2.6.3 Értékelés
b) Önértékelés
ˇ
Teljes körű
intézményi önértékelés
1. A teljes körű intézményi önértékelés több tanévre
vonatkozó, összegző értékelés.
2. A teljes körű intézményi önértékelés célja, hogy az
intézmény teljes körűen felmérje adottságait és elért eredményeit, s ennek
segítségével
ˇ
azonosítani tudja
az intézmény működésének erős és gyenge pontjait,
ˇ
kijelölje a
működésen belüli legfontosabb területeket,
ˇ
meghatározza a
továbbfejlődés irányát (célkitűzés és intézkedések elrendelése).
3. Teljes körű intézményi önértékelés elkészítésével 4
évente az igazgatói megbízás lejártát megelőző tanév végén kell értékelni az
intézményben folyó nevelő és oktató munkát.
4. A teljes körű intézményi önértékelés során az eltelt 4
évre visszamenően kell vizsgálni:
ˇ
a fenntartó
önkormányzat minőségirányítási programjában az intézmény számára meghatározott
feladatok teljesülését,
ˇ
a pedagógusok körében végzett mérések eredményeit (nevelőtestületi klíma vizsgálata, SWOT analízis, a
pedagógusok
elégedettségének mérése),
ˇ
a szülők és a tanulók körében végzett igény- és elégedettség mérések eredményeit,
ˇ
az intézmény
működésének egyes területeire jellemző adatokat az alábbi szempontok alapján:
5. A teljes körű intézményi önértékelés során feltárt
adatok vizsgálata során meg kell állapítani, hogy az intézmény működésében
ˇ
melyek az
erősségek,
ˇ
hol jelentkeznek
problémák,
ˇ
melyek a
fejlesztendő területek.
6. A teljes körű intézményi önértékelés során feltárt súlyosabb problémák megoldására
és a szükséges fejlesztések megvalósítására intézkedési tervet kell készíteni.