2.6.2 Mérés

 

a)     külső, központi mérések:

·        országos mérés

 

 

      Az iskolai mérési, értékelési rendszer részeként az intézmény bekapcsolódik a jogszabályban előírt, a fenntartó által meghatározott, illetve – az iskolavezetés döntése alapján – más külső szervek által szervezett mérésekbe.

 

Az országos mérés, értékelés eredményeinek intézményi feldolgozása

 

1.      Az intézmény a minőségcélokat az alábbi új minőségcéllal egészíti ki:

      „az országos mérésen a tanulók átlageredménye haladja meg az adott iskola- típus országos átlagát”

 

2.      A nevelőtestület – a szülői szervezet véleményének kikérésével – évente, a tanévnyitó tantestületi értekezleten értékeli az országos mérés, értékelés eredményeit, figyelembe véve a tanulók egyéni fejlődését és az egyes osztályok teljesítményét.

 

3.      Az intézményben intézkedési tervet kell készíteni, ha a fenntartó felhívja az iskola igazgatójának figyelmét, hogy az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont értesítése alapján az iskolában folyó pedagógiai tevékenység az országos mérés, értékelés eredményei szerint nem éri el a jogszabályban meghatározott minimumot.

 

 

4.      Az intézkedési tervet az iskolának a felhívástól számított három hónapon belül kell megküldenie a fenntartónak.

 

5.      Az intézkedési tervet a szakmai munkaközösségek javaslatai alapján az iskola igazgatója készíti el, és a nevelőtestület fogadja el. Az intézkedési terv a fenntartó jóváhagyásával válik érvényessé.

 

 

6.      Az intézkedési tervnek tartalmaznia kell:

·        azokat az okokat, tényezőket, körülményeket, amelyek a pedagógiai tevékenység színvonalának elmaradásához vezettek,

·        a feltárt okok megszüntetéséhez szükséges intézkedéseket,

·        az intézkedések végrehajtásához szükséges iskolafejlesztési programot.

 

7.   Az intézkedési tervben foglaltak végrehajtását az OKÉV ellenőrzi.