A projektről


Kezdőlap
Iskolánk története
Különös közzétételi lista
Általános tudnivalók
Eseménynaptár
Tanáraink
Szakkörök
Rólunk írták...
Diákok
Galéria
Dokumentumok
Alapítványunk
Elérhetőségeink
Hasznos linkek



EU támogatás

OKM mérés
TÁMOP 3.1.4./08/1

"Úgy tékozoltuk bolygónk természeti kincseit, a levegőt és a vizet, mintha nem lenne holnap, s így már nem is lesz."

Kurt Vonnegut


Ki mondta, hogy Te nem változtathatod meg a világot?

ÖKO-hét
Projekt leírás


Intézményünk 2008-ban nyerte el az Oktatási és Kulturális Minisztérium, valamint a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium által közösen kiírt pályázatán a megtisztelő ÖKO iskola címet.

Iskolánkban évek óta a környezetnevelésre nagy gondot fordítunk, mely a pedagógiai programunkban is megjelenik. Napjaink mindent átható problémája a túlzott környezetszennyezés, az energiapazarlás, az üvegházhatás és a természetes környezet pusztulása.

Mind ezek tudatában célunk a gyermekekben a megfelelő ökológiai morál kialakítása. Úgy gondoljuk, hogy az iskolában megalapozott ökológiai szemlélettel az új generáció már környezettudatosabb életet él. Jobban tiszteli az őt körül vevő természetes és épített környezetet.


A témahét célja:
  • Az egyetemes természetnek (a Világegyetem egészének), mint létező értéknek tisztelete és megőrzése, beleértve az összes élettelen és élő létezőt, így az embert is, annak környezetével, kultúrájával együtt;
  • A Föld egészséges folyamatainak visszaállítására, harmóniára törekvés;
  • A bioszféra és a biológiai sokféleség megőrzése;
  • A testi-lelki egészség megőrzése ;
  • A gyermekekben hajlandóságot ébreszteni az aktív részvételre, kialakítani a tenniakarást a problémák megoldására, kifejleszteni az eredményes konfliktuskezelés cselekvő képességét, aktivítást és jó együttműködést.
  • Érzékennyé tenni a gyermekeket a harmonikus környezet szépségének befogadására, élvezésére.
  • Segíteni a környezeti folyamatok, összefüggések megértését, a környezettudatos életvitel kialakítását.
  • Megvalósítani a helyes döntések meghozatalához szükséges ismeretek átadását, magatartások, értékrendek, pozitív jövőkép és környezeti etika kialakulásához nélkülözhetetlen élmény-helyzetek biztosítását.
  • Felkészíteni a gyermekeket, hogy ha lehetőségük van választani, akkor a környezetkímélő termékeket részesítsék előnyben.
  • Megismertetni a gyerekekkel a takarékos és mérsékletes életvitel lehetőségeit.
  • Környezettudatos magatartás kialakítása
  • Szelektív hulladékgyűjtés - őrjárat
  • Szülők bevonása a gyűjtésbe

Célcsoport:
  • A Hunyadi János Általános Iskola alsó tagozatos diákjai, közösségei

Időtartam:
  • 2009. október 12-19.

Produktum:
  • elkészült munkák (plakátok, rajzok, stb.)
  • foglalkozás tervezetek
  • fényképfelvételek
  • feladatlapok
  • cikk a helyi újságban

A projektbe integrálható tananyag:
  • szövegértés, szövegalkotás
  • matematikai mérések, ábrázolások, statisztika
  • környezetismeret

Anyag- és eszközszükséglet:
  • oklevél papír, lamináló fólia
  • színes nyomtató
  • szelektív hulladékgyűjtő zsákok
  • kézműves anyagok és eszközök
  • iskolarádió
  • jutalom tárgyak
  • kísérleti, mérési eszközök

Értékelés:
  • egyéni értékelés és csoportos (osztály) értékelés
  • versenyek értékelése, jutalmazás
  • projektértékelés

Feladatok:
  • A víz, levegő, talaj szerepe a mindennapi életben, védelmük
  • Újrahasználható – újrahasznosítható anyagok
  • Versenymunkák készítése a környezetvédelem témakörében
  • szelektív hulladékgyűjtés, energia takarékosság

Fejlesztendő kompetenciák, képességek:
  • Döntés, együttműködő képesség fejlesztése
  • Iskolához való viszony erősítése
  • Személyes, kognitív kompetenciák fejlesztése
  • Szociális érzékenység kialakítása a környezetük védelmére
  • Információszerző és feldolgozó képesség
  • Írott információ értelmezése, megszerzése, továbbadása
  • Nyelvi kommunikáció fejlesztése, drámajáték
  • Tájékozódó képesség fejlesztése
  • Érzékszervek fejlesztése: tapintás, hallás, látás /esztétikai fogékonyság a látottak iránt/
  • Kreatív, alkotó tevékenység

Zárás:
  • Rajzpályázat értékelése, kiállítás készítése
  • Út otthontól az iskoláig verseny értékelése
  • Tablók, prezentációk értékelése
  • Osztályidézetek elhelyezése az ÖKO-falon
  • Újságcikk készítése

A projekt megvalósításáért felelős:
  • Projektvezető : Némethné Csobolyó Éva
  • Osztályfőnökök, betanító pedagógusok
  • Napközis kollégák
  • Iskolai védőnő