsolódik a
jogszabályban előírt, a fenntartó által meghatározott, illetve – az iskolavezetés
döntése alapján – más külső szervek által szervezett mérésekbe.
Az országos
mérés, értékelés eredményeinek intézményi feldolgozása
1.
Az intézmény a
minőségcélokat az alábbi új minőségcéllal egészíti ki:
„az országos mérésen a tanulók
átlageredménye haladja meg az adott iskola- típus országos átlagát”
2.
A nevelőtestület
– a szülői szervezet véleményének kikérésével – évente, a tanévnyitó tantestületi értekezleten értékeli az országos mérés,
értékelés eredményeit, figyelembe véve a tanulók egyéni fejlődését és az egyes
osztályok teljesítményét.
3.
Az intézményben intézkedési
tervet kell készíteni, ha a fenntartó felhívja az iskola igazgatójának
figyelmét, hogy az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont értesítése
alapján az iskolában folyó pedagógiai tevékenység az országos mérés, értékelés
eredményei szerint nem éri el a jogszabályban meghatározott minimumot.
4.
Az intézkedési
tervet az iskolának a felhívástól számított három hónapon belül kell megküldenie
a fenntartónak.
5.
Az intézkedési
tervet a szakmai munkaközösségek javaslatai alapján az iskola igazgatója
készíti el, és a nevelőtestület fogadja el. Az intézkedési terv a fenntartó
jóváhagyásával válik érvényessé.
6.
Az intézkedési
tervnek tartalmaznia kell:
·
azokat az okokat,
tényezőket, körülményeket, amelyek a pedagógiai tevékenység színvonalának
elmaradásához vezettek,
·
a feltárt okok
megszüntetéséhez szükséges intézkedéseket,
·
az intézkedések
végrehajtásához szükséges iskolafejlesztési programot.
7. Az intézkedési tervben foglaltak
végrehajtását az OKÉV ellenőrzi.