Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: 2025.08.04. 12:13



Hozzászólás a témához  [ 2704 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 181  Következő
 Hazai előadók zenéi. 
Szerző Üzenet

Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34
Hozzászólások: 7088
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
mc ron fatima - this is life
https://youtu.be/4IrL8a_jSm4


2021.02.04. 23:37
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8733
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Zoli, MP írta:
mc ron fatima - this is life
https://youtu.be/4IrL8a_jSm4

Nem rossz nóta. MC Ron-tól sose voltam elájulva, de jó az alap, és Fatima feldobja a refrénnel (egyedül az zavar kicsit, hogy eléggé érezhető a magyar akcentus). Több refrént kéne énekelnie neki magyar rapszámokban.


2021.02.05. 16:16
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8733
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Xiaoling x Fiatal Veterán - Immigrant (Official Music Video)
https://www.youtube.com/watch?v=2S_9LZJ ... KlovPQhjpU

Ismét egy egész jó Fiatal Veterán produkció, ezúttal komolyabb témában.


2021.02.06. 19:10
Profil

Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34
Hozzászólások: 7088
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
https://www.youtube.com/watch?v=hAlQvyh ... reload=101
NKA PÉNZEK...EGYSÉGBEN A HIPHOP * HIPHOP.HU * RAP.HU * REAL TALK

na mit szoltok?

sixfeet, remelem tudsz hozzatenni valamit!


2021.02.17. 12:20
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8733
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Zoli, MP írta:
https://www.youtube.com/watch?v=hAlQvyhLna0&pbjreload=101
NKA PÉNZEK...EGYSÉGBEN A HIPHOP * HIPHOP.HU * RAP.HU * REAL TALK

na mit szoltok?

sixfeet, remelem tudsz hozzatenni valamit!

Én nem tudom, miért keltett ekkora felzúdulást ez a video a neten. Szerintem egy korrekt, kulturált, érvekkel alátámasztott véleménynyilvánítás Wales részéről, nincs benne semmi extra.

Én magam nem sokat tudok hozzátenni. A hiphop.hu sztorijába egyáltalán nem látok bele, fogalmam sincs, mire kapták a lóvét, mennyire zajlik a munka a háttérben, kié most a hiphop.hu domain és a Facebook oldal (ezek szerint nem ugyanazé a kettő). Szóval én biztos nem tudom megítélni, hogy ez pénzlenyúlás volt-e, lehet, hogy az.

Az NKA pénzekről meg már csomószor vitatkozunk, nem tudok sok újat mondani. Én továbbra se tartom ördögtől valónak, ha az állam 1-2 millióval támogat hip-hop előadókat: ezeket az összegeket nagyon könnyen el lehet költeni értékes dolgokra, amik a műfajt építik. A bajom nekem azzal van, ha ezeket nem ígéretes tehetségek, hanem befutott előadók (pl. Majka) kapják, akik enélkül is megállnak a lábukon. A BSW-t, akiket emleget Wales, hogy szintén kaptak pénzt, nem tudom, melyik csoportba soroljam. Ők azért már elég ismertek, de el tudom képzelni, hogy azért még jól jön nekik a támogatás.
Az viszont elég gáz, hogyha tényleg a Fanka diszponál most NKA-s pénzek felett: nem a pozícióval van önmagában bajom, hanem azzal, hogy amikor még nem kapott pénzt, akkor is kifogásolta az NKA-t. Most, hogy bevették, most viszont már nincs vele semmi baj...?


2021.02.17. 16:34
Profil

Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55
Hozzászólások: 839
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Zoli, MP írta:
sixfeet, remelem tudsz hozzatenni valamit!

Remélem utoljára, mert a mentális közérzetem érdekében fogadtam meg hogy az ilyenekkel ne foglalkozzak. :lol:

Tudom, hogy egy időben meggyűlt a hiphop.hu-val a bajom, de azért alapvetően sokan jól emlékeznek vissza rá, szerintem ti is valamelyest: a 2000-es évekbeli underground orientáltabb hip-hop közeg messze nem volt ennyire durván elpiacosodva ami a közösségeket, a közösségépítést illeti. Ez az időszak a 2010-es évek elején kezdett gyökeresen megváltozni, a zenei háttérmechanizmusokon keresztül. A közösségformálói szerepek elkezdtek baromira hálátlanok lenni az előadók számára, a Wolfie-ék és a Saiid-ék második hiphop.hu-s próbálkozásnál ez nagyon megnyilvánult.

Hol az életben maradásért, hol a piaci szegmensekért versenyeztek amelyben voltak az irigyek akik ragadozótörvények alapján dolgoztak, voltak akik próbálták újra feltalálni és eladhatóbbá tenni magukat. Amikor Busta elkezdett tért nyerni a YouTube-on, egy másik pólust megnyitva a rapben amely kattintás és internetorientáltabb volt, amivel egyidőben megérkezett a trap-hiphop fordulópont amely a régi underground számára identitás krízist kreált, teljesen felborult minden ami a saját egykori mivoltukhoz kapcsolódó identitást illette az önmagukból kivetkőző, és az önmagukhoz-elveikhez-közösségi dolgokhoz-hagyományokhoz-íratlan szabályokhoz ragaszkodó de piaci szempontból egyre csalódást keltőbb szegmensekkel rendelkezőket. Erre ráment az is, hogy ez a közeg folyamatosan szerintem a színfalak mögött iszonyú geciskedő, hátba szúrogatós viszonyba volt egymással, rengeteg sztori szólt erről. Ennek az ilyen egymást megérteni nem próbáló, hol az elvekről kamu áhítattal, hol a tőkéről keselyűsködve, a valódi szándékot egy ilyen Schrödingeri módon a szemben álló fél elvrendszere alapján az eltiprás érdekében alakított érveléssel szoktuk általában mi a magyar rappen belül Realség vitának nevezni. A külsősöknek ilyen tupákbigi-repháború-madafaka diss-beef dolognak hat, a valóságban sokkal inkább a közeg hegemóniás viszonyait eldöntő kommunikációs harcok legjellemzőbb témája volt az elmúlt 10 évben.

Mindenki a saját kis szeletét szerette volna a tortából, miközben senki sem próbálta vagy nem is támogatta a közösség és a kultúra építését, de ez volt egyidőben a legnagyobb számonkérés is. Az előadók és a rajongók között hihetetlen szakadás van, az előadók az elit akik végigjárták a műfaj belső iskoláját, fogalomrendszerét, és a jelenlegi piaci viszonyokban hálátlannak érzik hogy ők a hallgatóságnak átadjanak bármi olyat ami nem az ő malmukra tereli a vizet. A hallgatóság meg egy ideig azon bebetonozott erőktől várnák el a kultúra építését akiket megszoktak, mindezt magas produkciós színvonallal várták volna el, máskülönben megkérdőjelezték és kontár munkának tartották volna.

Piaci szempontok alapján közösséget lehet építeni, de nem összetartót. Az NKA támogatások nagy többsége és a jelentősebb összegek piaci alapon vannak elbírálva mintsem közösség és kultúrát építő alapon. Van egy érdekes összefüggés amely pénzügyi-gazdasági bázis és a kulturális szuperstruktúra viszonyát taglalja, amely kulturális szuperstruktúrába beletartozik többek között a művészet, a zene. Ennek kapcsán említik hogy a kulturális előrehaladáshoz, zenei újítások kockázatvállalásra, szokatlan megvalósításokra van szükség. Ha pénzügyileg meg van szorulva a művész akkor az a produktum minőségét is lebutítja, arról nem beszélve hogy a befektetők/tőkések nagyban meghatározzák a kreatív irányát az adott zenének. Amcsiban is eléggé kaptafa lett emiatt a nagykiadós zene túlnyomó többsége az elmúlt években, és a zenészek nagyon elenyésző szegmense az aki hosszú küzdelem után éri el hogy a művészete ebben a nagyon keskeny lottó ötös keresztmetszetbe beférkőzzön mint pl. Kendrick, és a sokkal nagyobb piac miatt az a benyomás hogy többen érvényesülnek, miközben nálunk egy sokkal kisebb piacon sokkal kevesebb miatt megy az acsarkodás.

A NER hip-hopos dolgot Funk olyan sokáig pörgette ki hogy a dolog elvesztette értelmét, és amúgy én kicsit úgy érzem első kézből hogy az elmúlt 5-8 évben hogy a legnagyobb legprominensebb szószólójaként baszott bármit is csinálni, a kritikai attitűd szózatát le tudva csak az ő saját kis piaci szegmensének vitorlájára terelte a légáramlatot. Ettől függetlenül a párhuzam abból a szempontból helyt áll, hogy egy állami kultúra és művészet finanszírozással szervezetnek nem annak kellene lennie a feladata hogy:
- tol egy kulturális narratívát arról hogy a nemzeti konzervatív értékeket részesíti előnyben
- majd az olyan előadóknak ad akiknek semmi közük nincs ehhez, van egy kurva nagy piaci szegmensük ami miatt nem is szorulnak rá, miközben az amúgy is középszerű produktumuk színvonalát semmivel nem emeli feljebb a finanszírozás

Elvrendszerében így ez az egész nemzeti próbál lenni, miközben inkább profitelvűségre hajaz. Ez szerintem átfedésben van a NER demokratikus neoliberális/illiberális neokonzervatív hibrid rezsim működésével, amely mindent privatizál, illetve mégsem mert úgy szokott privatizálni hogy az "erősebb kutya" az állami tisztviselős összeköttetéses metaforikusan farkasok vállán bassza a birkákat, ergo az kapja a tőkét aki a rendszerben jól helyezkedik. Semmivel nem különb módon mint ahogy a rendszerváltás idején zajlottak nálunk a dolgok és az orosz federációs gengszterkapitalizmusban az olaj oligarchák ügyködései, és ahogyan pl. jelenleg minden zajlott az elmúlt 10 évben NER-rel, legfrissebb példaként az egyetemek Fidesz közeli alapítványokba való "privatizálása". Az állami szférával szemben a privát szférában is hasonló ahogyan Orbán pofázik kifelé az EU-nak miközben a német autógyárak a magyar olcsó, szar munkajogokkal rendelkező munkaerőt használja ki, még ha nem is ugyanolyan. Kihasználás, kizsákmányolás, lopás. Ugyanazon közhelyes frázisok amelyek letompultak a számunkra. Miközben nagyon fontos társadalmi folyamatokkal lehet felfedezni a párhuzamot.

Nekem kb. 10 évem telt el ezzel az alapvetően számomra hálátlan balfaszkodással ami a magyar rap. Az volt a konszenzus hogy olyan zenéket csináltam amit zárt ajtók mögött folyamatosan elismertek a belsős bennfentes előadók, olyan produceri munkáim vannak az általam együtt dolgozó előadók többségével ahol amikor nem csak beateket tettem le hanem strukturáltam számokat, az adott előadó legerősebb számainak titulálták őket. Olyan ötleteim, célkitűzéseim voltak az UGRR-el meg a vloggal amelyek felé folyamatosan kaptam az erősítést hogy úgymond azt a "népnevelő" tevékenységet próbáltam betölteni amely rendkívül hiánypótló lett volna itthon, én is ilyenre vágytam, mások is ilyenre vágytak itthon, az Independent Videos-os Bodó Márk is hasonló kezdeményezést csinált a magyar Rhythm Roulette-el (amelynek a koncepciója bár kaptafa, de engedélyt kapott rá, és sokkal konstruktívabb volt szerintem kultúra formáló szerepben).

Ehelyett jelenleg a magyar rap lenyomatai jelenleg: a zeneileg színvonaltalan M-Squad Beatmaking és Cypher rongyrázása, a Saiid Trendgang projektje amely szerintem vizuálisan szarul van kivitelezve azonkívül hogy egy az egybe lopkodta végig a BET, a Complex és a Genius koncepcióit, a Morphbeat amely a Cameo tök igénytelen és szintén csak ilyen kisstílű félperifériás kapitalizmusra jellemző parasztvakító rongyrázási szándékon kíván profitálni. Ezzel visszatérve a videó témájára, az utóbbi időszakra, Wales-re és az EHH-ra: a közösségük semmirevaló minősége az mind ezeknek a folyamatoknak az eredménye szerintem. A haszonlesők által magukra lettek hagyva, ők pedig azokkal az eszközökkel próbálkoznak érvényesülni amelyekről az a benyomásuk hogy működik: Wales a magyar rap Ray William Johnson-jaként működik (akinek valamiért most az új formátuma kísértetiesen azt a hangnemet próbálja felvenni ahogyan én kezdtem annak idején pont az NKA témájába ami kicsit érdekes, mindegy), a rap.hu-s Árpi pedig a teljes mértékben felkészületlen, kattintásvadász szarokkal csinál hosszú interjúkat ahol a vendégektől a legszarabb kérdéseket kérdezi, miközben a brandje freestyle battle tehetségkutató marketing scammist taktikával.

Az Egységben a Hip-hop főleg emiatt szar szerintem: nekem folyamatosan azt mutatták hogy az ilyen és az enyémhez hasonló kezdeményezéseimet illetően inkább csak fintorogtak a tagjai, sokszor tényleg nem is értettek olyan jellegű összefüggéseket amiket a saját meggyőződésemen túl belefektetett munkaórával, energiával, utánajárással igyekeztem alátámasztani. Walestől el fog a cringe amikor a négy elemes baromságot amelyet a szólásszabadság és a "gondolatok szabad piacának" közösségi médiára ültetett kliséjeivel próbál érvényesíteni villogtatja mint egy zászlót, kihúzva a felelősség alól magát hogy egy nagyobb csoport és platform szószólójaként bőven foglakozhatna azzal hogy hogyan juttasson el olyan anyagokat amelyek nem csak az interakcióra vannak kiélezve hanem tényleg a kultúraépítésre. Azontúl hogy nekem az ilyen jellegű pszeudointellektuális okoskodás gondolat termináló Facebook csoportok legjellemzőbb érvelési hibáival mérhetetlenül szánalmas, a tény hogy a sértettség hallatszódott a hangján mintha tényleg közel járna ahhoz hogy majd elsírja magát, nagyon nehezen bírtam ki azt hogy fél percnél tovább nézzek egyhuzamban részletet abból amikor beszél.


2021.02.17. 17:34
Profil

Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34
Hozzászólások: 7088
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Sixfeet írta:
Zoli, MP írta:
sixfeet, remelem tudsz hozzatenni valamit!

Remélem utoljára, mert a mentális közérzetem érdekében fogadtam meg hogy az ilyenekkel ne foglalkozzak. :lol:

Tudom, hogy egy időben meggyűlt a hiphop.hu-val a bajom, de azért alapvetően sokan jól emlékeznek vissza rá, szerintem ti is valamelyest: a 2000-es évekbeli underground orientáltabb hip-hop közeg messze nem volt ennyire durván elpiacosodva ami a közösségeket, a közösségépítést illeti. Ez az időszak a 2010-es évek elején kezdett gyökeresen megváltozni, a zenei háttérmechanizmusokon keresztül. A közösségformálói szerepek elkezdtek baromira hálátlanok lenni az előadók számára, a Wolfie-ék és a Saiid-ék második hiphop.hu-s próbálkozásnál ez nagyon megnyilvánult.

Hol az életben maradásért, hol a piaci szegmensekért versenyeztek amelyben voltak az irigyek akik ragadozótörvények alapján dolgoztak, voltak akik próbálták újra feltalálni és eladhatóbbá tenni magukat. Amikor Busta elkezdett tért nyerni a YouTube-on, egy másik pólust megnyitva a rapben amely kattintás és internetorientáltabb volt, amivel egyidőben megérkezett a trap-hiphop fordulópont amely a régi underground számára identitás krízist kreált, teljesen felborult minden ami a saját egykori mivoltukhoz kapcsolódó identitást illette az önmagukból kivetkőző, és az önmagukhoz-elveikhez-közösségi dolgokhoz-hagyományokhoz-íratlan szabályokhoz ragaszkodó de piaci szempontból egyre csalódást keltőbb szegmensekkel rendelkezőket. Erre ráment az is, hogy ez a közeg folyamatosan szerintem a színfalak mögött iszonyú geciskedő, hátba szúrogatós viszonyba volt egymással, rengeteg sztori szólt erről. Ennek az ilyen egymást megérteni nem próbáló, hol az elvekről kamu áhítattal, hol a tőkéről keselyűsködve, a valódi szándékot egy ilyen Schrödingeri módon a szemben álló fél elvrendszere alapján az eltiprás érdekében alakított érveléssel szoktuk általában mi a magyar rappen belül Realség vitának nevezni. A külsősöknek ilyen tupákbigi-repháború-madafaka diss-beef dolognak hat, a valóságban sokkal inkább a közeg hegemóniás viszonyait eldöntő kommunikációs harcok legjellemzőbb témája volt az elmúlt 10 évben.

Mindenki a saját kis szeletét szerette volna a tortából, miközben senki sem próbálta vagy nem is támogatta a közösség és a kultúra építését, de ez volt egyidőben a legnagyobb számonkérés is. Az előadók és a rajongók között hihetetlen szakadás van, az előadók az elit akik végigjárták a műfaj belső iskoláját, fogalomrendszerét, és a jelenlegi piaci viszonyokban hálátlannak érzik hogy ők a hallgatóságnak átadjanak bármi olyat ami nem az ő malmukra tereli a vizet. A hallgatóság meg egy ideig azon bebetonozott erőktől várnák el a kultúra építését akiket megszoktak, mindezt magas produkciós színvonallal várták volna el, máskülönben megkérdőjelezték és kontár munkának tartották volna.

Piaci szempontok alapján közösséget lehet építeni, de nem összetartót. Az NKA támogatások nagy többsége és a jelentősebb összegek piaci alapon vannak elbírálva mintsem közösség és kultúrát építő alapon. Van egy érdekes összefüggés amely pénzügyi-gazdasági bázis és a kulturális szuperstruktúra viszonyát taglalja, amely kulturális szuperstruktúrába beletartozik többek között a művészet, a zene. Ennek kapcsán említik hogy a kulturális előrehaladáshoz, zenei újítások kockázatvállalásra, szokatlan megvalósításokra van szükség. Ha pénzügyileg meg van szorulva a művész akkor az a produktum minőségét is lebutítja, arról nem beszélve hogy a befektetők/tőkések nagyban meghatározzák a kreatív irányát az adott zenének. Amcsiban is eléggé kaptafa lett emiatt a nagykiadós zene túlnyomó többsége az elmúlt években, és a zenészek nagyon elenyésző szegmense az aki hosszú küzdelem után éri el hogy a művészete ebben a nagyon keskeny lottó ötös keresztmetszetbe beférkőzzön mint pl. Kendrick, és a sokkal nagyobb piac miatt az a benyomás hogy többen érvényesülnek, miközben nálunk egy sokkal kisebb piacon sokkal kevesebb miatt megy az acsarkodás.

A NER hip-hopos dolgot Funk olyan sokáig pörgette ki hogy a dolog elvesztette értelmét, és amúgy én kicsit úgy érzem első kézből hogy az elmúlt 5-8 évben hogy a legnagyobb legprominensebb szószólójaként baszott bármit is csinálni, a kritikai attitűd szózatát le tudva csak az ő saját kis piaci szegmensének vitorlájára terelte a légáramlatot. Ettől függetlenül a párhuzam abból a szempontból helyt áll, hogy egy állami kultúra és művészet finanszírozással szervezetnek nem annak kellene lennie a feladata hogy:
- tol egy kulturális narratívát arról hogy a nemzeti konzervatív értékeket részesíti előnyben
- majd az olyan előadóknak ad akiknek semmi közük nincs ehhez, van egy kurva nagy piaci szegmensük ami miatt nem is szorulnak rá, miközben az amúgy is középszerű produktumuk színvonalát semmivel nem emeli feljebb a finanszírozás

Elvrendszerében így ez az egész nemzeti próbál lenni, miközben inkább profitelvűségre hajaz. Ez szerintem átfedésben van a NER demokratikus neoliberális/illiberális neokonzervatív hibrid rezsim működésével, amely mindent privatizál, illetve mégsem mert úgy szokott privatizálni hogy az "erősebb kutya" az állami tisztviselős összeköttetéses metaforikusan farkasok vállán bassza a birkákat, ergo az kapja a tőkét aki a rendszerben jól helyezkedik. Semmivel nem különb módon mint ahogy a rendszerváltás idején zajlottak nálunk a dolgok és az orosz federációs gengszterkapitalizmusban az olaj oligarchák ügyködései, és ahogyan pl. jelenleg minden zajlott az elmúlt 10 évben NER-rel, legfrissebb példaként az egyetemek Fidesz közeli alapítványokba való "privatizálása". Az állami szférával szemben a privát szférában is hasonló ahogyan Orbán pofázik kifelé az EU-nak miközben a német autógyárak a magyar olcsó, szar munkajogokkal rendelkező munkaerőt használja ki, még ha nem is ugyanolyan. Kihasználás, kizsákmányolás, lopás. Ugyanazon közhelyes frázisok amelyek letompultak a számunkra. Miközben nagyon fontos társadalmi folyamatokkal lehet felfedezni a párhuzamot.

Nekem kb. 10 évem telt el ezzel az alapvetően számomra hálátlan balfaszkodással ami a magyar rap. Az volt a konszenzus hogy olyan zenéket csináltam amit zárt ajtók mögött folyamatosan elismertek a belsős bennfentes előadók, olyan produceri munkáim vannak az általam együtt dolgozó előadók többségével ahol amikor nem csak beateket tettem le hanem strukturáltam számokat, az adott előadó legerősebb számainak titulálták őket. Olyan ötleteim, célkitűzéseim voltak az UGRR-el meg a vloggal amelyek felé folyamatosan kaptam az erősítést hogy úgymond azt a "népnevelő" tevékenységet próbáltam betölteni amely rendkívül hiánypótló lett volna itthon, én is ilyenre vágytam, mások is ilyenre vágytak itthon, az Independent Videos-os Bodó Márk is hasonló kezdeményezést csinált a magyar Rhythm Roulette-el (amelynek a koncepciója bár kaptafa, de engedélyt kapott rá, és sokkal konstruktívabb volt szerintem kultúra formáló szerepben).

Ehelyett jelenleg a magyar rap lenyomatai jelenleg: a zeneileg színvonaltalan M-Squad Beatmaking és Cypher rongyrázása, a Saiid Trendgang projektje amely szerintem vizuálisan szarul van kivitelezve azonkívül hogy egy az egybe lopkodta végig a BET, a Complex és a Genius koncepcióit, a Morphbeat amely a Cameo tök igénytelen és szintén csak ilyen kisstílű félperifériás kapitalizmusra jellemző parasztvakító rongyrázási szándékon kíván profitálni. Ezzel visszatérve a videó témájára, az utóbbi időszakra, Wales-re és az EHH-ra: a közösségük semmirevaló minősége az mind ezeknek a folyamatoknak az eredménye szerintem. A haszonlesők által magukra lettek hagyva, ők pedig azokkal az eszközökkel próbálkoznak érvényesülni amelyekről az a benyomásuk hogy működik: Wales a magyar rap Ray William Johnson-jaként működik (akinek valamiért most az új formátuma kísértetiesen azt a hangnemet próbálja felvenni ahogyan én kezdtem annak idején pont az NKA témájába ami kicsit érdekes, mindegy), a rap.hu-s Árpi pedig a teljes mértékben felkészületlen, kattintásvadász szarokkal csinál hosszú interjúkat ahol a vendégektől a legszarabb kérdéseket kérdezi, miközben a brandje freestyle battle tehetségkutató marketing scammist taktikával.

Az Egységben a Hip-hop főleg emiatt szar szerintem: nekem folyamatosan azt mutatták hogy az ilyen és az enyémhez hasonló kezdeményezéseimet illetően inkább csak fintorogtak a tagjai, sokszor tényleg nem is értettek olyan jellegű összefüggéseket amiket a saját meggyőződésemen túl belefektetett munkaórával, energiával, utánajárással igyekeztem alátámasztani. Walestől el fog a cringe amikor a négy elemes baromságot amelyet a szólásszabadság és a "gondolatok szabad piacának" közösségi médiára ültetett kliséjeivel próbál érvényesíteni villogtatja mint egy zászlót, kihúzva a felelősség alól magát hogy egy nagyobb csoport és platform szószólójaként bőven foglakozhatna azzal hogy hogyan juttasson el olyan anyagokat amelyek nem csak az interakcióra vannak kiélezve hanem tényleg a kultúraépítésre. Azontúl hogy nekem az ilyen jellegű pszeudointellektuális okoskodás gondolat termináló Facebook csoportok legjellemzőbb érvelési hibáival mérhetetlenül szánalmas, a tény hogy a sértettség hallatszódott a hangján mintha tényleg közel járna ahhoz hogy majd elsírja magát, nagyon nehezen bírtam ki azt hogy fél percnél tovább nézzek egyhuzamban részletet abból amikor beszél.


Koszi h idot szantal ra.


2021.02.18. 00:50
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8733
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Alapos választ adtál a Zolinak. :)

Egy mondatot emelnék ki:

Sixfeet írta:
Piaci szempontok alapján közösséget lehet építeni, de nem összetartót.


Ez nagy igazság, tömören összefoglalja a magyar hip-hop elmúlt 10 évét. Szerintem ma is születnek minőségi produktumok, amiket szívesen hallgatok, de az a "lélek" biztosan nincs meg bennük, mint a '90-es és a 2000-es években volt, és ennek valószínűleg ez lehet az oka.

Részemről egyébként lenne igény az UGRR-re, és olyasmi videókra, amiket régebben csináltál, szóval sajnálom, hogy a negatív impulzusok miatt nem csináltad tovább.

Ja, és meglepően kritikus voltál még a Funk-kal szemben is. :) (Hogy mennyire jogosan, azt én nyilván nem tudom megítélni.)


2021.02.18. 17:59
Profil

Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34
Hozzászólások: 7088
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Yodaragorn írta:
Alapos választ adtál a Zolinak. :)

Egy mondatot emelnék ki:

Sixfeet írta:
Piaci szempontok alapján közösséget lehet építeni, de nem összetartót.


Ez nagy igazság, tömören összefoglalja a magyar hip-hop elmúlt 10 évét. Szerintem ma is születnek minőségi produktumok, amiket szívesen hallgatok, de az a "lélek" biztosan nincs meg bennük, mint a '90-es és a 2000-es években volt, és ennek valószínűleg ez lehet az oka.

Részemről egyébként lenne igény az UGRR-re, és olyasmi videókra, amiket régebben csináltál, szóval sajnálom, hogy a negatív impulzusok miatt nem csináltad tovább.

Ja, és meglepően kritikus voltál még a Funk-kal szemben is. :) (Hogy mennyire jogosan, azt én nyilván nem tudom megítélni.)


igen, teljesen jo meglatas. igaz en 2010 korul "estem" ki a hip hop hazai kozegebol...
nem lehet ,hogy a "konnyu penz" remenyeben nincs benne annyi lelek.
10+ eve, elegge ug volt mindenki igy tobb lelek is volt benne, ergo nem kellett ugy alakitani semmit, h esetleg csopogjon meg nemi penz mashonnan is.


2021.02.18. 22:36
Profil

Csatlakozott: 2012.07.13. 09:55
Hozzászólások: 839
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Nem is a könnyű pénz és a produktum szerintem feltétlen. Ezekben megnyilvánul zeneileg, de a közösség színvonaltalanságába lecsúszásnak egyenes következménye szerintem az érvényesülés iránti harc. Nincs ingyen ebéd, nincs kölcsönös segítség hacsak nem lehet egyértelműen tudni hogy milyen előnye származik belőle a segítségnyújtónak.

A piacosodást itt a közösségi elvek kommodifikációjára értem. Nyilván ez mindenhol jelen van már manapság a piacelvű közösségi média miatt. De nekem az a benyomásom hogy a magyar rappen belül más közösségekhez képest is jobban farkastörvények uralkodnak. A szociális tőke (táborok, követők) megszerzése a legfőbb motiválóerő, kisebbségben azoknak az aránya akik ezt közösségépítéssel teszik, többség az akik az interakcióra fixálnak. (ezzel szemben pont a 4 elem és történelmi elvrendszer panelek miatt iszonyú szociális tőke építő ereje van az elvrendszerek diskurálásának még akkor is ha az közvetlen cselekvésben nem nyilvánul meg).

Egy érdekes párhuzam, két alapvetően ellentétesnek érezhető, egymással szemben álló előadóval szemléltetve:

- 2000-es évek vége:
    ● Saiid kultikus figurájává válik az underground magyar rapnek
    ● Busta elkezdi meglovagolni a piacorientált YouTube hullámot
- 2010-es évek eleje:
    ● Saiid rendezvényszervezői tevékenységben, kultúra és közösségépítésben próbál részt venni (második hiphop.hu Wolfiékkal) - sikertelenül
    ● Busta piacorientált előadói birodalma dominál, leteszi az alapköveket az évtized legnagyobb számait produkáló előadói számára (Essemm, AK, FTF, BSW)
- 2020-as évek
    ● Busta gyakorlatilag mint tényező háttérbe szorul, viszont az előbb említett előadók átveszik a piacdomináns szerepet a rappen belül
    ● Saiid elkezd szeretet-szóló zenézni, de két olyan projektet visz a zenéjén kívül mint a Trendgang meg a Morphbeat, ahol az egyik erősen interakció orientált mintsem közösségépítő, a másik meg tőkét cserél státuszszimbólumokra

És látszódnak a marketingtaktikák, mint amikor a kisebb platformok elkezdenek cikkezni az Ice Cuberól meg a Curtisről, egyúttal amikor a Curtist felkérik hogy csináljon egy videót ami rekord interakciót hoz a csatornának, részben amiatt mert számítanak rá hogy a Funk szokásához híven bedől és engagementet kreál nekik.

A szociális tőkével való fixációs megszállottság, a bulvár, a kattintásvadászat. Amíg Amerikában erre legalább annyira kiéleződött a műfaj erre (most olvastam egy olyan hírt amiben az Uproxx lecikkezi hogy "Cardi B azt hitte hogy Questlove a Tonight Show testőre", a hír alján meg odaírták hogy "Cardi B egy Warner Music előadó, az Uproxx a Warner Music Group független leányvállalata" :lol: ), a kulturális anyagok a Netflixen, a YouTube-on messze nincsenek ennyire elhanyagolva és messze színvonalasabbak annál mint amik nálunk jellemzőek.

Amennyire feltételezhetően lehurroghatta szerintem a Saiid és az őt körülvevő közeg a 2010-es évek elején Bustát, elvrendszerben mindenki azt a profit és piacorientáltságot hozza amit ő hozott, még ha nem is a zenében hanem a side hustle-ben. Van tendenciám szarásig a Bustával példálózni, azt azért hozzá kell tennem hogy valószínű tényleg csak a katalizátora volt és az alapkő letevője ezeknek a piaci folyamatoknak. Viszont mint a vízfej, a katalizátor, a kultuszfigura, a 2010-es években a magyar rapnek a legmeghatározóbb neve és arca az bizony a Busta volt. És az őt annak idején elítélő közeg már nem tagadhatja le azt hogy átvették azokat a módszertanokat amikért a Bustát annak idején elítélték.

A magyar rap olyan mint a magyar társadalom: a nyugatitól olcsóbb és leszakadozottabb, a nyugat tendenciáit felszínesen értelmezve azt láttatja hogy ugyanannyi munkával és küzdelemmel mindenkinek organikusan elérhető a siker (társadalmi mobilitás), miközben a jó helyezkedés, a tőke, a szociális helyzet, ezek hiányában pedig az egymáson való átlépés, a kihasználás, a törtetésre való tendenciával próbálnak sokan előrejutni.


2021.02.19. 10:42
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8733
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Saiid nyilatkozta is, hogy ugye régen az volt a policy az AKPH-val, hogy nem adnak interjút, nem csinálnak klipet, nem szerepelnek sehol, mert ők csak a zene miatt csinálják ezt az egészet, de ma már úgy gondolja, hogy ez hiba volt, és nyitniuk kellett volna kifelé. Többek közt ez is része volt az Újonccal való konfliktusuknak, hogy ő ezt nem akarta megtenni.

Én nem tartom ab ovo rossznak egyik álláspontot sem, szerintem Saiid minőségi termékeket tesz le az asztalra. Nekem a Tr3ndgang is tetszik néhány rész kivételével. Viszont abban egyetértek, hogy ezek már piaci termékek. Minőségi termékek, amiket én fogyasztóként szívesen fogyasztok. De nem egy olyan organikus, lélekkel teli dolog, mint a 2000-es években volt, ami kétségtelenül csökkenti a varázsát.


2021.02.19. 16:36
Profil

Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34
Hozzászólások: 7088
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
https://www.youtube.com/watch?v=FpH0qq6ZIN4
Hosok - Forgatom a vilagot 2021

Jo egyutt latni a csapatot ujra.
Az egyik kedvenc hosok notam.
es szerepelek a videoban, no meg a regi lakasunk folyosoja :lol:, mivel anno nalunk aludtak mikor rogzitettek a a maxit.

hatterinfo:
akkor rakt ossze joe a menu notankat es volt egy jo kis dzsemmeles ra. hosok, minimal + gabo :)


2021.02.20. 00:39
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8733
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Zoli, MP írta:
https://www.youtube.com/watch?v=FpH0qq6ZIN4
Hosok - Forgatom a vilagot 2021

Jo egyutt latni a csapatot ujra.
Az egyik kedvenc hosok notam.
es szerepelek a videoban, no meg a regi lakasunk folyosoja :lol:, mivel anno nalunk aludtak mikor rogzitettek a a maxit.

hatterinfo:
akkor rakt ossze joe a menu notankat es volt egy jo kis dzsemmeles ra. hosok, minimal + gabo :)

Aztamindenit! :o Na, ez az, amiről beszéltünk! Egy klipben találkozik a 2021-es magyar hip-hop és a 2003-as. A mai Hősök egy profi piaci termék, ez viszont még szívből jött. Nem olyan minőségi se a zene, se a szöveg, mint a mai számaik, de van benne egy olyan "lélek", egy olyan őszinte, érdek nélküli szeretete a műfajnak, ami a mai zenékből már nem hallható.
Egyébként a zenére is érdemes odafigyelni: abban az időben nagyon sok magyar rapzene készült ebben a stílusban. Pl. a Dope Beatz-nél (Deego, Minimal Project), a Night Child-nál (pl. Fanka, Artos Csé, Deniz) többen alkottak ebben a kicsit melankolikus, jazzes és komolyzenei sample-ekre építő hangzásban. Sok kevésbé ismert előadóra (pl. Phoenix, Boomduck, Beta) is jellemző volt ez a hangzás, akik a Salátában megfordultak. Szóval adott akkoriban egy karaktert a magyar hip-hopnak ez a hangzás, még akkor is, ha nem volt még olyan profi. Manapság nem érzem, hogy lenne a magyar rapnek egy ilyen egyértelmű, sajátos hangzásvilága, amit sajnálok, mert ezt, ami a Forgatom a világot-ban is hallható, érdemes lett volna szerintem továbbvinni, de már a 2000-es évek vége felé eltűnt, pont amikor kezdett elérni a magyar hip-hop arra a minőségi színvonalra, amelyen igazán jól ki lehetett volna dolgozni ezt az egyedi hangot.

Egyébként divat lett mostanában ez, hogy régi számokhoz csinálnak előadók klipeket: az AC is csinált nemrég, pár éve TM is. Amíg ez nem válik tömegessé, addig tök jó ötlet szerintem. A Hősök esetében pedig külön pluszt adott hozzá, hogy újra összeállt a 4 tagú csapat, egész megható volt így együtt látni őket újra, pedig én sose voltam egy nagy Hősök fan. :)
Azt pedig nem is értem, hogy ezeket a 2003-as videofelvételeket miért tartogatták 2021-ig? :) Én nem hiszem, hogy ezek korábban nyilvánosak lettek volna.

Más:
Nikon One volt Kool Kasko vendége. Ugye nemrég előkerült a topikban a Kiss Imivel folytatott unlimited podcastos beszélgetése is, de nagyrészt új dolgokat mond ahhoz képest, ez "szakmázósabb", hiszen Kasko is graffitizett. Ismét egy kitűnő beszélgetés, most is nagyon szimpatikus Nikon One.
https://www.youtube.com/watch?v=ZGdQgubHBME


2021.02.20. 18:38
Profil

Csatlakozott: 2012.07.16. 20:34
Hozzászólások: 7088
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
ugyebar volt a fila rap jammes generacio ahonnan probaltak atemelni eloadokat a mainstreaabe
fekete vonat
az arral szemben
sub bass monster
kicsi g
(2)pain

es vegre megtalaltam ezt, erre emlekeztek meg?

https://www.youtube.com/watch?v=maTzjce0zEg
Suhancelet ha nem lenne zene

evekig sehol nem volt elerheto.


es egy friss cucc:

https://www.youtube.com/watch?v=rd-Z8VyQ8Pk
GABÓ - Félév (Official Music Video)


2021.02.22. 09:20
Profil

Csatlakozott: 2012.08.23. 13:19
Hozzászólások: 8733
Tartózkodási hely: Baja / Budapest
Hozzászólás Re: Hazai előadók zenéi.
Suhancélet: a nevük ismerős, de nem ismertem tőlük egy számot sem: ezt se. Nem is baj, elég gyenge. :) Olyan, mint a Rapülők, csak szarabb verzióban. Ők voltak Fila Rap Jam-en ezek szerint?

Gabó pedig a szokásos magas színvonalat hozza. Vajon a klipet rendező Simon Dávid ugyanaz a Simon Dávid lehet-e, aki a Dallamtapadás YouTube csatornát csinálja?


2021.02.22. 15:08
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 2704 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 181  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség