Lassan a hajrához érkezünk a 2011-es évad első szezonjával, és még nem dőlt el semmi az egyéni versenyben. Báldi megnyugtató főlénnyel vezet Csuti előtt. Godek és Gályár is még versenyben van a második helyért.
A 9. futam Braziliában volt megtartva, ahol 53 kör várta a pilótákat. Ketten hiányoztak csak. Petőnek nem volt Internete, míg Szuper igazolatlanul hiányzott. Mindhárom időmérő etapot Ryczek nyerte meg és úgy tűnt, hogy ezen a futamon ő lesz a favorit. Második rajtkockát Báldi szerezte meg és a harmadikat Csuti. Annyit érdemes még megemlíteni, hogy a 2. etapban óriási csata volt az első 10-be kerülésért. A harmadik Báldi sem lehetett biztos a helyezésében, mert még a 12. Horkay is csak egy tizeddel volt lemaradva.
A rajt jól sikerült és nem volt baleset az első kanyarban. A másodikban viszont a két Renaultos Parti és Harsányi elintézték egymást és Deményit. Harsányi és Deményi máris szárny nélkül mehetett a boxba. A rajtot követően Ryczek megtartotta vezető pozícióját, miközben Csuti, Báldi és Godek felváltva küzdöttek a második helyért addig, amíg a két McLarenes összeakadt és Csuti első szárny nélkül kénytelen volt egy teljes kört megtenni, mire a boxba mehetett javításra és a 18. helyre esett vissza. Nagyon izgalmas csaták alakultak ki a középmezőnyben is. Volt amikor 3-4-en küzdöttek egy-egy helyezésért. Az első kiállásig Báldi nem bírt Ryczekkel. Igaz, ehhez közrejátszott Ryczek érthetetlen laggolása is. Végül azért sikerült az előzés, de a boxot Ryczek gyorsabban oldotta még és újra Báldi elé került. Aztán jött az első SafetyCar fázis. Mayer ekkor átvette a vezetést, igaz más taktikán is volt. Ekkora már Wertenbach és Walter szép lassan fellopakodtak a 4-5. helyre. A verseny felénél Ryczek mögött Walter már a második helyen tanyázott. Köztudott, hogy Walter az egyik legjobb gumikímélő technikával van megáldva, ezért igen nagy esélyessé lépett elő a futam hátralevő részét illetően. Nem sokkal később Mayer óriásit hibázott és fennakadt a rázókövön és kiesett. Ekkor jött a második SafetyCar és minden kezdődhetett elölről. Ekkor már Ryczek, Walter, Godek hármas vezette a mezőnyt. a biztonsági autó fázist követően Walter megelőzte Ryczeket, aki óriási csatába kezdett Godekkal és Horkayval. Közben a középmezőnyben is püfölték egymást rendesen. Az élen Walter szép lassan elhúzott, miközben Ryczek az utolsó körökben elfogyasztotta gumiját, és visszaesett. Godek ezt kihasználva megelőzte és biztosan tartotta a második helyet. Az utolsó két kör Gályárnak sem jött össze. A harmadik helyen volt ekkor, amikor elfogytak neki is a gumijai. Előbb Molnár, aztán Horkay, majd végül Németh és Kovács is elment mellette. A futamot ezúttal Walter nyerte meg kitűnő taktikai érzékkel. Gratulálunk neki. Második Godek lett, aki a mai napon igen magabiztosan vezetett, pedig Ő öt rajthelyes büntetéssel indult neki a futamnak. Harmadikként ért be a célba Molnár, aki szintén jól versenyzett, és teljesen megérdemelte ezt a helyezést. A futam során öten estek ki a versenyből.
Összesítve: A Brazil pályán mindig izgalmas és érdekes futamokat láthatunk. Ez most sem volt másképp. Fordulatokban gazadag és sportszerű verseny volt, tele meglepetésekkel. Az „élmenők” ezen a futamon elvéreztek, ahol a gumitaktika játszotta a főszerepet. Ezt Walter 100%-osan ki is használta. A következő futam Isztambulban lesz, ahol a lágy–kemény keverékkel (ezüst) kell teljesíteni. A pálya letölthető a szokásos helyről. Készüljetek.