A pedagógusok teljesítményértékelése
1. Az intézményben, pedagógus munkakörben foglalkoztatott
dolgozók teljesítményének értékelését minden tanév végén az alábbi szempontok
szerint kell értékelni:
2. A nevelőtestület a szempontokat 4 évente
felülvizsgálja.
3. A teljesítményértékelésben részt vesz minden
főfoglalkozású pedagógus, akinek munkaviszonya eléri
vagy meghaladja az egy tanévet.
4. Rendkívüli
teljesítményértékelést kell végezni:
-
ha a pedagógus
ellen fegyelmi büntetés van érvényben
-
ha a pedagógusnak
igazolatlan mulasztása van
-
ha a pedagógus
hibájából károkozás történt
5. Az igazgató a tanévnyitó tantestületi értekezleten
ismerteti azon pedagógusok névsorát, akik teljesítményértékelésére az adott
tanévben kerül sor. Négyévente legalább egyszer valamennyi pedagógus teljesítményét
értékeljük.
6. A teljesítményértékelést 3 fős értékelő csoport végzi
a tanév során:
- igazgató
vagy igazgatóhelyettes
- munkaközösség-vezető
- a
munkaközösség egy tagja
7. A teljesítményértékelés során alkalmazott módszerek:
- óralátogatás
- ellenőrzés
- adatgyűjtés
- megbeszélés
- önértékelés
- elemzés
- interjú
8. A pedagógusok teljesítményértékelés a tanév végén a „Pedagógus teljesítményértékelő lap”
segítségével történik.
9. A „Pedagógus teljesítményértékelő lap”-ot kell
kitöltenie:
-
az értékelési
csoport tagjainak
-
az érintett
pedagógusnak (önértékelés).
10. A kitöltött értékelő lapokon szereplő véleményeket a
munkaközösség-vezető összesíti és rávezeti az „Összesített pedagógus teljesítményértékelő
lapra. Ez alapján az igazgató vagy az igazgatóhelyettes kitölti az „Összefoglaló értékelés, javasolt intézkedések”
című dokumentumot.
11. Az „Összefoglaló értékelés, javasolt
intézkedések” című dokumentum tartalmaz:
a.
egy összefoglaló
értékelést, mely értékeli az érintett pedagógus adott tanévi teljesítményét a
következő kategóriák szerint:
KIEMELKEDŐ TELJESÍTMÉNY
ÁTLAG FELETTI TELJESÍTMÉNY
ÁTLAGOS TELJESÍTMÉNY
ÁTLAG ALATTI, FEJLESZTÉSRE SZORULÓ
TELJESÍTMÉNY
NEM KIELÉGÍTŐ, FEJLESZTÉSRE SZORULÓ
TELJESÍTMÉNY
b. javaslatokat, intézkedéseket, melyek az érintett pedagógus
teljesítményének minőségi javítását segítik elő.
12. Az „Összefoglaló
értékelés, javasolt intézkedések” megállapításait az igazgató vagy az igazgatóhelyettes értékelő,
elemző megbeszélésen ismerteti az érintett pedagógussal. Az „Összefoglaló értékelés, javasolt
intézkedések” egy példányát az érintett pedagógusnak átadja, melyhez a pedagógus írásban észrevételeket fűzhet. Az értékelés egy
példánya a személyi anyag, újabb egy példánya a teljes körű intézményi
önértékelés részét képezi.
13. Az igazgató vagy az igazgatóhelyettes a pedagógus
teljesítményértékeléséről a tanévzáró tantestületi értekezleten tájékoztatja a
nevelőtestületet.