Már csak Csanálosi és Varju hiányzik a régi jó pilóták közül. Ezt azért említem meg, mert visszatért közénk Ryczek Ákos (MPower), aki az első nap után már 1 tizedre megközelítette a legjobbakat a hotlapson. Tehát új pilótánk van ismét, és lehet még jelentkezni az F1RFT ligába.
Túl vagyunk az első szezon első felén a Monzai futammal, ahol 40 kör várta a versenyzőket. Lehner, Ábrahám és Bálint V. igazoltan voltak távol. Ezzel 22 fős volt a Monzai Nagydíj rajtrácsa. Az első etapot Wertenbach nyerte meg. A másodikat és a legfontosabb harmadikat, viszont Báldi. Így ő állhatott a rajtrács első kockájára. Mayer a második, aki 3 tizeddel ment rosszabb időt a Q3-ban, és Godek lett a harmadik.
A rajt jól sikerült Báldinak és Mayernak. A harmadik helyről induló Godek ismét beragadt és sorra előzték meg őt a rajt után. Németh és Diósi voltak még, akik remek rajtot kaptak el. Sajnos az első kanyarban már történtek balesetek. Kovács későn fékezett és Csutit a pályán kívülre terelte, akibe többen is belementek. Kovács nem sokkal később meg is kapta a büntetését. Hasonlóan járt Harsányi is néhány körrel később, aki lemásolva Kovács manőverét ugyanolyan büntetésben részesült. Említésre méltó még, hogy Godek igen rosszul rajtolva megpróbálta úgy visszahozni hátrányát, hogy az első sikánt átvágva 6-8 autót is megelőzött. Utólagosan meg is kapta büntetését a BT-től, ami 5 rajthelyében került a következő futamán. Báldi és Mayer ismét bemutatót tartottak az élen. Egymást előzgették több körön keresztül kihasználva a két DRS zóna előnyét. A futam első felében őket üldözte még Gályár a harmadik helyen, ami kisebb meglepetésnek számított, majd kisebb hátránnyal Csuti, Parti és Suborits következett. A futam felét követően Mayer biztos vezetés tudatában kiesett a versenyből netszakadás miatt. Ezzel Báldi ölébe hullott a lehetőség, hogy ismét győzelemre vigye a Red Bull autóját. Csak hogy 10 körrel a vége előtt Diósi balesete miatt a Safetycar összerázta a mezőnyt, és a korábban is egyre jobban gyorsuló Suborits előtt ott volt a lehetőség, hogy megelőzhesse Báldit. Csak hogy megérkeztek a többiek is, név szerint Godek, Csuti és Parti is, és elkezdődött a nagy négye-ötös csata. Suborits igen erősen támadta a kanyarokban Báldit, akit néhányszor meg is előzött, de Báldinak mindig volt az egyenesekben annyi tartaléka, hogy vissza tudjon előzni. Igen izgalmasan alakult a befutó is. Az első helyen végül Báldi végzett, aki mögött csak egy tizeddel lemaradva futott be Suborits. Mindketten megérdemlik a gratulációt. A harmadik helyen a két McLarenes Godek és Csuti ádáz csatában szinte egyszerre szakították át a képzeletbeli célszalagot. Ha centikkel is, de Csutié lett a harmadik hely. Jó hír, hogy Parti egyre jobb, és most már sikerült neki az ötödik helyet is megszereznie. A középmezőnyben is igen komoly csaták voltak Említésre méltó például Németh és Harsányi maratoni csatája a 9. helyért. A célba igaz, hogy Németh futott be korábban, de Németh az első sikánt átvágva jogtalan előnyhöz jutott, amit a BT úgy büntetett, hogy Harsányinak adta a 9. helyet. Öt pilóta esett ki a versenyből. Ebből négyen az első tíz körön belül, ezért ők is megkapták szokásos büntetésüket.
Összesítve: Hallatlanul izgalmas kezdés, és még izgalmasabb és fordulatokban gazdag végjáték. Ez mellett igen sportszerű versenyt láthattunk. A kiesetteknek lesz egy hetük a javításra. A következő futam Braziliában lesz az Interlagos-i pályán. Sokak kedvence. Az első és a harmadik szektor hosszú egyeneseivel és a középső szektor gyors kanyarjaival igen érdekes és izgalmas futamot ígérhet. A Brazil pálya letölthető a szokásos helyről. Készüljetek.