Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: 2025.08.03. 00:43



Hozzászólás a témához  [ 2704 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 181  Következő
 Hazai előadók zenéi. 
Szerző Üzenet

Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55
Hozzászólások: 839
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
A magyar rapre strukturálisan mindenképpen, de annak a megítélésére semmilyen hatással nem voltak a Kannibálok meg a Gesztiék a Zoleeékhoz képest. Akármekkora bohóckodás, magas produkciós színvonal biztosítása az ordas nagy szar baromságokhoz, önazonosnak önazonosak, a maga gagyiságával "magyarabb magyar rap". Amerikában a picsát se érdekel az, hogy Kelet-Európai alapvetően eurocentrikus, rasszista tendenciákkal bíró országban hülyegyerekekként viselkednek a rapperek és szar szóvicceik vannak, mert bár gagyi, nincs benne akkora majmolás, nem próbálják magukat komolyan vehetőnek beállítani miközben egy bazi nagy karikatúra az egész. A rappen kívül meg az átlag hallgató az olyanokba mint Fluor, Krúbi meg Mikee akiknek lehet a Kannibálokat valamelyest az előfutárainak tekinteni, megint csak nem lehet azt mondani, hogy leblamálná őket hogy nézz már oda bohóckodnak.

Egy olyan országban, ahol alapvetően érződik hogy nem a miénk a rap, egy olyan zene hitelesebb ami azt állítja magáról, hogy abszolút nem vagyok markánsan a rap (ld. Krúbi), mintsem egy olyan zene ami azt állítja hogy én aztán baromira a rap vagyok geci, karikatúrát csinálva az egészből, miközben megítélésre tényleg türhőség az egész az átlag zene hallgató és akár egy amerikai számára is. Ez pedig jobban igaz Ganxsta Zolee-ra, csak úgy mint Bustára és Lmen Pralára akiknek hárman külön-külön nagyobb strukturális, és a rap zene megítélésére is károsabb hatása volt a magyar rapre szerintem mint a Kannibáloknak meg a Gesztiéknek együttvéve.

Ettől függetlenül aláírom hogy kibaszott gagyi a Kannibál meg a Geszti, nem sokáig tudom egyiket se hallgatni, de a zene tényleges globális megítélése globális kontextusban szemben állítva azzal, hogy egy 90-es években szocializálódott rap rajongónak egy picit magyarázkodnia kell amiatt amikor rappet hallgat, hogy "én nem bohóckodós dolgokat hallgatok hanem kakuk bububum kemény repet" a világra mért tényleges hatásában tök más dolgot fémjelez.


2022.02.27. 11:50
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2012.07.12. 14:10
Hozzászólások: 15415
Tartózkodási hely: Born & Raised in Albertirsa
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Mit jelent nálad ez a hatása?!

Mert nálam a geszti hatása azt jelenti, hogy eladott 200.000lemezt (albumonkent,és volt kettő!!!!!) mikor aktív volt. 92-94!

Ennél nagyobb hatása sose volt ganxstának.

Vagy az, hogy a FILA rap jam,a kannibál táborok után gombamód jöttek létre a bandák.

Ilyen hatása zoleenak sosem volt.

Adott el lemezt nem is keveset,de sosem volt bs szintű,csak pecsa.

Ahogy követői,patronáltjai sem voltak az egy dopemanon kívül sose.

Annyira nem, hogy a Dopeman által össze rakott fekete vonatot is a FILA rap jam tolta az ismertség felé nem dope.

A kannibálok műsort vezettek többet is több tvn. Ez is hozzátett az ismertség,megítélés kérdéshez.

Vagyis az a mondatod, hogy a megítélésére semmilyen hatása ne lett volna gesztinek,kannibaloknak értelmezhetetlen számomra.

Elfogadom,hogy így gondolod,csak nem érzek alapot mögötte. Mire gondolsz?

_________________
https://twitter.com/dggfthr

http://dogg-n-roll.blog.hu/

Kép


2022.02.27. 12:55
Profil

Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55
Hozzászólások: 839
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Milyen hatása volt a rapre és annak a megítélésére hogy pop zenészként tudott lemezeket eladni Geszti? Mennyire lehet végigkövetni a Kannibáloknak úgymond az utódait azonkívül hogy a gomba mód nőtt rap együttesek előtörtek a semmiből, amik már amúgy is léteztek csak nem volt lehetőségük hol fellépni, a Kannibálokkal meg lehetett fémjelezni ezt az egészet mintha közük lenne hozzá stilisztikai egységen túl azonkívül hogy a tömeg egy kalap alá veszi hogy "rapperek"? Meg milyen patronáltjai voltak a Gesztinek?

Gesztiék és a Kannibálok sose vettek részt a sztereotíp rappes faszméregetésben ahhoz képest mint amiben a Zolee részt vett. Azonkívül hogy a semmilyen pop zenészek műfaj felfogása Európa szerte a britektől a németekig a pop zenében a hasonló pop rapperek esetében messze nem volt magára a rap szubkultúrára sose hatással mint amit kézzel foghatónak próbálsz be tudni lemezeladásokkal.

Ezek átmeneti pillanatok aminek 20-30 éves hatását a kortárs előadóknak a viselkedésében az előadó eltűnése után 10 évvel már meg se érzi az ember.

Próbálta bárki utánozni közvetlenül stílusban a Gesztiéket és a Kannibálokat? Nem, mert gagyik voltak. Lehetett őket ténylegesen rapnek nevezni? Aligha. Próbálta bárki utánozni, imitálni azt a formulát amit ők lefektettek? Senki. Nem volt hatásuk.

Zoleenak viszont volt. A viselkedése folyamatosan újratermelődik a magyar rapben. Szembenállt az underground/hip-hop mozgalmas szubkultúrával amelyik tényleg a sajátjának érezte a rappet, és mindig volt egy bulvárbalhékat generáló botrányhős mentalitása, a műfaj karikatúrájaként verte magát a keménységre, azontúl hogy ráadásul rá is telepedett magára a szubkultúrára is (ezzel a "nem érdekel mert én vagyok az egész és hozzám képest ti sehol se vagytok" jelenséggel). Miközben szakmailag amúgy balfaszkodás volt amit csinált.

A Zolee formuláját igenis jobban követték. Egy az egybe ugyanez volt Busta, a botrányok szinte ugyanazok csak nem tudott a kermédiában érvényesülni ezért az interneten csinálta azt amit a Zolee, azontúl hogy konkrétan a Firma/AIU egyenes utódjaival állt szemben a Busta a Kriminal tábor esernyője és aköré gyülemlő előadók felől. Át is írta az egész rap történelmet 2010-et követően. Lmen Prala meg ennek az egyenes folytatása az ő botrányaival meg a szubkultúrával való szemben állásával meg a karikaturisztikus baromkodásával.


2022.02.27. 13:43
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2012.07.12. 14:10
Hozzászólások: 15415
Tartózkodási hely: Born & Raised in Albertirsa
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Amiket írtam ahogy írod is kézzelfogható. És az hatás. Az hatás,hogy a szüleid mit adnak a kezedbe,mit hallgatnak otthon. Igenis hatás, hogy az országban van 8 millió lakó és fél millió lemez amiben a rap a rapülők.


Mi az, hogy 10 évvel később már nem számít? Ma is adja a rádió,ma is hallgatják. Ez a hatás,nem az, hogy csicskák egymásra fújnak.

Az, hogy van bunkó, mindig is az nem hatás. Nem a rap hatása. Azok bunkók voltak zolee nélkül is, előtte is, utána is. Mitől az ő hatása? Nem attól lesz bunkó valaki, mert a zolee az.

Sose olvastam,hallottam senkitől, hogy olyan zenét akar csinálni, mint a Ganxsta. Olyat igen, hogy olyat tuti nem. Vagyis ez is a hatása ellen érv,nem mellette.

_________________
https://twitter.com/dggfthr

http://dogg-n-roll.blog.hu/

Kép


2022.02.27. 13:56
Profil

Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55
Hozzászólások: 839
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Ott kezdődik a dolog, hogy egy olyan műfajban mint a rap ahol a maga idejében baromi nagy stigmák voltak, és jelen volt a sunnyogás azt illetően hogy ne hallgasd mert vagy káromkodnak, vagy csak szimplán a szülők elítélik, azzal párhuzamba vonni azt, hogy a szülők úgy veszik meg a Rapülőt mint a Neoton Familiát nettó nonszensz. A rappet mit jelenséget megismerhették sokan a Rapülők által, a legtöbb ember aki a szubkultúrában részt vett nem a Rapülők által került bele, nem sokan indultak el a szubkultúra felé ezen keresztül úgy, hogy mai napig is legyen minimális érintettségük. Szubkultúra és a lakosság által megismert valami között ott van az a pont, hogy az egyiknél az ember belülről figyeli, a másikat kívülről szemléli. Lehet a kettő hatását egy lapon említeni: hasonlítottak már össze abszurdabb dolgokat is feleslegesen parttalan módon, sokkal több értelme nem lesz.

Ma is adja a rádió: egyrészt kik hallgatnak ma rádiót? Érdekel bárkit is a rádióban játszott zene egy szubkultúrát illetőleg mint tényező? Főleg manapság amikor átvette az egésznek a helyét az internet? Ha szeretjük ha nem, a csicskák egymásra fújnak, vagy bárminemű módon beszélnek bármiről a zenét illetőleg mint olyanról szemben azoknál az embereknél, akiknek több a zene annál hogy benyomom a rádiót vagy autoplayről megy a YouTube meg a Spotify és némá van benne rap is, ott a csicskák jobban a mérőszám. A többi csak a sztereotíp elitista fújjolása a lakosságra mert a lakosság lakossági zenéket hallgat és lakosságiként viselkedik. Egy nevetséges mozi klisé szélmalomharca.

Ez a bunkózás meg az egész leegyszerűsítése (nem mintha nem lenne sok dolog ebben a témakörben amúgy is kicsit reduktív): ahogyan pont beszélték előttem a többiek, hogy a csávó értelmiségi háttérből egyrészt színészkedik, másrészt sokkal több olyan dolgot csinált ami a felszínen bunkóság, a valóságban pedig az adott pillanat uralása és a figyelem kicsikarása úgy, hogy látszólag akinek nincs meg hozzá a rálátása csak simán bunkónak tetteti magát. Sokkal precízebben körvonalazható a viselkedése egy mindennapi részeg gyökérnél a kocsmában: a bunkóként viselkedés ipari látszatkeltése.

Bustáról is ugyanezt mondták, Lmen Praláról is ugyanezt mondják. A Rapülők és az Animal Cannibals precedensét ennyire specifikusan, ennyire több jellegzetességet kipipálhatóan senki sem próbálta se kicsiben, se nagyban, se sikertelenül, se sikeresen reprodukálni. Szemben Ganxsta Zoleeval. A jelenség ma már nem az övé, de a láncolatban az egész Frankensteinnek a precedensét gyönyörűen látszódik hogy az ő viselkedéséből származik, amiből mások kicsit elvettek, mások kicsit hozzáadtak, de a lényeg és a párhuzam magáért beszél.


2022.02.27. 15:41
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2012.07.12. 14:10
Hozzászólások: 15415
Tartózkodási hely: Born & Raised in Albertirsa
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Leírtam mit jelent nálam az, hogy hatással van. Indok is volt,példa is.

Írd meg lécci szerinted miben nyilvánul meg valakinek a hatása,mert továbbra se értem.

Az, hogy milyen személyiség valaki azzal lehet hatással egyes emberekre, de egy egész stílusra, szubkultúrára?!
Ezt nehezen tudom elképzelni.

Viszont azt olvasom nálad újra és újra, hogy te ezért kárhoztatod zoleet.

Érzem,értem,hogy van ellenérzés benned vele kapcsolatban, de túl nagy jelentőséget tulajdonítasz neki magának, illetve a személyiségének.

Pláne,hogy írod, hogy régen volt a csúcson, de a rap utána is pusztult itthon rendesen...

_________________
https://twitter.com/dggfthr

http://dogg-n-roll.blog.hu/

Kép


2022.02.27. 16:29
Profil

Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55
Hozzászólások: 839
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
A globális felmelegedést is lehet úgy felfogni, hogy "itt mondják ezt a baromságot miközben -10 fok van most!" meg úgy, hogy rájön az ember hogy bizonyos dolgok nem közvetlenül hatnak jóval később, minél nagyobb annak a kitettsége, minél gyakrabban történik meg. Ha ezt szem előtt tartod, és elolvasod azt ami amúgy jól érthető ennek a tudatában, világossá válik, ha nem, akkor nyilván nem.

Zolee vegyesen termelődött ki az által, hogy hogyan fogták fel felső középosztálybeli hülyegyerekek ezt az egész zenei műfajt, hogyan butították le, és hogyan adott egy szintén belterjes közeg teret ennek az egésznek, ami utána szintén teret adott hasonlóan butított előadóknak, csak másképpen, helyenként kevésbé butítottabbnak belátva.

Fontos megkülönböztetnünk Zolee személyét, és a karaktert amiben szerepel. A személy olyan amilyen, vannak ellenérzéseim vele kapcsolatban de különösképpen nem érdekel. A karakter amiben szerepel mint olyan precedenst teremtett. Nem vagyok igazából biztos benne, hogy milyen elődjei voltak a magyar vagy bármilyen könnyűzenében ha voltak egyáltalán, és az ő karaktere is értelemszerűen ezekből az ingerekből tevődött össze, de az biztos hogy valami olyasmibe összpontosult ami jelenséggé teszi annak a vonzatában hogy milyen a felfogása az embereknek a rapről, hogy eltúlzott karikatúrákat és bohóckodást látnak belőle. A Rapülőkhöz képest nem az a bohóckodás van benne hogy hülyék vagyunk, hanem olyan dühös tapló parasztok próbálunk lenni mint ahogyan látjuk azokat a "dühös tapló paraszt négereket" a Yo MTV Raps videóklipekben. A társadalmi vonzata, hogy mi áll a "dühös tapló parasztkodás" mögött (Public Enemy, Cube az AmeriKKKa's Most Wanted idején, stb.) lemarad.

Nekem az, hogy "ez van, bunkók az emberek, ilyen ez nálunk", csak úgy ahogyan a Ganxsta Zolee meg Mr Busta a dühös mutogató tapló parasztokat látta a rap videókban, reduktív butított leegyszerűsítése valami olyasminek, ami mögött azért elég specifikus rendhagyó dolgok vannak. Ha tudsz mutatni olyat, ami egyedivé teszi és invaliddá teszi a párhuzamokat, állok elébe, meg kíváncsi vagyok, de amíg ilyen nincs, én megmaradnék annál, hogy ezek egyedülállóan fura abnormális vizsgálandó jelenségeknek tekintendőek a hip-hop zene globális kontextusában.


2022.02.27. 17:19
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8726
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Nem akarok Sixfeet helyett nyilatkozni, de én úgy látom ezt, hogy érdemes megkülönböztetni egymástól az előadóknak kétféle hatását. Sőt, háromfélét:
1. Popkulturális siker, amit mérhet a lemezeladások, rádiós lejátszások, stb. száma
2. A hazai hip-hop közegben való részvétel, aktivitás mértéke
3. A későbbi előadók művészetére (zene, szöveg, viselkedésmódok, attitűdök, stb.) gyakorolt hatás

Az 1. szempont szerint a Rapülők, a 2. szempont szerint az AC a nagyobb hatású, ahogy dogg írta. A 3. szempont szerint viszont Ganxsta Zolee a nagyobb hatású, ahogy Sixfeet írta.

Művészi szempontból a Rapülőknek és az AC-nek tényleg nincsenek nagyon követői. Talán napjaink poprapperei (Wellhello, Follow the Flow, stb.) a Rapülők hagyományait követik a pop és a rap keverésével, de olyan sok idő telt a kettő között (a '90-es éves közepétől a 2010-es évek első feléig gyakorlatilag nem létezett poprap Magyarországon), hogy nem biztos, hogy érdemes szorosabb kapcsolatot feltételezni.
Én egyébként szeretem a Rapülők számait, de nem mint rapszámokat (mert nem azok), hanem mint popszámokat. A '90-es évek hazai popzenei közegéből szerintem kiemelkedett a Rapülők pozitív értelemben.

A Ganxstának ez az "én vagyok a király, ti csicskák meg szarok vagyok" típusú attitűdje viszont valóban eléggé mélyen gyökerezik a hazai rapszövegekben. És úgy általában a fölényeskedő attitűdje. Persze jó kérdés, hogy ez a Zolee nélkül is így lenne-e, vagy jelentős mértékben neki köszönhető. Ezt nem tudom megítélni.

Abban viszont biztos vagyok, hogy hiába értek egyet Sixfeettel abban, hogy a felsorolt három előadó közül művészi szempontból Ganxsta Zolee gyakorolta a legnagyobb hatást a magyar rapre, az ő hatását is elhanyagolhatónak érzem másokhoz képest.
A magyar rapre toronymagasan a legnagyobb hatása szerintem Akkezdet Phiai első albumának volt, második helyen pedig a Bankos - Rapmotelnek. Illetve Az Idő Urai már az AKPH-ra is hatást gyakorolt, szóval őket se hagynám ki. A 2000-es évek befelé fordulósabb, szomorkásabb, jazzes, sokszor francia behatású stílusát nagyban meghatározta a Hősök, de akár a FankaDeli is az Isten hozott... ...ördög vihet és a Repp lemezeivel (a zenei világ egyik oldalról Joeker, másik oldalról Artoscsaba és WherDee érdeme). A telepi rapperek közül mindenki a DSP-t meg a Siskát koppintotta (zeneileg Frog és Geriskillz a stílusteremtők).
Szóval a felsorolt nevek közül szerintem mindenkinek érezhetően nagyobb hatása volt a magyar rapzenékre, mint Ganxsta Zolee-nak.


2022.02.27. 21:30
Profil

Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34
Hozzászólások: 7088
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Yodaragorn írta:
Nem akarok Sixfeet helyett nyilatkozni, de én úgy látom ezt, hogy érdemes megkülönböztetni egymástól az előadóknak kétféle hatását. Sőt, háromfélét:
1. Popkulturális siker, amit mérhet a lemezeladások, rádiós lejátszások, stb. száma
2. A hazai hip-hop közegben való részvétel, aktivitás mértéke
3. A későbbi előadók művészetére (zene, szöveg, viselkedésmódok, attitűdök, stb.) gyakorolt hatás

Az 1. szempont szerint a Rapülők, a 2. szempont szerint az AC a nagyobb hatású, ahogy dogg írta. A 3. szempont szerint viszont Ganxsta Zolee a nagyobb hatású, ahogy Sixfeet írta.

Művészi szempontból a Rapülőknek és az AC-nek tényleg nincsenek nagyon követői. Talán napjaink poprapperei (Wellhello, Follow the Flow, stb.) a Rapülők hagyományait követik a pop és a rap keverésével, de olyan sok idő telt a kettő között (a '90-es éves közepétől a 2010-es évek első feléig gyakorlatilag nem létezett poprap Magyarországon), hogy nem biztos, hogy érdemes szorosabb kapcsolatot feltételezni.
Én egyébként szeretem a Rapülők számait, de nem mint rapszámokat (mert nem azok), hanem mint popszámokat. A '90-es évek hazai popzenei közegéből szerintem kiemelkedett a Rapülők pozitív értelemben.

A Ganxstának ez az "én vagyok a király, ti csicskák meg szarok vagyok" típusú attitűdje viszont valóban eléggé mélyen gyökerezik a hazai rapszövegekben. És úgy általában a fölényeskedő attitűdje. Persze jó kérdés, hogy ez a Zolee nélkül is így lenne-e, vagy jelentős mértékben neki köszönhető. Ezt nem tudom megítélni.

Abban viszont biztos vagyok, hogy hiába értek egyet Sixfeettel abban, hogy a felsorolt három előadó közül művészi szempontból Ganxsta Zolee gyakorolta a legnagyobb hatást a magyar rapre, az ő hatását is elhanyagolhatónak érzem másokhoz képest.
A magyar rapre toronymagasan a legnagyobb hatása szerintem Akkezdet Phiai első albumának volt, második helyen pedig a Bankos - Rapmotelnek. Illetve Az Idő Urai már az AKPH-ra is hatást gyakorolt, szóval őket se hagynám ki. A 2000-es évek befelé fordulósabb, szomorkásabb, jazzes, sokszor francia behatású stílusát nagyban meghatározta a Hősök, de akár a FankaDeli is az Isten hozott... ...ördög vihet és a Repp lemezeivel (a zenei világ egyik oldalról Joeker, másik oldalról Artoscsaba és WherDee érdeme). A telepi rapperek közül mindenki a DSP-t meg a Siskát koppintotta (zeneileg Frog és Geriskillz a stílusteremtők).
Szóval a felsorolt nevek közül szerintem mindenkinek érezhetően nagyobb hatása volt a magyar rapzenékre, mint Ganxsta Zolee-nak.


minden nagykepuseg nelkul az h a hosok hoztak a francia "sztajlt" is fanka a szomorkasat..hat itt sztem mi voltunk uttorok bar nem volt az a celunk, hogy nyomjunk egy "francia" sztajlt itthon.2003-ban jott ki a cuccunk, hasonlo nem nagyon volt, ezzel nem azt modnom hogy ami volt a szar volt, csak mas. fankat es deegot is az elso cuccunk kijovetel utan ismertuk meg ok vettek fel a kontaktot velunk es mondtak, hogy milyen hatassal volt rajuk a kupi es ilyen kovetkezo lemezt akarnak, szoval deego pro es kontra tutti, hogy erosen minimal inspiracio altal szuletett es az isten hozott lemez 2005-es, szoval erezni ott is a "hatasunkat"
Artoscsaba es ugy ahogy joker 2003, 2004-es rusi zenektol csak neztek, hogy milyen durva.pont.
meg1szer minden nagykepuseg nelkul mondom ezt, bar tudom nehezen hiheto, mert semmi "nyomunk" nincsen mar.


2022.02.27. 21:40
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8726
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Zoli, MP írta:
Yodaragorn írta:
Nem akarok Sixfeet helyett nyilatkozni, de én úgy látom ezt, hogy érdemes megkülönböztetni egymástól az előadóknak kétféle hatását. Sőt, háromfélét:
1. Popkulturális siker, amit mérhet a lemezeladások, rádiós lejátszások, stb. száma
2. A hazai hip-hop közegben való részvétel, aktivitás mértéke
3. A későbbi előadók művészetére (zene, szöveg, viselkedésmódok, attitűdök, stb.) gyakorolt hatás

Az 1. szempont szerint a Rapülők, a 2. szempont szerint az AC a nagyobb hatású, ahogy dogg írta. A 3. szempont szerint viszont Ganxsta Zolee a nagyobb hatású, ahogy Sixfeet írta.

Művészi szempontból a Rapülőknek és az AC-nek tényleg nincsenek nagyon követői. Talán napjaink poprapperei (Wellhello, Follow the Flow, stb.) a Rapülők hagyományait követik a pop és a rap keverésével, de olyan sok idő telt a kettő között (a '90-es éves közepétől a 2010-es évek első feléig gyakorlatilag nem létezett poprap Magyarországon), hogy nem biztos, hogy érdemes szorosabb kapcsolatot feltételezni.
Én egyébként szeretem a Rapülők számait, de nem mint rapszámokat (mert nem azok), hanem mint popszámokat. A '90-es évek hazai popzenei közegéből szerintem kiemelkedett a Rapülők pozitív értelemben.

A Ganxstának ez az "én vagyok a király, ti csicskák meg szarok vagyok" típusú attitűdje viszont valóban eléggé mélyen gyökerezik a hazai rapszövegekben. És úgy általában a fölényeskedő attitűdje. Persze jó kérdés, hogy ez a Zolee nélkül is így lenne-e, vagy jelentős mértékben neki köszönhető. Ezt nem tudom megítélni.

Abban viszont biztos vagyok, hogy hiába értek egyet Sixfeettel abban, hogy a felsorolt három előadó közül művészi szempontból Ganxsta Zolee gyakorolta a legnagyobb hatást a magyar rapre, az ő hatását is elhanyagolhatónak érzem másokhoz képest.
A magyar rapre toronymagasan a legnagyobb hatása szerintem Akkezdet Phiai első albumának volt, második helyen pedig a Bankos - Rapmotelnek. Illetve Az Idő Urai már az AKPH-ra is hatást gyakorolt, szóval őket se hagynám ki. A 2000-es évek befelé fordulósabb, szomorkásabb, jazzes, sokszor francia behatású stílusát nagyban meghatározta a Hősök, de akár a FankaDeli is az Isten hozott... ...ördög vihet és a Repp lemezeivel (a zenei világ egyik oldalról Joeker, másik oldalról Artoscsaba és WherDee érdeme). A telepi rapperek közül mindenki a DSP-t meg a Siskát koppintotta (zeneileg Frog és Geriskillz a stílusteremtők).
Szóval a felsorolt nevek közül szerintem mindenkinek érezhetően nagyobb hatása volt a magyar rapzenékre, mint Ganxsta Zolee-nak.


minden nagykepuseg nelkul az h a hosok hoztak a francia "sztajlt" is fanka a szomorkasat..hat itt sztem mi voltunk uttorok bar nem volt az a celunk, hogy nyomjunk egy "francia" sztajlt itthon.2003-ban jott ki a cuccunk, hasonlo nem nagyon volt, ezzel nem azt modnom hogy ami volt a szar volt, csak mas. fankat es deegot is az elso cuccunk kijovetel utan ismertuk meg ok vettek fel a kontaktot velunk es mondtak, hogy milyen hatassal volt rajuk a kupi es ilyen kovetkezo lemezt akarnak, szoval deego pro es kontra tutti, hogy erosen minimal inspiracio altal szuletett es az isten hozott lemez 2005-es, szoval erezni ott is a "hatasunkat"
Artoscsaba es ugy ahogy joker 2003, 2004-es rusi zenektol csak neztek, hogy milyen durva.pont.
meg1szer minden nagykepuseg nelkul mondom ezt, bar tudom nehezen hiheto, mert semmi "nyomunk" nincsen mar.

Gondolkodtam rajta, hogy titeket is felsorollak, komolyan. :) Azért nem tettem végül, mert ti nem vagytok (és ha nem sértődsz meg, talán nem is voltatok) akkora név, mint akiket felsoroltam. De valóban nem feltétlenül azon múlik egy előadó hatása, hogy mennyire ismert, úgyhogy bocsánat. :)
Az én érzékelésem ezek a Hősök, Minimal, ArtosCsé, Fanka zenék kb. egyidőben jöttek ki 2003-2005 között (Fankáé egyértelműen a legkésőbb, mégis szerintem sokan őt kezdték el koppintani az azt követő pár évben, lásd pl. Deniz, Smile of Hell). Szóval nekem hallgatóként ezek a megjelenések kicsit összefolynak időben, ezért nem is akartam senkinek "előjogot" adni, nem tudtam, hogy van-e valaki, aki először csinált ilyen zenéket, és ő hatott mindenki másra, vagy egymástól kb. függetlenül találtak-e rá erre a hangzásra a felsorolt producerek. Ezek szerint Rusit mondhatjuk elsőnek, de nem tartom kizártnak, hogy pl. Joeker magától is rátalált volna előbb-utóbb erre a franciás hangzásra, akkor is, ha nem hallja tőletek.


2022.02.27. 22:07
Profil

Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34
Hozzászólások: 7088
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Yodaragorn írta:
Zoli, MP írta:
Yodaragorn írta:
Nem akarok Sixfeet helyett nyilatkozni, de én úgy látom ezt, hogy érdemes megkülönböztetni egymástól az előadóknak kétféle hatását. Sőt, háromfélét:
1. Popkulturális siker, amit mérhet a lemezeladások, rádiós lejátszások, stb. száma
2. A hazai hip-hop közegben való részvétel, aktivitás mértéke
3. A későbbi előadók művészetére (zene, szöveg, viselkedésmódok, attitűdök, stb.) gyakorolt hatás

Az 1. szempont szerint a Rapülők, a 2. szempont szerint az AC a nagyobb hatású, ahogy dogg írta. A 3. szempont szerint viszont Ganxsta Zolee a nagyobb hatású, ahogy Sixfeet írta.

Művészi szempontból a Rapülőknek és az AC-nek tényleg nincsenek nagyon követői. Talán napjaink poprapperei (Wellhello, Follow the Flow, stb.) a Rapülők hagyományait követik a pop és a rap keverésével, de olyan sok idő telt a kettő között (a '90-es éves közepétől a 2010-es évek első feléig gyakorlatilag nem létezett poprap Magyarországon), hogy nem biztos, hogy érdemes szorosabb kapcsolatot feltételezni.
Én egyébként szeretem a Rapülők számait, de nem mint rapszámokat (mert nem azok), hanem mint popszámokat. A '90-es évek hazai popzenei közegéből szerintem kiemelkedett a Rapülők pozitív értelemben.

A Ganxstának ez az "én vagyok a király, ti csicskák meg szarok vagyok" típusú attitűdje viszont valóban eléggé mélyen gyökerezik a hazai rapszövegekben. És úgy általában a fölényeskedő attitűdje. Persze jó kérdés, hogy ez a Zolee nélkül is így lenne-e, vagy jelentős mértékben neki köszönhető. Ezt nem tudom megítélni.

Abban viszont biztos vagyok, hogy hiába értek egyet Sixfeettel abban, hogy a felsorolt három előadó közül művészi szempontból Ganxsta Zolee gyakorolta a legnagyobb hatást a magyar rapre, az ő hatását is elhanyagolhatónak érzem másokhoz képest.
A magyar rapre toronymagasan a legnagyobb hatása szerintem Akkezdet Phiai első albumának volt, második helyen pedig a Bankos - Rapmotelnek. Illetve Az Idő Urai már az AKPH-ra is hatást gyakorolt, szóval őket se hagynám ki. A 2000-es évek befelé fordulósabb, szomorkásabb, jazzes, sokszor francia behatású stílusát nagyban meghatározta a Hősök, de akár a FankaDeli is az Isten hozott... ...ördög vihet és a Repp lemezeivel (a zenei világ egyik oldalról Joeker, másik oldalról Artoscsaba és WherDee érdeme). A telepi rapperek közül mindenki a DSP-t meg a Siskát koppintotta (zeneileg Frog és Geriskillz a stílusteremtők).
Szóval a felsorolt nevek közül szerintem mindenkinek érezhetően nagyobb hatása volt a magyar rapzenékre, mint Ganxsta Zolee-nak.


minden nagykepuseg nelkul az h a hosok hoztak a francia "sztajlt" is fanka a szomorkasat..hat itt sztem mi voltunk uttorok bar nem volt az a celunk, hogy nyomjunk egy "francia" sztajlt itthon.2003-ban jott ki a cuccunk, hasonlo nem nagyon volt, ezzel nem azt modnom hogy ami volt a szar volt, csak mas. fankat es deegot is az elso cuccunk kijovetel utan ismertuk meg ok vettek fel a kontaktot velunk es mondtak, hogy milyen hatassal volt rajuk a kupi es ilyen kovetkezo lemezt akarnak, szoval deego pro es kontra tutti, hogy erosen minimal inspiracio altal szuletett es az isten hozott lemez 2005-es, szoval erezni ott is a "hatasunkat"
Artoscsaba es ugy ahogy joker 2003, 2004-es rusi zenektol csak neztek, hogy milyen durva.pont.
meg1szer minden nagykepuseg nelkul mondom ezt, bar tudom nehezen hiheto, mert semmi "nyomunk" nincsen mar.

Gondolkodtam rajta, hogy titeket is felsorollak, komolyan. :) Azért nem tettem végül, mert ti nem vagytok (és ha nem sértődsz meg, talán nem is voltatok) akkora név, mint akiket felsoroltam. De valóban nem feltétlenül azon múlik egy előadó hatása, hogy mennyire ismert, úgyhogy bocsánat. :)
Az én érzékelésem ezek a Hősök, Minimal, ArtosCsé, Fanka zenék kb. egyidőben jöttek ki 2003-2005 között (Fankáé egyértelműen a legkésőbb, mégis szerintem sokan őt kezdték el koppintani az azt követő pár évben, lásd pl. Deniz, Smile of Hell). Szóval nekem hallgatóként ezek a megjelenések kicsit összefolynak időben, ezért nem is akartam senkinek "előjogot" adni, nem tudtam, hogy van-e valaki, aki először csinált ilyen zenéket, és ő hatott mindenki másra, vagy egymástól kb. függetlenül találtak-e rá erre a hangzásra a felsorolt producerek. Ezek szerint Rusit mondhatjuk elsőnek, de nem tartom kizártnak, hogy pl. Joeker magától is rátalált volna előbb-utóbb erre a franciás hangzásra, akkor is, ha nem hallja tőletek.


itt nem sertodes volt a reszemrol hogy nem emlitettel meg minket.
ez nalunk nem volt tudatos es ezert is tudom ennyire "pontosan" , mert tudom, hogy kik es hogyan kerultek kapcsolatba velunk es miket mondtak.
joeker brash artoscse zenei reszenel picit elkanyarodtam, mert itt inkabb a francia vonal utani stilusukra ertettem foleg, mert ezeket a "dillas" beatek rusin kivul 2003-04 fele kevesen toltak. csak hallgasd meg a tiszta szivvel ep-t rusi remixe milyen sztiloban volt.
Elismerem, fanka es a tobbiek nagyott mentek, nagyobbat, mint mi,
minden nagykepuseg nelkul a "szkrecces" a "preemos" stilus sem volt annak idejen itthon. vagy csak karc volt vagy egy sampler lemezrol huztak hogy biaccs, de egy olyan szkreccses refrent osszerakni amit anno a higanyos zenenkre kijott, nem volt pelda, pedig a lehetoseg adott volt.
de az elozenes cuccunkkal is megeleoztuk a korunkat 1-2 evvel, de az egesz semmit nem ert, mert mi sehol a tobbiek meg szamoljak a dellat.
de az elso videos promo sem volt gyakori amit anno kidobtunk.
Elozenes koncert dvd-t sem dobtak meg ki.
sajnos a szovegkonyvvel megeloztek.
irigyseg nincs, csak az zavar es mar akkor is zavart, hogy minket valahogy soha nem emlitettek meg sehol, mindig csak azok a nevek porogtek egy-egy interjunal akik pont felfutoban voltak, nagyot futnak/futottak es feat keszult veluk.
szoval tudom, hogy nagyon inspiraltuk a kozeg egy reszet, de mi elvereztunk vagy azert mert nem volt annyira minsosgu a cucc vagy csak , mert a "marketingre" nem forditottunk annyi energiat.


ez kurva oszinte volt :D


2022.02.27. 22:33
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8726
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Félreértés ne essék: az említett "franciás" vonalon a Minimal Project szerintem jobb volt, mint a Hősök. Mégis a Hősöket emeltem ki, mert ők voltak ismertebbek, ezért feltételeztem, hogy nekik volt nagyobb a hatásuk is másokra.
Hogy miért nem lettetek mégsem annyira sikeresek, mint ők, azt te nyilván jobban tudod, mint én. :) Én kívülállóként azt látom, hogy a Hősök nagy energiákat fektetett abba, hogy ismertebbé váljanak. Indultak a Hip-Hop Mission-ön (meg is nyerték), videoklipeket forgattak, nyomultak az akkori online platformokon, fellépéseken, OSG-n, stb. Ti nem voltatok ilyen nyomulósok, nem foglalkoztatok a marketinggel, tényleg "csak" örömzenéltetek. Az pl. beszédes, hogy én a mai napig nem tudom pontosan, hogy néztek ki. :) Pedig láttam a DVD-t, de úgy általában olyan keveset lehetett látni az arcotokat, hogy őszintén szólva, nem égtek bele az emlékezetembe.
És úgy éreztem mindig, hogy tudatos is volt ez a "rejtőzködés" a részetekről, amivel egybevág az is, hogy a polgári neveiteken reppeltetek.

Én nagyra tartom ezt a döntést, mert így tényleg csak a lényegi részével foglalkoztatok a rapnek a fölösleges körítések nélkül. Csak ennek az az ára, hogy így nem lehet akkora ismertséghez és elismertséghez jutni, hiába jó a zene.
Szóval a fő okot én a marketing hiányában látom, semmiképp nem abban, hogy nem volt minőségi a cucc. Akkoriban mindenképp az volt, viszont talán az szerepet játszott, hogy nem volt annyira könnyen emészthető, nem lehetett olyan könnyen "UG slágert" csinálni a számaitokból, mint pl. a Hősök - Mindörökkéből, vagy az MC Gőz - Gőzy Mulatójából.


2022.02.28. 22:03
Profil

Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34
Hozzászólások: 7088
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Yodaragorn írta:
Félreértés ne essék: az említett "franciás" vonalon a Minimal Project szerintem jobb volt, mint a Hősök. Mégis a Hősöket emeltem ki, mert ők voltak ismertebbek, ezért feltételeztem, hogy nekik volt nagyobb a hatásuk is másokra.
Hogy miért nem lettetek mégsem annyira sikeresek, mint ők, azt te nyilván jobban tudod, mint én. :) Én kívülállóként azt látom, hogy a Hősök nagy energiákat fektetett abba, hogy ismertebbé váljanak. Indultak a Hip-Hop Mission-ön (meg is nyerték), videoklipeket forgattak, nyomultak az akkori online platformokon, fellépéseken, OSG-n, stb. Ti nem voltatok ilyen nyomulósok, nem foglalkoztatok a marketinggel, tényleg "csak" örömzenéltetek. Az pl. beszédes, hogy én a mai napig nem tudom pontosan, hogy néztek ki. :) Pedig láttam a DVD-t, de úgy általában olyan keveset lehetett látni az arcotokat, hogy őszintén szólva, nem égtek bele az emlékezetembe.
És úgy éreztem mindig, hogy tudatos is volt ez a "rejtőzködés" a részetekről, amivel egybevág az is, hogy a polgári neveiteken reppeltetek.

Én nagyra tartom ezt a döntést, mert így tényleg csak a lényegi részével foglalkoztatok a rapnek a fölösleges körítések nélkül. Csak ennek az az ára, hogy így nem lehet akkora ismertséghez és elismertséghez jutni, hiába jó a zene.
Szóval a fő okot én a marketing hiányában látom, semmiképp nem abban, hogy nem volt minőségi a cucc. Akkoriban mindenképp az volt, viszont talán az szerepet játszott, hogy nem volt annyira könnyen emészthető, nem lehetett olyan könnyen "UG slágert" csinálni a számaitokból, mint pl. a Hősök - Mindörökkéből, vagy az MC Gőz - Gőzy Mulatójából.


abszolut jol latod es meg1szer , nem akarom tulertekelni magunkat ,de..... :)
a tobbi gondoltatomat leirom majd privatban aztan max elolvasod vagy nem ;)


2022.02.28. 22:36
Profil

Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55
Hozzászólások: 839
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Yodaragorn írta:
Abban viszont biztos vagyok, hogy hiába értek egyet Sixfeettel abban, hogy a felsorolt három előadó közül művészi szempontból Ganxsta Zolee gyakorolta a legnagyobb hatást a magyar rapre, az ő hatását is elhanyagolhatónak érzem másokhoz képest.
A magyar rapre toronymagasan a legnagyobb hatása szerintem Akkezdet Phiai első albumának volt, második helyen pedig a Bankos - Rapmotelnek. Illetve Az Idő Urai már az AKPH-ra is hatást gyakorolt, szóval őket se hagynám ki. A 2000-es évek befelé fordulósabb, szomorkásabb, jazzes, sokszor francia behatású stílusát nagyban meghatározta a Hősök, de akár a FankaDeli is az Isten hozott... ...ördög vihet és a Repp lemezeivel (a zenei világ egyik oldalról Joeker, másik oldalról Artoscsaba és WherDee érdeme). A telepi rapperek közül mindenki a DSP-t meg a Siskát koppintotta (zeneileg Frog és Geriskillz a stílusteremtők).
Szóval a felsorolt nevek közül szerintem mindenkinek érezhetően nagyobb hatása volt a magyar rapzenékre, mint Ganxsta Zolee-nak.


Volt hatása az Akkezdetnek meg a Rapmotelnek, ezt így valamelyest inkább egy kalap alá venném a Firmával mondjuk, mert a nagyzolósabb vonal az jött a Kriminal meg a Bankosék oldaláról (akiken szerintem a Hősök jobban szocializálódott meg francia rap style biting ide vagy oda, ahhoz a közeghez fordultak elismerésért idővel meg annak voltak részben a folytatásai úgymond), a Saiidék meg egy az egybe az Azúr-Ponza féle alteresebb vonal szülöttei, csak úgy ahogyan kicsit mindenki aki beállt ebbe a vonalba a Slow Village-Mulató Aztékok-Gege esernyővel együtt a későbbiekben.

Viszont nagyon röviden ezek a vonalak objektívan evolúciós zsákutcába torkollottak. Volt egy átmeneti hagyományuk, amelynek az utóhatása nem nagyon hasonlít ahhoz mint ami eredetileg volt. A szubkulturális hatásuk kétségkívül jelentős volt, de a saját maga belterjessége miatt meg voltak a korlátai ezeknek, amikor meg behozta ez a közeg a slamet (ami önmagában is amúgy rég viccé vált az amerikai kultúrák között mint bármi aminek valaha alulról jövő gyökerei lettek volna) és elkezdett a dolog popularizálódni, idővel olyan dolgokkal mint a Redbull Pilvaker egyszerűen kicsúszott a dolog a szubkultúra kezéből a nemzetiesedéssel, és olyan irányba ment el szerintem amit nem feltétlenül tekintenek szerintem sajátjuknak.

Ezzel szemben viszont szerintem ha abból indulunk ki, hogy mi származott a Ganxsta Zolee meg pl. a Busta alól, konkrét műfaj jelenségeket lehet leeredeztetni. Pont azzal, hogy nem annyira hagyományokat próbáltak sose követni, hanem hagyományokat próbáltak aktívan megtagadni folyamatosan. (pl. mi az ami hiányzik a magyar rapnek a hagyományában amiből amúgy tényleg sok dolog jogosan hiányzik globális a raphez képest, másrészt abban, hogy a tagadással már lehet be tudni ezt a hol rocksztáros, hol lázadós faszagyerekes imidzset, hogy én kemény vagyok nekem aztán ti ne mondjátok már meg, mindezt úgy hogy igazából se hagyományt, se keret- és konkrétabb koherenciával bíró elvi rendszert nem teremt meg az ember) Nem beszélve, hogy az ő esetükben azért az is megvan, hogy optimálisan foglaltak egy olyan keresztmetszetet magukba ami bár populáris de az expliciten fősodratú pop raptől pár lépés távolságot tart, miközben a már szűkkörű underground jelenségen jóval túlmutat, mindezt úgy, hogy a hagyomány "megtagadása" is teremt precedenseket, követendő példákat, bőven vannak akik Ganxsta Zolee személyében a botrány faszahősködést látták és azt vitték tovább, ahogyan van egy generáció akik közül azért beismerik a saját megvetésükkel hogy a Busta üzleti modelljét és az ő zenéjéhez való hozzáállást próbálják rekreálni.


2022.03.04. 21:23
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8726
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Értem, amit írsz, és nem tagadom, hogy a Ganxstának is volt hatása a magyar hip-hopra, de én ezt nem érzem akkorának, mint az AKPH/Kriminal vonal hatását. Nagyon szépen végigvezetted, hogy a Firmától, Ponzától, Azúrtól az AKPH-n át hogy jutottunk el a Slow Village-ig és a Mulató Aztékokig: ez egy szervesen épülő szál a magyar hip-hop történetében. Hogy zsákutca-e, az nézőpont kérdése: akinek nem tetszik ez a stílus, az valószínűleg már hülyére unja. Akinek tetszik, azok pedig a mai napig biztosítják a sikereket a Slow Village-nek, Mulató Aztékoknak.
De én nem csak erre gondoltam: ott van pl. Gege vagy Mikee Mykanic, akiknek a technikáján egyértelműen érezhető az AKPH hatása, sőt el is mondják magukról, hogy nagy hatással volt rájuk az AKPH. Ők zeneileg teljesen mást csinálnak, mint pl. a Slow Village, mégis ugyanúgy hatott rájuk Akkezdet. Beton Hofin is érződik, és ő megint egy másik stílus. Tehát az AKPH a magyar hip-hop olyan sok szegmensében érezteti a hatását, amit a Ganxsta Zolee és a Busta biztosan nem mondhatnak el magukról.

Ezzel szemben a Ganxsta és a Busta részéről én csak annyit látok, hogy a keménykedésük nagyon mélyen jelen van a magyar rapperek attitűdjében. De ez lehet, hogy nélkülük is így lenne. Tudsz olyan (legalább bizonyos körökben) elismert előadót mondani, akinek a számain egyértelműen érződik a Ganxsta Zolee hatása? Én esetleg a Majkát, Curtist, AK26-ot tudnám mondani, de ez sokkal kevésbé direkt módon érezhető, mint az AKPH hatása a fent említett előadók technikájára.
Üzletileg persze más a helyzet: YouTube rapperként a Busta egy teljesen új üzleti modellt honosított meg a magyar hip-hopban, ebből a szempontból valóban hatalmas hatása volt.


2022.03.04. 21:50
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 2704 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 181  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség