I.
A pedagógus
teljesítményértékelésébe bevont területek és értékelési szempontok
I.
Szakmai
tevékenységek
· Az óra megtervezése összhangban van az osztály összetételével
· Különböző módszereket, oktatási formákat alkalmaz. (differenciált, csoportfoglalkozást szervez, kiselőadásokat tartat, ellenőrzi a házi feladatokat, csoportmunkát végeztet, tanulói kutatómunka igénylése tanórán)
· A rendelkezésre álló technikai, informatikai eszközöket (vizuális, auditív)
· Szövegesen értékel
· Kommunikál és visszajelez az osztályban tanító pedagógusoknak
· Külső és belső méréseket végez és elemez
· Részt vesz tanulmányi, szakmai, kulturális versenyek szervezésében, felkészítésében
· Kompetencia-méréseket fejleszt
· Továbbtanulásra készít fel
· Felzárkóztató tevékenységeket folytat
· Hátrányos helyzetű tanulókat támogat
· Osztályfőnöki tevékenységeket lát el
II.
Kapcsolattartás
Belső
·
eredményesség
·
kapcsolat
kollégákkal iskolavezetéssel
Külső partnerekkel
Tanulókkal, kollégákkal, osztályban tanító pedagógusokkal, szülőkkel, illetve munkáját segítő szakemberekkel( védőnő, iskolaorvos, munkaügyi központ, rendőrség, „Napsugár Gyermekvédelmi Szervezet” kultúrház, könyvtár, színházak
·
népszerűsíti az iskolát PR tevékenység
·
vizsgáztatói feladatot lát el (OKJ-s képzések,
közép-és emelt szintű érettségi)
III. Adminisztráció
·
haladási
napló vezetése – a tanítási órák naprakész vezetése
·
hiányzások
vezetése- kimutatások, statisztikák vezetése
IV.
Feltételek
·
végzettsége,
képzettsége alapján az intézményi munkában mobilizálható, illetve alkalmazása
dinamikus lehetőségeket biztosít
·
szakirányú
továbbképzés
·
szakirodalomban
való jártasság
V.
Személyes
vonások
·
ismeri
saját adottságait, lehetőségeit, korlátait, hibáit, a visszajelzéseket,
bírálatokat pozitívan hasznosítja munkájában
·
személyes
tulajdonságai segítik az eredményes munkavégzést (megbízható, pontos,
következetes, kiegyensúlyozott, feladatvállalásban aktív, empatikus)