Kezdőlap
Iskolánk története
Különös közzétételi lista
Általános tudnivalók
Eseménynaptár
Tanáraink
Szakkörök
Rólunk írták...
Diákok
Galéria
Dokumentumok
Alapítványunk
Elérhetőségeink
Hasznos linkek



EU támogatás

OKM mérés
TÁMOP 3.1.4./08/1

Az öko-hét projektjéről



1. A projekt célja
  • általános célok

    Az energia különböző formáinak, illetve ezek felhasználási helyeinek végiggondolása. Annak megvizsgálása, hogy:
    - végtelen-e a kincsestár;
    - milyen energiából mennyit fogyasztunk;
    - mire mennyit költünk (ételre, italra, gázra, vízre),
    - hogyan lehet takarékoskodni;
    - hogyan legyen kevesebb szemét

    Cikkek feldolgozása:
    - hogyan óvjuk környezetünket
    - mi jellemzi a hazai viszonyokat

  • tantárgyi specifikus célok

    Ember a természetben
    - Az anyag legfontosabb tulajdonságainak értelmezése, az ezeket jellemző mennyiségek bemutatása. Az anyagfogalom fokozatos kiterjesztése különféle anyagfajtákra. Az anyagmegmaradás szempontjából szemléletes kritikus jelenségek elemzése (pl. égés, kémiai átalakulások, halmazállapot-változások, gázok összenyomása, melegítés folyamatai)
    - Ismerkedés konkrét, hétköznapi folyamatokban az energiafajtákkal, az energiahordozókkal, az energiaforrásokkal, az energia átalakulásaival. A változások, átalakulások esetében az energiára vonatkozó, egyelőre kvalitatív megfontolások figyelembe vétele.
    - Általános problémaérzékenység minden megismert területen.
    - A természet jövőjéért, fenntarthatóságáért érzett felelősség vállalása, a környezet, s különösen a talaj, a víz, a levegő és a táj értékeinek védelme, megóvása.

    Ember és társadalom
    - A cselekvés és annak következménye közötti kapcsolat felismerésének gyakorlása.

    Művészetek
    - A cselekvés és annak következménye közötti kapcsolat felismerése, ábrázolása.

    Matematika
    - Mennyiségek fogalmának alapozása.
    - Mennyiségi jellemzők kifejezése számokkal; pontos és közelítő szám.
    - Mennyiségi következtetések

    Magyar nyelv és irodalom, idegen nyelv
    - Gondolatok, vélemények, érzelmek, képzeletek kifejezése különböző nézőpontokból rövidebb szövegek formájában.
    - Az anyaggyűjtés és -elrendezés alapjainak megismerése, anyaggyűjtés gyermekek számára készült lexikonokból, kézikönyvekből, internetről tanári irányítással, csoportosan és önállóan.
    - Törekvés a pontosságra, az érzékletességre és a lényegkiemelésre.
    - Ismeretterjesztő szövegek olvasása, értelmezése.
    - Szövegből adatbázis, adatbázisból szöveg alkotása.
    Olvasási képességek: lényegkiemelő olvasás:
    - információkeresés
    - információkezelés
    - információrangsorolás
    - ismeretlen szó megértése kontextusból
    - tájékozódó olvasás
    - válogató olvasás
    - figyelmes, a megértés akadályait tudatosító olvasás
    - elemző olvasás

    Feladattípusok
    a) Gondolkodási képességet fejlesztő feladatok
    - csoportosítás
    - összehasonlítás
    - elemzés
    - logikus gondolkodás
    - számolási képesség
    - összefüggések feltárása
    - tervezés
    - értékelés

    b) Olvasási képességeket fejlesztő feladatok
    - néma olvasás
    - felolvasás
    - lényegkiemelés
    - információgyűjtés megadott szempontok alapján
    - információforrások összehasonlítása

    c) Szövegalkotási képességeket fejlesztő feladatok
    - képről szövegalkotás
    - önálló definícióalkotás
    - szövegtömörítés
    - tudatos szövegalkotás szempontok megjelölésével
    - fél reproduktív, kreatív beszéd- és írásképesség
    - kreatív szövegalkotás

    d) Szövegértelmezési képességeket fejlesztő feladatok
    - definícióértelmezés példákkal
    - szöveges források feldolgozása
    - kérdezés
    - jóslás

    e) Tanulási képességeket fejlesztő feladatok
    - önértékelés és mások értékelése
    - irányított tanulásban való részvétel: együttműködés társakkal és a pedagógussal
    - szabályalkotás
    - szabályfelfedezés
    - ismeretalkalmazás
2. Tárgyi feltételek

Könyvek
- Az Idegen szavak és kifejezések szótára, a Magyar értelmező kéziszótár, a Helyesírási szótár és a témához tartozó kézikönyvek - használatukat természetes módon szokássá lehet fejleszteni.

Médiumok
- Különböző újságok (napi, hetilapok, magazinok) használatát rendszeressé tehetjük, ezáltal olvasásra buzdítunk.

Számítógép
- A projekt elengedhetetlen feltétele. Fontos és gyors információforrás az internet.

Képek
- A gyerekek gyűjtsenek a feladatokban megadott témájú cikkeket és fotókat még a projekt megkezdése előtt.

Projektor
- A képek kivetítéséhez, a prezentációk bemutatásához

Egyéb eszközök
- Plakátkészítéshez csomagolópapír, színes íróeszközök, olló, ragasztó, vonalzó, fénymásolópapír stb.