A Hols-Hsc 6. idényében, a szezonnyitó futamon Bahreinbe látogattak a Hols-Hsc pilótái, ahol 43 kör várta a versenyzőket. 23 fő jelezte részvételét az időmérőn. Itt Bahreinben a lágy és a kemény keverékű gumi állt rendelkezésre a pilóták számára. A futamot élőben közvetítette a SimsportTV Kovács Ádám és Deák Roland kommentálásával, illetve Réti Attila volt az operatőre a futamnak és amit az alábbi linken le is tudtok tölteni:
Többen is csak a futamra tudtak bekapcsolódni, mivel folyamatos ledobálások jellemezték sajnos az évadnyitó futamot, amit megpróbálunk a következő futamra orvosolni. Az időmérőn kisebb káosz alakult ki a folyamatos ledobálások miatt, ami miatt ismét lesznek majd a következő futamig tesztfutamok!
A pilóták gumistratégiái: | Bahreini Nagydíj |
Helyszín: | Bahrain International Circuit, Bahrain |
Időpont: | 2012. január 16. Hétfő 17:30 |
Pályahossz: | 5412 m |
Időjárás: | Száraz |
Jellmagyarázat: | |
Lágy | Kemény |
Az időmérőt Bodnár Lajos nyerte Wertenbach Vince és ifj. Molnár Attila előtt. Kovács Gyula csak a negyedik lett, míg Mayer Milán jelezte, hogy nem tud indulni az időmérőn, csak a futamon.
Futam Gumistratégiái Pilótánként | A Q3-ban használt gumi | ||
Pos. | Név: | Csapat: | Gumi: |
1. | Bodnár Lajos |
Mercedes | Lágy |
2. | Wertenbach Vince |
Mercedes | Lágy |
3. | ifj. Molnár Attila |
Red-Bull | Lágy |
4. | Kovács Gyula | Ferrari | Lágy |
5. | Tauber Tamás |
Ferrari | Lágy |
6. | Czingel István |
Williams | Lágy |
7. | Ambrus Marió |
Toro-Rosso | Lágy |
8. | Hódi Péter |
Lotus | Lágy |
9. | Kepner Dániel |
Renault | Kemény |
10. | Török István |
Force India |
Szabadon Választhat |
A rajtnál mindenki simán eljött, kisebb koccanások történtek az első kanyarban, de szépen eljött a mezőny. Ifj. Molnár Attila remekül rajtolt és megelőzve Wertenbach Vincét, már Bodnár Lajost támadta az első helyen. A második körben ifj. Molnár Attila kilökte Bodnár Lajost, ezzel mindketten visszaestek a mezőnyben, de Attis nagyon korrekt volt és visszaengedte Bodnár Lajost maga elé. Mayer Milán a végéről indulva őrületes felzárkózásba kezdett Géczi Andrással egyetemben. Ekkor a versenyben az elsők sorrendje Wertenbach, Kovács, Bodnár, Tauber, Ambrus, ifj. Molnár, Mayer, Kepner, Czingel és Czinke volt az első 10 sorrendje. Az élen Wertenbach és Kovács óriásit csatázott, akárcsak ifj. Molnár és Mayer. Majd lassan jöttek az első boxkiállások és a taktikáé volt a főszerep. Kinek, hogy bírja a gumi, ki mikor jön ki, valamint milyen gumit tesz fel és hány kiálláson lesz a futamon. A Boxkiállások után picit szétrázódott a mezőny, de 2-3 kör elteltével, ismét csatáztak több helyen a mezőnyben. Az élmezőnyben se nyugodtak le a kedélyek és Kovács, miután picit elhúzott Wertenbachtól, mivel egy körrel korábban jött a boxba, a gumijai vészesen elfogytak, ezt kihasználva Wertenbach megelőzte. A mezőnyben többen is küzdöttek a fogyó gumikkal és a középmezőnyben is óriási csata folyt a pontokért. A második kiállás előtt az élmezőny sorrendje: Werrtenbach, Kovács, Mayer, Bodnár, ifj. Molnár, Ambrus, Tauber, Kepner, Czingel és Janó volt az első 10 sorrendje. Néhányan 3 kiállásos taktikát választottak (lásd: lenti táblázat), míg a mezőny nagyobb része a két kiállásos taktikát részesítette előnyben. Az élen Wertenbach és Kovács egyszerre jöttek ki a boxba. Nagyon kiélezett csata alakult ki a győzelemért. Kovács a boxkiállást követő második körben megelőzte Wertenbach Vincét és egy közel 4 másodperces előnyt dolgozott, ki míg Bodnár Lajos irtózatos tempóban közeledett rájuk a lágy gumival a harmadik kiállása után. Az utolsó körökre hatalmas csata alakult ki a dobogó második fokáért, illetve a negyedik helyért. Bodnár Lajos végül befogta Wertenbach Vincét, akinek teljesen elfogyott a kemény gumi a végére, de Kovács Gyulát már nem tudta utolérni, így Kovács Gyula nyerte végül a kaotikus szezonnyitó Bahreini futamot. A negyedik helyen ifj. Molnár Attila futott be végül, megelőzve Mayer Milánt 75 ezreddel. Ambrus Márió kiváló versenyzéssel a hatodik helyen futott be, míg mögötte Kepner, Tauber, Czingel és Janó zárták az első 10-et. Akik még pontot szereztek a versenyen sorrendjében, Géczi András, Medgyes Ádám, Hódi Péter, Czinke János, Balogh Róbert, Bereczki Csaba, Balogh András és Heiszig Gábor. A többiek kiestek a versenyből.
Futam Gumistratégiái Pilótánként | Etap száma és boxkiállás ideje (kör) | ||||||||
Pos. | Név: | Csapat: | 1. Etap | Box | 2. Etap | Box | 3. Etap | Box | 4. etap |
1. | Kovács Gyula | Ferrari | Lágy | 10 | Lágy | 23 | Kemény | - | - |
2. | Bodnár Lajos |
Mercedes | Lágy | 8 | Lágy | 18 | Kemény | 33 | Lágy |
3. | Wertenbach Vince | Mercedes | Lágy | 11 | Lágy | 23 | Kemény | - | - |
4. | ifj. Molnár Attila |
Red-Bull | Lágy | 10 | Kemény | 30 | Lágy | - | - |
5. | Mayer Milán | McLaren | Lágy | 11 | Kemény | 23 | Lágy | 33 | Lágy |
6. | Ambrus Márió |
Toro-Rosso | Lágy | 12 | Kemény | 29 | Lágy | - | - |
7. | Kepner Dániel |
Reanult | Kemény | 18 | Lágy | 30 | Lágy | - | - |
8. | Tauber Tamás |
Ferrari | Lágy | 11 | Kemény | 28 | Lágy | - | - |
9. | Czingel István |
Williams | Lágy | 9 | Lágy | 19 | Kemény | 32 | Lágy |
10. | Janó Tibor |
Toro-Rosso |
Lágy | 3 | Lágy | 13 | Kemény | 30 | Lágy |
11. | Géczi András |
Force india |
Kemény | 19 | Lágy | 31 | Lágy | - | - |
12. | Medgyes Ádám |
Lotus | Kemény | 15 | Lágy | 30 | Lágy | - | - |
13. | Hódi Péter | Lotus | Kemény | 18 | Lágy | 32 | Lágy | - | - |
14. | Czinke János |
Red-Bull | Lágy | 11 | Lágy | 22 | Lágy | 33 | Kemény |
15. | Balogh Róbert |
Virgin | Kemény | 21 | Lágy | 32 | Lágy | - | - |
16. | Bereczki Csaba | Lotus | Kemény | 17 | Lágy | 30 | Lágy | - | - |
17. | Balogh András |
Hispania | Kemény | 15 | Lágy | 26 | Lágy | 31 | Lágy |
18. | Heiszig Gábor |
McLaren | Kemény | 16 | Kemény | 32 | Lágy | - | - |
19. | Molnár Attila |
Virgin | Kemény | - | - | - | - | - | - |
20. | Hegyközi Attila |
Sauber | Lágy | - | - | - | - | - | - |
21. | Török István |
Force India |
Lágy | - | - | - | - | - | - |
22. | Hegyközi József |
Sauber | Kemény | - | - | - | - | - | - |
Összesítve: izgalmakban és előzésekben gazdag futamot futottak a HOLS-osok, ahol igazán fair küzdelmet vívtak a pilóták. 22 indulóból 18-an befejezték a futamot, ami szerintem magáért beszél. Viszonylag kevés hibával teljesítették a pilóták a távot, valamint több kiváló egyéni teljesítmény is volt. Mindenkinek gratulálok, aki célba ért, a többieknek pedig fel a fejjel, hiszen a következő futam Ausztráliában, Melbourne-ben lesz két hét múlva, ahol száraz viszonyok és 44 kör fogja várni a versenyzőket, ahol ismét a Lágy és a Kemény gumi áll majd a pilóták rendelkezésére és lehet javítani!
Akinek a neve, pirossal van, vagy a sorra piros annak a pilótának nem jött adat a gumijáról a szerverre, ezért kérem tegye fel az újabb Plugint, a HOLS_03-ast és majd leellenőrizzük, hogy jön e adat tőle még a héten.
Itt pedig megtekinthetitek a Január 10-ei tesztfutam eredményeit: EREDMÉNYEK