Stenzel Sándor
as. Grafi:
A Geo Mortal Fighter leírása
A program egy izgalmas kalandjáték.
Felépítése: 3 fejezetből áll. A 3
fejezet egyenként 2 szintet takar (tehát az 6 szint). Az egyes szinteken belül
több pálya van, teli különböző harcosokkal, ellenfelekkel.
Cél: A történet egy hatalmas
kastélyban bonyolódik. Egy Hallgató nevű vándorral pályáról-pályára,
szintről-szintre, fejezetről-fejezetre haladva el kell érnünk a kijáratot.
Hősünknél található egy kis fekete könyv. Az ellenfelek feladata, hogy ebbe a
kis könyvbe pecséteket üssenek. Amennyiben a 3. szint végére 10+1 pecsét
összegyűlik, a kis fickónk egy időre kiesik a játékból. A plusz egy pecsétet
egyébként a Nagy Nyugati Boszorkánymestertől lehet beszerezni. Fontos még az
időtényező; vándorunknak az egyes szinteket időre be kell fejezni. Ha ez nem
sikerül kap egy halasztó pályát. Ezt azért érdemes megcsinálni, különben
szintén lementődik a játékállás egy időre. A sikeres szintek végén kis
emberkénk vitalitását szakestélyeken tölthetjük fel. Az út során
összeszedhetünk, illetve használhatunk különböző kaliberű puskákat. Ezt az
aktuális ellenféltől függ.
Fokozatok: Mint minden játékban itt is
be kell állítani a paramétereket. Az erősséget hősünk középiskolai
végzettségével állíthatjuk. A gimnáziumi érettségi jelenti az easy-t, a
középiskolai a medium-ot, a technikusi vizsga a hard-ot. A nehézség egyébként
pályánként más és más.
Indítás: A játék egy biztonsági
kóddal indul. A kérdéshez [I/N] promt tartozik, a kérdés: Akarok-e geodéta
lenni? Érdemes igennel válaszolni…
Kezdetkor
a portánál állunk; itt tölthetjük fel emberkénket kávéval néhány kreditért. Ide
bármikor visszatérhetünk vitalitásért.
Első pályán egy jól bedolgozott,
travoltás hajú harcos pattan elénk. Ügyesen körbe-körbe tánczol. Amennyiben a
Hallgató technikusi vizsgával rendelkezik, kapásból két pecsétet üt a vándor
könyvébe, ha szakérettségivel akkor csak egyet. Módszere, hogy amíg kimondja,
hogy kooooordináta pecséteket ver be a fekete könyvbe.
A második pályán két ellenféllel futunk
össze. Egy micisapkás, kopott kabátos, fekete teknőckeretes szemüvegű
divatdiktátor, és egy távolkeleti harcos. Módszerük, hogy előadnak valamit
hősünknek, amiből ő egy kukkot sem ért, majd visszakérdezik. Ha a vándor nem
tud válaszolni, támadásba lendülnek. A távolkeleti harcos ajkán a „Statisztikoj
sementer” ordítással támad, a micisapkás halk „kérem szépennel”.
A harmadik pályán egy nyugalmazott ellentengelynagy
kinézetű fehérhajú és bajuszú jenki harcos vár ránk. Fegyvere egy hatalmas,
zöld tábla. Ennek síkjába forgatja be a gyanútlan vándort, illetve
krétadarabokkal dobálja. Egyik legpotenciálisabb pecsétbeverő.
A negyedik pályán található ellenféllel való
küzdelem némi pihenőt nyújt az előző három után. Hatalmas füstfelhőt bocsát
maga köré, amiből csak mély hangja jelzi, hogy ő is benne van. Ez a harcos nem a kis fekete könyvre
hajt. Viszont rendszeresen visszadobja javításra a vándor által készített
dossziékat, nullkör,- és szintvonal rajzokat.
Az ötödik pályán egy nagy periférikus látású
ellenfél várakozik ránk. Fegyvere egy oldaltarisznya, amit nagy sebességgel tud
pörgetni. Ebből tud előkapni egy több méter hosszú hibalistát, amit ha nem
vagyunk felkészülve pillanatok alatt hősünk köré teker. A gúzsból vándorunk
hetekig sem tud szabadulni.
A hatodik pályán egy fürge emberke ront
hősünkre egy hatalmas talajfúróval. Fegyverét a vándor kezébe nyomja és fúrásra
kényszeríti, így próbálja megszerezni a fekete könyvet. A harcos egyetlen
gyenge pontja, hogy időnként szemüvegét a homlokára majd orrára tolja. Ezt a
pillanatot kihasználva juthatunk Hallgatónkkal a következő pályára.
A hetedik pályán egy fehérköpenyes, szandálos
harcossal kerül hősünk szembe, aki támadás előtt villámgyorsan mérőképet készít
a vándorról, majd ki is értékeli azt. Vállról indítható narancssárga kézformájú
mutogató pálcája 3M-es bevésésén fenyegetőn meg-megcsillan a fény. Ám ha a
Hallgatónk jól felkészült nem eshet baja.
A nyolcadik pályán szintén egy köpenyes
ellenféllel kell megküzdeni. Ő egy sovány, jól kiegyenlített,… izé
kiegyensúlyozott harcos, akinek módszere hasonlít a negyedik pálya harcosának
módszerére. Ő is hatalmas füstfelhőben rejtőzik el, csakhogy ő az összecsapások
szüneteiben visszatér egy radiátorhoz, amiből energiát nyer. Ezt kell
kihasználni a továbbjutáskor.
A kilencedik pályán a vándorra egy elegáns
ellenfél vár. Kérdése, hogy „ha egy 40 éves, nős, 2 gyerekes pék egy óra alatt
1 kg teljes őrlésű kenyeret tud megsütni, akkor ez a tény milyen hatással lesz
egy 20 éves, nőtlen péknek a reálbérére, illetve a munkanélküliségre?”
Amennyiben nem tudja a Hallgató a választ, előrántja fegyverét egy
mobiltelefont és ráfogja, sőt nem átall használni. Másik módszere, hogy a lassú
férfi sztriptízbe kezd, mondván „levehetem
a zakómat?” Persze, nem áll meg a felsőruházatnál, amivel a vándort
teljesen megigézi, ezért nagyon veszélyes.
A tizedik pálya harcosa a legfélelmetesebb
külsejű az összes között. Magas termetű, arcát szakáll borítja.
Fegyverarzenálja messze fölülmúlja a többiekét. Több hosszú henger alakú
ütőfegyvere van. Ezekből végtelen hosszúságú pausz sávokat képes előhúzni, amit
a vándorunk köré tekerve akadályozza azt a menekülésben. Ellenfelét ezen kívül,
földutakról készült diákkal dobálja halálos precízséggel. Saját fekete könyvvel
rendelkezik, ami az ívkitűző szekta bibliája.
A tizenegyedik pályán található ellenfél bajuszos,
és egy Takaros Lyukban időzik. Módszere kettős; monoton beszédmodorával
elzsongítja áldozatát, majd villámgyorsan beindítja takaros kis szoftverjét. Ez
garantáltan kifagyasztja a számítógépes hálózatokat három napra. Egyébként nem
pecsételget a fekete könyvecskébe, viszont hősünkkel megismételteti a pályát.
Ennek az időtényező miatt van jelentősége.
A tizenkettedik pályán egy kimért, katonás
frizurájú ellenfél vár ránk. Behízelgő modorával, vagyis „Höhöhö, Kedveském…”
rögvest bizalmat gerjeszt. Fegyvere rengeteg IQ – teszt, mint pl.: ha egy pont
egy betűt jelöl, akkor a „ty, ny, dzs, ly” hány pontot ér egy mondatban, amiből
hiányzik az alany, állítmány, tárgy, határozó, stb. Ezeket aztán rázúdítja a
vándorra. Eszközei ellen csak nagy kaliberű puskával védekezhetünk.
A tizenharmadik pályán, ami
egyben az utolsó akad össze Hallgatónk a végső és leghatalmasabb ellenféllel. Ő a
nevével ellentétben nem a Joó oldalon áll. Hatalmas mágus, kegyetlen ellenfél.
Ellene hatástalan a korábbi pályákon felvehető valden nevű varázsköpeny. Ez a
ruhadarab egyébként a többi harcosban jóindulatú érzelmeket ébreszt, kivéve a
Mágust. Trónusa a kijárati kapuban áll. Egyetlen szemrebbenésével, egyetlen
kézmozdulatával képes vissza repíteni vándorunkat akár szintekkel lejjebb.
Nincs különösebb módszer a rajta való keresztüljutásnak.
A
kapun való átlépés után egy nagy terem szép képe várja a felhasználót. Kis
vándorunk boldogan animál ide-oda a képernyőn. Ott vannak a pályák harcosai is
és elégedetten gratulálnak hősünknek. Egy három aranyláncos varázslóból álló
csoport a kis fekete könyvet egy másik fekete könyvre cseréli, kézfogások
kíséretében.
Hát
ennyi, a játékhoz jó szórakozást és kötél idegeket kívánnak a fejlesztők…