III. Rész
Az intézmény szervezeti felépítése
Intézményünk két szervezeti egysége az általános iskola és a kollégium. Az intézmény a köznevelési, közoktatási és a gyermekvédelmi feladatok szolgálatában áll.
1. Munkakörök
A) Az intézmény vezetési szerkezete Az intézmény igazgatója Az intézmény felelős vezetője az igazgató. Az intézmény élén álló igazgató vezetői munkáját: - a vezetői testület; - a Közalkalmazotti Tanács; - a Gyermek Önkormányzat; - a pedagógusok szakszervezete helyi képviselője állásfoglalásának egyeztetésével végzi. Az igazgató távollétében a helyettesítésével megbízott általános igazgatóhelyettes felel az intézményért. Általános igazgatóhelyettes Az általános igazgatóhelyettes megbízását az igazgató adja, amely öt évre szól. Átadott munkáltatói jogkör esetén - kinevezés és felmentés kivételével – eljárhat. A teljes körű helyettesítése szükség szerint eseti megbízás alapján, az intézmény igazgatójának rendelkezése alapján történik. Az igazgatóhelyettes munkáját teljes önállósággal látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz. Igazgatóhelyettes Az igazgatóhelyettes megbízását az igazgató adja, amely öt évre szól. Ha helyettesítése szükséges, azt az általános igazgatóhelyettes látja el. Az igazgatóhelyettes munkáját teljes önállósággal látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz.
9. o.
Az intézmény operatív vezetősége: - az igazgató, - az igazgatóhelyettesek.
A kibővített intézményi vezetőség tagjai:
az igazgató, az igazgatóhelyettesek, a munkaközösség vezetők, a Közalkalmazotti Tanács elnöke, a helyben működő szakszervezet (Pedagógus Szakszervezet) képviselője, a diákönkormányzatot segítő pedagógus.
2.Vezetőségi értekezletek és megbeszélések
Operatív vezetőségi értekezlet kéthetente, illetve szükség szerint. Elemzi az elmúlt két hét intézményi eseményeit, kijelöli az elkövetkezendő két hét vezetői feladatait. Kibővített vezetőségi értekezlet havonta, illetve szükség szerint. Értékeli az elmúlt hónap intézményi eseményeit, kijelöli az elkövetkező hónap feladatait. B) Az igazgató közvetlen irányítása alá tartozó feladatok és munkakörök
1.Fontosságuknál fogva közvetlenül igazgatói felügyelet alá tartozó feladatok: munkaviszony létesítéssel, megszüntetéssel kapcsolatos feladatok; tanulói, kollégiumi jogviszony létesítésével, megszüntetésével, valamint a térítési díj megállapításával összefüggő feladatok; fegyelmi ügyek kivizsgálásához kapcsolódó feladatok; esetleges drog előfordulással, használatával kapcsolatos minden esemény; tűzriadó és bombariadó terv elkészíttetése és ellenőrzése; az intézmény működését meghatározó dokumentumok és belső szabályzatok rendszeres felülvizsgálatának előkészítése. Az igazgató ezen munkatársai munkájukat - a munkaköri leírásuk alapján - az igazgató közvetlen irányítása mellett végzik. 2.A vezetői munkát segítő, véleményező testületek Az intézmény vezetője közvetlenül, vagy közvetve munkatársai segítségével folyamatos kapcsolatot tart fent az intézmény azon munkatársaival, testületeivel, közösségeivel, melyekkel számára az egyeztetést törvény előírja, ill. amelyekkel való konzultáció elősegíti hatékony vezetői munkáját.
10. o.
Ezek: Igazgatóhelyettesek Munkaközösség vezetők Diákönkormányzat vezetője Az intézményben működő szakszervezet vezetője Közalkalmazotti tanács C.) Munkaköri feladatok, hatáskörök: Igazgató Feladatai: Ellátja az intézmény valamennyi munkatársa vonatkozásában a munkáltatói jogköröket. (kivéve munkaviszony létesítése és megszüntetése) Menedzseli az intézmény egészét, biztosítja a korszerű, magas színvonalú szakmai és gazdasági feladatellátást. Irányítja az intézményi rendszer munkatársait. Ellátja az intézmény képviseletét. Meghatározza a szakmai programok alapelveit, realizálásuk módját és formáját. Folyamatosan gondoskodik a dolgozók szakmai továbbképzéséről, a konzultáció lehetőségeinek megteremtéséről. Meghatározza a vezetői ellenőrzés szabályait, rendszeresen figyelemmel kíséri, ellenőrzi a dolgozók egymás közötti együttműködését, a belső munkamegosztást, a szervezettséget és a munkafegyelmet, az etikai szabályok érvényesülését. Az intézmény vezetőjeként kijelöli a jogkörében eljáró, távollétében helyettesítésre jogosult személyt. ÁLTALÁNOS ISKOLA Általános igazgatóhelyettes Az igazgató közvetlen munkatársa. Feladatai: Részvétel az intézmény pedagógiai programjának kialakításában. Tantárgyfelosztás, nevelői beosztás elkészítése. Tanmenetek, csoportmunkatervek elkészítésének ellenőrzése, szükség esetén pedagógiai segítség nyújtása elkészítésükhöz. Osztálynaplók, csoportnaplók, gyermekfelügyelői naplók, éjszakai készenléti napló, helyettesítési naplók, túlóra naplók folyamatos ellenőrzése, megnyitása, lezárása. Helyettesítések ellátásának megszervezése. Részvétel az intézményben folyó oktató-nevelő munka ellenőrzésében. Szükség esetén pedagógiai segítség nyújtása az intézményben dolgozó pedagógusoknak. Részvétel a különböző intézményi pedagógiai jellegű értekezletek megszervezésében, lebonyolításában. Az intézményben dolgozó pedagógusok iskolarendszerű és egyéb továbbképzésének figyelemmel kísérése, tervezése. Közvetlen munkakapcsolat fenntartása az igazgatóval, a munkaközösség vezetőkkel, a gyermek és ifjúságvédelmi felelőssel, pszichológussal. Különböző, az intézményt érintő pályázatok kiírásának figyelemmel kísérése, a pedagógusok tájékoztatása azokról. Részvétel az oktató-nevelő munkához szükséges eszközök, tárgyak, technikai felszerelések beszerzésének tervezésében. Az általános igazgató helyettes közvetlen irányítója az intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottaknak. Munkáját dokumentáltan teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz. Szaktanár, tanító A mindenkori tantervi követelményeknek megfelelően, tervezetten végzi oktató-nevelő munkáját. Óráit a mindenkori tantárgyfelosztás, órabeosztás szerint köteles megtartani. Feladatai: Szemléltető eszközök, applikációk, demonstrációk készítése, bemutatása, feladatlap készítése. Tanulmányi versenyek és szaktárgyi vetélkedők szervezése, előkészítése, lebonyolítása. Szertárak gondozása, leltározása. A tanulmányi munka értékelése (havonta érdemjeggyel is, ha ennek objektív akadálya nincs), az érdemjegyek vezetése, a szülők tájékoztató füzetben történő értesítése. Helyettesítés megtartása. Korrepetálás megtartása. Ügyelet ellátása (730-800, szünetek). Fogadó órák tartása, szülői értekezleten való megjelenés. Az iskolai értekezleteken való részvétel. Szükség szerint kísérés. Részvétel továbbképzéseken.
11. o.
Iskolai ünnepségek előkészítése, megszervezése, azokon részvétel. Felkérésre közreműködés írásbeli és szóbeli vizsgákon. Szükség szerint hospitálás. Munkájának naplóban való dokumentálása. Munkáját dokumentáltan, teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz. Osztályfőnök Az osztály életének irányítója, szervezője. Feladatai: Az osztályfőnöki órák terv szerinti megtartása. Osztálynapló vezetése, ellenőrzése. Osztállyal kapcsolatos adminisztrációk elvégzése. Szülőkkel való kapcsolattartás, a tanuló magatartásáról, szorgalmáról, tanulmányi előmeneteléről való tájékoztatás (szülői értekezlet, fogadóóra). Iskolai fórumokon az osztály képviselete. Az osztályterem védelme, díszítése, kultúrálttá, otthonossá tétele, állagmegőrzése. Szorgalom, magatartás értékelése, ezen érdemjegyek bevezetése a tájékoztató füzetbe havonta, és a naplóba. Beiskolázással kapcsolatos adminisztrációk elvégzése (8. oszt.) A tájékoztató füzet ellenőrzése.
12. o.
Csoportnevelőkkel való kapcsolattartás. Óralátogatás szükség szerint. Kötelezhető munkatervbe foglalt rendezvényekre (pld. kirándulás, sportnap…) az osztály kísérése. Tanulmányi kirándulás tervezése, szervezése, vezetése. Szükség szerint hospitálás. Közreműködés az intézmény által biztosított tanszerpénz felhasználásában. Kapcsolattartás a csoportnevelővel, az osztályában tanító szaktanárokkal, a családgondozóval és a pszichológussal. Iskolai ünnepségek előkészítése, megszervezése, azokon részvétel. Részvétel a nevelőtestületi értekezleteken. Munkáját dokumentáltan, teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz. Fejlesztő pedagógus (gyógypedagógus): A helyi tantervi követelményeknek megfelelően, tervezetten végzi oktató-nevelő munkáját. Óráit a mindenkori tantárgyfelosztás, órabeosztás szerint köteles megtartani. Feladatai:
13.o.
Foglalkozási terv készítése. Munkájának naprakészen naplóban való dokumentálása. Szemléltető eszközök, applikációk, demonstrációk készítése, bemutatása, feladatlap készítése. tanulmányi versenyek és szaktárgyi vetélkedők szervezése, előkészítése, lebonyolítása. Szertárának gondozása, leltározása. Helyettesítés megtartása (szükség esetén hétvégén is). Korrepetálás megtartása. Ügyelet ellátása (730-800-ig, szünetek). Fogadó órák tartása, szülői értekezleten való megjelenés, a szülők tájékoztatása. Szükség szerint családlátogatás. Az iskolai értekezleteken való részvétel. Szükség szerint a tanulók kísérése. Részvétel továbbképzéseken. Iskolai ünnepségek előkészítése, megszervezése, azokon részvétel. Felkérésre közreműködés írásbeli és szóbeli vizsgákon. Kapcsolattartás, együttműködés a többi tanítóval, szaktanárokkal, osztályfőnökökkel, csoportnevelőkkel. Szükség szerint hospitálás. Részvétel a munkaközössége által szervezett foglalkozáson. Munkáját dokumentáltan teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz. Iskolatitkár: Az igazgató közvetlen munkatársa. Feladatai: Iktatja a kimenő ill. beérkező anyagokat. Gondoskodik a napi helyettesek kiírásáról. Gondoskodik a tanulók bizonyítványának őrzéséről, távozási igazolások kiadásáról. Vezeti a pedagógus dolgozók személyi anyagát, valamint a tanulók személyi anyagát őrzi. A tanulókról nyilvántartó könyvet, valamint törzskönyvet vezet. Gondoskodik a baleseti illetve munkavédelmi jegyzőkönyvek nyilvántartásáról. Elvégzi a rábízott gépelési feladatokat, fénymásolásokat. Elvégzi a diákigazolványok kiadásával, nyilvántartásával kapcsolatos teendőket. Munkáját dokumentáltan, teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz. KOLLÉGIUM Igazgatóhelyettes Az igazgató közvetlen munkatársa. Feladatai: Részvétel az intézmény kollégiumi pedagógiai programjának kialakításában. Tantárgyfelosztás, nevelői beosztás elkészítése. Tanmenetek, csoportmunkatervek elkészítésének ellenőrzése, szükség esetén pedagógiai segítség nyújtása elkészítésükhöz. Osztálynaplók, csoportnaplók, gyermekfelügyelői naplók, éjszakai készenléti napló, helyettesítési naplók, túlóra naplók folyamatos ellenőrzése, megnyitása, lezárása. Helyettesítések ellátásának megszervezése. Részvétel az intézményben folyó oktató-nevelő munka ellenőrzésében. Szükség esetén pedagógiai segítség nyújtása az intézményben dolgozó pedagógusoknak. Részvétel a különböző intézményi pedagógiai jellegű értekezletek megszervezésében, lebonyolításában. Az intézményben dolgozó pedagógusok iskolarendszerű és egyéb továbbképzésének figyelemmel kísérése, tervezése. Közvetlen munkakapcsolat fenntartása az igazgatóval, a munkaközösség vezetőkkel, a családgondozóval, a pszichológussal. Különböző, az intézményt érintő pályázatok kiírásának figyelemmel kísérése, a pedagógusok tájékoztatása azokról. Részvétel az oktató-nevelő munkához szükséges eszközök, tárgyak, technikai felszerelések beszerzésének tervezésében. Az általános igazgató helyettes közvetlen irányítója a technikai és üzemeltetési feladatokat ellátó dolgozóknak. Az igazgató helyettes közvetlen irányítója az intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottaknak. Munkáját dokumentáltan, teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz. Csoportnevelő A csoport életének irányítója, szervezője. Feladata:
14. o.
A csoportfoglalkozásoknak az általa készített munkaterv alapján való előkészítése, szervezése, vezetése. A kollégiumi foglalkozások vezetése. A csoportnapló vezetése, ellenőrzése, A csoporttal kapcsolatos adminisztrációs feladatok ellátása. A szabadidős tevékenység tervezése, szervezése, irányítása. A csoportpénztár kezelése, elszámolás a szülőknek. Közreműködés az intézmény által biztosított játékpénz, tanszerpénz felhasználásában. Szükség szerint hospitálás. Kapcsolattartás a szülőkkel. Részvétel a tervezett osztálykirándulásokon. Kapcsolattartás az osztályfőnökkel, a csoportját tanító szaktanárokkal, váltósnevelővel, a családgondozóval és a pszichológussal. Az iskolai ünnepségek előkészítése, megszervezése, azokon részvétel. Részvétel továbbképzéseken. Részvétel a nevelőtestületi értekezleteken. Munkáját dokumentáltan, teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz. Váltósnevelő A csoportnevelő közvetlen munkatársa. Feladata: A csoportfoglalkozásoknak a csoportnevelő által készített munkaterv alapján való előkészítése, szervezése, vezetése. A kollégiumi foglalkozások vezetése. A szabadidős tevékenység tervezése, szervezése, irányítása, egyeztetve a csoportnevelővel. Közreműködés az intézmény által biztosított játékpénz, tanszerpénz felhasználásában. Szükség szerint hospitálás. Kapcsolattartás a szülőkkel. Részvétel a tervezett osztálykirándulásokon. Kapcsolattartás a csoportnevelővel, az osztályfőnökkel, a szaktanárokkal, a családgondozóval és a pszichológussal. Az iskolai ünnepségek előkészítése, szervezése, azokon részvétel. Részvétel továbbképzéseken. Részvétel a nevelőtestületi értekezleteken. Munkáját dokumentáltan, teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz. Gyermekfelügyelő Az intézményben folyó oktató-nevelő munka közvetlen segítője. Munkáját szükség esetén osztott munkaidőben végzi. Feladatai: A gondjaira bízott növendékek napi mosakodásának, fürdésének irányítása. A növendékek ápoltságának rendszeres ellenőrzése.
15. o.
A növendékek kulturált öltözködésének, fekhelyük és ruházatuk tisztántartásának segítése, irányítása. Szükség esetén a ruhaneműk javításának elvégzése. A növendékek étkezésének irányítása, kulturált étkezésre való nevelés. A csoportnevelő által tervezett tevékenységen túli szabadidő hasznos eltöltésének szervezése, irányítása, a csoportprogramok megvalósításának segítése, a tanulók létszámának rendszeres nyilvántartása. Napi munkájáról munkanapló vezetése. Részvétel továbbképzéseken. Szükség esetén a napi munkaidejéből fennmaradó időben az igazgató, igazgatóhelyettes utasítására, munkaköréhez közvetlenül nem tartozó, pedagógiai tevékenységhez kapcsolódó munka végzése. Részvétel a nevelőtestületi értekezleteken. Munkáját dokumentáltan, teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz. Gyermek- és ifjúságvédelmi felelős: A gyermek- és ifjúságvédelmi felelős az intézmény nevelőtestületének tagja. Munkaideje az intézményben letöltendő és azon kívül eltöltendő időre oszlik. Az intézményben töltött idő alatt konzultál a nevelőtestület tagjaival, a pszichológussal és beszámol az igazgatónak az elvégzett munkáról. A hétfő reggeli és a péntek délutáni órákban, illetve szükség szerint megbeszélést folytat a szülőkkel, a gyermekekkel kapcsolatos problémákról. Munkaidejének fennmaradó részét családlátogatásra, környezettanulmány készítésére, hivatalos és társadalmi szervekkel való kapcsolattartásra, adminisztrációs feladatainak ellátására fordítja, illetve szükség szerint az intézményben tölti. Feladatai: A szülők által az intézményben elhelyezett gyermekek iratanyagának megismerése. A családi háttér alapos ismerete, problémás gyermekek esetében, családlátogatás. Szükség esetén közreműködik a gyermek és szülő kapcsolatának rendezésében. A szülők felelősségérzetének felkeltése. Szükség esetén kezdeményezi a gyermek védelembevételét az illetékes gyámhatóságnál. Kapcsolatot tart a gyámhatósággal, gyermekjóléti szolgálattal, a kerületi nevelési tanácsadókkal és minden olyan intézménnyel, mely a gyermek problémájának megoldásához, illetve a családi háttér rendezéséhez szükséges. Nyilvántartást vezet a problémás gyermekekről. Levelezést folytat családgondozó közreműködését igénylő ügyekben. A hivatalos leveleket az igazgatóval közösen írja alá. Esetenként tapasztalatcserére megy más intézménybe. Részt vesz a családgondozók részére szervezett továbbképzésen. Segíti a pályaválasztást, illetve a beiskolázást a középfokú oktatási intézményekbe. Az intézmény nevelőtestülete előtt beszámol a tanévzáró értekezleten az éves munkájáról, további feladatairól. Munkáját dokumentáltan, teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz.
16. o.
Pszichológus: Az intézményben dolgozó pszichológus a nevelőkkel történő egyeztetés alapján, illetve szükség szerint (pl. bekerüléskor) foglalkozik a növendékekkel. A pszichológus esetnaplót vezet a vele kapcsolatban álló gyerekekről. Mentálhigiéniás, vagy egyéb problémák esetén diagnosztikai módszereket, egyéni készség- és személyiségfejlesztő technikákat alkalmaz. A szülők számára a konzultációt, a kapcsolattartás lehetőségét biztosítja. Egyéni foglalkozás keretében többféle terápiás formát használ fel: támasznyújtó beszélgetés, kognitív viselkedésterápiás elemek, relaxáció, személyközpontú konzultáció, krízisintervenció elemei (stb.). Szaktanárok, nevelőtanárok, gyermekfelügyelők számára konzultációt biztosít konkrét nevelési problémák megoldása, lehetőségek kiaknázása céljából. Esetmegbeszéléseken igény szerint részt vesz. Az intézeti kereteket túllépő terápiás munka esetén a külső szakintézményekkel felveszi, illetve tartja a kapcsolatot. Gyermek- és ifjúságvédelmi felelőssel és a védőnővel folyamatosan tartva a kapcsolatot, kölcsönösen segítik egymás munkáját. Az intézmény továbbképzési, illetve beiskolázási terve szerint vesz részt továbbképzéseken. Szükség esetén családlátogatásokon vesz részt. Munkáját dokumentáltan, teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz. Szabadidőszervező A szabadidőszervező az intézmény nevelőtestületének tagja. Munkaideje az intézményben letöltendő és azon kívül eltöltendő időre oszlik. Az intézményben töltött idő alatt konzultál a nevelőtestület tagjaival, a diákokkal, igényeiket figyelembe véve szervezi a rendelkezésre álló szabadidőt, beszámol az igazgatónak az elvégzett munkáról. Ha szükséges helyettesítést lát el. Szervezi és előkészíti az intézmény pedagógiai programjához kapcsolódó tanórán kívüli foglalkozásokat. Segíti a környezeti neveléssel kapcsolatos tevékenységeket. (kirándulás, erdei iskola, tábor, stb.) Segíti az intézmény külső kapcsolatainak kiépítését a partnerintézményekkel való együttműködést. Közreműködik az alapvető emberi értékek, a nemzeti hagyományok intézményen belüli megismertetésében. Szükség esetén részt vesz az általa vagy segítségével szervezett programok lebonyolításában. Munkáját dokumentáltan, teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz.
17. o.
Ápoló Kapcsolatot tart fenn az intézménybe kijáró gyermek szakorvossal, a kerületi gyermekfogászattal és az intézménybe kijáró védőnővel. Rendszeresen ellenőrzi a gyermekek higiénés körülményeit. Ellátja a kisebb sérüléseket. Szükség esetén orvost, mentőt hív. Értesíti a szülőket a gyermekek megbetegedéséről, ellátja a megbetegedett gyermekeket, amíg a szülő nem gondoskodik orvosi ellátásról. Munkáját dokumentáltan, teljes körű felelősséggel látja el, feladata és hatásköre kiterjed mindazon területekre, amelyeket munkaköri leírása tartalmaz.
Üzemeltetési feladatok ( dolgozók aMozaik Gsz alkalmazásában állnak) Karbantartók, Portások, Mosodai dolgozók, Konyhai dolgozók, Gazdasági ügyintéző. Munkájukat az intézmény igazgatójával történő egyeztetés alapján a MOZAIK GSZ által elkészített munkaköri leírás szerint látják el. Operatív irányításukat az intézmény igazgatója végzi.
18. o. — IV. rész 18-36. o,
|
Honlapunk tartalma |