A pedagógusok teljesítményértékelése

 

1.      Az intézményben, pedagógus munkakörben foglalkoztatott dolgozók teljesítményének értékelését minden tanév végén az alábbi szempontok szerint kell értékelni:

 

2.      A nevelőtestület a szempontokat 4 évente felülvizsgálja.

 

3.      A teljesítményértékelésben részt vesz minden főfoglalkozású pedagógus, akinek munkaviszonya eléri vagy meghaladja az egy tanévet.

4.       Rendkívüli teljesítményértékelést kell végezni:

 

-                     ha a pedagógus ellen fegyelmi büntetés van érvényben

-                     ha a pedagógusnak igazolatlan mulasztása van

-                     ha a pedagógus hibájából károkozás történt

 

5.      Az igazgató a tanévnyitó tantestületi értekezleten ismerteti azon pedagógusok névsorát, akik teljesítményértékelésére az adott tanévben kerül sor. Négyévente legalább egyszer valamennyi pedagógus teljesítményét értékeljük.

 

6.      A teljesítményértékelést 3 fős értékelő csoport végzi a tanév során:

-          igazgató vagy igazgatóhelyettes

-          munkaközösség-vezető

-          a munkaközösség egy tagja

 

7.      A teljesítményértékelés során alkalmazott módszerek:

 

-          óralátogatás

-          ellenőrzés

-          adatgyűjtés

-          megbeszélés

-          önértékelés

-          elemzés

-          interjú

 

8.      A pedagógusok teljesítményértékelés a tanév végén a „Pedagógus teljesítményértékelő lap” segítségével történik.

 

9.      A „Pedagógus teljesítményértékelő lap”-ot kell kitöltenie:

-                     az értékelési csoport tagjainak

-                     az érintett pedagógusnak (önértékelés).

 

10. A kitöltött értékelő lapokon szereplő véleményeket a munkaközösség-vezető összesíti és rávezeti az „Összesített pedagógus teljesítményértékelő lapra. Ez alapján az igazgató vagy az igazgatóhelyettes kitölti az „Összefoglaló értékelés, javasolt intézkedések” című dokumentumot.

 

11.  Az „Összefoglaló értékelés, javasolt intézkedések” című dokumentum tartalmaz:

a.       egy összefoglaló értékelést, mely értékeli az érintett pedagógus adott tanévi teljesítményét a következő kategóriák szerint:

 

KIEMELKEDŐ TELJESÍTMÉNY

ÁTLAG FELETTI TELJESÍTMÉNY

ÁTLAGOS TELJESÍTMÉNY

ÁTLAG ALATTI, FEJLESZTÉSRE SZORULÓ TELJESÍTMÉNY

NEM KIELÉGÍTŐ, FEJLESZTÉSRE SZORULÓ TELJESÍTMÉNY

 

b.      javaslatokat, intézkedéseket, melyek az érintett pedagógus teljesítményének minőségi javítását segítik elő.

 

12. Az „Összefoglaló értékelés, javasolt intézkedések” megállapításait az igazgató vagy az igazgatóhelyettes értékelő, elemző megbeszélésen ismerteti az érintett pedagógussal. Az „Összefoglaló értékelés, javasolt intézkedések” egy példányát az érintett pedagógusnak átadja, melyhez a pedagógus írásban észrevételeket fűzhet. Az értékelés egy példánya a személyi anyag, újabb egy példánya a teljes körű intézményi önértékelés részét képezi.

 

13. Az igazgató vagy az igazgatóhelyettes a pedagógus teljesítményértékeléséről a tanévzáró tantestületi értekezleten tájékoztatja a nevelőtestületet.