Hírek


Újra üzemben!

2011.10.16.

Csaknem 8 hónapnyi állás után újraindult a honlapunk. Az oldalt vírus támadta meg, és csak mostanra sikerült helyre hozni a hibát.

Röviden, ami ez alatt az idő alatt történt:

-A nyáron folytatódtak a festési, felújítási munkák az A oldali vezető állásban, géptérben, és poggyásztérben, a legrosszabb állapotban lévő burkolatok felületkezelésére került sor.

-A motorkocsi B végi homlokfény világítások áramköreit sikerült „életre kelteni”, a múzeumok éjszakáján már kivilágítva szerepelt a rendezvényen. Azon az estén ünnepeltük a gép 50. évfordulóját, ennek tiszteletére a motorkocsiban és a vezérlőkocsiban képkiállítás nyílt a hasonló motorkocsik bemutatására, és még egy terepasztal is üzemelt a vonaton. Nagyon jól sikerült az este. Hamarosan kerülnek képek a galériába.

-Tavasszal csapatunk Ausztriában, Straßhofban járt megtekinteni az ottani 5046 motorkocsikat és 6546 vezérlőkocsit. Érdekes volt látni ezeket a járműveket, mert ugyan nagyon hasonlóak, de mégis másmilyenek. Erről a látogatásról idővel kerülnek képek a galériába.

Hamarosan elkezdjük téliesíteni a kocsikat, és még néhány apróbb festésre is sor kerül, amíg nincsenek fagyok.

Elindult a vonat Facebook oldala, a következő linken elérhető:

http://www.facebook.com/pages/GySEV-5146-%C3%96BB-5046/119072061498887


H0 Modell
2011.03.01.

Nemrég találtunk rá egy jó hírre, hamarosan kapható az 5146-02es motorvonat, vezérlőkocsijával a 6546-03al, a Lilliput gondozásában H0 méretarányban! A modell 300€ azaz kb 81.000 magyar forintba fog kerülni. A Lilliputot ismerve szép munkát fognak végezni! leírás:
Különkiadásban! 1:87 Liliput  114675 GYSEV 5146.02 motorkocsi 6546.03 vezérlőkocsi szettben, belső világítással, menetirány szerinti fényváltással, digitális üzemre előkészítve.
Miniaturbahn.at
modellkit.hu


Évforduló
2010.11.30.

Mához 49 éve állították a motorkocsit forgalomba az Osztrák Szövetségi Vasutaknál, 5146.206 pályaszámmal. Ekkor valószínűleg még senki sem sejtette, hogy ma egy ilyen helyen, mint a füstiben lesz kiállítva műszaki emlékként, vagy egyáltalán még egyben láthatja valahol az utókor szülötte. Csak gondoljunk bele! Mekkora minőségi ugrást jelenthetett a mellékvonalakon ez a jármű, az addig megszokott gőzmozdony vontatású, fapados, valószínűleg cseppet sem ennyire kényelmes szerelvények után. Ezzel a motorkocsival akkor az utazóközönség rugózott műbőr üléses, kulturált mosdóval, egyenletesen szabályozott fűtéssel rendelkező kocsit kapott, amit addig csak a fővonalakon tapasztalhattak. Reméljük, hogy még sokáig ilyen állapotban őrizheti meg a vasút egykori, rendezett, tiszta arcát.


Munkálatok, télre készülés
2010. 11. 02.

Mostanában nem sok látványos munkát végeztünk a motorkocsin, még néhány hete kapott egy alapos külső mosást a kasztni. Tegnap a hűtőventillátor és a kipufogó fölé ismét kifeszítettünk egy ponyvát, hogy a csapadék ne juthasson be a gépezetbe, ami főleg télen nagy kárt tud tenni a gépezetben. Most már okulva a múltkori esetből sokkal biztosabb módon helyeztük fel, reméljük, hogy ezt már nem fogja lehozni a szél. A munkában köszönjük a segítségét Rékási Arnoldnak.

A kocsi peron egyik ajtajának szigetelésén javítottunk, mert itt egy nagyobb eső közben a tetőről lefolyó víz nagy része beömlött a peronra, ennek a javításnak az eredménye majd úgyis csak élesben fog kiderülni.

A mosdó helyiség lábbal működtetett víz eresztő szelepe egy kipucoláson esett át, ennek köszönhetően már a pedálok nem maradnak lent állapotban, hanem visszaugranak, ami azt jelenti, hogy valószínűleg a WC vizes berendezései működőképesek lettek. A víztartályt még nem töltöttük fel vízzel, mert mostanában tartós mínuszok voltak éjszakánként, és most már tavaszig nem is valószínű, hogy fel lesz töltve, kivéve próba céljából. A mosdókagyló űrcsöve is el lett vezetve a vonat aljára, eddig ugyanis ez a csődarab nem volt meg, így ami víz lefolyt a kagylóban, az ment a kagyló alatti burkolat alá, majd innen átszivárogva a padlóra.


Közeleg a verseny. . .
2010.09.11.

Közeleg a Magyar Vasúttörténeti Park egyik leglátványosabb programja, méghozzá a Mozdony Grand Prix, és az ezzel egybekötött nemzetközi étkezőkocsi találkozó. A programra mi is készülünk, a motorvonat mindkét nap nyitva lesz, bárki megtekintheti majd.

A Rendezvénnyel együtt közeleg a tél is, ezért a motorkocsit részben téliesítettük. Ez annyit jelent, hogy letakartuk a hűtőventilátort és a kipufogót, így nem kerül be víz a géptérbe. Sajnos azóta az elmúlt hónapokban nem voltak ritkák az orkán erejű szelek, ezek sajnos le is szaggatták a ponyvát, de meg lesz ismételve a letakarás…

Sok bajlódás után sikerült kinyitnunk a géptér jobb ajtajának egyik szárnyát, amelyet eddig azért nem tudtunk, mert teljesen be volt szorulva csukott helyzetbe, de aztán megtört a jég.

A poggyásztér jobb ajtajával is vannak gondjaink, ezt egyelőre csak félállásig lehet kinyitni, ennek rendbetételéhez komolyabb munkák szükségesek.

 Végszó: Várunk mindenkit 18.-án és 19.-én!


Újra festve!
2010.07.25.

Júniusban nagy dolog történt a motorkocsi életében. Kapott egy új külső festést, valamint a motortérben is elkezdődtek a felújítási munkák esztétikailag. A tető végig le lett festve, a zöld szín is, a sárga sajnos csak foltozva lett, de ennek is nagyon örültünk. A sárga részek is be lesznek fejezve, amint lesz festékre pénzünk. A felújítás apropója, hogy idén 10 éves a park, így ehhez méltó módon több járművet is kiállíthatóvá tettek. A vonaton 15.-től 25.-éig tartottak a munkálatok, 8 munkanap alatt lett felújítva. A galériában képek is lesznek a felújítási munkálatokról.


Beindult a honlap!
2010.07.22.

Elindult a honlapunk, hamarosan itt lesznek láthatóak a hírek, újdonságok a motorvonattal kapcsolatban!
Persze még nincsen kész, de már néhány menüpont a helyére került!