Szerző |
Üzenet |
Zoli, MP
Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34 Hozzászólások: 7069
|
 Re: Hazai előadók zenéi.
https://www.youtube.com/watch?v=-bqfYx2 ... rt_radio=1Supramental - Átjáró (Official Music Video) RAPA Zene: Gitár: Ragályi Viktor, Misi Krisztián Basszusgitár: Tóth Gábor Dob: Vécsi Zoltán Dj: Lázár Tamás LAZ1 Trombita: Varga Miklós HRK Szöveg: Rapa
|
2025.07.12. 23:16 |
|
 |
Sixfeet
Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55 Hozzászólások: 839
|
 Re: Hazai előadók zenéi.
|
2025.07.13. 10:55 |
|
 |
Yodaragorn
Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19 Hozzászólások: 8681 Tartózkodási hely: Baja / Budapest
|
 Re: Hazai előadók zenéi.
Zoli, MP írta: https://www.youtube.com/watch?v=-bqfYx2j_bQ&list=RD-bqfYx2j_bQ&start_radio=1 Supramental - Átjáró (Official Music Video) RAPA Zene: Gitár: Ragályi Viktor, Misi Krisztián Basszusgitár: Tóth Gábor Dob: Vécsi Zoltán Dj: Lázár Tamás LAZ1 Trombita: Varga Miklós HRK Szöveg: Rapa Wow!  Köszi! Nagyon jó kis igényes rock/rap produkció. Rapa-nak is kb. 20 éve lehetett új rapje utoljára? A szám alapdallamát egyébként innen szedték: Snoop Dogg, Master P, Nate Dogg, Butch Cassidy, Tha Eastsidaz - Lay Low https://www.youtube.com/watch?v=hnlIiDB ... opDoggVEVOAzóta ugyebár én is meghallgattam, ahogy azóta írtam. Minden tiszteletem ez az írás előtt, nagyon szimpatikus! Kevesen vannak ebben az országban, akik ennyire őszintén felül merik bírálni a saját korábbi véleményüket, és ki merik mondani, hogy tévedtek valamiben. Egyedül azt sajnálom, hogy ez az írás biztosan nem fog olyan széles körhöz eljutni, mint anno a Kirakat Underground video, mert nem annyira botrányos. Így viszont kevesen fogjuk tudni, hogy már másként gondolod, és sokan továbbra is a 21 éves éned gondolataira fognak asszociálni a neved hallatán... De ezzel nem nagyon tudsz mit csinálni, ami tőled tellett, azt megtetted. Különösen tetszett, amit a végén megfogalmazol tanulságként, hogy nem szabad a magyar hip-hophoz ugyanúgy közelíteni, mint az amerikaihoz, mert ez egy teljesen más közeg, más kontextussal, más történelmi gyökerekkel. Nem is akarok úgy tűnni, mint aki vitatkozni szeretne az írás lényegével, de egy dologra azért reagálok, hogy mégis legyen valami diskurzus.  (Mással nincs is vitám, csak ezzel.) Idézve a szövegből: "A korszak egyik ikonikus, antifasiszta idézete – “nem fontos a bőrszín és nem fontos a származás, csak az a fontos, hogy mit gondolsz és mellette kiállsz” – tökéletesen mutatja ezt a kettősséget. Miközben példátlanul és harcosan állt ki a rasszizmus ellen, akaratlanul azt sugallta, hogy a származás, az osztályhelyzet, a kulturális tőke nem számít, pláne nem tudják meghatározni előre a haladásod irányát – csak a tehetség és az egyéni kiállás fontos." Én nem így értelmezném ezt az antifasiszta idézetet. Szerintem az, hogy "nem fontos a származás", azt jelenti, hogy akár szegény vagy, akár gazdag, lehetsz értékes ember, ha tiszták a gondolataid, önazonos vagy, emberséggel viszonyulsz másokhoz, stb. A hip-hop kontextusában: akár szegény vagy, akár gazdag, csinálhatsz jó rapzenét, lehetsz jó breakes/graffitis, amennyiben ezt hitelesen és önazonosan teszed. Az nem következik az idézetből az én olvasatomban, hogy ne tudná meghatározni a származás az előrehaladásod irányát és sebességét. Természetesen (és sajnos) nem csak a tehetség és az egyéni kiállás számít, de még ha előnyből is indulsz a származásod vagy az anyagi helyzeted miatt, és emiatt akár messzebbre is jutsz, akkor is lehet értékes az, amit csinálsz. Senki se tehet arról, hogy jobb körülmények közé született, mint mások. Ezzel összefüggésben: igen, Tibbah valószínűleg olyan körülmények közé született, ahonnan könnyebb volt a '90-es években rapkarrierbe kezdeni, ahogy írod is. De ezzel szerintem semmi baj nincs: miért ne ragadja meg a lehetőséget az, akinek megadatik? Tibbah-val nekem mindig is más problémáim voltak. Egyrészt az, hogy egyfajta magyar "rappápának" próbálta mindig is beállítani magát, aki látványosan kirekesztően viszonyult minden olyan, tőle független és hozzá képest később induló próbálkozáshoz, ami ebben a státuszában kihívta őt. Meggyőződésem, hogy ez állt anno a FankaDeli-vel folytatott "rapháború" hátterében is: Tibbah-t irritálta, hogy jön itt egy srác, aki nála fiatalabb, később kezdte, tehetségtelenebbnek is tartja magánál, erre felépít egy olyan UG "rapbirodalmat" (Night Child, Saláta), ami egy-kettőre túlnőtt az akkori Bloose Broavaz-on. Másrészt pedig azért nem kedveltem Tibbah-t - és számomra hallgatóként ez a fontosabb -, mert nem olyan jó, mint amilyen nagyra tartja magát. Nem mondom, hogy nincsenek jó zenéi, van, amit én is szívesen meghallgatok, de általánosságban sokkal egyszerűbbek a zenéi és a szövegei is az általam legjobbnak tartom magyar producerekéinél és rapperekéinél. Nem feltétlenül szarok, de közel sem annyira jók, mint amennyire top figurának tartja ő magát a magyar hip-hopban. Azt pedig csak mellékesen jegyzem meg, hogy vagy Tibbah se indult olyan nagy előnyből a körülményei miatt, vagy ha igen, akkor nem élt olyan jól a lehetőségeivel, ugyanis kb. 2007-8-ig bezárólag a Bloose Broavaz kiadványok nem voltak minőségiek szerintem a külsőségeikben. Szarul voltak kikeverve, házilag barkácsolták össze a CD-ket, nem nagyon volt marketingjük, és szerintem pénzt se nagyon kerestek vele, ebben nem kamuzik a Tibbah a Sajónak. Mindez nem utal arra, hogy olyan nagyot dobott volna Tibbah-n az anyagi háttere, ha egyáltalán volt neki. 2007-8 környékén kezdtek el jól szólni a cuccaik, amikor elkezdtek a Pixához járni, onnantól lett egy profibb megjelenés, és valószínűleg onnantól keresnek pénzt is vele. Ez amúgy szorosan köthető HP aktívabb beszállásához a kiadóba. De ekkorra már bőven voltak más magyar UG rapkiadók, akik hasonló minőséget produkáltak évek óta. Minden más tényleg nagyon tetszik az írásban!
|
2025.07.13. 16:42 |
|
 |
Sixfeet
Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55 Hozzászólások: 839
|
 Re: Hazai előadók zenéi.
Köszi.
A színvak világ kapcsán a félreértés közöttünk abban van, hogy te azon gondolkozol, hogy mit gondol a szerző. Engem ez talán részlegesen érint csak, hogy a sor írója/szerzője mit gondolt, Foucault/Bourdieu/Lukács mentén kicsit én itt "megöltem" őt: azt vizsgáltam, hogy milyen normák képződése következhet abból amit írt, és kutakodásom kapcsán ez hogyan is volt átfedésben az akkori korszellemmel: - Kresalek Dávid "A város mint kiállítóterem" című munkájában ír arról, hogy a 90-es évek rapperláza a graffitivel való szoros összefonódásból eredendően egy szellemi "kivonulás a társadalomból" attitűddel rendelkezett, amely bár lázad, de kifejezetten ambivalens válaszokat ad az egyén és a társadalom viszonyára. - Személyes tapasztalatok és elbeszélgetések alapján a rapperláz több megélője, résztvevője aki amúgy kifejezetten rasszizmus ellenes, közben mégis harsányan ellenszenveznek (feltételezhetően történelmi okokból) az előre meghatározó tényezők forszírozásával, amely egy meritokratikus értelmezés. Egyidőben különböző szereplők idősebb fejjel (SDO/PNC/Woodoo Clan stb.), a keleti filozófiát találták meg maguknak, amelyek tendenciózusan elhagyják a társadalmi struktúrák taglalását, gyakran az egyénre redukálva ezeket a kérdéseket. A soron következő generációban is fellelhetőek nem csak ilyen, de akár expliciten apolitikus tendenciák is.
Ez a magyar rendszerváltás hagyatéka, ez a generáció ebbe szocializálódott, nekik az előző rendszer kritikája torz volt, így rengeteg rendszerkritikára zsigeri távolságtartással reagál, közben ezekre is.
Fankadeli kapcsán azt is tudni kell, hogy vele amúgy a győri/budapesti elit amiatt sem szimpatizált, mert olyanokat tudott mozgosítani akik ebben a hagyományos értelmezéshez képest elérhetőbbé, fogyaszthatóbbá tették a hip-hop zenét a magyar közönségnek: annak a rovására, hogy mindennapibbá vált, veszített az "éléből". Ez szintén egy tök ritkán emlegetett szembenállása szerintem az általad is kedvelt világnak, Artoscsabáék, Gőz, Fanka, Deniz, a "kultúrázósabb" réteggel, akik mind "hétköznapibbak", "kevésbé gizdák" majd 2010 után ha népszerűvé váltak úgy tudtak nagyot menni, hogy le is váltak a hagyományos rétegzenés közönségtől.
Az interjúban azt említi, hogy a 90-es évek elején már több demót vett fel különböző formációikkal (nem olcsó és egyszerű mulatság akkoriban), illetve 98-ban az első Tibbah Nation compilation gyakorlatilag talán a Rapmotel előtt a 2000-es évek undergroundjának proto-kiadványa volt.
Tibbah olyasmiket említ, hogy Bécsben vadásztak break lemezeket, és Pioneer gearekkel mókolgattak: a 90-es években azért drum break loop compilation-ökhez hozzájutni tényleg csak a hip-hophoz kapcsolódó lemezgyűjtő eseményeken lehetett, ez kifejezetten nagy kuriózumnak számított Európában a mi környékünkön, elég jó árban is tudtak menni ezek, a felvételi apparátusokról nem is beszélve.
Már pedig én úgy veszem ki a Tibbah Nation Compliationről Essemméktől Deegon át Siska nem úgy beszél mint egy Mega Sound System kuriózum magyar rap lemezről, hogy ilyen is volt, hanem ez már egy szinttel beljebb volt, még ha a profit nem is ütötte még meg: ennek a megvalósításához és terjesztéséhez apparátus, önerő ugyanúgy kellett.
Nagyon váratlan fordulat lenne a számomra, ha ezt nem egy erősebb közepes tehetősebb háttérből tette volna meg. Vannak a tehetősebbeknél konzervatív felfogás alapján "elkótyavetyélt" gyerekek akiket kicsit segítenek, majd elengedik a kezüket hogy szedjék már össze az életüket, majd az idősödő szülők később meg is enyhülnek rajtuk. Tibbah háttere nekem ilyennek tűnik.
|
2025.07.13. 18:32 |
|
 |
Zoli, MP
Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34 Hozzászólások: 7069
|
 Re: Hazai előadók zenéi.
Yodaragorn írta: Azóta igen: jó beszélgetés volt ez is. Olyan hosszú a történelmük, hogy nyilván nem fér bele minden egy műsorba, sok mindenről nem esett szó, de így is voltak jó sztorik. A legnagyobb hozzáadott érték számomra az volt, hogy kiderült, biztosan nem beef állt a Barbárfivérek deaktiválódása és Deego Bloose Broavaz kilépése mögött, hanem tényleg privát okok. Anno voltak pletykák konfliktusokról, de azok vagy alaptalanok voltak, vagy csak most nem akartak beszélni róluk. Ez pedig óriási! Bigmek - Lázad a vér (közr. NKS, DSP, 4tress) [Videóklip]https://www.youtube.com/watch?v=H8hB0Mw ... azOfficialNem akármilyen kombó: mindegyik előadót nagyon bírom, ráadásul D26 zene. Nem gondoltam, hogy valaha ilyet fogok mondani, de szerintem az NKS volt a leggyengébb, pedig nem rosszak ők se. A technika meg a punchline-ok rendben vannak náluk is, főleg Zenk-nél, velük ellentétben a többieknél viszont van mondanivaló is. És milyen jó volt újra hallani a DSP-t, nem is tudom, mikor hallottam tőlük így egyben bármi újat... Itt pedig Zenk után Nosi is megszólal: Kik Turan Khan (NKS) kedvencei itthon és a nagyvilágban? - Villámkérdések https://www.youtube.com/watch?v=nN9HCxI ... nel=Rap.hu@Zoli: a kedvenc francia rapperei tetszeni fognak.  esku vartam zenktol nositol valami maibb vagy olyat aki egesz jol tartja magat kedvencet, de big pun, smooth da hustlah ...25-30 eve nem aktivak vagy volt 1 lemezuk.
|
2025.07.13. 23:13 |
|
 |
Yodaragorn
Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19 Hozzászólások: 8681 Tartózkodási hely: Baja / Budapest
|
 Re: Hazai előadók zenéi.
Sixfeet írta: Köszi.
A színvak világ kapcsán a félreértés közöttünk abban van, hogy te azon gondolkozol, hogy mit gondol a szerző. Engem ez talán részlegesen érint csak, hogy a sor írója/szerzője mit gondolt, Foucault/Bourdieu/Lukács mentén kicsit én itt "megöltem" őt: azt vizsgáltam, hogy milyen normák képződése következhet abból amit írt, és kutakodásom kapcsán ez hogyan is volt átfedésben az akkori korszellemmel: - Kresalek Dávid "A város mint kiállítóterem" című munkájában ír arról, hogy a 90-es évek rapperláza a graffitivel való szoros összefonódásból eredendően egy szellemi "kivonulás a társadalomból" attitűddel rendelkezett, amely bár lázad, de kifejezetten ambivalens válaszokat ad az egyén és a társadalom viszonyára. - Személyes tapasztalatok és elbeszélgetések alapján a rapperláz több megélője, résztvevője aki amúgy kifejezetten rasszizmus ellenes, közben mégis harsányan ellenszenveznek (feltételezhetően történelmi okokból) az előre meghatározó tényezők forszírozásával, amely egy meritokratikus értelmezés. Egyidőben különböző szereplők idősebb fejjel (SDO/PNC/Woodoo Clan stb.), a keleti filozófiát találták meg maguknak, amelyek tendenciózusan elhagyják a társadalmi struktúrák taglalását, gyakran az egyénre redukálva ezeket a kérdéseket. A soron következő generációban is fellelhetőek nem csak ilyen, de akár expliciten apolitikus tendenciák is.
Ez a magyar rendszerváltás hagyatéka, ez a generáció ebbe szocializálódott, nekik az előző rendszer kritikája torz volt, így rengeteg rendszerkritikára zsigeri távolságtartással reagál, közben ezekre is.
Fankadeli kapcsán azt is tudni kell, hogy vele amúgy a győri/budapesti elit amiatt sem szimpatizált, mert olyanokat tudott mozgosítani akik ebben a hagyományos értelmezéshez képest elérhetőbbé, fogyaszthatóbbá tették a hip-hop zenét a magyar közönségnek: annak a rovására, hogy mindennapibbá vált, veszített az "éléből". Ez szintén egy tök ritkán emlegetett szembenállása szerintem az általad is kedvelt világnak, Artoscsabáék, Gőz, Fanka, Deniz, a "kultúrázósabb" réteggel, akik mind "hétköznapibbak", "kevésbé gizdák" majd 2010 után ha népszerűvé váltak úgy tudtak nagyot menni, hogy le is váltak a hagyományos rétegzenés közönségtől.
Az interjúban azt említi, hogy a 90-es évek elején már több demót vett fel különböző formációikkal (nem olcsó és egyszerű mulatság akkoriban), illetve 98-ban az első Tibbah Nation compilation gyakorlatilag talán a Rapmotel előtt a 2000-es évek undergroundjának proto-kiadványa volt.
Tibbah olyasmiket említ, hogy Bécsben vadásztak break lemezeket, és Pioneer gearekkel mókolgattak: a 90-es években azért drum break loop compilation-ökhez hozzájutni tényleg csak a hip-hophoz kapcsolódó lemezgyűjtő eseményeken lehetett, ez kifejezetten nagy kuriózumnak számított Európában a mi környékünkön, elég jó árban is tudtak menni ezek, a felvételi apparátusokról nem is beszélve.
Már pedig én úgy veszem ki a Tibbah Nation Compliationről Essemméktől Deegon át Siska nem úgy beszél mint egy Mega Sound System kuriózum magyar rap lemezről, hogy ilyen is volt, hanem ez már egy szinttel beljebb volt, még ha a profit nem is ütötte még meg: ennek a megvalósításához és terjesztéséhez apparátus, önerő ugyanúgy kellett.
Nagyon váratlan fordulat lenne a számomra, ha ezt nem egy erősebb közepes tehetősebb háttérből tette volna meg. Vannak a tehetősebbeknél konzervatív felfogás alapján "elkótyavetyélt" gyerekek akiket kicsit segítenek, majd elengedik a kezüket hogy szedjék már össze az életüket, majd az idősödő szülők később meg is enyhülnek rajtuk. Tibbah háttere nekem ilyennek tűnik. Igen, mindig más közelítésből ragadjuk meg ezt az "osztályháttér" dolgot, ezen mindig vitatkozunk kicsit, aztán a végén mindig igazat adok neked, hogy ahonnan te nézed, úgy oké.  De valahogy nekem mindig az jön át az írásaidból, mintha hibáztatnád a magyar hip-hop jómódúbb háttérből érkező úttörőit, hogy reppelni kezdtek, és ők lettek az úttörők. Ez szerintem nem lenne fair, de valószínűleg nem is hibáztatod őket, csak jó, ha tudod, hogy a megfogalmazásodból ez így jön át. Legalábbis számomra. Azzal egyetértek, hogy nem a legjobb szubkulturális normák nőttek ki abból, hogy a '90-es években nem tehette meg akárki, hogy komolyabban elkezdjen rappel foglalkozni. Csak én próbálom levenni az egyénről a felelősséget, valószínűleg feleslegesen, mert te is a történelmi kontextussal összefüggésben értelmezed a történteket, csak még egyszer: mégse így jön át mindig a szövegből. Egyetértek azzal is, hogy az is gond lehetett a Night Child-dal, hogy "fogyasztóbarátabb" hip-hopot csináltak. De ez biztos, hogy nem a teljes a sztori, és fenntartom azt, hogy az irigység fontosabb tényező lehetett Tibbah-ék részéről. Többször is világossá tette mindenki, hogy Artossal és Gőzzel meg a többiekkel nincs problémájuk, csak a Fankával. Gőz szerepelt a Tibbahnation 3-on, Artos csinált zenét Akkezdet Phiai-nak a Beat Support-ra. Suppah később Saiid-dal és az NKS-el featelt. Deniz a Hősökkel. A Punnany első albuma ugyan már az NC-től való távozás után jött ki, de az is már relatíve populárisabb hangzás volt a magyar UG-n belül, mégis instant elismerést kapott a szcénától. Ha tényleg a populárisabb stílus lett volna a fő probléma, akkor ezek a dolgok nem történnek meg. Siska is azt reppelte a beef csúcsán, azt hiszem a Féregjáratban, hogy "tiszteletem az NC-nek, de most Feri lesz a postás" - utalva arra, hogy nem az NC tagokkal van gond, hanem a Fankával. Aztán hogy az M-Squaddal milyen szinten populáris zenéket csinált a Tibbah, arról ne is beszéljünk, mert későbbi történet... Nyilván nem vagyok tisztában Tibbah anyagi hátterével, úgyhogy elhiszem a következtetéseidet. Csak arra próbáltam utalni, hogy ahhoz képest nem csinált olyan minőségi cuccokat a '90-es évektől kb. 2007-ig. Tehát amennyiben hasonló jó anyagi háttérből érkezett, mint az AKPH vagy a Bankosék, akkor egyértelműen tehetségtelenebb, hiszen ugyanannyi erőforrásból közel se tudott ugyanolyan szinvonalú produktumokat létrehozni. 
|
2025.07.14. 21:09 |
|
 |
Sixfeet
Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55 Hozzászólások: 839
|
 Re: Hazai előadók zenéi.
Sosem amiatt van a részemről hibáztatás vagy ellenszenv, hogy kinek milyen az osztályháttere önmagában. Olyankor van, ha megteheti, hogy tisztában legyen az előnyös helyzetével, ne beszéljen abból fakadóan téves társadalmi normákat, és ennek ellenére megteszi, ez pedig keresztül üt a zenéjében, a mondanivalójában, és előnyből gondolja magát a "világ tetején". Ez sajnos gyakori, Magyarországon mindig nagyon finom részletekben rejlő dolgokban is megbocsájtják az emberek. Ha nem vesznek részt egy egyenlő verseny tévesképzésnek normaképzésében, figyelembe véve a saját helyzeti előnyeiket, és van ebből a szempontjukból valami kis igazságosság érzet, számomra az tök rokonszenves tud lenni. De Újoncon kívül nem nagyon hallottam mást itthon aki ezt szóvátette így. Sokat hozzátesz, hogy a magyar történelmi nemesi/úri elit ami a szockó időket átélve (amely amúgy tényleg megalapozta ennek a kiüresítését és dogmaként tárgyalását) azért padlógázzal gyalulta be azokat akik ezt tárgyalják, így önmagában tökre egy népszerűtlen álláspont ez Magyarországon a társadalomtudomány és a radikális baloldal egy szűk szegmensén kívül. Miközben osztályháttérről beszélni a nyugati diskurzusban ezektől a szegmensektől középtájt is lehet hajlandóak azért beszélni az emberek nyitottabban. Illetve előnyösebb osztályhátterű emberek kapcsán az osztályhátterükből fakadóan tényleg hamarabb török pálcát, de ez főleg pont azért van, mert az 50% egyéni felelősség mellett, azért az az 50% strukturális előny amit az osztályhelyzet magában hord, arányosan fogja felnagyítani az esélyeit annak, hogy amúgy meg tudja engedni magának, hogy másabb perspektívában gondolkozzon, csak éppen lehet tojik rá, vagy van egy normákból átvett suta meggyőződése, szemben azzal aki a származás miatt nehezebben tudja ugyanezt megtenni ugyanezt a normaképzési dekonstruálást a fejében. A Fankás szál elég komplex, de szerintem tökre megfér abban is amit írsz, a rétegzenés emberek kapcsán is ez egy afféle térnyerési verseny volt, amiben elkezdett nagyot menni ez a rétegzenés szempontból anti-karizmatikus figura mint a Fanka aki viszont egy másik rétegnek rokonszenvesebb volt. A rétegzenéseknek ez nyilván nem fog tetszeni. Nyilván az ő keretezései és tévképzetei is hozzátettek azokhoz az ellehetetlenítési dolgokhoz amikről még a 2010-es évekből maradtak fent írások. Amikor ebben a témában kutakodtam ezen a szálon elindulva és felkerestem őt egyszer személyesen, teljesen a keretezésemtől függetlenül mondta azt, (parafrazálom) a 90-es évek graffitiből jövő maszkulin törtető territoriális közege kifejezetten ellenszenvezett azzal a ténnyel hogy egy kissé visszahúzódóbb, nem túlkompenzáló, már-már bizonyos szempontok alapján "femininebb" hozzáállást képviselt (mindig kicsit furának tartottam a megfogalmazását ebben és máshol is amikor ezt mondta a témában, de talán ő a konszolidáltságra értette ezt). Ez akárhogy nézem, kicsit ráilleszthető a PNC-re is, ráilleszthető Tibbah-ra is. Nyilván a korszellem is ilyen, de a korszellem nem vákuumban él, hatással vannak rá a normák, nehéz elvonatkoztatni tőlük (illetve az elvonatkoztatás tőlük amúgy kifejezetten egy meglévő normát felerősítő folyamat). Illetve hát, azért az M-Squad minőségi zeneisége kapcsán tökre illik a képbe a hullámvölgy helyzet. A Beatmaking szériát amit csinálnak Tibbahék, azzal kapcsolatban én is azért fröcsögtem itt régebben technikai szempontból hosszú bekezdéseket (amin emlékeim szerint értetlenkedtél sokat  ), és amúgy zeneszerető és zenélő producer ismerőseim és barátaim között, a híresebbektől a niche zenészen keresztül, a boombapestől a 90-es Oakland deep cut mixtape mániástól egészen a zajzenéstől és az új vonalas trappig kevés olyan konszenzusos dolgot tudok mint azt, hogy mennyire ellenszenvezik mindenki a ténnyel, hogy parasztvakításnak vagy szarnak tartják azt amit Tibbahék csinálnak a beatmakingben, olyan szinten hogy amikor én elfelejtem vagy nem foglalkozom vele mert zene kapcsán jó dolgot akarok csinálni, előhúzza valaki a kalapból hogy nem hiszi el hogy lehet valami ilyen rossz. A tehetség meg az ízlésességet tehát nem tudja megvenni az ember (illetve hát ezt a szálat talán te hoztad be jobban, engem talán az hogy milyen volt a zenéjének a minőségi a kreatív irányzatban és döntéshozatalban engem nem igazán érdekelt), de nyilván lehet sok erőforrásból szubjektív ízlés szerint rossz és jó minőségű dolgokat is csinálni.
|
2025.07.15. 18:20 |
|
 |
rapguruz88
Csatlakozott: 2013.02.01. 13:12 Hozzászólások: 4623
|
 Re: Hazai előadók zenéi.
|
2025.07.15. 20:23 |
|
 |
Yodaragorn
Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19 Hozzászólások: 8681 Tartózkodási hely: Baja / Budapest
|
 Re: Hazai előadók zenéi.
Sixfeet írta: A Fankás szál elég komplex, de szerintem tökre megfér abban is amit írsz, a rétegzenés emberek kapcsán is ez egy afféle térnyerési verseny volt, amiben elkezdett nagyot menni ez a rétegzenés szempontból anti-karizmatikus figura mint a Fanka aki viszont egy másik rétegnek rokonszenvesebb volt. A rétegzenéseknek ez nyilván nem fog tetszeni. Nyilván az ő keretezései és tévképzetei is hozzátettek azokhoz az ellehetetlenítési dolgokhoz amikről még a 2010-es évekből maradtak fent írások. Amikor ebben a témában kutakodtam ezen a szálon elindulva és felkerestem őt egyszer személyesen, teljesen a keretezésemtől függetlenül mondta azt, (parafrazálom) a 90-es évek graffitiből jövő maszkulin törtető territoriális közege kifejezetten ellenszenvezett azzal a ténnyel hogy egy kissé visszahúzódóbb, nem túlkompenzáló, már-már bizonyos szempontok alapján "femininebb" hozzáállást képviselt (mindig kicsit furának tartottam a megfogalmazását ebben és máshol is amikor ezt mondta a témában, de talán ő a konszolidáltságra értette ezt).
Ez tök érdekes, és megerősíti a teóriámat. Respekt, hogy megkerested személyesen! Az osztályhátteres dolgot túltárgyaltuk ismételten.  Ha azért hibáztatod őket, mert más hátterűnek mutatják be magukat, mint amilyenek ténylegesen, az teljesen valid kritika szerintem is. Mondjuk volt erre jó válasza szerintem az AKPH-nak az After interjúban: sokat mozogtak a pesti éjszakában, látták maguk körül azokat a "pesti eseményeket" az utcán, amikről az első lemezük dalai szólnak, és a cél az volt, hogy erről a világról tudósítsanak. Az szerintem átjön a számokból, hogy ez nem kamu, érezhetően hiteles a tudósítás. Ha nem lenne az, az átütne, és nem működnének ilyen jól a számok. Én ezzel kapcsolatban tehát megengedőbb vagyok, de meg tudom érteni, ha neked vagy bárki másnak ez nem elég ríl, szóval a kritika valid. Azt meg furcsállom, hogy azt írod, értetlenkedtem az M-Squaddal kapcsolatos kritikáidon.  Én amióta magyar hip-hoppal foglalkozom (2003 óta), mindig is túlértékeltnek a Tibbah-t, és ez a véleményem semennyit sem változott az elmúlt 22 évben. Tehát nem értem, miért nem értettem egyet a zenéit illető kritikáiddal, jó lenne visszaolvasni a postot.  Azt el tudom képzelni esetleg, hogy egy konkrét zene kapcsán vitatkoztunk. Mint írtam, vannak azért olyan M-Squad zenék, amik tetszenek. Azokat se emelném a magyar hip-hop zenék legmagasabb polcára, de azért tudom őket élvezni. Pl. a Siskás Beatmaking ( https://www.youtube.com/watch?v=loC-eAk ... NrYQ%3D%3D) zenéjének a dallamát nagyon eltalálták szerintem. Technikailag biztos egyszerű és primitív ez is, ezzel nem vitatkoznék, de én hallgatóként ezt bizonyos mértékig el tudom nézni, ha a zenének bizonyos alapelemei (jelen esetben a dallam) magukkal ragadnak, és elkap a feeling. Ebből a szempontból lehet, hogy tényleg bevédtem konkrét M-Squad zenéket, mert tényleg vannak, amik tetszenek. De az nagyon meglepne, ha általánosságban dicsértem volna a munkásságukat.
|
2025.07.15. 20:41 |
|
 |
Yodaragorn
Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19 Hozzászólások: 8681 Tartózkodási hely: Baja / Budapest
|
 Re: Hazai előadók zenéi.
Wanted Razo x Fiatal Veterán x Hibrid - TANULÓPÉNZ 2 (OFFICIAL MUSIC VIDEO) 2025https://www.youtube.com/watch?v=fTMg7y1 ... WantedRazoHa jól gondolom, akkor az első Veterán & Hibrid közös a Teswér feloszlása óta! Jó is lett, főleg Veterán része.
|
2025.07.15. 22:01 |
|
 |
Yodaragorn
Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19 Hozzászólások: 8681 Tartózkodási hely: Baja / Budapest
|
 Re: Hazai előadók zenéi.
Deego - Annyi minden (official audio)https://www.youtube.com/watch?v=ZckeGvS ... FDiggiemanFelbuzdulva az After által biztosított figyelmen.  Nagyon jó lett, a legutóbbi szólóján is megszokott nyugis Deego.
|
2025.07.19. 22:02 |
|
 |
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.
|
|