Újra üzemben!
2011.10.16.
Csaknem 8 hónapnyi állás után újraindult a honlapunk. Az oldalt vírus támadta meg, és csak mostanra sikerült helyre hozni a hibát.
Röviden, ami ez alatt az idő alatt történt:
-A nyáron folytatódtak a festési, felújítási munkák az A oldali vezető állásban, géptérben, és poggyásztérben, a legrosszabb állapotban lévő burkolatok felületkezelésére került sor.
-A motorkocsi B végi homlokfény világítások áramköreit sikerült „életre kelteni”, a múzeumok éjszakáján már kivilágítva szerepelt a rendezvényen. Azon az estén ünnepeltük a gép 50. évfordulóját, ennek tiszteletére a motorkocsiban és a vezérlőkocsiban képkiállítás nyílt a hasonló motorkocsik bemutatására, és még egy terepasztal is üzemelt a vonaton. Nagyon jól sikerült az este. Hamarosan kerülnek képek a galériába.
-Tavasszal csapatunk Ausztriában, Straßhofban járt megtekinteni az ottani 5046 motorkocsikat és 6546 vezérlőkocsit. Érdekes volt látni ezeket a járműveket, mert ugyan nagyon hasonlóak, de mégis másmilyenek. Erről a látogatásról idővel kerülnek képek a galériába.
Hamarosan elkezdjük téliesíteni a kocsikat, és még néhány apróbb festésre is sor kerül, amíg nincsenek fagyok.
Elindult a vonat Facebook oldala, a következő linken elérhető:
http://www.facebook.com/pages/GySEV-5146-%C3%96BB-5046/119072061498887
H0 Modell
2011.03.01.
Évforduló
2010.11.30.
Mához
49 éve
állították a
motorkocsit forgalomba az Osztrák Szövetségi
Vasutaknál, 5146.206 pályaszámmal.
Ekkor valószínűleg még senki sem sejtette, hogy ma
egy ilyen helyen, mint a
füstiben lesz kiállítva műszaki
emlékként, vagy egyáltalán még
egyben láthatja
valahol az utókor szülötte. Csak gondoljunk bele!
Mekkora minőségi ugrást
jelenthetett a mellékvonalakon ez a jármű, az addig
megszokott gőzmozdony
vontatású, fapados, valószínűleg cseppet
sem ennyire kényelmes szerelvények után.
Ezzel a motorkocsival akkor az utazóközönség
rugózott műbőr üléses, kulturált
mosdóval, egyenletesen szabályozott fűtéssel
rendelkező kocsit kapott, amit
addig csak a fővonalakon tapasztalhattak. Reméljük, hogy
még sokáig ilyen
állapotban őrizheti meg a vasút egykori, rendezett,
tiszta arcát.
Munkálatok,
télre
készülés
2010. 11. 02.
Mostanában nem sok
látványos munkát végeztünk a
motorkocsin, még néhány hete kapott egy alapos
külső mosást a kasztni. Tegnap a hűtőventillátor
és a kipufogó fölé ismét
kifeszítettünk egy ponyvát, hogy a csapadék
ne juthasson be a gépezetbe, ami
főleg télen nagy kárt tud tenni a gépezetben. Most
már okulva a múltkori
esetből sokkal biztosabb módon helyeztük fel,
reméljük, hogy ezt már nem fogja
lehozni a szél. A munkában köszönjük a
segítségét Rékási Arnoldnak.
A kocsi peron egyik
ajtajának szigetelésén javítottunk, mert
itt egy nagyobb eső közben a tetőről
lefolyó víz nagy része beömlött a
peronra, ennek a javításnak az eredménye majd
úgyis csak élesben fog kiderülni.
A
mosdó helyiség
lábbal
működtetett víz eresztő szelepe egy kipucoláson
esett át, ennek köszönhetően
már a pedálok nem maradnak lent állapotban, hanem
visszaugranak, ami azt
jelenti, hogy valószínűleg a WC vizes berendezései
működőképesek lettek. A
víztartályt még nem töltöttük fel
vízzel, mert mostanában tartós mínuszok
voltak éjszakánként, és most már
tavaszig nem is valószínű, hogy fel lesz
töltve, kivéve próba céljából.
A mosdókagyló űrcsöve is el lett vezetve a vonat
aljára, eddig ugyanis ez a csődarab nem volt meg, így ami
víz lefolyt a
kagylóban, az ment a kagyló alatti burkolat alá,
majd innen átszivárogva a
padlóra.
Közeleg a Magyar
Vasúttörténeti Park egyik
leglátványosabb programja, méghozzá a
Mozdony Grand
Prix, és az ezzel egybekötött nemzetközi
étkezőkocsi találkozó. A programra mi
is készülünk, a motorvonat mindkét nap nyitva
lesz, bárki megtekintheti majd.
A Rendezvénnyel együtt
közeleg a tél is, ezért a motorkocsit részben
téliesítettük. Ez annyit jelent,
hogy letakartuk a hűtőventilátort és a kipufogót,
így nem kerül be víz a
géptérbe. Sajnos azóta az elmúlt
hónapokban nem voltak ritkák az orkán erejű
szelek, ezek sajnos le is szaggatták a ponyvát, de meg
lesz ismételve a
letakarás…
Sok bajlódás után sikerült
kinyitnunk a géptér jobb ajtajának egyik
szárnyát, amelyet eddig azért nem
tudtunk, mert teljesen be volt szorulva csukott helyzetbe, de
aztán megtört a
jég.
A poggyásztér jobb
ajtajával is vannak gondjaink, ezt egyelőre csak
félállásig lehet kinyitni,
ennek rendbetételéhez komolyabb munkák
szükségesek.
Júniusban nagy dolog történt a motorkocsi életében. Kapott egy új külső festést, valamint a motortérben is elkezdődtek a felújítási munkák esztétikailag. A tető végig le lett festve, a zöld szín is, a sárga sajnos csak foltozva lett, de ennek is nagyon örültünk. A sárga részek is be lesznek fejezve, amint lesz festékre pénzünk. A felújítás apropója, hogy idén 10 éves a park, így ehhez méltó módon több járművet is kiállíthatóvá tettek. A vonaton 15.-től 25.-éig tartottak a munkálatok, 8 munkanap alatt lett felújítva. A galériában képek is lesznek a felújítási munkálatokról.