http://users.atw.hu/hunts2014forum/

Microsoft Train Simulator módok átprogramozása?
http://users.atw.hu/hunts2014forum/viewtopic.php?f=15&t=390
Oldal: 1 / 1

Szerző:  DarkLight [ 05 máj. 2017, 15:21 ]
Hozzászólás témája:  Microsoft Train Simulator módok átprogramozása?

Csősztök ismét! Elnézést, hogy sok a kérdés, de még egy dolgot szeretnék megkérdezni, lényegében nem kis dologról van szó, felvázolnám összefoglalva a lényeget:

Ez egy elég különös kérdés, de gondoltam felvetem, mégpedig azt, hogy MSTS-ről nem e lehetne valahogy a magyar módokat átprogramozni, beleértve az összes mozdonyt, kocsit, illetve elkészült pályákat, mert arra nagyon sok jó fejlesztés van, de TS 2016-ban jobban nézne ki, meg elvégre élethűbb is lenne minden, már csak a fejlettség tekintetében, illetve a kezelhetőség terén is, tulajdonképen az ottani fejlesztőket nem e lehetne, valahogy átcsábítani ide, mert azon a játékon nem hiszem, hogy kéne is bármit fejleszteni már manapság, ellenben a Train Simulator legújabb részén lenne mit alkotni, mert ahogy olvasgattam lassan haladnak a projektek, rengeteg erőfeszítést, és nagy munkát igényel egyaránt, így meg elvégre, ha az ottani csapat átjönne ide, sokkal rugalmasabban haladnának a projektek nemde? Tudom, hogy csak én most itt osztom az észt meg miegymás, és ezért ne támadjon senki, mert csupán felvettem gondolatként, de gondolom ez sok embernek örömet okozna a játék terén, és a fejlesztőknek egyaránt, ha többen dolgoznának vele, illetve hamarabb meglennének ezek a nagy projektek is, mind a pályák, mind a vonatok terén egyaránt.

Szerző:  V63018 [ 08 máj. 2017, 13:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Microsoft Train Simulator módok átprogramozása?

DarkLight írta:
... MSTS-ről nem e lehetne valahogy a magyar módokat átprogramozni, beleértve az összes mozdonyt, kocsit, illetve elkészült pályákat, mert arra nagyon sok jó fejlesztés van, de TS 2016-ban jobban nézne ki, meg elvégre élethűbb is lenne minden, már csak a fejlettség tekintetében, illetve a kezelhetőség terén is...


Helló!

Feltételezem, hogy a "módok" inkább "moddok" lennének, pontosabban kiegészítések...
Leszögezem nem értek a modellezéshez, csak pályaépítéssel próbálkoztam anno az MSTS-ben illetve most kezdem a TS-ben, tehát amit írok, az nagyrészt csak tipp.
Szerintem két teljesen eltérő dolog az objektumok és a pálya. Az objektumokat valószínűleg nem lehet (vagy csak aránytalanul sok munkával) áttenni MSTS-ből TS-ba; ott az a megoldás, hogy ha megvan az eredeti modell (az MSTS számára is "emészthető" formátumba való kiexportálása előtti stádium), akkor azt csak ki kell exportálni a TS által használt formátumba. Ez valószínűleg nem túl komplikált. (Aki ért a modellezéshez, az majd megerősít vagy megcáfol...)
A pálya már más tészta, ráadásul a pályához szervesen hozzátartozik a terep is, amin fut. Mivel ezek számítógépen tárolt digitális fájlok, elvileg át lehet konvertálni egy MSTS pályát a TS alá – de a kérdés az, hogy ez mennyi erőfeszítést igényel. Azaz lesz-e valaki, aki valaha is beleöl annyi energiát, hogy írjon egy programot, ami elvégzi a konverziót. Ha igen, elvárható-e hogy ez ingyen legyen vagy perkálni fognak a népek egy ilyen korverterért? További kérdéseket vet fel a síntextúra is, azt is át kell hozni valahogy (vagy rá kell húzni egy default textúrát), mert maga a pályavonal csak egy geometria. Szóval elég komplilált kérdéskör ez.
Én is kb. 2006 óta faricskáltam egy pályát (amivel még tavalyelőtt is töltöttem el némi időt), de most már lassan "megy a levesbe", lévén szegény MSTS lassan teljesen kihal. Én is örülnék, ha át lehetne emelni a pályát a TS-be. Ráadásul az én esetem annyival egyszerűbb, hogy csak terep, pálya és jelzők (meg szelvénykövek) vannak, szinte nulla tereptárgy/objektum, azaz most még sokkal egyszerűbb lenne a konverzió.

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/