I.      A pedagógus teljesítményértékelésébe bevont területek és értékelési szempontok

 

             I.      Szakmai tevékenységek

·        Az óra megtervezése összhangban van az osztály összetételével

·        Különböző módszereket, oktatási formákat alkalmaz. (differenciált, csoportfoglalkozást szervez, kiselőadásokat tartat, ellenőrzi a házi feladatokat, csoportmunkát végeztet, tanulói kutatómunka igénylése tanórán)

·        A rendelkezésre álló technikai, informatikai eszközöket (vizuális, auditív)

·        Szövegesen értékel

·        Kommunikál és visszajelez az osztályban tanító pedagógusoknak

·        Külső és belső méréseket végez és elemez

·        Részt vesz tanulmányi, szakmai, kulturális versenyek szervezésében, felkészítésében 

·        Kompetencia-méréseket fejleszt

·        Továbbtanulásra készít fel

·        Felzárkóztató tevékenységeket folytat

·        Hátrányos helyzetű tanulókat támogat

·        Osztályfőnöki tevékenységeket lát el

 

          II.      Kapcsolattartás

Belső

·        eredményesség

·        kapcsolat kollégákkal iskolavezetéssel

 

Külső partnerekkel

                                      Tanulókkal, kollégákkal, osztályban tanító pedagógusokkal, szülőkkel, illetve munkáját segítő szakemberekkel( védőnő,                                              iskolaorvos, munkaügyi központ, rendőrség, „Napsugár Gyermekvédelmi Szervezet” kultúrház, könyvtár, színházak

·     népszerűsíti az iskolát PR tevékenység

·     vizsgáztatói feladatot lát el (OKJ-s képzések, közép-és emelt szintű érettségi)

 

       III.      Adminisztráció

·        haladási napló vezetése – a tanítási órák naprakész vezetése

·        hiányzások vezetése- kimutatások, statisztikák vezetése

 

        IV.      Feltételek

·        végzettsége, képzettsége alapján az intézményi munkában mobilizálható, illetve alkalmazása dinamikus lehetőségeket biztosít

·        szakirányú továbbképzés

·        szakirodalomban való jártasság

 

           V.      Személyes vonások

·        ismeri saját adottságait, lehetőségeit, korlátait, hibáit, a visszajelzéseket, bírálatokat pozitívan hasznosítja munkájában

·        személyes tulajdonságai segítik az eredményes munkavégzést (megbízható, pontos, következetes, kiegyensúlyozott, feladatvállalásban aktív, empatikus)