Stenzel Sándor a. Grafi:

 

Empírikus úton összegyűjtött tapasztalatok a főiskolán

 

 

A gyakorlatokról és előadásokról:

 

Ahány késés, annyi megható történet.

 

Ha a tanár előadása folyamán kiejti azt a mondatot egy levezetésre, hogy „ezt nem kell tudni vizsgára”, jó lesz vastagon bekeretezni, mert tuti a tételsor első három bekezdését tartjuk a kezünkben.

 

Eleink azért nem azonnal az elektronikus mérőállomást, vagy a GPS-technológiát találták fel, hogy nekünk minél több műszer-matuzsálemmel kelljen megismerkednünk, illetve azokkal piszok körülményesen méréseket végeznünk.

 

Amit a tanár előadása elején hosszasan magyaráz, az az évfolyam számára teljesen nyilvánvaló. Amire az óra végén nem marad idő, de „nézzék meg a jegyzetben”-ként van aposztrofálva, abból természetesen egy árva szó sem érthető.

 

Ha a tanár számodra érthetetlen, talán rejtjelezett hangokat ad ki magából az nem azt jelenti, hogy már merül benne az elem, hanem egyszerűen valószínűség –elmélet előadáson vagy.

 

A fotó műszaki abban hasonlít egy CD-re, hogy ennek minősége sem romlik a sorozatos másolások során.

 

Egy leadandó feladat határideje az az időpont amely előtt 24 órával a hallgató agyában felötlik a költői kérdés: „Nem kéne összecsapni valamit?”

 

Kizárt dolog, hogy az útterved leadás előtti estéjén a keresztszelvényre helyezett, tisztának tűnő kávéscsésze ne hagyjon koncentrikus kávé-köröket a legfeltűnőbb helyen.

 

Egy átmulatott éjszaka utáni gyakorlaton a legvalószínűbb, hogy egy kis

brillírozásra kiszólítanak a táblához. Minél másnaposabb/részegebb vagy ennek esélye négyzetesen nő.

 

A kollégium a második otthonunk.

A főiskola a harmadik. Mér’, legalább benne van az első háromban..!

A kocsma az első.

 

Főigazgatói szünetet arra és csakis arra a napra/napokra rendelnek el, ami számodra a legkönnyebb az órarendben.

 

 

 

A vizsgákról és puskázásokról:

 

A vizsga az a hely ahová a hallgató lélekszakadva rohan, hogy odaérjen, aztán még félórát várakozik, míg elkezdődik. Minél inkább rohan, annál többet várakozik. Majd a várakozás utolsó 5 percében tudja meg társaitól, hogy új tételsor van érvényben.

 

Olyan vizsga még nem volt, ami pontosan kezdődött volna. Kivéve az, amiről a hallgató másfél percet késett. Általában ez olyan tanárnál fordul elő, aki ezt nem tolerálja.

 

Egy jó diákot nem kell megbuktatni ahhoz, hogy ráébredjen; mindig a tanárnak van igaza.

 

A teszt jellegű vizsgák annyiban különböznek a szerencsejáték-automatáktól, hogy a hallgató pénzét csak késleltetve és UV-csekk formájában nyelik el.

 

Ha egy írásbeli elégséges ponthatára: 71 pont, vagy 51%, akkor neked tuti, hogy 70 pontod, vagy 50 %-od van.

Matematikailag, ha a ponthatár x, akkor a te pontjaid száma x-1. Némi vigaszt nyújthat, hogy jó alapod van a pótvizsgához.

 

Amennyiben találsz egy olyan –a tanár által észre nem vett pontot, ami a ketteshez elég lenne-, és amit a csoporttársadnak megadott és szólsz, akkor csak azt éred el, hogy tőle is elveszi a pontot. Ha mázlid van a társad jegye is egyel rosszabb lesz és csak most tudod meg róla, hogy szabadidejében tek-wan-do-t oktat.

 

A vizsga előtt legjobban siránkozó hallgatók írják/felelik a jeles vizsgák 98%-át. 

 

A vizsgázó diák a szóbeli előtt nagyjából sejti, hogy hányast fog kapni. Ezzel szemben a vizsgáztató már pontosan tudja, hogy hányast fog adni.

 

Az olyan tétel, amit szóról szóra bevágtál, biztos nem szerepel a te tételeid között. Bezzeg azok, amiket csak fogmosás közben reggel futottál át – mondván tuti nem húzod őket – alkotják vizsgád gerincét!

 

Az elégtelen beírása a tanár számára háládatlan feladat, de higgyék el az indexet odanyújtani érte még háládatlanabb.

 

Igyekezz az elsők közt vizsgázni; a tanárok hamar kifogynak a primitív mentőkérdésekből.

 

Ha könnyűek a minimumkérdések, akkor csak azt hiszed, hogy könnyűek a minimumkérdések.

 

Egyes tanároknál a szóbeli vizsga olyan mint a halálraítélt utolsó szavai; lehet az fellengzős, és szép, az végeredményen nem sokat változtat.

 

Az a tanár, aki ki akar vágni, az úgyis megteszi, próbálhatsz bármit, míg aki át akar engedni, annál nagyon kell hajtanod, hogy kivágjon.

 

A puskaírás művészet. Célja átvágni a tanárt. Hát vágjuk át a tanárokat!

Lehetőleg ne mindet a nyakánál!

 

A puska mérete nem lehet sem túl nagy sem túl kicsi; a nagyot meglátják a kicsit te nem látod meg.

 

Ha valaki csak annyit készül, hogy lefénymásolja társa puskáját, az biztos hogy két jeggyel jobbat kap, mint az akitől lemásolta.

 

Naiv az a tanár, aki azt hiszi, hogy nála nem lehet puskázni. Az ilyen naiv tanároknál lesz a legmagasabb a jeles vizsgák száma.

 

Mikor már minden tételt berántottál vesz észre a tanár.

 

Végezetül:

 

Puskázni olyan, mint az oroszlánvadászat egyetlen tölténnyel; nem lehet hibázni.

 

 

 

 

 

Vissza a felszólalásokhoz