Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: 2025.07.28. 17:27



Hozzászólás a témához  [ 2699 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 180  Következő
 Hazai előadók zenéi. 
Szerző Üzenet

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8696
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
CPTCity írta:
Régóta ültem már ezen a témán, és nincsenek nagy reményeim ezután az itthoni közeg állapota, meg úgy alapvetően az itthoni színvonal után ezek után. De remélhetőleg helyre kerül pár dolog az embereknek fejében.

Kirakat Underground: Az állam által szponzorált rapszakma
https://youtu.be/3u8nDxM8unI

Hú, ez elég komoly! Először is minden tiszteletem, hogy ilyen alaposan végigjártad a témát, és egy ilyen igényes videot csináltál róla YouTube-ra. És azért is tiszteletem, hogy az eléggé provokatív véleményedet ennyire tisztán és nyíltan vállalod.

Ezzel együtt egy-két dolog kivételével nem igazán értek egyet az elhangzottakkal. Ez jelentős részben következhet abból, hogy eléggé másként gondolkodunk a hip-hopról. Szerinted a hip-hopnak hűnek kell maradnia a gyökerekhez, vagyis alapeleme kell, hogy legyen egy lázadó szellemiség, amibe nem fér bele, hogy az állam pénzéből élünk. Szerintem is a hip-hopnak valamilyen szinten hűnek kell maradnia a gyökereihez, de nálam ez csak néhány zenei alapelem jelenlétét jelenti, a szövegek részéről pedig azt, hogy az előadó legyen hiteles: csak olyasmiről reppeljen, amivel önazonos tud maradni, és nem állítja be magát olyasvalakinek, aki nem ő. (Kétségtelenül említesz olyan előadókat a videoban, akik szerintem se hitelesek, de a többség szerintem az.) A gyökerekhez való hűség kapcsán viszont te nálam többet vársz el: egyrészt elvárod, hogy ma is a '80-as évekhez hasonló tematikája legyen a rapszámoknak (The Message, Fight the Power, Fuck the Police, stb.). Ha így lenne, az szerintem nagyon unalmas lenne. Másrészt elvárod, hogy a rapperek mindenképp lázadjanak az aktuális hatalom ellen. Én se szimpatizálok a jelenlegi magyar kormánnyal, de nincs ilyen elvárásom. Ha valaki egyetért a jelenlegi kormánypolitikával, és ebben a szemléletben hitelesen tud reppelni, szíve joga. Az a szép a rapben, hogy mindenki arról szövegel, amiről akar. Ha valaki lázadni akar, lázadjon. Ha elgondolkodtatni akar, gondolkodtasson el. Ha szórakoztatni akar, szórakoztasson, stb. Csak maradjon hiteles. A közönség pedig eldönti, hogy tetszik-e neki. Szerintem simán lehet jó egy rapper attól, hogy nem lázad. Pl. NB (akit te nem bírsz) szerintem nagyon előremutató dolgokat csinál zeneileg, a szövegei is értelmesek, pedig egyáltalán nem az a lázadó típus. Nem is kell, hogy az legyen, attól még lehet jó. Szumma szummárum: szerintem egyáltalán nem ellentétes a hip-hop szellemiségével állami pénzre pályázni.

A szemléletbeli különbségeken túl pedig azt gondolom, hogy alapvetően örülnünk kéne neki, hogy a magyar állam támogatja a rapet. Persze lehet arról vitatkozni, hogy helyes-e erre a célra közpénzt fordítani. Aki nem ért egyet ezzel a céllal, az majd legközelebb olyan pártra szavaz, amelyik nem támogatja a magyar rapet. Így működik a demokrácia. Az előadók oldaláról pedig azt gondolom, hogy hülyék lennének nem lecsapni ezekre a pénzekre. Nyilván ők is szeretnének színvonalas számokat, klipeket csinálni, és megélni valamiből. Nagyon nem lenne racionális otthagyni a pénzt, ha már az állam szán rá. És ez nem jelenti azt, hogy szimpatizálnak a kormánnyal, csupán azt jelenti, hogy nem hülyék.
Ne feledjük, hogy a felsorolt előadók közül többek számára a rap jelenti a megélhetést. Ilyen például Wolfie. Persze, hogy fölvesz egy halom pénzt "dalszövegírásra", hiszen ebből él. Nyilván megél a Punnany-ból is, de az ember úgy működik, hogy folyamatosan szeretné javítani az életszínvonalát. Éppen ezért hülye lenne otthagyni ezt az összeget. Ráadásul 400 000 Ft-ról beszélünk, ami 200 000 Ft-os havi fizetéssel számolva (amennyit azért nagyon sokan megkeresnek) 2 havi fizetés. Az nem sok, Wolfie szerintem nem 2 hónapra kapta ezt a pénzt, hanem sokkal hosszabb időre. Úgyhogy én ezért Wolfiet nem tudom hibáztatni. Az állam oldaláról neccesebb a kérdés: azon tényleg el lehet gondolkodni, hogy kell-e közpénzt fordítanunk Wolfie életszínvonalának a javítására.

Amivel viszont maximálisan egyetértek: a közpénzek elköltésénél fokozottan ellenőrizni kéne, hogy tényleg a pályázatban feltüntetett célnak megfelelően használták-e fel az elnyert összeget. Ilyen szempontból itt nagyon necces projektekről beszélünk, lásd AKPH album, Kodein klip, Siska klip, stb. Ezek nem valósultak meg, tehát az lenne a minimum, hogy az állam visszavegye a kiutalt összeget. Hogy ez nem történt meg, az is egyébként elsősorban az állam, és nem annyira az előadók részéről gáz. Ugyanakkor itt is van pár tényező, ami árnyalhatja a képet. Nem vagyunk tisztában a pontos szerződéses feltételekkel: nem tudjuk, hogy a pénz megítélésétől számítva mennyi időn belül kell elkészíteni a produktumot, amire pályáztak. Nem tudjuk, hogy amennyiben nem készül el időre a projekt, lehet-e halasztást kérni. Ha igen, hányszor és mennyi időre? Tehát pl. simán lehet, hogy a Siska klip fél éven belül elkészül, és akkor a Siska kifogástalanul teljesíti a szerződéses kötelezettségeit. Mint ahogy az M-Squad album is hamarosan megjelenik, pedig a pénzt valószínűleg már jóval korábban megkapták rá.

Összegezve: nem sárdobálásnak szántam ezt a kommentet, és azt sem gondolom, hogy irigységből csináltad volna ezt a videot. Sőt, tényleg minden tiszteletem érte, vannak dolgok benne, amikkel egyet is értek. De szerintem nem kéne ilyen szélsőségesen látni ezt a kérdést: ha egy rappernek felajánlanak valamennyi pénzt a munkája támogatására, azt nyugodtan elfogadhatja, ettől még nem lesz hiteltelen. Az se feltétlenül rossz, hogy egy állam támogatja a rapzenét, bár erről már jobban el lehetne vitatkozni.
Végül hozzá kell tennem, hogy nem látok bele a rapzene anyagi hátterébe, nem tudom, mi számít sok vagy kevés pénznek. Kívülállóként a videoban felsorolt pénzösszegek nagy része számomra nem tűnik kirívónak, de ebben lehet, hogy tévedek. Pl. 6 éve egy egyetemi diákszervezettel mi 2 millió Ft-ot nyertünk az államtól, amit 1 év alatt elköltöttünk csupa értelmes és hasznos dologra. Szerintem a zenélés drágább dolog, mint egy egyetemi diákszervezet működtetése.
u.i.: A YouTube video alatt Ricsi Pí kommentjeit érdemes elolvasni.


2017.03.24. 19:58
Profil

Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55
Hozzászólások: 839
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Pontosan emiatt hoztam be a példába 2Chainzt. Attól még hogy szövegileg nem valami világmegváltó dolgot csinálnak, nem ítélem el a munkásságát, és már elég hosszú ideje kinőttem ezt a kikezdhetetlen hátizsákos hip-hop head mentalitást. Ettől függetlenül ugyanúgy szeretem a régi műfajt, és ugyanúgy visszatérek hozzá, de első sorban zene hallgató vagyok. Emiatt van, hogy ahogyan meghallgatok egy Artifactset, vagy egy Mic Geronimot, ugyanúgy meghallgatom Bankroll Fresh vagy 21 Savage dolgait, meg úgy alapvetően az mozgalommal is (inkább a cloud rappes dolgokkal) lépést tartok. Pontosan emiatt hoztam fel olyan példát, hogy ez a műfaj ilyen, és bár ettől függetlenül, hogy nem mindenki lázadó, a szervilisség, meg az elvtelenség azért most sem divat a hip-hopban. A műfaj rámutat arra, amikor egy zene privilegizált helyzetet próbál be tudni struggle-nek, és egyszerűen kínosnak tartja.

Nem kell mindenkinek lázadónak lennie, de ez egy fekete műfaj az önmaga gyökerében. Ebből kiindulva benne van az egészben egy olyan jellegű szocializálódottság, hogy az "Uncle Tom" meg a Malcolm X emlegetett alkalmazkodó, megengedő "house negro" karakterek nevetség tárgyai, és konkrétan kitaszítottakká válnak a közösségükből. Nem azt várom, hogy militánsan egy Black Panthers rally legyen ami feketévé teszi Amerikát, de azért akkor is ez az oldal lesz az akinek a hatására meg a reakció miatt változás lép fel, mind társadalmilag mind kulturálisan. Főleg emiatt a mentalitás miatt, hogy azért valamelyest vannak olyan trendek amik előre mozgatják a világot, meg alapból tényleg magának a műfajnak a szenvedélyessége, meg az a természete hogy minél kevesebb eszközből fogják, találékonyságra meg vízióra alapulva fogják magukat az emberek hogy csináljanak valami újat, én emiatt szeretem ezt a műfajt mocskosul, és ez tényleg egy olyan dolog, amit nagyon sok helyen könnyebben felfognak az emberek. De nálunk nem.

Mert az, hogy nálunk kinőtte magát a hip-hop arra a szintre amire került, ilyen megengedésbe torkollik, abba hogy van egy Fankadeli akinek - bár nem tudom a dolognak a hátterét - képes volt felvenni magának egy olyan nevet, ami a p-funk, a hip-hop egyik ősét jelenti, és beszél elfuserált szélső jobbos fajelméletekről, és neki követettsége van, pontosan amiatt mert ez nem a hip-hopot viszi előre, hanem kreál egy mellékterméket ennek az egész kultúrának, a "nem szeretem a rappet de ez tetszik mert nem úgy hangzik mint ahogy eredetileg csinálják" vállfajt. Máshol is vannak ilyenek, de itthon ez mocskosul jellemző. Ez az egyik fő problémám a hazai hip-hop állapotával.

Ezek miatt szerintem nagyon műfajellenes a hip-hopban egy ilyen jellegű kormánnyal odaállni és állami pénzt felvenni. De ha eltereljük ezeket a technikai síkra, ott is el van az egész cseszve. Pontosan amiatt, mert ennek a kulturális alapnak, meg alapvetően az ilyen jellegű intézménynek a kulturális finanszírozás lenne a célja. Ergó olyan előadók, akik nem feltétlen a zenéből élnek meg, nincs pénzük arra, hogy egyáltalán kijöjjenek nullszaldóba, és emellett ténylegesen legyen valami kulturális értéke. Az utóbbi relatív, de az előbbi már kevésbé, és pontosan azért mert itt azért olyan előadók vannak akik megélnek a fellépéseikből, a merchből, a jogdíjakból, a hazai fesztiválon mindenhol headliner szerepeket töltenek be. Meg úgy alapvetően, bár eddig is több embertől hallottam dolgokat, de ezután is beszéltem több olyannal akik részt vettek a zenei életben az elmúlt 20 évben.

Vannak olyan előadók is, akik a szarból jöttek persze, de azért itt olyan előadókról beszélünk akik mögött ott van az értelmiségi polgári (és nem mellesleg anyagi) háttér, a saját maguk kapcsolataival, akik előbb vagy utóbb eljutottak volna arra a szintre ahol most vannak. Ezeknek se az anyagi hátterük miatt, se a zenei pozíciójuk miatt nem szorulnának arra rá, hogy most állami pénzt pályázzanak meg. Egyrészt amiatt kapják meg, mert nagy névnek számítanak, és visszatudják forgatni a pénzt ami a zenéből jön. Mint egy lemezkiadó. Egy kulturális alap pedig tudtommal nem egy lemezkiadó, és pontosan azért kulturális és állami, mert nem profitorientáltan működik. A maga üzletiségével viszont ezzel megint csak gallyra vágja magát ez az egész.

És azért ennek a tetejébe meg azért ez olyan magyar módon működik. Egyrészt ugyanúgy kéz kezet mos rendszer van, szétszórtság, és érdekügyletek, a pályázók se tudják hogy megkapják e pénzt vagy sem, a jogcímek úton-útfélen megváltoznak. Tehát végső soron nem hogy a küldetését nem vállalja el, de ráadásul az egész csak gázszerelősdi, csak kicsiben, és nem mellesleg a zenében.

Ezt az egészet pontosan amiatt csináltam meg, mert a jelenlegi politikai helyzet itthon számomra fertő. De az, hogy ez gátlástalan mocsok itthoni berendezkedés beszivárog egy olyan dologba, ami a gyökereiben nem erről szól - és manapság odakint sem tölti be ezt a szerepet odakint, hiába akarja az itthoni közeg ennek betudni - másrészt egy olyan dologba ami közel áll hozzám, a személyes érdeklődési köröm (és sok esetben pontosan valamennyire amiatt is kell, hogy kikapcsolódjak és az országban történő mindennapi állapotokról el tudjak felejtkezni), az olyan leírhatatlan módon dühít fel, mint kevés más dolog.


2017.03.24. 21:26
Profil

Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34
Hozzászólások: 7082
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Nekem egy minimal szovegreszlet jut eszembe:
"ki az igazi ki nem, en mar belefardtam"

tovabbi gondolatok amik a temaval kapcsolatban eszembe jutott:

Amugy a HipHop nekem az onkifejezesrol, szol es nem lazadasrol, de inkabb mar zenerol beszelnek. En pl nem utalom a rendoroket, pedig ez a hip hop “szerves” resze.

A gyokerek az USA-hoz vezetnek es elindultak valahonnan aztan mar ott tartanak ahol.
Azt erdemes eszrevenni, hogy a reppet a szegenysorsu elnyomott feketek kulturajabol indult. Itt Mo-n feherek csinaljak akik esetleg Budan nottek fel, csak a kultura megtetszett nekik es elkezdtek muvelni. Teljesen mas az indittatas es “csak” belehelyeztek a hip hop-ba az o vilagukat.
Ezert is ertelmezhetetlen nekunk feher embereknek Kendrick Lamar pimp lemeze, mert rohadtul nem erezzuk at, de egy UK fekete sem, mivel oket nem rabszolganak vittek be, hanem munkasoknak. Teljesen mashogy bantak veluk.


Pont, mint a foci: Anglia az oshazaja, akkor most mindenkinek olyan stilusba kene tolni, mint ok? Mindenki atvette azt amit erzett es beletette a magaet. Nem hiaba voltunk egyedulalloak annak idejen.

Szoval alapvetoen nalam nem gond ha vki tv-ben szerepel vagy ilyen-olyan tamogatast kap ameddig hiteles tud maradni. Minden ember maga donti el, mit vallal be es mit nem. A hallgato meg dont.
A nagy zenei –vilag-biznisz amugy is egy nagy szinjatek. Nem kell komolyan venni ezt sem, pont ugy, mint sok mast sem.

A penzek szamonkerese mas teszta, de erre ha jol emlekszem ricsi p valaszolt is egy kommentben.

u.i.A peace love and unity dolog is santit, mivel van par usa rap eloado akik igen csak rasszistak ?voltak? (mos def, busta rhymes, onyx, dead prez)


2017.03.25. 11:58
Profil

Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55
Hozzászólások: 839
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Abban én is egyetértek, hogy a "keep it real" dolog van amikor túlzásba lesz véve - és erre személyes tapasztalatokat is tudnék hozni. De belefáradás ide vagy oda, a realség meg az eredetiségen túl azért valamiféle morális érzéke csak maradjon már meg az embernek.

Az amúgy eléggé a sznobizmusukról ismert angolok akik nem hogy a kisebbségeket, de még az országukhoz tartozó egyéb nemzeteket, a walesieket a skótokat meg az íreket is ugyanúgy lenézik, a Brexit után azért szerintem nem kell magyarázni, hogy azért a rasszizmus legalább ugyanúgy jelen van náluk. Ismételten, én nem azt mondom, hogy mindenki majmolja Amerikát. Sőt, korábban ugyanitt tárgyaltuk a franciákat, a németeket. A briteknél is ott van a grime, meg alapból teljesen más a kultúrabeli megközelítésük a dolgokat illetően. Ami pont emiatt szép, hogy tényleg vándorol a műfaj, és más értelmezést kap, ami oda helyettesíthető, ettől lesz egyedi. És más országokban sokkal színvonalasabb, és közelebb áll a műfajnak a gyökeréhez mint ahogy nálunk van.

De olyan ördögtől való dolog ez, olyan militáns és radikális dolog lenne tőlem az, amikor azt mondom, hogy azért a műfajnak a gyökereiben meg kéne maradnia? Szerintem nem, pontosan emiatt, mert más országokban ezzel nincs ekkora probléma mint annál ami nálunk van.

Megint visszautalok saját magamra, amit ugyanebben a threadben már elmondtam korábban, hogy itt már a legelejétől fogva a Gesztiék meg a Fenyő miatt már egy ilyen magyarosított módon érkezett meg ez a műfaj. Lett volna időnk felzárkózni, hogy keleti blokk meg ilyenek kifogásnak, de a körülöttünk lévő országok is rég megelőztek minket.

A foci meg a hip-hop között párhuzamot vonni a két különböző kultúra komplexitása miatt is szerintem más.

A rasszistás dologgal nem egyetérteni akarok, meg nem is akarok képmutatónak tűnni. Nem értek vele egyet, de akármilyen mértékben jobb a helyzete a feketéknek régebbhez képest, abba mi azért nem gondolunk bele, hogy a feketéknél a mai napig megvan azért az, hogy legyen akármilyen szintű felzárkózottság, ott azért a nevelés is úgy zajlik már gyerekkortól, hogy a rendőrben, az államban nem bízhatsz meg, vigyázz a hivatalnokokkal, ne emeld fel a hangodat mert sokkal hamarabb elvisznek mint ahogy másokat vinnének.

Pontosan az ilyen jellegű dolgok miatt kell a hip-hop, ha társadalmilag vannak berögződések, ha azt valamilyen módon, akár a trenddel lehet változtatni, azt szerintem akkor is egy sokkal kimagaslóbb dolog, és sokkal többre lehetne érdemesebb.


2017.03.26. 02:36
Profil

Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34
Hozzászólások: 7082
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Leirtam, hogy mit gondolok errol es te is megosztottad a gondolatiadat. Elfogadom, hogy Te ugy latod, ahogy. Nem mondom, azt hogy jo vagy rossz, elfogadom.

Szemely szerint nem tudom, hogy mas orszagokban, hogyan alakult ki a hip hop. Voltak e gesztik a szinen vagy nem.Az egesz hattereben szerintem mar gondolkodasbeli kulonbsegek vannak amiket abszolut tapasztalhatsz ha eltoltesz par honap evet kulfoldon (A budai gyerekeket nem Gesztire ertettem).
Alapvetoen az is "baj", hogy igazi lazado hip hop sem alakult ki itt nalunk, talan a "rap es punk a fasizmus ellen" valogatas volt olyan ami franciaorszagban kb naponta megjelenik, szemelyesitve, megnevezve bizonyos dolgokat/embereket. Az utobbi idokben Dopeman csinalta talan pacekbe az egeszet.

Az angol peldat a kollegamtol hoztam aki London nem tul jo kornyeken nott fel es repp kedvelo..ja es fekete. Beszelgettunk errol-arrol.
Ezzel nem azt mondom, hogy nincs rasszizmus. mindenhol van, de nem mondom azt feltetlenul, hogy a brexit rasszizmus. Kulonbozoek vagyunk. En pl tudom, hogy nem akarok olyan hazban lakni ahol (del)spanyolok vannak.Nem utalom oket, de kurva hangosak es zavar, mivel mas kulturuban nottunk fel es nekem nem "gyere be"

Rossz indulat nelkul, szivesen elolvasom ha reagalsz erre, de nem fogok valaszolni ra, mert en kimeritettem ezt a dolgot a reszemrol, sot tobbet is hozzaadtam mint kellett volna. Az eletemet meg ugy sem valtoztatja meg ez -sem:)


2017.03.26. 07:57
Profil

Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55
Hozzászólások: 839
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Nem gáz, hogy nem válaszolsz, meg nem is akarok ilyen csökönyös öszvér mentalitást felvenni. Nekik nem is feltétlenül akartam véleményezési kérdésekbe feltétlenül sokáig belemenni (kivéve a Saiidnak pontosan elég jól ismerve a hátterét), csak azért mi inkább a külföldi közösségre vagyunk jobban ráállva, azt feltételezem hogy pontosan emiatt mi nyitottabban folytathatunk diskurzust mint a magyar közegben, ahol az hogy megkérdőjelezem a magyar előadók itthon elfoglalt helyét máris főben járó bűn.

A kultúrának ehhez a részéhez vonzódom jobban, lehet a nosztalgiafaktor is szerepet játszik, de a nosztalgiafaktor mellett benne van az is, hogy azért az eredeti kultúra csak többet képvisel mint amely fehérre próbálja mosni azt itthon manapság.

A külföldi és Angliai példát úgy tudom mondani, hogy jártam is ott, sőt, 3 hónapig laktam egy olyan youth hostelben ahol spanyoloktól portugáloktól araboktól kezdve németeken át más kelet-európaiakig minden volt, és ugyanez teljes mértékben volt igaz a munkahelyemen is. Amennyire jobban szerettem ott lenni sokkal mint itthon, ott sincs kolbászból a kerítés, ahogy sehol sem tökélet, én azt feltételezem hogy viszonylag objektívan láttam azok alapján a tapasztalatok alapján az ottani berendezkedést.


2017.03.26. 16:50
Profil

Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34
Hozzászólások: 7082
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
CPTCity írta:
Nem gáz, hogy nem válaszolsz, meg nem is akarok ilyen csökönyös öszvér mentalitást felvenni. Nekik nem is feltétlenül akartam véleményezési kérdésekbe feltétlenül sokáig belemenni (kivéve a Saiidnak pontosan elég jól ismerve a hátterét), csak azért mi inkább a külföldi közösségre vagyunk jobban ráállva, azt feltételezem hogy pontosan emiatt mi nyitottabban folytathatunk diskurzust mint a magyar közegben, ahol az hogy megkérdőjelezem a magyar előadók itthon elfoglalt helyét máris főben járó bűn.

A kultúrának ehhez a részéhez vonzódom jobban, lehet a nosztalgiafaktor is szerepet játszik, de a nosztalgiafaktor mellett benne van az is, hogy azért az eredeti kultúra csak többet képvisel mint amely fehérre próbálja mosni azt itthon manapság.

A külföldi és Angliai példát úgy tudom mondani, hogy jártam is ott, sőt, 3 hónapig laktam egy olyan youth hostelben ahol spanyoloktól portugáloktól araboktól kezdve németeken át más kelet-európaiakig minden volt, és ugyanez teljes mértékben volt igaz a munkahelyemen is. Amennyire jobban szerettem ott lenni sokkal mint itthon, ott sincs kolbászból a kerítés, ahogy sehol sem tökélet, én azt feltételezem hogy viszonylag objektívan láttam azok alapján a tapasztalatok alapján az ottani berendezkedést.


Megis irok, hogy ne legyen felreertes.
Szoval,azert irtam, hogy nem reagalok a tovabbiakban, mert nem latom ertelmet. Egymast nem fogjuk-tudni- meggyozni es az itt toltott ido amit a gepelesre forditok, nem ad extrat, nem befolyasolja az eletemet se negativ se pozitiv szempontbol.

Annak orulok, hogy ez a forum a kolcsonos tiszteleten alapul es igen kicsi, de jo kis mag alakult ki ;) akik tudnak ertelmesen ervelni.


2017.03.26. 18:49
Profil

Csatlakozott: 2013.02.01. 13:12
Hozzászólások: 4623
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Nem követem a magyar Hip Hopot de nagyon jó volt olvasni a sok értelmes kommentet!! Le a kalappal srácok!! :)


(kicsit off de a videó vége felé említetted Lord Jamalt... Lord Jamal volt már olyan téma amihez nem szólt hozzá?? Kicsit rühellem a palit!! :)


2017.03.27. 13:49
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8696
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Bocs, hogy csak most reagálok, de nem volt időm az utóbbi napokban.

Sixfeet: igazából azt tudom írni, amit a Zoli. Alapvetően máshogy gondolkodunk a hip-hopról, mást értünk a "gyökerekhez való hűség" alatt. Nem gondolom, hogy a te szemléleted rosszabb lenne, sőt nagyon érdekes volt számomra megismerni egy ilyen nézőpontot, amit tisztelek is. Egyszerűen az én szemléletemben a hip-hop másmilyen, ezért sose fogjuk tudni meggyőzni egymást ebben az ügyben.

Egy-két dologra azért reagálok, hogy el legyen varrva a szálak, meg mert magát a vitát élvezem. :)
Azt írod, hogy "ettől függetlenül, hogy nem mindenki lázadó, a szervilisség, meg az elvtelenség azért most sem divat a hip-hopban". Ebben egyetértünk, de én nem látok itt különösebb szervilisséget, se azt, hogy valaki ellentmondana az elveinek. (Kivétel Saiid: az tényleg elvtelenség, hogy egyszer az olimpia mellett kampányol, egyszer ellene.) Pl. lehet nem szimpatizálni Denizzel amiatt, hogy fideszes, meg hogy az apja fideszes képviselő. De ebben nincs elvtelenség, mert Deniz már 2005-ben is fideszes volt, amikor a legelső EP-je kijött, és azóta is az, tehát teljesen következetes a viselkedése, a saját elveihez végig hű. A többieknél pedig nem is tudom, mi lenne az elvtelenség, hacsak nem az, hogy állami pénzre pályáznak, amiről pedig írtam, hogy szerintem nem gáz.

Írod, hogy "nagyon műfajellenes a hip-hopban egy ilyen jellegű kormánnyal odaállni". Hát, ízlés dolga. Neked nem tetszik, amit ez a kormány csinál, nekem se tetszik, de ettől még valakinek tetszhet, joga van hozzá. Én attól függetlenül, hogy nem szimpatizálok a kormánnyal, simán bevállalnék egy ilyen pályázatot rapelőadóként (ha az lennék), mert szerintem ehhez a kormánynak csak nagyon áttételesen van köze. A kormány létrehozta az NKA-t, és meghatározta a céljait. De a pénz, amit költ az NKA, az adófizetők pénze (ráadásul főleg Artisjus jogdíj, tehát azok az adófizetők, akik befizették, szerintem nagyrészt egyetértenek a felhasználási céllal), és ha a szakmai testület szakmai szempontból dönt a pénzek elosztásáról, akkor én nem érzem úgy, hogy ennek olyan nagyon sok köze lenne a kormányhoz. Attól, hogy az EU-s pénzek elosztása korrupt módon történik, még nem biztos, hogy az NKA-s pénzek elosztására is igaz ugyanez.
Aztán írod, hogy kezdő előadókat kéne támogatni, nem olyanokat, akik már letettek valamit az asztalra. Hát igen, ez nehéz kérdés. Közgazdászként volt szerencsém behatóbban foglalkozni regionális fejlesztéspolitikával. Ott is egy állandó dilemma, hogy a fejlesztési pénzeket hova koncentráljuk: az elmaradott régiókba vagy a fejlett régiókba? Nem eldöntött a vita ott sem, de az utóbbi években inkább a fejlett régiók támogatása felé billen a mérleg. Méghozzá azért, mert ott megvan az az infrastrukturális ellátottság, humán tőke, intézményrendszer, stb., amiben a fejlesztési pénzek hasznosulni tudnak. Az elmaradott régiókban ez nincs meg, ezért az oda juttatott fejlesztési források lényegében kidobott pénzek lesznek. (Ezt számos tudományos folyóiratcikk dokumentálja.) Na, valami ilyesmi lehet az NKA-s pénzeknél is: szívesebben támogatnak olyan előadókat, akik már letettek valamit az asztalra, de még van hova fejlődni, mert náluk nagyobb a valószínűsége, hogy az odaítélt pénz megfelelően hasznosulni fog. Egy feltörekvő előadó lutri, és ugye állami pénzzel nem szívesen kockáztatunk. Nem akarok állást foglalni, hogy melyik politika a jobb, csak amellett próbáltam érvelni, hogy a "befutottabb" előadók preferálása a feltörekvőkkel szemben is racionális stratégia lehet. És egyébként nem feltétlenül igaz, hogy nem támogatják a feltörekvőket, mert az egyik legtöbb pénzt NB kapta feltörekvőként. Persze ehhez már neki is le kellett tennie valamit az asztalra: azt tényleg ne várja senki, hogy közpénzt olyan előadókra költsenek, akik még annyit se tettek le az asztalra, mint NB.

Azt is írod, hogy csomóan értelmiségi, polgári közegből jöttek, és eleve van pénzük. Ez szerintem csak az AKPH-ra igaz. Oké, hogy a Punnany-nak megy a szekér, de azért ez ne csapjon be senkit. Én a fél életemet Pécsen töltöm, a Felcser Rendbenman Máté pécsi lakása konkrétan itt van a szomszéd utcában: egy eléggé leamortizálódott, középszar társasházi lakásról beszélünk. 6-7 éve még voltam olyan pécsi Punnany koncerten, ahol azért volt csúszás, mert a Wolfiet nem engedték el időben az egyik kávézóból, ahol felszolgálóként dolgozott. Tehát ők nagyon nem pénzes polgári közegből jönnek. Más kérdés, hogy most már nem élnek rosszul, de nehogy azt higgyük, hogy olyan rohadt gazdagok lennének. A zenekarban vannak kb. 10-en: nagyon gyorsan el tud ám aprózódni a fellépő gázsi, ha tízfelé oszlik, plusz még a menedzsment is leveszi a százalékot. Tehát biztos nem élnek rosszul, de ne higgyük azt, hogy nem jön jól nekik egy kis pluszpénz. Deniz ugyanez. A többiek családi, anyagi hátteréről nincs tudomásom.


2017.03.30. 17:21
Profil

Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55
Hozzászólások: 839
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
A Deniz saját elveihez hű, csak ez meg szerintem a hip-hopnak mint platformnak tényleg az ilyen vérszívó jelensége. Ilyen tekintetben a Fankadeli is hű a saját elveihez, csak nála pont az a gáz, hogy nemcsak belemártózott ebbe a műfajba de még a neve is a hip-hop kultúrának az egyik gyökeréből a P-Funkból ered. És emellett olyan módon beszélt erről a műfajról mint ahogyan azok beszélnek akik olyan érvekkel operálnak hogy a "rap nem zene mert az fekete". Ez nekem megint óriási culture vulture viselkedésnek számít. Másrészről a Busta is a saját nevét a Fuck Wit Dre Day-ből szedte, ami már önmagából viccessé teszi a jelenségét: "mr. pózer, hol a f***ban vagy, nem tudsz kiállni magadért ezért hordasz fegyvert".

Egy ilyen fogalomzavartól szenvedő, alapokat összetévesztő, vagy később csak az éppen kézenfekvőbben előforduló érvekért felcserélő hip-hop közeg szerintem elég kevés van mint a miénk. Ha a Deniz a saját elveihez akar hű lenni, oké. De az, hogy ezek az emberek kapnak hamarabb rivaldafényt azok előtt akik tényleg foglalkoznak a műfajjal, az számomra visszás nagyon.

Szerintem nagyon naív dolog arra hivatkozni, hogy majd pont az NKA lesz az az állami intézmény ahol nem korrupt módon működnek a dolgok. De már csak ha tényleg a személyes történetekre, mielőtt odakerültek ahova, ha azokra visszagondolok akik már az állami pénzes helyzet előtt sem voltak olyan arcok akik magasan tartották volna azt, hogy az érveik mellett kiállljanak, majd pont egy állami intézménnyel kapcsolatba kerülve várhatjuk el azt, hogy összehúzzák magukat, és ez viszont helyesen és jól fog működni?

Az intézmény és a feltörekvő előadók viszonyát szerintem most nem fogom külön részletezni, egyrész amiatt mert valahol fentebb itt leírtam, hogy mi a problémám azzal, hogy egy kulturális alap, ami elvileg a kulturát támogatná inkább működik úgy mint egy lemezkiadó. Másrészről meg ha ebbe belevonjuk a politikát, kicsit ilyen ideológiai dolgok meg eltérések ugranának be szerintem. (már ez az egész téma is szélmalomharc a részemről, politikai köpködést meg nem akarok szítani itt :D ) Ettől függetlenül azért a Punnanyt rohadtul nem kell félteni, az állami támogatáson túl céges szponzorokkal, az AMPM-en keresztül más kisebb zenekarokat futtatnak fel (ismételten csak állami pénzből, ez az Excel táblázatban látható amúgy), meg azért a saját zenéjük is, a jogdíjaktól meg mindentől keresztül tényleg olyan szinten áll, hogy abszolút nincs nekik veszélyben az egzisztenciájuk.

Én hallottam arról teóriákat több helyről is, (a Rapterápiában az hogy Busta elmondta azt amit mondott, függetlenül attól hogy mit gondolok róla, ez picit nekem is megerősítés volt, meg néha tiszta pillanatai neki is lehetnek) hogy a valószínűbb az az, hogy megkapják a pénzt, abból botrány már a zeneiparban elfoglalt helyük miatt sem lesz, és ebből valamennyit visszaforgatnak a Ricsipíéknek.

Nem a Punnanyra céloztam amúgy. (nincs olyan hogy nyerek ezekben a helyzetekben, ha nem megyek bele részletekbe akkor le van vonva valami más következtetés, ha mondom akkor meg személyeskedek. :D ) Pont a Wolfienak hallottam az "eredetsztorijáról", hogy neki is voltak szarabb évei. Sokkal inkább a Bloose Broavaz, a Tibbah, a Deego, meg az ott lévő előadókról. A Deego az Audi gyárban dolgozott valami irodai poszton, a Tibbah pedig az apja 2 szintes kertes házában lakott Győrött egész életében - ami miatt ez a telepi dolog visszásan jön le.


2017.03.31. 16:00
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8696
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
FankaDeli szerintem ponthogy nem volt hű a saját elveihez. :D Mondjuk ezen biztosan nem fogunk összeveszni, de nekem a 2000-es évek közepén az egyik kedvenc magyar előadóm volt, majd 2009-2010 környékén óriásit kellett csalódnom benne, mikor elkezdte nyomatni a nemzeti radikális dolgait. Az igaz, hogy végső soron nincs semmi a régi szövegeiben, ami ellentmondana az újabb szövegeinek, de az is igaz, hogy nincs semmi a régi szövegeiben, ami utalna arra, hogy ő képes lenne olyan szövegeket írni, amiket később megírt. Ne feledjük, hogy 2004-5 környékén a Salátában ő tömegével játszott Nast, Mobb Deepet, Ill Billt, Royce Da 5'9"-t és hasonlókat, akkoriban elég hiteles hip-hop arcnak tűnt. Tehát talán joggal érezhettem magam becsapva: én Fankát sokkal inkább tartom "elvhűtlennek", mint a most kifogásolt előadók többségét.

Busta: valóban mondott a Rapterápiában olyan dolgokat, amik arra utalnak, hogy egyetért veled, de közben össze-vissza beszélt mindenféle hülyeségeket. Összeesküdött ellene a magyar rapszakma? Azért vették fel az állami pénzeket, hogy a Bustát kicsinálják belőle? Ezeknél a kijelentéseknél hangosan felröhögtem. :lol: Komolyan vehetetlen az ember, ráadásul a végén csak arra jutott, hogy azért fog pályázni az RTM is, tehát bármennyire is ellenzi szavak szintjén a dolgot, azért ő is ki akarja venni a részét a leveses fazékból. (Amivel nekem nincs bajom, csak akkor ne szidja azokat, akik hozzá hasonlóan pályáznak.)
A Rapterápiában szerintem DJ Zefil sokkal hitelesebb volt a Te oldaladon. Szerintem Te és Zefil képviseltetek egy olyan véleményt, amivel érdemes foglalkozni, aminek ugyan sok elemével nem értek egyet, de érdemes elgondolkodni, vitatkozni rajta. És Bustával ellentétben hiteles véleményekről van szó, amiknek kijár a tisztelet.
Egyébként aki nem hallotta az említett Rapterápia adást, hallgassa meg, nagyon jó: https://www.youtube.com/watch?v=kcqLtQeoS84

Punnany: szerintem sincs veszélyben az egzisztenciájuk, szerintem is jól élnek, de olyan szinten biztosan nem kőgazdagok, hogy ne jönne jól nekik egy kis pluszpénz, pláne ha könnyebben gyárthatnak minőségi produktumokat általa. Nekem sincs veszélyben az egzisztenciám, de azért örülnék, ha valaki adna plusz 400 000 Ft-ot a munkámért cserébe.

Tibbah, Deego: Na, az ő életkörülményeiket nem ismertem, köszi az infokat. Deego-nak az újabb dolgait annyira nem vágom, főleg a Barbárfivéreket nem, mert Tibbah-t annyira nem csipázom. De amit ismerek Deego-tól, annak alapján nem tűnik hiteltelennek, ő sose nyomatta annyira a telepiséget, mint a többi Bloose tag. Tibbah viszont nyomatta rendesen, szóval ő így tényleg hiteltelennek tűnik. Viszont ott van a Bloose-ban pl. Phat és Siska, akiknek szintén nem vagyok nagy rajongójuk, főleg a Siskát nem bírom, de ők pl. kőkeményen telepi figurák.
Jegyezzük meg azt is, hogy a Beatmaking videok révén azért van szerencsénk bepillantani Tibbah és Deego lakásának/házának egy-egy szobájába. Azok alapján nekem nem tűnik se úgy, hogy szarul élnének, se úgy, hogy olyan eszeveszettül gazdagok lennének. De ezek csak feltételezések, ráadásul hacsaknem tényleg kőgazdagok, a pályázatok szempontjából szerintem nincs nagy jelentősége, hogy mennyire élnek jól.

A többit meg már vagy túltárgyaltuk, vagy olyan szinten feltételezésekről van szó, hogy nincs értelme nagyon beszélni róluk.


2017.04.01. 16:38
Profil

Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55
Hozzászólások: 839
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Busta tele van összeesküvés elméletekkel, elborítja a köd az agyát a témával kapcsolatban és rettentő sok hülyeséget tud ő összehordani. Elvi meg zenei szinten hasonló színvonalon van mint a többiek a listán, csak a karrierjén belül a rövidebbet húzta.

Ettől függetlenül megcsinált egy karriert úgy, hogy a rövidebb húzás mögött sok esetben tényleg az ellehetetlenítés volt, amiket megint csak konkrét példával tudnék alátámasztani. És még így is elég nagy név lett.

Továbbá a rapterápiában mondott egy-két olyan dolgot ami még engem is elgondolkoztatott a saját személyes tapasztalataimmal kapcsolatban, azt illetően, hogy ehhez a videóhoz sokkal hamarabb (már januárban) meg volt minden, nagyobb szabásúra akartam volna csinálni, de lényeg az, hogy az a megközelítés amit én akartam volna szinte már gyanúsan zavarosan zárult.


2017.04.01. 17:54
Profil

Csatlakozott: 2012.07.12. 17:33
Hozzászólások: 1036
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
M-Squad - 4 by 4


Tracklist:
[02:34] 01. Cutless feat. Illa Ghee
[03:00] 02. Utveszto feat. Nomagrof & Riddler
[02:34] 03. A Csalad feat. Vicc Beatz
[02:40] 04. Voyas feat. Born Unique
[02:57] 05. Kereslet Es Kinalat feat. Phat
[02:01] 06. Massziv feat. Bio
[02:45] 07. Chamber feat. Shabaam Shadeeq
[03:00] 08. Ha Betegre Vagysz feat. Illusion
[02:32] 09. Le hip hop feat. Stephco
[03:28] 10. Learn a Lesson feat. Ayok
[02:49] 11. Teszem A Dolgom feat. DSP
[03:19] 12. Hajolj Meg feat. Tkyd
[04:26] 13. Apocalypse feat. Beatvalley Produxnz
[02:36] 14. Termek feat. Jam Balaya & Kontroll
[03:17] 15. Fanatizmus feat. Antal & Day
[02:39] 16. Eusi Welt feat. Crizz White
[03:49] 17. Sladgehammer feat. Mickey Boston, Regimentel Oneton & Peet Caliber
[03:28] 18. Kocc! feat. Rustee Juxx & DJ Fegz

http://uploaded.net/file/cayu32t8

http://rapidgator.net/file/9cbea8697094 ... s.zip.html


2017.04.18. 06:39
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8696
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
YouTube-on már hallgattam ezt az M-Squad lemezt, nekem csalódás. Régen is nagyon sablonosnak tartottam Tibbah beatjeit, viszont Rizkay-el összeállva a Beatmaking videokban folyamatosan kellemes meglepetéseket okoztak nekem. Mertek kísérletezni, megmaradtak a saját stílusuknál, de sokkal több kreativitást éreztem bennük, mint régebben. Ezért is vártam ezt az albumot. Ehhez képest most megint azt érzem, hogy az összes zene ugyanaz a sablon az egész lemezen. Lehet, hogy csak arról van szó, hogy kiragadva (mint a Beatmaking videokban) ütősek a beatek, viszont egy albumnyi hosszúságban unalmassá válnak, nem tudom...


2017.04.18. 20:24
Profil
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2012.07.12. 00:42
Hozzászólások: 3707
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Animal Cannibals - Nemér

AC oltogat!


2017.04.28. 17:41
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 2699 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 180  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség