A fenntartói minőségirányítási programmal való kapcsolat

 

 

            Az intézményi minőségirányítási program (IMIP) elkészítésekor az Önkormányzati Minőségirányítási Program fenntartói elvárásai képezték az intézmény által megfogalmazott minőségcélok alapját. A fenntartói elvárások változásait az intézmény beépíti az IMIP-be.

            A nevelőtestület az éves munkaterv készítésekor az aktuális és az ismétlődő pedagógiai, nevelési feladatok mellett az Önkormányzat Minőségirányítási Programjában megfogalmazott fenntartói elvárások közül évente kettőt-hármat kiemelt feladatként határoz meg, mely végrehajtásának értékelése a félévi és év végi, tanévzáró tantestületi értekezleten történik, amit jegyzőkönyvben rögzítünk.

            A tanév vezetői értékelésében az intézményvezető figyelembe veszi a fenntartó által az ÖMIP 12. sz. mellékletében megfogalmazott szempontokat (Adatlap a közoktatási intézmény tanévvégi beszámolójához). Az „Adatlap” a tanév záró tantestületi értekezlet mellékletét képezi.

            A teljes körű intézményi önértékelés 4 évente történik. A teljes körű intézményi önértékelés szempontjainak megállapításakor az intézmény figyelembe veszi a fenntartói elvárásokat, melyek domináns elemei az értékelésnek. A teljes körű intézményi önértékelést az intézmény megküldi a fenntartónak, eredményéről az intézményvezető tájékoztatja a tanulókat és a szülőket valamint az alkalmazotti közösséget, a teljes körű intézményi önértékelést nyilvánosságra hozza.