Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
Szerző |
Üzenet |
Yodaragorn
Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19 Hozzászólások: 8696 Tartózkodási hely: Baja / Budapest
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
dub7 írta: Utolsó pakkomba jött Truth Hurts feat. Rakim – Addictive maxi. Ilyenkor néha rákeresek részletesebben a trekkre, ennek is van sztorija. A minta innen van. Ezt kimintázták, felhasználták, kurva jó trekk lett. És ahogy az lenni szokott, úgy voltak vele, hogy nem Amerika, akkor engedély se kell a felhasználásához. Aztán természetesen jött a jogtulajdonos és a jogi huzavona, 500 millió $-os per stb... A készítéséről DJ Quik azt nyilatkozta, hogy egy reggel meghallotta a tv-ben a dalt, megtetszett neki, felvette gyorsan videóra(!) és innen a minta. Nyilvánvaló pofátlan lopás, főleg tizenévvel azután, hogy a jogi alapjait is rendezték a mintázásnak. Meg hát nagy meló ez se volt... Én vágtam a sztorit, komoly.  De azért a szám szerintem nagyobb meló annál, hogy kivágjuk a sample-t, alárakunk egy beatet, ráreppelünk, és kész a track. Az Addictive-ben szerintem komoly körítés van kidolgozva a minta köré, amivel volt munka. Plusz az éneket is meg kellett írni, és azt nem is tudta volna akárki így elénekelni. Azzal persze ettől függetlenül egyetértek, hogy pofátlan lopás a minta engedély nélküli felhasználása.
|
2022.10.31. 16:20 |
|
 |
dub7
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2012.07.12. 00:42 Hozzászólások: 3707
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
Yodaragorn írta: dub7 írta: Utolsó pakkomba jött Truth Hurts feat. Rakim – Addictive maxi. Ilyenkor néha rákeresek részletesebben a trekkre, ennek is van sztorija. A minta innen van. Ezt kimintázták, felhasználták, kurva jó trekk lett. És ahogy az lenni szokott, úgy voltak vele, hogy nem Amerika, akkor engedély se kell a felhasználásához. Aztán természetesen jött a jogtulajdonos és a jogi huzavona, 500 millió $-os per stb... A készítéséről DJ Quik azt nyilatkozta, hogy egy reggel meghallotta a tv-ben a dalt, megtetszett neki, felvette gyorsan videóra(!) és innen a minta. Nyilvánvaló pofátlan lopás, főleg tizenévvel azután, hogy a jogi alapjait is rendezték a mintázásnak. Meg hát nagy meló ez se volt... Én vágtam a sztorit, komoly.  De azért a szám szerintem nagyobb meló annál, hogy kivágjuk a sample-t, alárakunk egy beatet, ráreppelünk, és kész a track. Az Addictive-ben szerintem komoly körítés van kidolgozva a minta köré, amivel volt munka. Plusz az éneket is meg kellett írni, és azt nem is tudta volna akárki így elénekelni. Azzal persze ettől függetlenül egyetértek, hogy pofátlan lopás a minta engedély nélküli felhasználása. Csak kíváncsi voltam, hogy mennyi idő. kb 15-20 perc volt eddig  3 loop
|
2022.10.31. 19:48 |
|
 |
Zoli, MP
Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34 Hozzászólások: 7082
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
dub7 írta: Yodaragorn írta: dub7 írta: Utolsó pakkomba jött Truth Hurts feat. Rakim – Addictive maxi. Ilyenkor néha rákeresek részletesebben a trekkre, ennek is van sztorija. A minta innen van. Ezt kimintázták, felhasználták, kurva jó trekk lett. És ahogy az lenni szokott, úgy voltak vele, hogy nem Amerika, akkor engedély se kell a felhasználásához. Aztán természetesen jött a jogtulajdonos és a jogi huzavona, 500 millió $-os per stb... A készítéséről DJ Quik azt nyilatkozta, hogy egy reggel meghallotta a tv-ben a dalt, megtetszett neki, felvette gyorsan videóra(!) és innen a minta. Nyilvánvaló pofátlan lopás, főleg tizenévvel azután, hogy a jogi alapjait is rendezték a mintázásnak. Meg hát nagy meló ez se volt... Én vágtam a sztorit, komoly.  De azért a szám szerintem nagyobb meló annál, hogy kivágjuk a sample-t, alárakunk egy beatet, ráreppelünk, és kész a track. Az Addictive-ben szerintem komoly körítés van kidolgozva a minta köré, amivel volt munka. Plusz az éneket is meg kellett írni, és azt nem is tudta volna akárki így elénekelni. Azzal persze ettől függetlenül egyetértek, hogy pofátlan lopás a minta engedély nélküli felhasználása. Csak kíváncsi voltam, hogy mennyi idő. kb 15-20 perc volt eddig  3 loop Oriasi. Yoda ne legyel naiv.rengeteg mainstream es ug nota slager keszul keszult igy.a 90es evekben foleg. Jo minta.4-5mp kivag vagy akar egy teljes kor minden valtoztatas nelkul. jo huzos dob aztan csa.egyszeruen hangzik de kurva sokan elhasalnak kedvenc peldam a a next episode minta. A kedvencem mikor a dob is csak egy kivagott resz. Csak annyita komplexnek tunik a minta mint itt h ha nem ismered az eredetit akkor csak pislogsz. Amugy ezt a notat nalam a vokal oli meg. Vagyis a flowja. Vele mi lehet manapsag?arufeltolto vhol vagy kertesz?
|
2022.11.01. 01:36 |
|
 |
dub7
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2012.07.12. 00:42 Hozzászólások: 3707
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
Zoli, MP írta: dub7 írta: Yodaragorn írta: dub7 írta: Utolsó pakkomba jött Truth Hurts feat. Rakim – Addictive maxi. Ilyenkor néha rákeresek részletesebben a trekkre, ennek is van sztorija. A minta innen van. Ezt kimintázták, felhasználták, kurva jó trekk lett. És ahogy az lenni szokott, úgy voltak vele, hogy nem Amerika, akkor engedély se kell a felhasználásához. Aztán természetesen jött a jogtulajdonos és a jogi huzavona, 500 millió $-os per stb... A készítéséről DJ Quik azt nyilatkozta, hogy egy reggel meghallotta a tv-ben a dalt, megtetszett neki, felvette gyorsan videóra(!) és innen a minta. Nyilvánvaló pofátlan lopás, főleg tizenévvel azután, hogy a jogi alapjait is rendezték a mintázásnak. Meg hát nagy meló ez se volt... Én vágtam a sztorit, komoly.  De azért a szám szerintem nagyobb meló annál, hogy kivágjuk a sample-t, alárakunk egy beatet, ráreppelünk, és kész a track. Az Addictive-ben szerintem komoly körítés van kidolgozva a minta köré, amivel volt munka. Plusz az éneket is meg kellett írni, és azt nem is tudta volna akárki így elénekelni. Azzal persze ettől függetlenül egyetértek, hogy pofátlan lopás a minta engedély nélküli felhasználása. Csak kíváncsi voltam, hogy mennyi idő. kb 15-20 perc volt eddig  3 loop Oriasi. Yoda ne legyel naiv.rengeteg mainstream es ug nota slager keszul keszult igy.a 90es evekben foleg. Jo minta.4-5mp kivag vagy akar egy teljes kor minden valtoztatas nelkul. jo huzos dob aztan csa.egyszeruen hangzik de kurva sokan elhasalnak kedvenc peldam a a next episode minta. A kedvencem mikor a dob is csak egy kivagott resz. Csak annyita komplexnek tunik a minta mint itt h ha nem ismered az eredetit akkor csak pislogsz. Amugy ezt a notat nalam a vokal oli meg. Vagyis a flowja. Vele mi lehet manapsag?arufeltolto vhol vagy kertesz? A dob itt is csak egy loop: B.T. Express - DO IT (Til' You're Satisfied) legeleje, szóval ez se nagy matek. Van itt egy írás, amiben az eredeti előadó is azt említi meg, hogy még csak nem is törekedtek arra, hogy valami újat hozzanak ki belőle. Én természetesen szeretem ezt a trekket mindezek ellenére is, Truth Hurts, Rakim hozzátette a magáét, de beat szempontjából a hangmérnöki rész biztosan sokkal több idő volt, mint a kreatív rész. Truth Hurts folytatta a zenélést egyébként, csak ezután a balhé után eljött a nagykiadótól. Volt pár halvány próbálkozása most meg így a leszállóágban gondolom haknizgat.
|
2022.11.01. 04:35 |
|
 |
Yodaragorn
Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19 Hozzászólások: 8696 Tartózkodási hely: Baja / Budapest
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
Zoli, MP írta: dub7 írta: Yodaragorn írta: dub7 írta: Utolsó pakkomba jött Truth Hurts feat. Rakim – Addictive maxi. Ilyenkor néha rákeresek részletesebben a trekkre, ennek is van sztorija. A minta innen van. Ezt kimintázták, felhasználták, kurva jó trekk lett. És ahogy az lenni szokott, úgy voltak vele, hogy nem Amerika, akkor engedély se kell a felhasználásához. Aztán természetesen jött a jogtulajdonos és a jogi huzavona, 500 millió $-os per stb... A készítéséről DJ Quik azt nyilatkozta, hogy egy reggel meghallotta a tv-ben a dalt, megtetszett neki, felvette gyorsan videóra(!) és innen a minta. Nyilvánvaló pofátlan lopás, főleg tizenévvel azután, hogy a jogi alapjait is rendezték a mintázásnak. Meg hát nagy meló ez se volt... Én vágtam a sztorit, komoly.  De azért a szám szerintem nagyobb meló annál, hogy kivágjuk a sample-t, alárakunk egy beatet, ráreppelünk, és kész a track. Az Addictive-ben szerintem komoly körítés van kidolgozva a minta köré, amivel volt munka. Plusz az éneket is meg kellett írni, és azt nem is tudta volna akárki így elénekelni. Azzal persze ettől függetlenül egyetértek, hogy pofátlan lopás a minta engedély nélküli felhasználása. Csak kíváncsi voltam, hogy mennyi idő. kb 15-20 perc volt eddig  3 loop Oriasi. Yoda ne legyel naiv.rengeteg mainstream es ug nota slager keszul keszult igy.a 90es evekben foleg. Jo minta.4-5mp kivag vagy akar egy teljes kor minden valtoztatas nelkul. jo huzos dob aztan csa.egyszeruen hangzik de kurva sokan elhasalnak kedvenc peldam a a next episode minta. A kedvencem mikor a dob is csak egy kivagott resz. Csak annyita komplexnek tunik a minta mint itt h ha nem ismered az eredetit akkor csak pislogsz. Amugy ezt a notat nalam a vokal oli meg. Vagyis a flowja. Vele mi lehet manapsag?arufeltolto vhol vagy kertesz? Oké, meggyőztetek.  Én nem gondoltam, hogy ennyire semmiből nem áll összerakni egy ilyen zenét: a dub-féle Soundcloud-ra feltöltött verzióról is azt mondtam volna, hogy 1-2 órát biztos kellett volna dolgozni.  De ezek szerint nem. És azt nem gondoltam amúgy, hogy még az ütem se saját, hanem az is minta. Még egy utolsó szalmaszállal védeném azért a nótát: még ha a zene ennyire egyszerű is, az ének dallamát akkor is meg kellett írni valakinek, és felénekelni se tudta volna akárki úgy, mint Truth Hurts. Ez a két dolog még mindig szignifikáns saját hozzáadott értéket jelenthet. Rakim-nak nyilván nem ez élete rapje, de neki is van azért hozzáadott értéke a dalban. Én egyébként a Next Episode-ot is többre tartom (tartottam?): persze, ismerem a mintát, de a Dr. Dre nótában valamennyire más hangszínnel jelenik meg ugyanaz a dallam. Én ebből arra következtettem, hogy vagy újrajátszotta valaki, vagy legalább megeffektezték a mintát, hogy adjanak neki egy új színezetet. Illetve az ütembe és a háttéreffektekbe azt gondoltam, ott is kellett munkát tenni. De ti jobban értetek hozzá, szóval elhiszem, ha azt mondjátok, hogy a Next Episode se volt egy nagy munka. Truth Hurts-ről én is kb. annyit tudok, amennyit dub írt: 1-2 éve beleszaladtam egy videóba egy akkori klubkoncertjéről. Valóban haknizgat, mint az idősebb rapperek, ő is lehúz még egy-két bőrt a régi slágerekről. (Igaz, az Addictive mellett talán csak egy slágere volt, a The Truth.)
|
2022.11.01. 15:13 |
|
 |
dub7
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2012.07.12. 00:42 Hozzászólások: 3707
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
Yodaragorn írta: Még egy utolsó szalmaszállal védeném azért a nótát: még ha a zene ennyire egyszerű is, az ének dallamát akkor is meg kellett írni valakinek, és felénekelni se tudta volna akárki úgy, mint Truth Hurts. Ez a két dolog még mindig szignifikáns saját hozzáadott értéket jelenthet. Rakim-nak nyilván nem ez élete rapje, de neki is van azért hozzáadott értéke a dalban. Ahogy írtam, én is szeretem ezt a számot (nyilván azért is vettem meg) és természetesen nem is annyira szakmai füllel hallgatok zenét, az élvezeti érték adott esetben fontosabb (ennél a számnál mindenféleképpen  ) csak a szuperproducerek sok esetben azért borzasztó egyszerű matekkal dolgoznak.
|
2022.11.01. 16:12 |
|
 |
Yodaragorn
Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19 Hozzászólások: 8696 Tartózkodási hely: Baja / Budapest
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
dub7 írta: Yodaragorn írta: Még egy utolsó szalmaszállal védeném azért a nótát: még ha a zene ennyire egyszerű is, az ének dallamát akkor is meg kellett írni valakinek, és felénekelni se tudta volna akárki úgy, mint Truth Hurts. Ez a két dolog még mindig szignifikáns saját hozzáadott értéket jelenthet. Rakim-nak nyilván nem ez élete rapje, de neki is van azért hozzáadott értéke a dalban. Ahogy írtam, én is szeretem ezt a számot (nyilván azért is vettem meg) és természetesen nem is annyira szakmai füllel hallgatok zenét, az élvezeti érték adott esetben fontosabb (ennél a számnál mindenféleképpen  ) csak a szuperproducerek sok esetben azért borzasztó egyszerű matekkal dolgoznak. Persze, tiszta sor.  Viszont akkor még egy kérdés eszembe jutott annak kapcsán, hogy "a szuperproducerek sok esetben azért borzasztó egyszerű matekkal dolgoznak". Miért pont a szuperproducerek csinálnak borzasztó egyszerű matekkal világslágereket? Gondolok itt arra, hogy ilyen zenéket némi utánajárással kb. bárki tudna csinálni fél óra alatt. Véletlenül se leminősítve téged, dub, de te azért (még!  ) nem vagy DJ Quik szintű producer, mégis 15-20 perc alatt reprodukáltad DJ Quik egyik legsikeresebb munkáját. Ebből én arra következtetek, hogy minden második hobbi beatmakernek képesnek kéne lennie Addictive vagy Next Episode szintű slágerek gyártására. Mégse akárki csinálja őket, hanem DJ Quik és Dr. Dre. Miért van az, hogy csak a szuperproducerek képesek rá? Lehet, hogy pont ettől ők a szuperproducerek, hogy ők érzik, hogy lehet faékegyszerűséggel világslágereket produkálni, míg a többieknél csak a faékegyszerűség van meg, és nem éreznek rá, hogy lesz belőle világsláger? Ha az utóbbi az igaz, akkor mégis jár DJ Quik-nek az elismerés az Addictive alapjáért, hiába baromi egyszerű. De nem azért vetettem fel a kérdést, hogy mentegessem, hanem elgondolkodtam, hogy mégis mitől szuperproducerek ők, ha ennyire egyszerűek a munkáik, és tényleg érdekel, hogy ti, mint nálam hozzáértőbbek, mit gondoltok erről.  szerk.: Az Addictive Dr. Dre remixét nem tudom, ismeritek-e: https://www.youtube.com/watch?v=axos3xL ... =JohnSmithSzerintem még jobb, mint az eredeti, és több benne a hozzáadott érték a mintákhoz.
|
2022.11.02. 21:57 |
|
 |
Zoli, MP
Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34 Hozzászólások: 7082
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
Yodaragorn írta: dub7 írta: Yodaragorn írta: Még egy utolsó szalmaszállal védeném azért a nótát: még ha a zene ennyire egyszerű is, az ének dallamát akkor is meg kellett írni valakinek, és felénekelni se tudta volna akárki úgy, mint Truth Hurts. Ez a két dolog még mindig szignifikáns saját hozzáadott értéket jelenthet. Rakim-nak nyilván nem ez élete rapje, de neki is van azért hozzáadott értéke a dalban. Ahogy írtam, én is szeretem ezt a számot (nyilván azért is vettem meg) és természetesen nem is annyira szakmai füllel hallgatok zenét, az élvezeti érték adott esetben fontosabb (ennél a számnál mindenféleképpen  ) csak a szuperproducerek sok esetben azért borzasztó egyszerű matekkal dolgoznak. Persze, tiszta sor.  Viszont akkor még egy kérdés eszembe jutott annak kapcsán, hogy "a szuperproducerek sok esetben azért borzasztó egyszerű matekkal dolgoznak". Miért pont a szuperproducerek csinálnak borzasztó egyszerű matekkal világslágereket? Gondolok itt arra, hogy ilyen zenéket némi utánajárással kb. bárki tudna csinálni fél óra alatt. Véletlenül se leminősítve téged, dub, de te azért (még!  ) nem vagy DJ Quik szintű producer, mégis 15-20 perc alatt reprodukáltad DJ Quik egyik legsikeresebb munkáját. Ebből én arra következtetek, hogy minden második hobbi beatmakernek képesnek kéne lennie Addictive vagy Next Episode szintű slágerek gyártására. Mégse akárki csinálja őket, hanem DJ Quik és Dr. Dre. Miért van az, hogy csak a szuperproducerek képesek rá? Lehet, hogy pont ettől ők a szuperproducerek, hogy ők érzik, hogy lehet faékegyszerűséggel világslágereket produkálni, míg a többieknél csak a faékegyszerűség van meg, és nem éreznek rá, hogy lesz belőle világsláger? Ha az utóbbi az igaz, akkor mégis jár DJ Quik-nek az elismerés az Addictive alapjáért, hiába baromi egyszerű. De nem azért vetettem fel a kérdést, hogy mentegessem, hanem elgondolkodtam, hogy mégis mitől szuperproducerek ők, ha ennyire egyszerűek a munkáik, és tényleg érdekel, hogy ti, mint nálam hozzáértőbbek, mit gondoltok erről.  szerk.: Az Addictive Dr. Dre remixét nem tudom, ismeritek-e: https://www.youtube.com/watch?v=axos3xL ... =JohnSmithSzerintem még jobb, mint az eredeti, és több benne a hozzáadott érték a mintákhoz. Az en megfejtesem az amit irtam korabban.van egy fasza minta de kore fel kell tudni epiteni a dolgokat.labdob, cin, pergo, basszus es egyeni hangzasvilag. Nem mind1 h a pergo egy fing hang vagy csak a dob kavaja (kattogos)vagy egy jo kis pergo kivagva vhonnan.ezt is nehez osszematekozni es sokan itt buknak el. Ezt csekkold a next episode mintaja .dre elott csinaltak meg kb ugyanugy de ettol nem szakad le a fejed szarok a dobok.nincs huzasa sztem. https://youtu.be/xL8m9x6j4cgAmugy en anno a rootson is meglepodtem h mintaznak es sot mikor kiderlult nekem h a read or not refren is nyulas csak a dallam mas haaat
|
2022.11.02. 23:47 |
|
 |
Zoli, MP
Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34 Hozzászólások: 7082
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
Zoli, MP írta: Yodaragorn írta: dub7 írta: Yodaragorn írta: Még egy utolsó szalmaszállal védeném azért a nótát: még ha a zene ennyire egyszerű is, az ének dallamát akkor is meg kellett írni valakinek, és felénekelni se tudta volna akárki úgy, mint Truth Hurts. Ez a két dolog még mindig szignifikáns saját hozzáadott értéket jelenthet. Rakim-nak nyilván nem ez élete rapje, de neki is van azért hozzáadott értéke a dalban. Ahogy írtam, én is szeretem ezt a számot (nyilván azért is vettem meg) és természetesen nem is annyira szakmai füllel hallgatok zenét, az élvezeti érték adott esetben fontosabb (ennél a számnál mindenféleképpen  ) csak a szuperproducerek sok esetben azért borzasztó egyszerű matekkal dolgoznak. Persze, tiszta sor.  Viszont akkor még egy kérdés eszembe jutott annak kapcsán, hogy "a szuperproducerek sok esetben azért borzasztó egyszerű matekkal dolgoznak". Miért pont a szuperproducerek csinálnak borzasztó egyszerű matekkal világslágereket? Gondolok itt arra, hogy ilyen zenéket némi utánajárással kb. bárki tudna csinálni fél óra alatt. Véletlenül se leminősítve téged, dub, de te azért (még!  ) nem vagy DJ Quik szintű producer, mégis 15-20 perc alatt reprodukáltad DJ Quik egyik legsikeresebb munkáját. Ebből én arra következtetek, hogy minden második hobbi beatmakernek képesnek kéne lennie Addictive vagy Next Episode szintű slágerek gyártására. Mégse akárki csinálja őket, hanem DJ Quik és Dr. Dre. Miért van az, hogy csak a szuperproducerek képesek rá? Lehet, hogy pont ettől ők a szuperproducerek, hogy ők érzik, hogy lehet faékegyszerűséggel világslágereket produkálni, míg a többieknél csak a faékegyszerűség van meg, és nem éreznek rá, hogy lesz belőle világsláger? Ha az utóbbi az igaz, akkor mégis jár DJ Quik-nek az elismerés az Addictive alapjáért, hiába baromi egyszerű. De nem azért vetettem fel a kérdést, hogy mentegessem, hanem elgondolkodtam, hogy mégis mitől szuperproducerek ők, ha ennyire egyszerűek a munkáik, és tényleg érdekel, hogy ti, mint nálam hozzáértőbbek, mit gondoltok erről.  szerk.: Az Addictive Dr. Dre remixét nem tudom, ismeritek-e: https://www.youtube.com/watch?v=axos3xL ... =JohnSmithSzerintem még jobb, mint az eredeti, és több benne a hozzáadott érték a mintákhoz. Az en megfejtesem az amit irtam korabban.van egy fasza minta de kore fel kell tudni epiteni a dolgokat.labdob, cin, pergo, basszus es egyeni hangzasvilag. Nem mind1 h a pergo egy fing hang vagy csak a dob kavaja (kattogos)vagy egy jo kis pergo kivagva vhonnan.ezt is nehez osszematekozni es sokan itt buknak el. Ezt csekkold a next episode mintaja .dre elott csinaltak meg kb ugyanugy de ettol nem szakad le a fejed szarok a dobok.nincs huzasa sztem. https://youtu.be/xL8m9x6j4cgAmugy en anno a rootson is meglepodtem h mintaznak es sot mikor kiderlult nekem h a read or not refren is nyulas csak a dallam mas haaat Yoda csekkold ezt.original vs a rap nota https://youtu.be/hoMCWWORRFs
|
2022.11.03. 00:53 |
|
 |
Yodaragorn
Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19 Hozzászólások: 8696 Tartózkodási hely: Baja / Budapest
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
Köszi szépen a "szakvéleményt"!  Én úgy veszem le, hogy megerősítettél engem: hiába lehet 15-20 perc alatt összedobni egy kezdetleges alapot úgy, hogy egymásra teszel egy dallammintát és egy dobloopot, ebben is lehet komoly teljesítmény, mert ahhoz tehetség kell, hogy ráérezz, pontosan mit kell mire pakolni és hogyan. És ha innen nézed, lehet értékelni a Next Episode-ot is. Köszi ezt a Missin Linx tracket, nem ismertem, igazi kuriózum.  Egyébként nem rossz szerintem, de nem Dr. Dre szint: tényleg jól illusztrálja, hogyan lehet ugyanahhoz a mintához úgy hozzányúlni, hogy ne világsláger legyen belőle, hanem "csak" egy jó rapszám. A Best 90's Hip Hop Samples videot is köszi, de már ismertem. Igen, sokszor nincs túlcifrázva minta, de a legtöbb esetben érzek érdemi hozzáadott értéket a beatmaker/producer részéről. Mert ahogy írtad is, nem mindegy, mi van a minta köré építve.
|
2022.11.03. 18:37 |
|
 |
dub7
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2012.07.12. 00:42 Hozzászólások: 3707
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
Yodaragorn írta: Viszont akkor még egy kérdés eszembe jutott annak kapcsán, hogy "a szuperproducerek sok esetben azért borzasztó egyszerű matekkal dolgoznak". Miért pont a szuperproducerek csinálnak borzasztó egyszerű matekkal világslágereket? Nemcsak a szuperproducerek, ug szint is ugyanez, nem mindenhol van hangsúly az eredetiségen. Illetve ez hip-hopon túlmutató dolog. Yodaragorn írta: Gondolok itt arra, hogy ilyen zenéket némi utánajárással kb. bárki tudna csinálni fél óra alatt. Tud is, a többi az meg marketing. Yodaragorn írta: Véletlenül se leminősítve téged, dub, de te azért (még!  ) nem vagy DJ Quik szintű producer, mégis 15-20 perc alatt reprodukáltad DJ Quik egyik legsikeresebb munkáját. Teljesen meg vagyok magammal elégedve, mint producer, jobb vagyok, mint DJ Quik Persze reprodukálni könnyebb, mint megtalálni, ráérezni egy mintára, de 2000 körül már ez is jóval egyszerűbb volt, mint amikor külön munkafázis volt a cratediggin'. Yodaragorn írta: Ebből én arra következtetek, hogy minden második hobbi beatmakernek képesnek kéne lennie Addictive vagy Next Episode szintű slágerek gyártására. Mégse akárki csinálja őket, hanem DJ Quik és Dr. Dre. Miért van az, hogy csak a szuperproducerek képesek rá? Lehet, hogy pont ettől ők a szuperproducerek, hogy ők érzik, hogy lehet faékegyszerűséggel világslágereket produkálni, míg a többieknél csak a faékegyszerűség van meg, és nem éreznek rá, hogy lesz belőle világsláger? Ha az utóbbi az igaz, akkor mégis jár DJ Quik-nek az elismerés az Addictive alapjáért, hiába baromi egyszerű. De nem azért vetettem fel a kérdést, hogy mentegessem, hanem elgondolkodtam, hogy mégis mitől szuperproducerek ők, ha ennyire egyszerűek a munkáik, és tényleg érdekel, hogy ti, mint nálam hozzáértőbbek, mit gondoltok erről.  Marketing. Ahogy már előbb is írtam. Egy csomóan csinálnak legalább olyan szintű zenéket, mint ők csak nincs mögöttük az, ami pl Dre mögött. Anyagiak, nagykiadó, ismertség stb. Pl ebben a trekkben minden megvan, ami egy hatalmas slágerhez kell, mégse ismeri a kutya se: Adlib - On My Way (ft.Jessica Lamb)De millió trekket be tudnánk ide lőni, ami eléri azt a szintet ami Dre beatjei, ha a sláger faktort tartjuk prioritásnak. Az, hogy pl. a Next Episode kurva nagyot szólt az nem magában azért volt, mert egy olyan trekk született, ami a semmiből is robbant volna. Ott már megvolt neki az, amitől akár egy középszar trekkjére is többen figyeltek volna. Ez pedig annak a következménye, hogy akkor már tizenéve benne volt a zenebizniszben, kezdve azzal, hogy a korai 80-as években partykat szerveztek, ott voltak a kezdeteknél, amikor LA-ben meghonosították a hip-hopot. Ott volt az NWA, a Chronic, ami szerintem sokkal korszakalkotóbb, mint a 2001, ott volt Snoop, a botrányok stb... Ezek mind hozzájárultak ahhoz, hogy az éppen aktuális kiadók pumpálják bele a pénzt a promócióra, ami persze jó befektetés volt. Persze nem volt középszar a 2001, kiváló album. Amivel több ő az a kitartás, céltudatosság, precizitás meg a rengeteg meló, ami miatt teljesen megérdemli azt a státuszt, amiben van. Továbbá a merész irányváltás, ami bejött neki a Chronickal. Hidd el Yoda, nem fikázni akarom Dret, pláne tudom, hogy az első számú kedvenceid között van, a Chronic és a 2001 nálam is alltime klasszik. + az NWA miatt is. De 2000 körül a technika elérhetősége miatt már rengeteg olyan producer, beatmaker volt, akik objektív szempontok alapján elérték az ő szintjét, de ismertség hiányában senki nem jegyzi őket. Dre jól kézben tartotta a dolgait, eljutott odáig, ahová csak nagyon kevesen, ez tényleg inkább céltudatosság, kitartás kérdése, mint a tehetségé. Természetesen az is egy alap dolog, ami kell a recepthez, de önmagában kevés. Ott van pl Coo Coo Cal, akinek a My projects slágere Billboard első volt, lemezszerződés, nagy hype... és elkúrta. Nem tudott sztár lenni. Van róla egy kurva jó dokufilm, egyszer talán posztoltam is, nézzétek meg, tanulságos. Most kamionsofőr. Vagy Drama, DMX, stb...akiket lesitteltek, nem tudták kézben tartani a dolgaikat, drogok stb..., ezek mind tényezők, amik befolyásolják, hogy a nagy kép alapján szuperproducer, vagy szuperrepper, vagy szuperakármi legyen a megítélésed a nap végén.
|
2022.11.03. 20:22 |
|
 |
Zoli, MP
Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34 Hozzászólások: 7082
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
dub7 írta: Yodaragorn írta: Viszont akkor még egy kérdés eszembe jutott annak kapcsán, hogy "a szuperproducerek sok esetben azért borzasztó egyszerű matekkal dolgoznak". Miért pont a szuperproducerek csinálnak borzasztó egyszerű matekkal világslágereket? Nemcsak a szuperproducerek, ug szint is ugyanez, nem mindenhol van hangsúly az eredetiségen. Illetve ez hip-hopon túlmutató dolog. Yodaragorn írta: Gondolok itt arra, hogy ilyen zenéket némi utánajárással kb. bárki tudna csinálni fél óra alatt. Tud is, a többi az meg marketing. Yodaragorn írta: Véletlenül se leminősítve téged, dub, de te azért (még!  ) nem vagy DJ Quik szintű producer, mégis 15-20 perc alatt reprodukáltad DJ Quik egyik legsikeresebb munkáját. Teljesen meg vagyok magammal elégedve, mint producer, jobb vagyok, mint DJ Quik Persze reprodukálni könnyebb, mint megtalálni, ráérezni egy mintára, de 2000 körül már ez is jóval egyszerűbb volt, mint amikor külön munkafázis volt a cratediggin'. Yodaragorn írta: Ebből én arra következtetek, hogy minden második hobbi beatmakernek képesnek kéne lennie Addictive vagy Next Episode szintű slágerek gyártására. Mégse akárki csinálja őket, hanem DJ Quik és Dr. Dre. Miért van az, hogy csak a szuperproducerek képesek rá? Lehet, hogy pont ettől ők a szuperproducerek, hogy ők érzik, hogy lehet faékegyszerűséggel világslágereket produkálni, míg a többieknél csak a faékegyszerűség van meg, és nem éreznek rá, hogy lesz belőle világsláger? Ha az utóbbi az igaz, akkor mégis jár DJ Quik-nek az elismerés az Addictive alapjáért, hiába baromi egyszerű. De nem azért vetettem fel a kérdést, hogy mentegessem, hanem elgondolkodtam, hogy mégis mitől szuperproducerek ők, ha ennyire egyszerűek a munkáik, és tényleg érdekel, hogy ti, mint nálam hozzáértőbbek, mit gondoltok erről.  Marketing. Ahogy már előbb is írtam. Egy csomóan csinálnak legalább olyan szintű zenéket, mint ők csak nincs mögöttük az, ami pl Dre mögött. Anyagiak, nagykiadó, ismertség stb. Pl ebben a trekkben minden megvan, ami egy hatalmas slágerhez kell, mégse ismeri a kutya se: Adlib - On My Way (ft.Jessica Lamb)De millió trekket be tudnánk ide lőni, ami eléri azt a szintet ami Dre beatjei, ha a sláger faktort tartjuk prioritásnak. Az, hogy pl. a Next Episode kurva nagyot szólt az nem magában azért volt, mert egy olyan trekk született, ami a semmiből is robbant volna. Ott már megvolt neki az, amitől akár egy középszar trekkjére is többen figyeltek volna. Ez pedig annak a következménye, hogy akkor már tizenéve benne volt a zenebizniszben, kezdve azzal, hogy a korai 80-as években partykat szerveztek, ott voltak a kezdeteknél, amikor LA-ben meghonosították a hip-hopot. Ott volt az NWA, a Chronic, ami szerintem sokkal korszakalkotóbb, mint a 2001, ott volt Snoop, a botrányok stb... Ezek mind hozzájárultak ahhoz, hogy az éppen aktuális kiadók pumpálják bele a pénzt a promócióra, ami persze jó befektetés volt. Persze nem volt középszar a 2001, kiváló album. Amivel több ő az a kitartás, céltudatosság, precizitás meg a rengeteg meló, ami miatt teljesen megérdemli azt a státuszt, amiben van. Továbbá a merész irányváltás, ami bejött neki a Chronickal. Hidd el Yoda, nem fikázni akarom Dret, pláne tudom, hogy az első számú kedvenceid között van, a Chronic és a 2001 nálam is alltime klasszik. + az NWA miatt is. De 2000 körül a technika elérhetősége miatt már rengeteg olyan producer, beatmaker volt, akik objektív szempontok alapján elérték az ő szintjét, de ismertség hiányában senki nem jegyzi őket. Dre jól kézben tartotta a dolgait, eljutott odáig, ahová csak nagyon kevesen, ez tényleg inkább céltudatosság, kitartás kérdése, mint a tehetségé. Természetesen az is egy alap dolog, ami kell a recepthez, de önmagában kevés. Ott van pl Coo Coo Cal, akinek a My projects slágere Billboard első volt, lemezszerződés, nagy hype... és elkúrta. Nem tudott sztár lenni. Van róla egy kurva jó dokufilm, egyszer talán posztoltam is, nézzétek meg, tanulságos. Most kamionsofőr. Vagy Drama, DMX, stb...akiket lesitteltek, nem tudták kézben tartani a dolgaikat, drogok stb..., ezek mind tényezők, amik befolyásolják, hogy a nagy kép alapján szuperproducer, vagy szuperrepper, vagy szuperakármi legyen a megítélésed a nap végén. Sejtettem h ez lesz a válaszod yoda es kb ugyanezt tudnam leirni amit dub7. a zeneipar nem fekete vagy feher. ha jo vmi akkor biztos top lesz. szubjektiv is. es kb a vilagon minden ugyanugy mukodik mint itthon csak a szereplok masok es ertsd ez alatt mindent. tehetseg, marketing, ismerosok stb ez mind faktor aztan vagy elsz vele vagy nem.vagy mint j dilla. o nem akart ragyogni. pl az nsync es justin timberlake is mar akart tole zenet aztan vhogy nem adott nekik. rengeteg olyan producer van aki tenyleg lekorozi dre-t meg kanyet meg rzat meg stb.. csak vhol elbuknak abban amit ok tudnak es az kb a business mind vagy mi. de nem egy pelda van arra, hogy neves producerek vesznek meg no name producerektol zeneket aztan az o nevuk alatt fut. hallgass bele pl egy timbaland showban. nem tudom mi a neve. random arcoktol hallgat zeneket https://www.youtube.com/watch?v=LWu6yS3RBUMitt egy maori csavonak porgeti a zeneit. sztem mind baszott jo. de ami 10:00nal indul az parade. de kedvenc jelenlegi peldam stu bangas. aki full time producer mar. a jedi mind tricks vonalon indult. iden jott ki lemeze rj paynenel meg cappadonnaval, de nem ertem miert. annyira egyszeru zenek es nem is jok de a networking reszben iszonyat eros volt. kb mint aza o is inkabb a bratyizasbol epitette fel a kulfoldi kozremukodoket, ezt mondta is. és ahogy dub is irta mar a 90es evekben adott minden es en mint SZUPER beatmaker  egz leubutitott mpc-n latom tapasztalaom ami mondjuk egy f loop-ban huszperc az kb 5 perc egy mpc-n, de ezt irtam. ott a minta. a gep ha akarod felszeleteli neked aztan csak nyomkodod es ralelsz a megfelelo kombinaciora. egyszeru de megsem drake reppel a zeneim ala. daft punk one more time mpc-n https://www.youtube.com/watch?v=is98tKoI5rU2:30 perces video. jol kivesezzuk 
|
2022.11.03. 23:41 |
|
 |
dub7
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2012.07.12. 00:42 Hozzászólások: 3707
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
Zoli, MP írta: ...vagy mint j dilla. o nem akart ragyogni. pl az nsync es justin timberlake is mar akart tole zenet aztan vhogy nem adott nekik. Ő tényleg egy más dimenzió volt. És ez is egy nagy különbség, hogy kinek mi az elérendő cél a zenecsinálással. Zoli, MP írta: de nem egy pelda van arra, hogy neves producerek vesznek meg no name producerektol zeneket aztan az o nevuk alatt fut. Jaja, és itt is visszaköszön egy Dre balhé. Volt egy noname ürge, aki Scott Storchon keresztül küldött pár beatet Drenek. Semmi visszajelzés, majd az ürge meghallja a rádióban Xzibit - X trekkjét, Dre szó nélkül tőle nyúlta a zenei alapot. Feljelentés, pereskedés, majd pár év múlva még ennek a szerencsétlennek a nyakába varrták a perköltséget, hogy ingyen adta az alapot, akkor mit ugrál. Pedig nem a pénzt kifogásolta, hanem, hogy sehol nem volt feltüntetve, hogy az az ő munkája. + még mindig Dre Az Above The Law Black Mafia Life lemeze készítésekor még a Ruthlessnél volt Dre. Cold 187um mutogatta Drenek, hogy éppen miken dolgozik. Dre mondta, hogy fasza meg minden, majd kijött a Chronic egy csomó olyan mintával, amit a haverok már ellőttek volna, ha nem csúszik a Black Mafia Life megjelenése. Never Missing a Beat, Pimp Clinic... Szóval, ha ezeket a dolgokat nézzük, akkor Dre elég hiéna és inkább projektmenáger, mint producer. Meg ha már Kanye West is szóba került: A Jesus Walks eredetileg Rhymefest lemezére készült. Ő találta a mintát, írta meg a szöveget, majd összejött a szerződés Kanye Westnek és ő rárakta a debütalbumára. Ezzel se volt sok meló The Arc Choir - Walk With MeRhymefest egyébként írt egy csomó számot Kanye Westnek, Commonnak, John Legendnek és elvétve van feltüntetve a neve. És ha már Timbaland: Az ő kreatív oldala sokkal erősebb, mint általában akiket szuperproducereknek tartanak, ő tényleg merészen nekiment a mainstreamnek is. Akkor is kőúgé voltam, de az ő beatjei betaláltak, a kiszámíthatatlan dobképletek, erős lüktetés, minimáldallamok... Timbaland itthon senkit nem érdekel kábé, nekem van egy rakás 12"-em a cuccaiból. És igen, Stu Bangas: ugyanaz a véleményem. Annyira semmilyen hatást nem váltanak ki a beatjei, nem értem a sok kombót. Biztos nyomul meg pénzt tesz bele, de a zenék színvonala most is kevés, régen is kevés lett volna.
|
2022.11.04. 20:48 |
|
 |
Yodaragorn
Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19 Hozzászólások: 8696 Tartózkodási hely: Baja / Budapest
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
Köszi a részletes reakciókat, valami ilyesmi beszélgetés megindítása volt a célom.  Én alapvetően szimpatizálok azzal, amiket írtok, maximum árnyalatnyi dolgokkal vitatkoznék. Igen, nagyon fontos a marketing és a kapcsolatok, valamint a céltudatosság, kitartás. (Mint ahogy másik kedvencem, a Ferrari esetén a Forma-1-ben: nagyon ritkán voltak ők a legjobb csapat az F1 történetében, de mivel a legeleje, 1950 óta ők tartottak ki egyedül mostanáig, mégis ők minden idők legsikeresebb csapata.  ) Mindezzel együtt azt nem gondolom, hogy amiket írtatok, azok cáfolnák a korábban írt hipotézismet arról, hogy nem tud akárki az egyszerűból nagyszerűt csinálni, mert ahhoz szükség van tehetségre és komoly teljesítményre is. Abban mindenképp igazatok van, hogy nem csak a sztárproducerek képesek erre: biztos van egy csomó ismeretlen beatmaker, aki szintén képes Dr. Dre, Timbaland, DJ Quik színvonalú zenéket csinálni, csak valamilyen oknál fogva nem futnak be (nem akarnak, nem kapják fel őket, nincs szerencséjük, stb.). Azt viszont ti is elismertétek, hogy ezek a sztárproducerek tényleg baromi jók, és Dr. Dre tényleg korszakalkotó volt az NWA és a főleg a Chronic idején. Tehát oké, nem csak a sztárproducerek tudnak egyszerű munkával világslágereket csinálni, ugyanakkor ők biztosan tudnak. Ami már önmagában nagy szó, mert nem mindenki tud. Az pedig teljesen természetes, hogy nem válhat mindenki sztárproducerré. Ehhez szerencse is kell, kapcsolatok, vagy korábbi sikerek, amik utána már önmagukat erősítik (ahogy dub szerint a 2001 esetén történt). A lényeg: az én szememben egyáltalán nem csökkenti ezeknek az embereknek a teljesítményét az, hogy más, kevésbé ismert emberek is képesek lehetnek ugyanilyen teljesítményre. Az árnyalatnyi vitapontjaim a következők: 1. Abban szerintem egyetértés van, hogy a Chronic-ig bezárólag Dr. Dre tényleg top. Ugye dub azt írta, hogy a 2001 már csak azért lett olyan sikeres, mert előzőleg megcsinálta magának a nevét Dr. Dre, amire rá lehetett építeni egy marketinget. Ehhez egyrészt az tenném hozzá, hogy én mindig is úgy gondoltam, hogy a 2001 nem annyira jelentős album, mint a Chronic, sose gondoltam azt, hogy Dre hasonlóan eredeti és korszakos munkát csinált volna vele, mint a Chronic-kal. Tehát egyértelműen a Chronic a jelentősebb album, csak nekem szubjektíve a 2001 jobban tetszik. Ez az egyetlen oka annak, hogy a 2001 a kedvenc albumom: nekem az tetszik a legjobban.  Másrészt azt tenném hozzá, hogy szerintem azért nem csak Dre nevéről és a marketingjéről volt szó a 2001 esetén. Mi volt a 2001 előtt? Dr. Dre Presents: The Aftermath és The Firm album: Dre szintjén mindkettő bukta, hiába volt már neve. Tehát még Dr. Dre-nek is muszáj volt egy olyan csavart vinnie a produceri munkájába a 2001-en, amire újra felkapták a fejüket az emberek, mert a régi receptje már nem működött. És mi volt a 2001 után? Sok jó zenét csinált még Dre, de soha nem tudta megismételni még a 2001 sikerét se, nemhogy a korábbiakat. Bár nekem nagyon tetszett az Eminem - Relapse vagy Dre Compton albuma is, de nagyok sok negatív kritikát kaptak, és azt én is elismerem, hogy nem tudott korszakalkotót alkotni rajtuk Dre. Tehát hiába a nimbusz, hiába a marketing: ha nincs meg a teljesítmény mögötte, akkor nem lesz meg a siker se - még Dr. Dre-nél sem. 2. Mint írtam, egyetértek azzal, hogy biztos van egy csomó be nem futott beatmaker/producer, akik akár lehetnének Dr. Dre és Timbaland szintjén, csak nem úgy hozta az élet. De azért csak a sztárproducereket ismerem el, mert a többit nem ismerem. Minden elismerésem mellett, azok a számok, amiket linkeltél, dub, szerintem egyáltalán nincsenek a Dr. Dre, Timbaland, Neptunes, stb. szinten. Az Adlib - On My Way zeneileg hoz egy hasonló minőséget, mint Dr. Dre az ezredforduló körül - csakhogy 10 évvel később, 2010-ben. Akkor már könnyű... A rapje pedig közel sem olyan karakteres, mint Snoop-é vagy Dre-é, márpedig az is fontos, nem csak a produceri munka. A Coo Coo Cal - My Projects pedig egy tök jó nóta, de 2001-ben tömegével jelentek meg ilyen számok. Másfél évvel voltunk a Chronic 2001 megjelenése után, ami meghatározta a következő 2-3 év hangzásvilágát. Ez a Coo Coo Cal szám jól illeszkedett az akkori trendbe, de biztosan nem alapozott meg semmi későbbit. Amit a végén írtál dub a lopásokról: ezek a sztorik simán lehet, hogy így történtek. De az is lehet, hogy nem. Nem vagyok naiv, simán el tudom képzelni, hogy a kedvenc producereim loptak. De nem voltam ott, nem tudom megítélni, mennyi igaz az ilyen híresztelésekből. Az viszont biztos, hogy ha 10-20 éven át konzisztensen jönnek ki topszínvonalú számok, amiknek Dr. Dre vagy Kanye West a producere, akkor én mezei hallgatóként nem tudok mást gondolni, mint hogy ezek az emberek tudnak valamit. Amit szerintem fontos leszögezni: más beatjeinek felhasználása egy producer részéről nem lopás (amennyiben engedéllyel történik), hanem a munkájának a része! A producer ugyanis nem beatmaker, hanem ahogy dub is írta: projektmanager. Dr. Dre már a Chronicon is egy csapattal dolgozott együtt, akik megírták neki a zenét, megcsinálták neki a beateket: az ő feladata a csapat összefogása, irányítása és a döntések meghozatala annak érdekében, hogy a végén első osztályú sláger szülessen. Ez nem titok, mindig is lehetett tudni, hogy egy zenei producer feladata ez. (Noha Dre állítólag néha maga is csinált beateket, sőt, az NWA idején még azt mondják, csak magának csinálta őket. A Chronic-on viszont már Colin Wolfe és Chris "The Glove" Taylor voltak a zenészei. Ma pedig Focus, Dem Jointz, Dawaun Parker, Erik "Blu2th" Griggs, stb.) Ugyanígy, Timbaland esetében se gáz, ha átveszi ennek a maori beatmakernek az alapjait, amiket Zoli linkelt. Fel lesz tüntetve a srác dalszerzőként, de Timbaland lesz az, aki összefogja a projektet, aki úgy instruálja majd az énekest, és hozzáadja majd azokat az apró finomságokat, amitől világsláger lesz belőle, és nem csak egy jó szám. De ez tényleg csak egy-két apró részlet, amivel vitatkoztam, és a nagy része nem is vitatkozás, inkább csak kiegészítés, vagy más nézőpontba helyezés. Szóval én elfogadom, amiket írtatok, és hálás vagyok értük, de nem érzem úgy, hogy alapvetően ellentmondanának az előzetes álláspontomnak. 
|
2022.11.04. 22:31 |
|
 |
Zoli, MP
Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34 Hozzászólások: 7082
|
 Re: Original Breaks & Samples - ki honnan mintázott?
Yodaragorn írta: Köszi a részletes reakciókat, valami ilyesmi beszélgetés megindítása volt a célom.  Én alapvetően szimpatizálok azzal, amiket írtok, maximum árnyalatnyi dolgokkal vitatkoznék. Igen, nagyon fontos a marketing és a kapcsolatok, valamint a céltudatosság, kitartás. (Mint ahogy másik kedvencem, a Ferrari esetén a Forma-1-ben: nagyon ritkán voltak ők a legjobb csapat az F1 történetében, de mivel a legeleje, 1950 óta ők tartottak ki egyedül mostanáig, mégis ők minden idők legsikeresebb csapata.  ) Mindezzel együtt azt nem gondolom, hogy amiket írtatok, azok cáfolnák a korábban írt hipotézismet arról, hogy nem tud akárki az egyszerűból nagyszerűt csinálni, mert ahhoz szükség van tehetségre és komoly teljesítményre is. Abban mindenképp igazatok van, hogy nem csak a sztárproducerek képesek erre: biztos van egy csomó ismeretlen beatmaker, aki szintén képes Dr. Dre, Timbaland, DJ Quik színvonalú zenéket csinálni, csak valamilyen oknál fogva nem futnak be (nem akarnak, nem kapják fel őket, nincs szerencséjük, stb.). Azt viszont ti is elismertétek, hogy ezek a sztárproducerek tényleg baromi jók, és Dr. Dre tényleg korszakalkotó volt az NWA és a főleg a Chronic idején. Tehát oké, nem csak a sztárproducerek tudnak egyszerű munkával világslágereket csinálni, ugyanakkor ők biztosan tudnak. Ami már önmagában nagy szó, mert nem mindenki tud. Az pedig teljesen természetes, hogy nem válhat mindenki sztárproducerré. Ehhez szerencse is kell, kapcsolatok, vagy korábbi sikerek, amik utána már önmagukat erősítik (ahogy dub szerint a 2001 esetén történt). A lényeg: az én szememben egyáltalán nem csökkenti ezeknek az embereknek a teljesítményét az, hogy más, kevésbé ismert emberek is képesek lehetnek ugyanilyen teljesítményre. Az árnyalatnyi vitapontjaim a következők: 1. Abban szerintem egyetértés van, hogy a Chronic-ig bezárólag Dr. Dre tényleg top. Ugye dub azt írta, hogy a 2001 már csak azért lett olyan sikeres, mert előzőleg megcsinálta magának a nevét Dr. Dre, amire rá lehetett építeni egy marketinget. Ehhez egyrészt az tenném hozzá, hogy én mindig is úgy gondoltam, hogy a 2001 nem annyira jelentős album, mint a Chronic, sose gondoltam azt, hogy Dre hasonlóan eredeti és korszakos munkát csinált volna vele, mint a Chronic-kal. Tehát egyértelműen a Chronic a jelentősebb album, csak nekem szubjektíve a 2001 jobban tetszik. Ez az egyetlen oka annak, hogy a 2001 a kedvenc albumom: nekem az tetszik a legjobban.  Másrészt azt tenném hozzá, hogy szerintem azért nem csak Dre nevéről és a marketingjéről volt szó a 2001 esetén. Mi volt a 2001 előtt? Dr. Dre Presents: The Aftermath és The Firm album: Dre szintjén mindkettő bukta, hiába volt már neve. Tehát még Dr. Dre-nek is muszáj volt egy olyan csavart vinnie a produceri munkájába a 2001-en, amire újra felkapták a fejüket az emberek, mert a régi receptje már nem működött. És mi volt a 2001 után? Sok jó zenét csinált még Dre, de soha nem tudta megismételni még a 2001 sikerét se, nemhogy a korábbiakat. Bár nekem nagyon tetszett az Eminem - Relapse vagy Dre Compton albuma is, de nagyok sok negatív kritikát kaptak, és azt én is elismerem, hogy nem tudott korszakalkotót alkotni rajtuk Dre. Tehát hiába a nimbusz, hiába a marketing: ha nincs meg a teljesítmény mögötte, akkor nem lesz meg a siker se - még Dr. Dre-nél sem. 2. Mint írtam, egyetértek azzal, hogy biztos van egy csomó be nem futott beatmaker/producer, akik akár lehetnének Dr. Dre és Timbaland szintjén, csak nem úgy hozta az élet. De azért csak a sztárproducereket ismerem el, mert a többit nem ismerem. Minden elismerésem mellett, azok a számok, amiket linkeltél, dub, szerintem egyáltalán nincsenek a Dr. Dre, Timbaland, Neptunes, stb. szinten. Az Adlib - On My Way zeneileg hoz egy hasonló minőséget, mint Dr. Dre az ezredforduló körül - csakhogy 10 évvel később, 2010-ben. Akkor már könnyű... A rapje pedig közel sem olyan karakteres, mint Snoop-é vagy Dre-é, márpedig az is fontos, nem csak a produceri munka. A Coo Coo Cal - My Projects pedig egy tök jó nóta, de 2001-ben tömegével jelentek meg ilyen számok. Másfél évvel voltunk a Chronic 2001 megjelenése után, ami meghatározta a következő 2-3 év hangzásvilágát. Ez a Coo Coo Cal szám jól illeszkedett az akkori trendbe, de biztosan nem alapozott meg semmi későbbit. Amit a végén írtál dub a lopásokról: ezek a sztorik simán lehet, hogy így történtek. De az is lehet, hogy nem. Nem vagyok naiv, simán el tudom képzelni, hogy a kedvenc producereim loptak. De nem voltam ott, nem tudom megítélni, mennyi igaz az ilyen híresztelésekből. Az viszont biztos, hogy ha 10-20 éven át konzisztensen jönnek ki topszínvonalú számok, amiknek Dr. Dre vagy Kanye West a producere, akkor én mezei hallgatóként nem tudok mást gondolni, mint hogy ezek az emberek tudnak valamit. Amit szerintem fontos leszögezni: más beatjeinek felhasználása egy producer részéről nem lopás (amennyiben engedéllyel történik), hanem a munkájának a része! A producer ugyanis nem beatmaker, hanem ahogy dub is írta: projektmanager. Dr. Dre már a Chronicon is egy csapattal dolgozott együtt, akik megírták neki a zenét, megcsinálták neki a beateket: az ő feladata a csapat összefogása, irányítása és a döntések meghozatala annak érdekében, hogy a végén első osztályú sláger szülessen. Ez nem titok, mindig is lehetett tudni, hogy egy zenei producer feladata ez. (Noha Dre állítólag néha maga is csinált beateket, sőt, az NWA idején még azt mondják, csak magának csinálta őket. A Chronic-on viszont már Colin Wolfe és Chris "The Glove" Taylor voltak a zenészei. Ma pedig Focus, Dem Jointz, Dawaun Parker, Erik "Blu2th" Griggs, stb.) Ugyanígy, Timbaland esetében se gáz, ha átveszi ennek a maori beatmakernek az alapjait, amiket Zoli linkelt. Fel lesz tüntetve a srác dalszerzőként, de Timbaland lesz az, aki összefogja a projektet, aki úgy instruálja majd az énekest, és hozzáadja majd azokat az apró finomságokat, amitől világsláger lesz belőle, és nem csak egy jó szám. De ez tényleg csak egy-két apró részlet, amivel vitatkoztam, és a nagy része nem is vitatkozás, inkább csak kiegészítés, vagy más nézőpontba helyezés. Szóval én elfogadom, amiket írtatok, és hálás vagyok értük, de nem érzem úgy, hogy alapvetően ellentmondanának az előzetes álláspontomnak.  picit lehet elkeveredtunk, csak a zene es maga a vegleges produkcio ket kulonbozo, mert a vitaindito maga az alap volt ami kb 10-20 perc es nem feltetlenul quick irta meg a dallamat a notanak hanem truth hurts (remeljuk) pl dre ket bukasa a produkcio volt es nem maga a zene miatt volt foss. es aki a zenet irja nem feltetlenul az aki az egeszet veglegesiti. szovegiro stb... dre tenyleg mas teszta o tenyleg projekt manager de kanye vagy rza dilla ok maguk irtak kvazi segitseg nelkul. szoval meg mindig ott tartunk h vannak jok jobbak akik nevtelenul halnak meg aki kiemelekedik az egy picivel tobbet tud felmutatni: signature sound, ismerettseg, penz. kitartas, marketing otosbol. pl ha dubnak es nekem lenne annyi zsem hogy a kozos beat lemezunkre megveszunk 2-3 huzos nevet akkor azert mar jobb poziciobol indulnank. timbalandben az a jo h o a vibeot keresi, mashogy nem tudom megfogalmazni
|
2022.11.05. 11:01 |
|
 |
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.
|
|