HOLS Pilóták az F1RFT2011/2-ben
2012. január 30. hétfő, 09:09 | Írta: Kovács Gyula
A Hols-Hsc liga több pilótával is képviselteti magát az F1RFT2011/2 ligában! Ifj. Molnár Attila - Mercedes GP #1 - Mayer Milán - Mercedes GP #2 Wertenbach Vince - Sauber Ferrari #1 Kovács Gyula - Scuderia Ferrari #1 - Léhner Péter - Scuderia Ferrari #2 F1RFT 2011/2 - Brazília - Befejeződött az F1RFT Liga 2011 tavaszi bajnoksága
2012. június 06. szerda, 08:03 | Írta: Kovács Gyula
Máyer Milán bajnokhoz méltóan győzött...
A Red-Bull fekete napja...
Az F1RFT liga elérkezett a záró futamához, melyet a Brazil Interlagosi pályán rendeztünk meg. Sajnos öten hiányoztak, így csak 17 versenyző indult. Igazából már nem volt tétje a futamnak. Egyedül a harmadik hely nem volt bebiztosítva. Tóthnak elég volt csak végig mennie a futamon, hogy Kovácsnak ne legyen esélye a harmadik hely megszerzéséhez. Az időmérőn Walter és Schneider teljesítménye emelhető ki. Mayer már sokkal visszafogottabban autózott a bajnoki cím biztos tudatában. A Q3-ban Walter végzett az első helyen. Godek a második és Csuti lett a harmadik. A rajt jó volt. Csuti kapta el a legjobban és az előtte induló Walter és Godek között kibújva az első helyen fordulhatott be az első kanyarba. A két Red Bullos találkozott egymással és Godek a falnak vágódva visszaesett a középmezőnybe. Schneider és Mayer is remekül rajtolt. Az előbbi belülről, míg az utóbbi kívülről előzte meg Waltert az első kanyarban. Az első szektor végén Kovács segítségével Berkes kiforgatta Kóborit. Mivel hamar helyre állt a rend, nem volt értelme a biztonsági autót behívni. Az első kör végére Mayer megelőzte Schneidert, mellyel már a második helyre tornászta fel magát. Walter gyenge rajtja után a negyedik helyen jól tartotta a tempót az első három mögött. Az első kiállásokig az élen Csuti és Mayer bemutatót tartottak előzésből. Hol az egyik, hol a másik állt az élre. A kiállások után Walter vette át az első helyet, aki jóval később jött ki gumicserére és majd 15 másodperces előnyre tett szert. A középmezőnyben igen érdekes csaták alakultak ki. Nem volt eseménytelen a futam. A verseny felétől viszont lassan szétszakadozott a mezőny a más- és más taktikáknak köszönhetően. A végére viszont újra összeállt a mezőny. Az első helyért Walter és Mayer, míg a harmadik helyért Schneider és Tóth viaskodott egymással. A 44. körben a vezető Walter óriási hibát vétett, amikor a középső szektorban kisodródott és falnak csapta az autóját. Hiába tért vissza sérült autóval a pályára, a hét másodperces előnye a semmibe foszlott, ráadásul Mayer meg is előzte őt. Walter már csak Mayer árnyékát tudta követni, mellyel elúszott a hőn áhított futam győzelem. Végül Mayer ha szerencsével is, de bajnokhoz méltóan versenyezve megszerezte 13. futamgyőzelmét. Gratulálunk neki. Walter keserű szájízzel, de befutott a második helyen. Harmadik Schneider lett, aki nagy csatában, de legyőzte Tóthot. Gályárt és Wertenbachot érdemes kiemelni. Gályár egyre jobban belejött, és a végére sikerült az élmezőnyhöz felzárkóznia. A negyedik helye kellemes meglepetés. Amilyen rosszul kezdődött Wetenbach futama – az utolsó helyről indult -, olyan jól végződött, hiszen a hatodik helyre befutni nem rossz teljesítmény. Ez a futam a Red Bullok fekete napja volt. Godek és Csuti is kiesett a versenyből.
Összesítve: A záró futamhoz képest szép létszámmal és jó kis presztízs csatával rukkoltak elő a pilóták. Kevés liga mondhatja el magáról, hogy nem volt 17-nél kevesebb létszámú futama. Ez mellett igen sportszerű volt a hozzáállás. Most már csak az a kérdés, hogy Mayert ki fogja legyőzni, mert ebben a bajnokságban már senki, mert befejeződött az F1RFT liga 2011-es szezonjának tavaszi futam sorozata. Talán a szeptember elején induló 2012-es szezonban? F1RFT Liga 2011 Tavaszi bajnokság Hivatalos végeredménye:
F1RFT 2011/2 - Abu-Dhabi - Kóbori elszalasztott lehetősége
2012. június 06. szerda, 07:45 | Írta: Kovács Gyula
Máyer Milán az F1RFT 2011 tavaszi bajnoka...
Wertenbach eddigi legjobb helyezése...
Az utolsó előtti fordulóban Abu Dhabi-ba látogatott az F1RFT Liga mezőnye. 19 pilóta nevezett, de sajnos Berkes már a rajtrácsra sem tudott felállni, mert a szerver ledobta. Princz, Tóth és Kulcsár hivatalosan voltak távol. Molnár A. az időmérő végére érkezett és így csak a rajtrács végéről indulhatott. Báldi, Sárkány és Berkes rosszabbul jártak, mivel nekik nem volt meg a kötelező 30 mért körük az edzésen, ezért csak a boxutcából való indulásra kaptak engedélyt. Az időmérőn meglepően jól szerepelt Dévai, Walter és Kóbori. Godek hozta a tőle elvárható eredményt és a Q3-at megnyerve Ő állhatott fel a rajtrács első kockájára. Második lett Walter, és a harmadik Dévai. A rajtnál Dévai kiugrott és ezért sikerült átvennie a vezetést Godektől, akinek ismét nem sikerült jól a rajtja. Az első kanyarban kisebb lökdösődések voltak. Ezeknek a főkolomposa Csuti volt, aki meg is bűnhődött és visszaesett jó pár helyet. Mayer is a pályán kívülre kényszerült Schneider jóvoltából, így a 12. helyre esett vissza. Még az első körben a 8. helyen tanyázó Csuti szerencsétlenkedett a visszafordítóban és kipördült. Két-három pilóta autója is megsérült, minek következtében bejött a Safetycar. Ekkor Godek, Walter, Schneider hármas vezette a mezőnyt. A negyedik kör végén újra neki lódulhatott a mezőny. Schneidert egy körön belül hárman is megelőzték. Először Wertenbach, majd Kóbori és Gályár. Mayer is szép fokozatosan elkezdte a felzárkózást a 11. helyről., aki az 5. körben három hellyel rukkolt előrébb. Ahogy telt-múlt az idő, egyre jobban szétszakadt a mezőny. A középmezőnyben azért voltak kisebb-nagyobb csaták Gályár, Molnár, Kovács és Partinak köszönhetően. Féltávnál Godek már 15 másodperc előnnyel vezetett a meglepően jól versenyző Kóbori előtt. Mayer ekkor már a harmadik helyen volt és már Kóbori közelségébe került. A 23. körben Schneider a szállodánál összetörte autóját és ismét bejöhetett a Safetycar. Godeknek ez nagyon rosszul jött, mert majd 20 másodperces előnye a semmivé foszlott. Hasonlóan járt Kóbori is, akit Mayer addig nem tudott utolérni. A 28. körben nekilódulhatott a mezőny, és ismét nyílit lett a harc az első helyért. Mayer keményen támadta a második helyen szívósan védekező Kóborit, akit két kör után meg is előzött. Wertenbach végig ott volt az élmezőnyben, és most is a negyedik helyen autózott várva az alkalomra, hogy valaki előtte hibázzon. Mayer a 33. körben utolérte Godeket és a második DRS zónában meg is előzte. Innentől kezdve már nem volt kérdés Mayer győzelme. Godek számára még csak ekkor kezdődtek a bajok. Szállodánál megcsúszott, és Wertenbach is megelőzte. Ezután gumicserére kellett kiállnia és csak a 9. helyre ért vissza. Az élen Mayer és a második Wertenbach egyre jobban eltávolodtak a mezőnytől, miközben a harmadik helyért óriási csata alakult ki Kóbori, Csuti, Molnár, Kovács és Walter között. A 36. körben pedál hiba miatt Walter nem tudott fékezni és Csutit kilökve mindketten visszaestek. Molnár az utolsó körökben keményen támadta Kóborit, aki remekül védekezett, miközben Kovács leste, hogy mikor fog valamelyik hibázni. A 39. körben ez be is következett. Molnár megelőzte Kóborit, majd a belassuló Kóbori mellett Kovács is el tudott menni, és végül Kóbori a dobogós helyről visszacsúszott az 7-re. A futamot végül Mayer nyerte meg, aki ezzel bebiztosította bajnoki címét és az utolsó fordulótól függetlenül az F1RFT 2011 tavaszi szezonjának bajnoka. Gratulálunk neki. Másodikként ért be a célba Wertenbach, akinek a dobogó második foka a szezonban a legjobb helyezése. Az a Molnár A. lett a harmadik, aki a rajtrács utolsó helyéről rajtolt. Sajnos hat pilóta esett ki idő előtt a versenyből. F1RFT 2011/2 - Japán - Red-Bull siker Suzukában
2012. május 04. péntek, 09:57 | Írta: Kovács Gyula
Csuti győzött Suzukában...
Az utolsó sikánban dőlt el...
Elérkeztünk a véghajrához. A Japán nagydíjra 19 pilóta nevezett. Hat versenyző hiányzott, közöttük Wertenbach volt az egyetlen, aki a futam eltiltását töltötte. Érdekesség, hogy a suzukai pályán az Ő teszt ideje volt a legjobb 1:30.517-es idővel. Még nem dőlt el, ki lesz az idei szezon bajnoka. Már csak Csuti maradt versenyben a bajnoki cím megszerzésében. Igaz, ahhoz Máyernak legalább egyszer „betliznie” kell és Csutinak Minimum dobogósnak kell lennie a hátralévő futamokon. Az időmérőn Báldi, Máyer és Csuti vitték a prímet. Meglepő volt Walter jó szereplése. Mindhárom etapban ott volt az elsők között, végül a negyedik rajtkockát szerezte meg. Máyer viszont a legjobbkor futotta meg a leggyorsabb kört, és ismét ő állhatott fel a legelső rajtrácsra. Godek meglepte csapattársát – Csutit - azzal, hogy a jobb időt futott és ő került az rajtrács első sorába Mayer mellé. Csuti és Walter rajtolhatott a második sorból. Remekül sikerült a rajt. Godek és Walter kissé beragadtak, ezért Godek mellett Csuti és Walter mellett Báldi és Tóth is elment. Csuti semmit sem bízott a véletlenre és azonnal támadni kezdte az élen haladó Mayert. Jó volt nézni, ahogy mind a 19 pilóta balesetmentes első kört teljesített. Persze azért voltak kisebb lökdösődések, amik még szabályos keretek között történtek. Nagyon úgy nézett ki, hogy Mayer nem tud elszakadni Csutitól, sőt, Az első kör után már Csuti állt az élre és elkezdődött kettejük között a futam végéig tartó maratoni csata. Mayer a kigyorsítási szakaszokon volt a jobb, Csuti meg a féktávokon. Walter igen jól tartotta magát az első kiállásig, amikor Godek kilökte az éppen boxutcába forduló Waltert, és innentől kezdve fokozatosan visszaesett a középmezőnybe. A futam első felében a két újoncunk - Berkes és Kulcsár – az előkelő 9-10 helyen tanyáztak. Kovács viszont már az utolsó helyről indulva a 11. helyen autózott. Volt néhány 3-as csata is a középmezőnyben. Dévai, Gályár, Walter, Parti, Sárkány Jó kis versenyt produkáltak, Sajnos Báldinak megint nem volt szerencséje. Addig ő is jó versenyzett, amíg a szerver le nem dobta. Szó szerint viharos körülmények között zajlott a futam. Többen is a számítógépük mellett ülve villámlás és dörgések közepette kellett helytállniuk. Elképzelhető, hogy néhány versenyzőnél ez volt a kiesés oka. A futam második felében Gályár hibázott és visszaesett, de ez nem zavarta Őt, mert megint vissza tudta tornászni magát az élbolyba. Ekkor jött a Safetycar, és némileg összerázta a mezőnyt és jóval izgalmasabbá, érdekesebbé tette a futamot. Néhány körrel a vége előtt Kovács már a negyedik helyen tanyázó Dévait támadta, mögötte Gályár ás Molnár A. Ez a négyes igen izgalmas hajrát vágott le, melynek eredményeként végig az élmezőnyben lévő Dévai visszaesett a hetedik helyre. Így Kovács, Gályár és Molnár A. megszerezték a 4-5-6. helyet. Godek mindvégig ott volt többnyire a harmadik helyen, de volt olyan is, hogy megelőzte Mayert és Csutit, mellyel ha rövid ideig is, de az élen autózhatott. Az utolsó körben Mayer volt az élen, de Csuti közvetlen mögötte autózott, aki az utolsó sikánban kifékezte Mayert, aki nagyot hibázott azzal, hogy kihúzódott a külső ívre, mellyel Csuti a belső íven rendre kifékezte a futam folyamán, és most is ez történt. Ezzel Csuti nagyon jó taktikával és hiba nélkül autózva teljesen megérdemelten nyerte meg a Japán nagydíjat. Gratulálunk neki. Mayernek most be kellett érnie a második hellyel. Harmadik lett a másik Red Bullos Godek. Akit még érdemes kiemelni az Kovács és Gályár. Teljesítményük dicséretes. Nagy csalódás Báldi és Tóth kiesése és Walter utolsó helye. Összesítve: Látványos és izgalmas futamot tudhatunk magunk mögött. Csuti győzelmével csak két pontot tudott hozni Mayeren. 32 pontos előny tudatában Máyernek elég, ha pontszerző helyen beér a hátralevő futamokon. Tóthnak még nem biztos a harmadik helye. Kiesésével Kovácsnak megnőtt az esélye a dobogó megszerzéséhez. A következő futam egy hét múlva Koreában lesz. Itt 41 kört kell teljesíteni és a szuperlágy-lágy gumikeveréket (piros) kapjátok. A jelenlegi Korea pálya hibás, melyet ki kellett javítani. Erre készült a „11_korea_patch.exe. Ezt és a motor_korea.exe fájlt mindenkinek kötelező lesz letöltenie a szokásos (TS. maszosz szoba) helyről. F1RFT 2011/2 - Szingapúr - Kaotikus futam Szingapúrban
2012. május 04. péntek, 09:21 | Írta: Kovács Gyula
Máyer fél lábbal már bajnok...
Sok baleset Szingapúrban...
Lassan a véghajrához érkezünk. A 14. fordulóban Szingapúrba utazott a „száguldó cirkusz”. Feltűnően sokan hiányoztak ezen a futamon. Pityesz, Ábrahám és Dévai net nélkül, míg Lehner iskolai elfoglaltság, és Princz családi okok miatt nem tudtak indulni. Szerencsére négy új pilóta várt az első bevetésére. Berkes Roland és Kulcsár István debütált. Ballai Máté és Báldi Gergő visszatért a ligába. Rossz hír, hogy Suborits bejelentette távozását a ligából. Az időmérőn az első két etapban Ballai és Csuti vitték a prímet. A Q3-ban Mayer összeszedte magát és az utolsó körében fantasztikus idővel ismét megszerezte a pole-pozíciót. Második rajthelyről Csuti, míg a harmadikról Ballai indulhatott. A BT. itt is felhívta a versenyzők figyelmét, hogy ha az első körben baleset lesz, a vétkes versenyzőt súlyosabb büntetésben fogja részesíteni, mint általában. Sajnos több pilóta is figyelmen kívül hagyta ezeket a figyelmeztetéseket. A rajttal most nem volt probléma. Csuti rajtolt a legjobban és sikerült Mayert megelőznie az első kanyarban. Mayer már az első szektor után máris visszaelőzte Csutit, és fokozatosan elhúzott a mezőnytől. Rajt után a második kanyarban baleset történt, melyet a vétlen versenyző (Wertenbach) a futam után meg is óvott, miszerint Tóth későn fékezett és Wertenbachot neki lökte Báldinak. Wertenbach autója összetört. Tóth tovább hajtott és nem várta be a sértett autót, ezért eredménytörlést kapott. Hasonló szituáció zajlott le a harmadik kanyarban, amikor Hajas kilökte Diósit, aki neki ment Kovácsnak és jó párszor megforgott. Mivel Hajas kiesett, ezért a következő futamán csak a boxból rajtolhat. A Következő incidens a második szektorban történt Ballai és Csuti között. A futam után élénk vita alakult ki az esettel kapcsolatban. A futam alatt A BT. ráhúzást tapasztalt, amikor Ballai kipördült Csutival való találkozásakor. A futam után többen is jelezték, hogy a „replay”-t visszanézve nem is találkozott a két autó. A különböző pingek miatt mindenkinél másképp rögzülnek az események. Ezért a szerver replayt vettük etalonnak, mely alapján jogos volt Csuti boxutca áthajtásos büntetése. Nem sokkal később Ballai Molnár Tamással találkozott és a kerékvetőre kerülve ott ragadt. Ezzel ideje korán kiesett az egyik riválisa a futamnak. Szóval igen kaotikusan kezdődött a futam és szép sorban estek ki a versenyzők, miközben a mezőny teljesen szétszakadt. Mayer fényévekkel jobb volt mindenkinél. A futam feléig már majd 30 másodperces előnnyel vezetett Csuti előtt. A harmadik helyen ekkor nem kis meglepetésre Schneider haladt 8 másodperces hátránnyal Csuti mögött. Alig-alig akadt csata, ami volt az is hamar eldölt. A szingapúri utcai pálya nem hazudtolta meg magát. Igazi jó versenyt nem igen lehetett összehozni. Ez rá is nyomta bélyegét a színvonalra. Az utolsó szakaszban némileg felfrissült a verseny, amikor baleset miatt bejött a Safetycar. Ez összerázta a mezőnyt, de Mayernek ez sem okozott gondot, mivel pillanatok alatt ismét elhúzott a mezőnytől és magabiztosan nyerte meg a Szingapúri nagydíjat. Gratulálunk neki. Másodikként majd 8 másodperc hátránnyal Csuti ért be, és a harmadik Tóth lett volna, de az óvás miatt eredménye törölve lett, így Molnár A. lett a harmadik. Hat pilóta esett ki a versenyből. Ebből Diósi és Báldi netszakadás miatt. Összesítve: Igen kaotikus kezdett, kiesésekkel tarkított folytatás. Sajnos ez a pálya ilyen. Nincs, vagy kevés bukótér, keskeny pálya palánkokkal körülvéve. Mivel átlagsebességben gyorsabb, mint a Monaco, ezért ennyivel veszélyesebb is. Nem sokan kedvelik ezt a pályát. Sajnos ez a futam nem tartozik a legjobbak közé, de emlékezetes lesz. Viszont a Japán nagydíj az már sokkal látványosabb és érdekesebb lesz, amit egy hét múlva bonyolítunk le. Ezen remélhetőleg minden pilóta indulni fog. A motor_japan.exe fájlt mindenkinek kötelező letöltenie a TS-ről a szokásos helyről. Jó felkészülést. |