előkészületben

 

Trainz

 

"egykockás" 760-as terepasztal - 2010. 02. 12.

Jelenleg egy kis egykockás, keskenynyomközű terepasztalt építgetek. A project a kész fele tendálódik:

 

 

• • •

 

"Kétkockás" terepasztal - 2009. 11. 01.

Mostanában (feltéve ha épp nem a weblapomat bütykölöm) egy kis két terepkockás terepasztalon dolgozom.

Hogyan jött az ötlet? Legutóbb azon gondolkoztam, hogy kéne építenem egy tesztpályát, amin gyorsan ki lehetne próbálni az új kiegészítőket. Arra is gondoltam, mi lenne, ha ezt a tesztpályát normálisan építeném meg, nem pedig a megszokott "három terepkocka, majd egy hosszú egyenes sín ledob" módszerrel. Ekkor arra az elhatározásra jutottam, hogy építek egy "igazi" terepasztalt, mert elvégre ugyebár a Trainz egy terepasztal szimulátor... :)

H0 léptékben kezdtem építkezni. Azonban észrevettem építkezés közben egy érdekes dolgot. A Surveyorban a hosszúságokat H0 léptékben mutatja a játék, a magassági méreteket pedig a 1:1 méretaránynak megfelelően!!! Na akkor kérdezem én, hogy most akkor terepasztal szimulátor, vagy nem? Mindenesetre visszaváltottam az asztalt valós léptékre, és ha majd a legvégén teljesen kész leszek a pályával, akkor visszaállítom H0 léptékre.

A pálya témája egy kétvágányú villamosított fővonal. Természetesen az ívek sugara, az emelkedők, jelzőtávolságok stb. mind-mind egy terepasztalnak megfelelőek. A tervezésnél megihlettek a régi PIKO-s terepasztal tervek is. A menetidő egy körön kb. 7-8 perc nyolcvannal, mindkét irányban egyszerre 3-3 szerelvény közlekedhet.

Azt tervezem, hogy ki fogom adni a pályát. Több verzióban: terep és textúrák nélkül és kidolgozva! Az első verziónál leginkább a mazsolákra gondoltam, kipróbálhatják a Surveyor funkcióit (nem mintha ezt a pályám nélkül nem tudnák megtenni, de így hátha nagyobb kedvvel teszik!), kedvükre kiélhetik a település és tájrendezési hajlamaikat!

De a sok duma helyett inkább beszéljenek a képek: