ÚJ HÍR (2013.07.06): KÖVESKÁL FUTAPEST TEREPFUTÁS

15,5 km-es távot 30-33°-os melegben 400 méter szintemelkedés mellett 1 óra 9 perc 6 másodperc alatt sikerült lefutnom, így egy igen jó futó sporttársam, Gedeon Zsolt előtt beérkezve, sikerült megszereznem az abszolút 1. helyet. Zsolt után pedig pár perccel később megérkezett szintén egyik nagy vetélytársunk, Pártos Péter is.

Kicsit visszatekintve az előzményekbe, első lépésként pár szó Köveskálról: "Köveskál a Balaton-felvidéken, a Káli-medencében található, a Balaton partjától kb. 7 kilométerre északra. Megközelíthető 71-es főútról Zánka, illetve Révfülöp felől. Tapolcától kb. 15 km-re van." (Forrás: Wikipédia.)

Maga a lejutás sem volt egyszerű, már csak azért sem, mert édesanyámat is el akartam vinni mindenképpen és mivel Ő tolókocsis, így a lejutást mindenképpen csak egy autóval tehettük meg. Továbbá apám is kellett jöjjön, hogy amíg én futok, Ő vigyáz édesanyámra. A fuvart és a segítséget Binder Tamásnak köszönhetem, Ő nélküle nem lehettünk volna ott a versenyen. :)

Sajnos út közben többször feltorlaszolódtak a kocsik, így kicsit megkésve értünk oda, de még pont időben, mert a szervezők nagyon humánusan állnak az emberekhez és próbálják megvárni azokat, akik jelzik, hogy lehetséges, hogy kicsit késni fognak. :) Gyors átöltözés és rajthoz állás után el is indultunk...
Az útvonal nagyon jól ki volt szalagozva, kb. lehetetlen volt eltévedni. A frissítőkkel sem volt semmi probléma. Az elrajtolástól kezdődően a célig végig vezettem a versenyen. Elején viszont éreztem a nagy hajrát, nagyon szoros volt még az első 2-3 km-en. Arra tisztán emlékszem, hogy az első pár emelkedő után a legelső nagyobb lejtőnél Gedeon Zsolti nagyon megnyújtotta a lépteit, hallottam már kb., hogy a sarkamban van. Pont a lejtő legvégén egy éles kanyar után még jobban belehúztam és ekkor már szinte biztos voltam benne, hogy nincs senki a közelemben. Ezt a gondolatomat megcáfolta a következő hatalmas felfelé menet. Fent az emelkedő tetején frissítés volt és amint végeztem az ivással, láttam, hogy Zsolti is pont felért a frissítőhöz. Nem foglalkoztam semmivel, ott volt persze a fejemben, hogy Ő még iszik is és van továbbra is előnyöm. Innentől kezdve ezt az előnyt a táv során már csak megtoldani tudtam szerencsére, nem volt senki, aki veszélyes lett volna rám nézve. Végül a célbe érve kb. másfél perces előnyt szereztem a verseny során.

A táj, a környezet... Az valami fantasztikus volt, egyszerűen meseszép. Annyira lenyűgözött, mint még soha eddig terepfutás nyújtotta helyszín. Eddigiek is mind szépek voltak, de ez valami lélegzetelállító volt. :) Táv során néhol volt egy kis dzsungelharc is (= át kellett gázolni bokrokon, fákon, gizgazon, mert nem volt jellegzetesen kitaposott ösvény az útvonal megadott szakaszán), ami csak megadta az ízét a terepfutásnak, mert kemény volt nagyon. A dzsungelharcos szakasz után következett egy olyan kisebb ösvényes rész, amely olyan benyomást keltett, mintha a Jurassic Parkban lettem volna... Menő, mi? ;) Na ilyen dolgok miatt is megéri eljönni ilyen futásokra, nagyon sok élménnyel lesz gazdagabb az ember. :)

Csodálatos táj, jó szalagozások, jó frissítés, dobogós helyezés, na meg a legfontosabb: Igaz, jó barátok. Rendkívül jól éreztem magam. Itt is köszönöm minden Futapestesnek azt a segítőkészséget, amit édesanyám felé mutattak. Többen odajöttek, hogy tudnak-e segíteni, illetve, hogy kell -e valamiben. Mindez csak megerősíti, hogy a kis csapatunk milyen jó emberekből áll. :)

A verseny után az eredményhirdetésig édesanyámmal, barátnőmmel és Tomival voltam, aki nem hogy kocsival hozott/vitt, de még fagyira is meghívott minket. Gyorsan eltelt az idő, 17.00-ra mentünk az eredményhirdetésre. Egy éremmel, oklevéllel és egy borral lettem gazdazabb. Eredményhirdetést követően pedig mentünk haza. :)

Örülök, hogy a futóismerőseimmel és egyben barátaimmal találkozhattam, hogy lelkesítettek, s hogy igaz kicsit, de Veletek lehettem. :) Továbbá itt is szeretnék gratulálni mindenkinek a saját távjának a teljesítéséhez. Dobogósoknak (Orosz Katalin, Hallgat Fanni, Szabó Csabáné, Vidák Évi, Lakatos Boglárka, Vargáné Pomázi Valéria, Simák Gergő, Somogyi Karcsi, Blazsek Zoli, stb.) külön gratuláció! :) Barátnőmnek, Csatos Emesének külön is gratulálok, hogy újra teljesített egy "terepes" versenyt. Ez az igazi kihívás, emelkedőkkel teli pályát teljesíteni. Fuss többet és rendszeresebben Kicsim és egyre jobb időket fogsz futni. :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

KÉPEK:

Köveskál, Hegyestű

Teperek felfelé keményen:

Kicsi barátnőm a rövid táv végén:

Befutóképem:

A dobogósok (balról jobbra: Gedeon Zsolt, én, Pártos Péter (nincs képen)):

Érmem elölről:

Érmem hátulról:

Oklevelem:

Hosszú táv eredménylistája (sárgával jelöltek ismerősök):

Rövid táv eredménylistája (sárgával jelöltek ismerősök):

Ha nem a honlapomról találtál ide, akkor látogasd meg az oldalamat is (s ne feledd el a lap alján lájkolni :P): Hodovánszki Csaba honlapja