2.6.3 Értékelés

            b) Önértékelés

 

ˇ        Teljes körű intézményi önértékelés

 

1.      A teljes körű intézményi önértékelés több tanévre vonatkozó, összegző értékelés.

 

2.      A teljes körű intézményi önértékelés célja, hogy az intézmény teljes körűen felmérje adottságait és elért eredményeit, s ennek segítségével

ˇ        azonosítani tudja az intézmény működésének erős és gyenge pontjait,

ˇ        kijelölje a működésen belüli legfontosabb területeket,

ˇ        meghatározza a továbbfejlődés irányát (célkitűzés és intézkedések elrendelése).

 

3.      Teljes körű intézményi önértékelés elkészítésével 4 évente az igazgatói megbízás lejártát megelőző tanév végén kell értékelni az intézményben folyó nevelő és oktató munkát.

 

4.      A teljes körű intézményi önértékelés során az eltelt 4 évre visszamenően kell vizsgálni:

ˇ        a fenntartó önkormányzat minőségirányítási programjában az intézmény számára meghatározott feladatok teljesülését,

ˇ        a pedagógusok körében végzett mérések eredményeit (nevelőtestületi klíma vizsgálata, SWOT analízis, a pedagógusok elégedettségének mérése),

ˇ        a szülők és a tanulók körében végzett igény- és elégedettség mérések eredményeit,

ˇ        az intézmény működésének egyes területeire jellemző adatokat az alábbi szempontok alapján:

 

 

 

5.      A teljes körű intézményi önértékelés során feltárt adatok vizsgálata során meg kell állapítani, hogy az intézmény működésében

ˇ        melyek az erősségek,

ˇ        hol jelentkeznek problémák,

ˇ        melyek a fejlesztendő területek.

 

6.      A teljes körű intézményi önértékelés során feltárt súlyosabb problémák megoldására és a szükséges fejlesztések megvalósítására intézkedési tervet kell készíteni.