Stenzel Sándor as. Grafi:

 

A Geo Mortal Fighter leírása

 

 

 

 A program egy izgalmas kalandjáték.

Felépítése: 3 fejezetből áll. A 3 fejezet egyenként 2 szintet takar (tehát az 6 szint). Az egyes szinteken belül több pálya van, teli különböző harcosokkal, ellenfelekkel.

Cél: A történet egy hatalmas kastélyban bonyolódik. Egy Hallgató nevű vándorral pályáról-pályára, szintről-szintre, fejezetről-fejezetre haladva el kell érnünk a kijáratot. Hősünknél található egy kis fekete könyv. Az ellenfelek feladata, hogy ebbe a kis könyvbe pecséteket üssenek. Amennyiben a 3. szint végére 10+1 pecsét összegyűlik, a kis fickónk egy időre kiesik a játékból. A plusz egy pecsétet egyébként a Nagy Nyugati Boszorkánymestertől lehet beszerezni. Fontos még az időtényező; vándorunknak az egyes szinteket időre be kell fejezni. Ha ez nem sikerül kap egy halasztó pályát. Ezt azért érdemes megcsinálni, különben szintén lementődik a játékállás egy időre. A sikeres szintek végén kis emberkénk vitalitását szakestélyeken tölthetjük fel. Az út során összeszedhetünk, illetve használhatunk különböző kaliberű puskákat. Ezt az aktuális ellenféltől függ.

Fokozatok: Mint minden játékban itt is be kell állítani a paramétereket. Az erősséget hősünk középiskolai végzettségével állíthatjuk. A gimnáziumi érettségi jelenti az easy-t, a középiskolai a medium-ot, a technikusi vizsga a hard-ot. A nehézség egyébként pályánként más és más.

Indítás: A játék egy biztonsági kóddal indul. A kérdéshez [I/N] promt tartozik, a kérdés: Akarok-e geodéta lenni? Érdemes igennel válaszolni…

 

Kezdetkor a portánál állunk; itt tölthetjük fel emberkénket kávéval néhány kreditért. Ide bármikor visszatérhetünk vitalitásért.

Első pályán egy jól bedolgozott, travoltás hajú harcos pattan elénk. Ügyesen körbe-körbe tánczol. Amennyiben a Hallgató technikusi vizsgával rendelkezik, kapásból két pecsétet üt a vándor könyvébe, ha szakérettségivel akkor csak egyet. Módszere, hogy amíg kimondja, hogy kooooordináta pecséteket ver be a fekete könyvbe.

A második pályán két ellenféllel futunk össze. Egy micisapkás, kopott kabátos, fekete teknőckeretes szemüvegű divatdiktátor, és egy távolkeleti harcos. Módszerük, hogy előadnak valamit hősünknek, amiből ő egy kukkot sem ért, majd visszakérdezik. Ha a vándor nem tud válaszolni, támadásba lendülnek. A távolkeleti harcos ajkán a „Statisztikoj sementer” ordítással támad, a micisapkás halk „kérem szépennel”.

A harmadik pályán egy nyugalmazott ellentengelynagy kinézetű fehérhajú és bajuszú jenki harcos vár ránk. Fegyvere egy hatalmas, zöld tábla. Ennek síkjába forgatja be a gyanútlan vándort, illetve krétadarabokkal dobálja. Egyik legpotenciálisabb pecsétbeverő.

A negyedik pályán található ellenféllel való küzdelem némi pihenőt nyújt az előző három után. Hatalmas füstfelhőt bocsát maga köré, amiből csak mély hangja jelzi, hogy ő is benne van. Ez a harcos nem a kis fekete könyvre hajt. Viszont rendszeresen visszadobja javításra a vándor által készített dossziékat, nullkör,- és szintvonal rajzokat.

Az ötödik pályán egy nagy periférikus látású ellenfél várakozik ránk. Fegyvere egy oldaltarisznya, amit nagy sebességgel tud pörgetni. Ebből tud előkapni egy több méter hosszú hibalistát, amit ha nem vagyunk felkészülve pillanatok alatt hősünk köré teker. A gúzsból vándorunk hetekig sem tud szabadulni.  

A hatodik pályán egy fürge emberke ront hősünkre egy hatalmas talajfúróval. Fegyverét a vándor kezébe nyomja és fúrásra kényszeríti, így próbálja megszerezni a fekete könyvet. A harcos egyetlen gyenge pontja, hogy időnként szemüvegét a homlokára majd orrára tolja. Ezt a pillanatot kihasználva juthatunk Hallgatónkkal a következő pályára.

A hetedik pályán egy fehérköpenyes, szandálos harcossal kerül hősünk szembe, aki támadás előtt villámgyorsan mérőképet készít a vándorról, majd ki is értékeli azt. Vállról indítható narancssárga kézformájú mutogató pálcája 3M-es bevésésén fenyegetőn meg-megcsillan a fény. Ám ha a Hallgatónk jól felkészült nem eshet baja. 

A nyolcadik pályán szintén egy köpenyes ellenféllel kell megküzdeni. Ő egy sovány, jól kiegyenlített,… izé kiegyensúlyozott harcos, akinek módszere hasonlít a negyedik pálya harcosának módszerére. Ő is hatalmas füstfelhőben rejtőzik el, csakhogy ő az összecsapások szüneteiben visszatér egy radiátorhoz, amiből energiát nyer. Ezt kell kihasználni a továbbjutáskor.

A kilencedik pályán a vándorra egy elegáns ellenfél vár. Kérdése, hogy „ha egy 40 éves, nős, 2 gyerekes pék egy óra alatt 1 kg teljes őrlésű kenyeret tud megsütni, akkor ez a tény milyen hatással lesz egy 20 éves, nőtlen péknek a reálbérére, illetve a munkanélküliségre?” Amennyiben nem tudja a Hallgató a választ, előrántja fegyverét egy mobiltelefont és ráfogja, sőt nem átall használni. Másik módszere, hogy a lassú férfi sztriptízbe kezd, mondván „levehetem a zakómat?” Persze, nem áll meg a felsőruházatnál, amivel a vándort teljesen megigézi, ezért nagyon veszélyes.

A tizedik pálya harcosa a legfélelmetesebb külsejű az összes között. Magas termetű, arcát szakáll borítja. Fegyverarzenálja messze fölülmúlja a többiekét. Több hosszú henger alakú ütőfegyvere van. Ezekből végtelen hosszúságú pausz sávokat képes előhúzni, amit a vándorunk köré tekerve akadályozza azt a menekülésben. Ellenfelét ezen kívül, földutakról készült diákkal dobálja halálos precízséggel. Saját fekete könyvvel rendelkezik, ami az ívkitűző szekta bibliája.

A tizenegyedik pályán található ellenfél bajuszos, és egy Takaros Lyukban időzik. Módszere kettős; monoton beszédmodorával elzsongítja áldozatát, majd villámgyorsan beindítja takaros kis szoftverjét. Ez garantáltan kifagyasztja a számítógépes hálózatokat három napra. Egyébként nem pecsételget a fekete könyvecskébe, viszont hősünkkel megismételteti a pályát. Ennek az időtényező miatt van jelentősége. 

A tizenkettedik pályán egy kimért, katonás frizurájú ellenfél vár ránk. Behízelgő modorával, vagyis „Höhöhö, Kedveském…” rögvest bizalmat gerjeszt. Fegyvere rengeteg IQ – teszt, mint pl.: ha egy pont egy betűt jelöl, akkor a „ty, ny, dzs, ly” hány pontot ér egy mondatban, amiből hiányzik az alany, állítmány, tárgy, határozó, stb. Ezeket aztán rázúdítja a vándorra. Eszközei ellen csak nagy kaliberű puskával védekezhetünk.

A tizenharmadik pályán, ami egyben az utolsó akad össze Hallgatónk a végső és leghatalmasabb ellenféllel. Ő a nevével ellentétben nem a Joó oldalon áll. Hatalmas mágus, kegyetlen ellenfél. Ellene hatástalan a korábbi pályákon felvehető valden nevű varázsköpeny. Ez a ruhadarab egyébként a többi harcosban jóindulatú érzelmeket ébreszt, kivéve a Mágust. Trónusa a kijárati kapuban áll. Egyetlen szemrebbenésével, egyetlen kézmozdulatával képes vissza repíteni vándorunkat akár szintekkel lejjebb. Nincs különösebb módszer a rajta való keresztüljutásnak.

 

A kapun való átlépés után egy nagy terem szép képe várja a felhasználót. Kis vándorunk boldogan animál ide-oda a képernyőn. Ott vannak a pályák harcosai is és elégedetten gratulálnak hősünknek. Egy három aranyláncos varázslóból álló csoport a kis fekete könyvet egy másik fekete könyvre cseréli, kézfogások kíséretében.

 

Hát ennyi, a játékhoz jó szórakozást és kötél idegeket kívánnak a fejlesztők…

 

 

Vissza a felszólalásokhoz