Kiút Trianonból.
Szucsán Károly előadása,
2005, április 17-én, a Montreáli Magyar Ifjúsági Otthonban
Tisztelt Honfitársaim!
Igen nagy megtiszteltetés számomra, hogy kedves honfitársaimnak ma itt előadást
tarthatok, a Trianoni diktátummal kapcsolatos eddigi munkásságomról. Mint
Párizsban született magyar származású, világos lett előttem, hogy először is,
valamilyen formában tájékoztassam a francia közvéleményt a magyarság igazi
történelméről, mivel annak nem ismerése végett olyan könnyelműen daraboltatták
szét Magyarországot, Trianonban.
Ahogy az eleső elöadásom alkalmával említettem, a könyvem: "Mes ancetres les
Magyars: Leur origine depuis le commencement de l'histoire." Öseim a Magyarok:
Eredetük a történelem kezdetétől" mely az 1956-os magyar forradalom és
szabadságharc ötven éves évforduló alkalmából jelenik meg, érthetően mikor
elérkeztem a Trianoni korszakhoz, megdöbbenéssel vettem, amikor elolvastam a
Trianoni diktátumnak hivatalos szövegét.
Kedves honfitársaim engedjék meg, hogy előadásom első részében egy rövid
történelmi áttekintést nyújtsak, miért is kellett Trianonnak bekövetkezni és mi
történt az, azóta eltelt, közel 85 évben?
1920, június 4-én Magyarország fölött beborult az ég és a kettős kereszt
meghajolt a magyar golgotán. Nyolcvanöt év leforgása alatt a történelem
folyamata Magyarországot olyan szintre szorította, amelyben a nemzeti önállóság
elveszett, nem csak a gazdasági veszteségek miatt, hanem az idegen hatalmak
óriási politikai befolyása végett. Szükséges felidézni azokat a viszonyokat,
amiben a békediktátum kialakult és azoknak következményeit. de ahhoz, a mai
emberi jogokat tisztelő szemszögből vizsgálva, muszáj megemlíteni. Csak akkor
láthatjuk, hogy milyen erkölcstelenek voltak akkor is a nemzetközi politikusok,
akik a legármányosabb rablási szellemben osztozkodtak a magyarság - most már
bebizonyított - több ezer éves Kárpát medencei hazájának területéből, azon
állításuk alapján, hogy az osztrák magyar monarchia okozta az első világháborút
és ezért a magyar nemzet háborús bűnösségét, kétségtelennek vélték és vélik ma
is, beleértve a jelenlegi magyar politikai elit többségét is.
Köztudomású, hogy, a cárista Oroszország, a pánszlávterjeszkedést szervezte, és
az Ortodox egyház támogatásával kereste, a háború kitörését, mert abban látta
Magyarország megsemmisítését, hogy végre megvalósuljon az észak és déli szlávok
egyesítése. Ebben a tervben a franciák is érdekelve voltak, mert Alsace
Lotharingiát tervezték visszaszerezni a németektől, egy általános háborúval,
tehát titkosan összejátszottak a cári oroszokkal. Ferdinánd herceg meggyilkolása
a szerb és orosz tikos szervek terve szerint meg is történt, amelyre a gyilkosok
kiadtatását megtagadva, a várt hadüzenet az Osztrák Magyar Monarchia részéről
átadták Szerbiának. Tisza István miniszterelnök, ellenezte ezt a radikális
döntést, és ezért meggyilkolták.
Ebből is láthatjuk, hogy az előre, kiagyalt háborús "bűnösséget" a magyarokra
kenték, amit a Trianoni béke diktátum elfogadása végett, a magyarok öntudatába
is erőltettek. Sajnos sokan hitték és hiszik a "bűnösségünket". A magyarság
azonban rendelkezett olyan erkölcsi és szellemi képességgel, mellyel remélte
rendezni az óriási igazságtalanságot, ami érte a Magyar nemzet.
Az 1938-as Bécsi döntés értelmében részben rendeződött is a Trianoni igazság
szolgáltatás, de a magyar nemzet szerencsétlenségére, megint belekerültünk egy
világháborúba. Ismerjük annak kimenetelét: a magyar nemzetet ismét bűnösnek
nyilvánították. Semmi kétség abban, hogy Trianonban végkép el akarták pusztítani
a magyarságot, - ahogy azt világosan kifejezte az akkori, Antonescu román
miniszterelnök, mondván:" addig nem lehet nyugtunk még a magyarok életképesek".
Ma sincs nyugtuk!
A második világháború utáni rendezésben, még súlyosabb vád érte a magyar
nemzetet, mert megterhelték a németek által a magyar zsidóság ellen vétett
bűnökkel. Az orosz megszállással érkezet kommunisták ezt buzgón elismerték, sőt,
világszerte hirdették. Az 1947 Párizsi békeszerződést, amely visszaállította a
trianoni határokat, ujjongva fogadták. Minden igazi magyarnak lelkében azonban
ott volt és van az a tudat, hogy a magyar nemzet sem az első, sem a második
világháború kitöréséért nem bűnös! Ezért nem csak érthető, hanem kötelességünk
is a legerélyesebben visszautasítani ezeket a vádakat!
A magyarság elleni gyűlölet a kommunista korszakban tetőfokát érte el, mert
olyan diktatórikus társadalmi rendszerbe szorította a magyar népet a nemzetközi
közösség, amiben a szocializmus burkolata és elárulása alatt, a legvadabb
nemzet-pusztítást hajtottak végre, amire minden emberi jogokat védő intézmény
szemet hunyt. Ugyan akkor, aláírták az ENSZ alapszabályát, amelyben az emberi
jogok védelme van kihangsúlyozva legjobban.
Csak vegyük az állítólagos háborús bűnösök kivégzését! Németországban, ha jól
tudom, négyet végeztek ki. Magyarországon több mint háromszázat, nem beszélve a
magyarok végtelen deportálásáról a Szibériai gulágokba.
A Rákosi uralom alatt a családszaporodás gátlása volt az egyik fő cél. Az
általános nyomurúságban szenvedő magyar nőket, akiket a munkapadok mögé
tereltek, könnyen abortálásra uszítottak az általános szegénységi helyzetben.
Ugyan akkor Romániában meg tilos volt, sőt súlyosan büntetendő volt az
abortálás. A mai napig 8 millió abortusszal büszkélkedik a magyar statisztikai
hivatal. Ez is a magyar holocaust!
Alá kell, hogy húzzam, hogy lássuk a Trianoni béke diktátum igazi célját, mert
annak igazi célja, a magyarság közvetetten való irtása volt. Sajnos még ma is
szemet huny az ENSZ, és más egyéb emberi jogok intézménye, amelyek nem hajlandók
a szomszéd országokra hatni a kihívó emberség elleni bűncselekmények és emberi
jogok sértése ellen, mint például mostanában délvidéken.
Kedves honfitársaim ilyen világban élünk! Hol ott köztudott, hogy az emberiség
ellen vétett bűnök soha ne avulhatnak el. De mivel magyarok ellen vétett
bűnökről van szó, tömegsírokban fekvő több százezer magyarról, beleértve magyar
zsidókat és másokat a szomszéd országok bűnös vezetősége által lemészárolt
áldozatokról, a magyar igazságszolgáltatási követelés, sajnos nem volt
figyelemre méltó ez idáig az ENSZ előtt. Ennek iskola példája az 1956-os
szabadságharc kegyetlen megtorlása és a bűnösök büntetlensége.
Ez a nemzetközi magatartás, szintén a Trianoni szellem öröksége és minden, ami
az EU alkotmány burkolata alatt történik szintén az, amit most megtetőzött a
világ bank célja: a Kárpát medencében, le kell sorvasztani a magyarságot hat
millióra! Úr Isten, hova jutottunk ebben az Istentelen világban!
Nem könnyű tudomásul venni, de mi sem igazolja legjobban, a magyarság elleni
ördögi összeesküvést, mint a jelenlegi magyar népességi helyzet és a 85 év óta
tartó státus quo, amin változtatni kell, mert ha nem, ez a magyarság
kipusztulásához vezet.
Kedves honfitársaim, tanuljunk a múltból és most pedig, beszéljünk a jövőnkről,
amiben mindent lehet.
Ez a meggyőződésem vezényelt, amikor magamat nagyobb cselekvésre ösztökéltem és
ezért fordultam 56-os, barátaimhoz, hogy közösen szervezkedjünk megszüntetni a
Trianon diktátumból eredő igazságtalanságokat.
2003, október 12-én megalakult a Magyar Trianoni Bizottság: amelynek fő célja,
az idegen nyelveken való nemzetközi folyamatos tájékoztatás a trianoni
igazságtalanságok ellen.
Buzgó társak lelkesen támogatták egy ilyen bizottságnak megalakítását és végül
is kialakult egy széleskörű értelmiségi csoport, az internett segítségével
szerte a világon, természetesen Magyarországon is, amely tanulmányokkal és egyéb
iratokkal, jogi tanácsokkal, fordításokkal stb., lehetővé tette az érdemi
munkát. Sűrű megbeszélésekkel és a történelmi viszonyok tanulmányozásával
kialakult az a meggyőződés, hogy a Trianoni diktátum óta, magyar nemzetközi
szerződések az igazi nemzetközi jog és törvények értelmében nem lehetnek
érvényesek, mert azoknak elismerése kényszerhelyzetben történt.
Külön ki kell hangsúlyoznunk kényszerhelyzetben történtek és mi sem igazolja
legjobban ezt a kényszert, mint az 1921es XXXIII számú parlamenti törvény
előszójában való képviselők állítása "Ezt kényszerhelyzetből írjuk alá!" Ez a
törvény Horthy Miklós kormányzása alatt lett a képviselőkre hárítva, amelyeket
kineveztek, vagy megyék küldték, de nem demokratikus alapon lettek parlamenti
képviselők.
A Trianoni diktátumnak érvénytelenségét végül is 1946-ban a Nürenbergi
Nemzetközi Bíróság határozata döntötte el, ami kijelenteti: "Népet, nemzetet nem
lehet megbüntetni, csak vezetőket". Trianonban pedig csak a magyar népet,
nemzetet büntették meg. A vezetők soha nem lettek felelőségre vonva, ha már
valamiféle bűnösségről lehet beszélni. Ez nagyon is elgondolkoztató!
Még is csak legjobban a bölcs képviselőknek köszönhetjük, akik végül is
megrökönyödve az óriási katasztrófától, amivel sújtották a magyar népet,
mindjárt kezdetben teoretikusan érvénytelenítették a diktátumot kijelentésükkel,
azonban az elrabolt területek már megszállva voltak és a teóriára sokat nem
adott senki, de gondoltak az utókorra!
Mind ezeknek az említett történelmi tényezőknek tudatából kiindulva fektette le
programját a Magyar Trianoni Bizottság, ami a magyar külügyi szolgálatoknak
hiányát próbálja betölteni, természetesen korlátolt lehetőségekkel, de mégis
amennyiben lehet, a leghathatósabban.
Ezek a szolgálatok abból állanak, hogy idegen nyelvek képességével először is
közvetítjük a bizottság beállítottsága alapján a magyar kormány által kihagyott
emberiség elleni bűnösségek kivizsgálását a nemzetközi emberi jogok
intézményeknél.
Másodszor: a Magyarországgal kapcsolatos politikai és gazdasági döntésekben való
véleményünk ismertetése az érdekelt hatalmak képviseletével.
Harmadszor: Az igazi magyar történelem terjesztése, kapcsolatok, támogatások
keresése idegen polgári szervezetekkel, közéleti személyiségekkel. Többek között
meggyőzni érvekkel a Trianoni diktátum és a többi magyar nemzetközi szerződések
érdemi kivizsgálásának szükségességét, mind azok előtt, akik érdemlegesnek vélik
állításainkat, mert igenis sokkal többen vannak azok, mint azt gondoljuk.
Alapvetően ez a Magyar Trianoni Bizottság általános célkitűzése, amíg
Magyarországon egy nemzetérdeket szolgáló kormány, vagy a Magyarok
világszövetsége, ebben a szellemben ezt a munkát nem veszi át.
A Magyar Trianoni Bizottság közel két éves tevékenysége közül, engedjék meg,
hogy felsoroljam a legfontosabbakat:
A magyar Trianoni Bizottság és prof. Ludwig von Láng úrral ( Zurich Svajc), az
Institutum Pro Hominis Juribus főtitkárával,( emberi jogok intézménye) a
Trianoni diktátum érvénytelenítése érdekében, hivatalos kérelmekkel, úgy az
ENSZ-hez, mint a Hágai Nemzetközi Bűntető Bírósághoz fordult. 2003, őszén.
Eljutattunk az Európai Union 15 külügyminiszterének egy kérelmet (angol és
francia nyelven), felhiva figyelmüket a Trianoni diktátum igazságtalanságaira és
arra, hogy a magyarság jóvátételt fog igényelni. Külön kihangsúlyoztuk, hogy az
EU alkotmány biztosítsa a magyar azonosságot az elszakított területeken élő
magyaroknak, nem pedig az utódállamok azonosságával legyenek eltüntetve.
Annak ellenére, hogy hivatalos politikai berkekben a Trianoni béke diktátum
kérdése tabu, mert ugyan mindenki tisztában van azzal, hogy a magyaroknak ez a
jogos követelése kétségen kívül alapozott, de melynek elismerését mindenképpen
kerülni kell, 8 külügyminisztérium
(Angol, Ír, Német, Belga, Francia Svéd, Finn és Osztrák), megtiszteltek
válaszukkal. Az Írek jelezték, hogy érdemmel foglalkoznak a kérésünkkel. A
német, belga, osztrák külügyminisztérium, magyarázta az EU álláspontját, a
kisebbségi kérdésben. A többiek angolok, finnek, franciák és svédek tudomásul
vették. A minisztériumok válaszai kezdetét jelentette annak a kibontakozó
kapcsolatnak, amelynek tovább fejlesztésével, mindig jobban ismertetjük
igényeinket.
A 15 külügyminiszternek való küldeményünk, az alkotmány javaslattal
kapcsolatosan, nagy ijedelmet okozott a kancelláriákban, mert a Trianon
szellemét hoztuk fel azzal, hogy legalább azonosságának biztosításában
egyesüljön a magyar nemzet. Természetesen Shrőder kancellárnak jutott az a
szerep, hogy leállítsa a magyar nemzet kisebbségre sorvasztottak azonossági
követelését, amit elindítottunk. Ezért Budapestre rohant az akkori Kovács László
magyar külügyminiszterhez és átnyújtotta neki küldeményünk anyagát, amely között
volt az Institutum Pro Hominis Juribus pápai emberi jogok intézményének a Hágai
bírósághoz intézett beadvány szövege, amelynek tartalma rámutat magyarok ellen
85 éven keresztül végrehajtott bűnösségekre. Kovács László felháborodva rohant a
Vatikánba, ahol viselkedése végett azt a kérdést kapta" maga most román
külügyminiszter, vagy magyar, mert Szucsán levelében semmi megvetni való nincs".
Ettől az időtől kezdve az idegen nyelvű levelezésünk felgyorsult, köztük, Chirac
francia államelnöknek írt három oldalas levelem, amiben kértem, hogy eljött az
ideje, rendezni a Trianoni tévedést, kihangsúlyozva, hogy nem lett volna a szerb
albán háború, ha nagy Magyarország létezne. Fontosságot fordítottam kiemelni a
magyarság létezésének ős eredetét a neolitikus időszak óta, akinek erkölcsi
beállítottsága az évezredes közép keleti mágusi vallásban magaslott ki.
Megmagyaráztam a Magyar névnek értelmi jelentőségét, ami Mágusi nemzetséget
jelent. Tudom, sokan felháborodnak az ilyen állításra, de a tudományos világ
most már nem tudja tovább elhallgatni, félre vezetni a modern embert és napról
napra nő a nagyvilágban a figyelem a magyarság létezésének titkainak
feltárására. Nem ártott tudatni ezt a francia államelnökkel.
Titkárja válaszában jelezte, hogy "nagy figyelemmel olvasta az elnök úr a
levelemet". Ha, magamat teszem az ő helyében, mint francia, aki csak a sok
hazugságokat ismeri a magyarok eredetéről és történelméről, akkor én is nagy
figyelemmel olvasnám az ilyen szokatlan állításokat.
Ugyan ilyen tartalmú levelekkel és egyéb küldeményekkel fordultunk különböző
államfőkhöz közismert személyiségekhez, beleértve magyarokat is.
Külön beadványt juttatunk Pat Cox-nak az akkori EU tanács elnökének,
követelésekkel a román állammal szemben, ami az Erdélyi magyarságnak a
kártérítéseit illeti. Tudni kell azt, hogy 85 év alatti károkat, amivel a
románok a magyarságot megkárosították, 2200 milliárd Us. dollárra becsülik a
szakemberek.
A 2004, szeptemberi ENSZ közgyűlése előtt a 180 delegátusnak postáztunk egy
olyan terjedelmű tájékoztatást a magyarság helyzetéről három nyelven, ami a
meggyőződésünk szerint ez idáig még nem történt meg, egyúttal kértük őket,
támogassák a Trianon diktátum érvénytelensége érdekében való kezdeményezésünket.
Kétségtelen, hogy tudatában voltunk annak is, hogy a delegációk csak állami
szervekkel tartják a kapcsolatot, és kevés figyelemre méltatják a polgári
szerveket. Mégis tudomásunkra jutott, hogy sok delegációknál nagy figyelmet
keltett a küldeményünk, mert a magyar történelemről is kaptak igazi
felvilágosítást, amiről az ENSZ fennállása óta még így nem hallottak.
Külön kérelemmel fordultunk közvetlenül Koffi Anann ENSZ főtitkárához, szintén a
trianoni diktátum érvénytelenítése végett és a Benesi Decrétumoknak gyakorlatból
való visszavonását.
Sajnos itt meg kell említeni, hogy az ENSZ emberi jogok bizottsága, aki végre
javasolta a Benesi Decrétumok tárgyalását, a magyar delegáció közben járása
elérte, hogy nem került tárgyalásra.
Abban az időben, az EU-ban Törökország csatlakozásával való foglalkozással
felkerült a közvélemény elé a Törökök által való Örmény mészárlás, amelynek
elismerését követelte a törököktől, Michel Barnier, francia külügyminiszter,
mielőtt befogadják Törökországot. Nem lehetet kihagyni, hogy ugyan akkor
követeljék Romániától a magyar holocaust elismerését, amely több mint 400 ezer
erdélyi magyar áldozatot tesz ki és még máig nincsenek feltárva azoknak
tömegsírjai, nem beszélve a kártérítésekről.
Ekkor szintén a francia külügyminiszter figyelmére hoztam levélben, hogy
követelje Franciaország a Románia részéről elismerni a mészárlásokat, mielőtt
befogadják az EU-ban.
Közben Magyarországra is fordítottuk figyelmünket, próbáljuk, felébreszteni az
értelmiséget a Trianoni kérdésre. A kettős állampolgársági aláírások és a
december ötödikei szavazás, nagy figyelmet keltett az idegen politikai körökben
és köszönet a Magyarok Világszövetségének, Patrubány Miklós elnökének, hogyha
nem is sikerült többséget elérni, de nagyon elősegítette, felhívni a figyelmet,
a Trianoni diktátumból eredő problémákra.
A Koltay Trianon film meg teljesen transba hozta a szomszéd országok szélsőséges
politikusait és a magyarságban is végre feltámadt az az igény, hogy közelebbről
kellene megvizsgálni, mi is történt velünk Trianonban?
Mindnyájan ismerjük Dr. Csap József a Székely Nemzeti Tanács elnökének
munkásságát. Itt járt közöttünk a közzel múltban és külön köszönetét fejezte ki
a Magyar Trianoni Bizottságnak a külügyi tevékenységéről, mellyel segítettük és
segíteni tudjuk az ő munkájukat.
Az eredmény nem váratott sokáig, az EU külügyi bizottsága meghallgatta Dr. Csapó
József javaslatát, amely kérte tegyék feltételként Romániának csatlakozását az
EU-hoz törvénybe iktatni a Székely nép önrendelkezési jogát. A külügyi bizottság
a javaslatot elfogadta és EU parlament, április 27-én dönt.
Gondolom minden érdekeltnek tanulságosak az eddig felsoroltak, mert egyúttal,
mind ez, rámutat, mi lehet a "Kiút Trianonból".
Engedjék meg, hogy most a jövőről beszéljek, mert a jövő az, amiben mindent
lehet, ahogy már említettem és a "Kiút Trianonból" csak a jövőben lehetséges.
A tevékenységünk tapasztalatából vettük tudomásul, hogy elég kevesen vannak azok
a magyarok, akik kilátásban tudják tenni a történelmi Magyarország
helyreállítását a Trianoni és a Párizsi diktátumok revízió alapján.
A különböző vélemények a jelenlegi határok változhatatlanságról szólnak, vagyis
észre vehető, hogy a többség elfogadja és beletörődött a kész tények elé való
állítást, amin nem lehet csodálkozni, mert nem csak a bűnös hatalmak érdeke volt
reménytelenné tenni a magyaroknak a revíziót, hanem maguk a magyar kormányok is
hozzájárultak a magyarság önbizalmának megtöréséhez. Ebben a nehéz helyzetben
találtuk magunkat mikor a magyarságot is tájékoztattuk az idegenek felé való
tájékoztatásunkról a Trianoni igazságtalansággal kapcsolatosan.
Kijelentettük, hogy a nemzetközi jog értelmében a békeszerződések érvénytelenek,
ezért minden jogunk megvan az elrabolt területek visszaköveteléséhez. Sőt, elég
nagy ellenállásban ütköztünk még a magyar emigráció egyes vezető személyiségei
által is, de hála Istennek a tájékoztatásunk azért a lelkek mélyében felidézte a
mélyen elrejtett reményt, hogy valaha kialakulhatnak a kedvező viszonyok, a
revízió lehetőségéhez.
Azonban a kedvező viszonyok nem maguktól alakulnak. Itt a szükséges kedvező
viszonyok megvalósítása tervezésében rájöttünk arra, hogy a magyarságnak kell
vissza adni először is önbizalmát, mielőtt bár merre tevékenykedünk, mert ha, a
magyarság nem fejezi ki a revízió igényét, a világ figyelmen kívül hagyja a
legjobb tájékoztatásokat, érveket és igazolásokat.
A sok idegen kapcsolatok szervezése mellett, szintén nagy örömmel tapasztaltuk,
hogy Magyarországra is elért a revízió szükségességének elmélete, ami érthető a
sok sikertelenség után, amely a magyar nemzet valamilyen formában való
egyesítését próbálta.
Az a meggyőződésünk, hogy végül is a Trianoni diktátum elfogadását - ha
kényszerből is- a Magyar parlamenti képviselők törvényesítették, az 1921 évi
XXXIII törvényével, akkor pedig a parlamentben kell vissza vinni a képviselők
elé, a revízió megoldásnak kérdését.
Itt, ugyan csak abba ütközünk, hogy a jelenlegi parlament egy érvénytelen magyar
alkotmány alapján működik, ha tetszik egyeseknek, ha nem, ez így van. Még mindig
a Sztálini importált alkotmány alapján működik a törvényhozás. Tehát alkotmány
revíziót is kellene ideálisan követelni, de ezzel nem tudunk foglalkozni és
levélben fordultunk az Országház elnökéhez, kihangsúlyozva az alkotmány
érvénytelenségét, tevékenységeinket és a revízió igényeket.
Itt ki kell hangsúlyoznom, hogy a Trianoni kérdés nem pártpolitikai, hanem az
egész magyar nép ügye, ezért minden ideológiai, faj, kisebbség vagy vallás
beállítottságú között nem teszünk különbséget, mivel mindenki lehet azért hazafi
érzelmű és ugyan akkor fájó pontja is az ország marcangolása Trianonban.
Mi sem igazolja legjobban, mint az Országház elnökének, Dr. Szili Katalinnak a
válasza, amiben érdeklődik, "hogyha az eddigi magyar próbálkozások nem
sikerültek, hogy képzelem a revízió lehetőségét?" A kérdése vezényelt minket
rámutatni mi a "Kiút Trianonból". Válaszomban a következő feltételeket sorolom
fel, ami lényegében kivezethet Trianonból.
Nyolc pontban foglaltam össze elképzelésünket.
1, Legfontosabb, egy állandó idegen nyelvű fordító és tájékoztatási intézmény
felállítása, amely világviszonylatban terjeszti a magyarok igazi ős és modern
történelmének sorsdöntő korszakait, kihangsúlyozva azokat, amelyek automatikusan
megcáfolják a kedvezőtlen képet a magyarokról, amivel lealázták évszázadokon
keresztül és elárasztották az idegen közvélemény. Ismertetni kell végül is, kik
voltak és kik a mai magyarok, hogy a visszanyert tekintélyünk alapján a ránk
kent hazug bűnösségeket visszafordítva érezzék és vegyék tudomásul. A mai
világban, a propaganda a legnagyobb fegyver és az megjelenik minden féle
formában, kulturális, gazdasági, ideológiai, politikai. Vegyük csak például a
filmek hatását, amiben az amerikaiak monopolúma uralja a közvélemények
alakítását, adagolva észrevétlenül értékrendjét. Nem hiába fontos ezeknek az
eszközöknek uralása.
Képzeljük el, hogy egy lökhárító, vadászrepülőgép árából, ami 50 és 80 millió
dollárba kerül- és Magyarország nem egyet vásárolt csak a rendszerváltozás óta -
egynek árából, mennyire tudná a tekintélyét emeltetni a magyarság. A trianoni
igazságtalanság ismertetése idegen nyelven a legfontosabb előfeltétel, mely
nélkül, lehetetlen meggyőzni bárkit a revízió jogosságáról, ebben a
revízióellenzők, tisztában vannak.
2, Egy pártpolitika és vallás feletti kormányon kívüli magyar nemzeti
kongresszust összehívni a "15 millió" magyarság delegátusaival, amely a
Trianoni, Párizsi stb., szerződések felülvizsgálatát végezné, és határozati
javaslattal döntené érdemi értékelését, amely kétségen kívül nem lehet más, mint
a szerződések érvénytelenségének kikiáltása és azok visszautasítása.
A kongresszusi vitákból tájékozódna a magyarság és felvilágosodva, meggyőződne,
hogy az elrabolt tulajdonának visszakövetelése nem csak jogos, hanem
kikerülhetetlen kötelessége. Külön ki kell hangsúlyoznom, hogy azért mert a
magyarságot kisebbségre sorvasztották, legyen bármelyik elszakított területen
senkinek nincs joga bitorolni a több, mint ezer éves magyar tulajdont.
Figyelembe véve a demokratikus elveket és keretet, amiben végre a magyarság
kifejezheti akaratát, egy referendum szavazással ( megfelelő felvilágosítással)
megkérdezni a magyar népet, kívánja e, a revízió tárgyalások követelését a
magyar parlament által.
Ennek a referendumnak a Magyarok Világszövetsége, vezető szerepet tölthet be.
Csak ilyen megközelítésben alakulhat ki a magyarság demokratikus akarata a
szerződések kérdésében.
3, Az ebből eredő viták és vélemények nemcsak bizonyos magyar népi önállóságot
bizonyítanának, hanem óriási felháborodást keltenének, úgy a bűnös nagyhatalmak,
mint a szomszédországok politikai köreiben. Azonban mivel előzőleg az idegen
nyelvű tájékoztatás a közvéleményekben elkerülhetetlenül szimpátiát keltett a
magyarok iránt, a 85 éves "status quo" viszonyból kizökkenne és végre, új
viszonyt alapítva, amiben most már a magyarok diktálnák jogos követeléseiket.
4, Amennyiben a magyarság világosan kifejezte akaratát, és az Országházi
képviselők felvetik a nép revízió akaratát, kétségtelen, hogy a politikai
kormány felelőségére válik a kérdés, amiből a nemzetközi kapcsolatok roppant
feszültség alá helyezi a magyar diplomáciát.
Ebben az esetben a politikai párt kormányhatalom szerepe váltságos helyzetben
kerül, ha nem hajtja végre a nép akaratát. Ha pedig vállalja, akkor kezdődnek az
igazi nehézségek a nemzetközi közösséggel, aki a kivételeket kivéve reakciós
állapotban helyezkedne, mert az egész Európa területi térségének felfordulását
okozná a tényleges határmódosítás, hogy egyesülhessen a Magyar nemzet, amihez-
kikel hangsúlyozni- vitathatatlanul minden joga megvan.
5, Ettől az időtől kezdve a magyarság önálló élni akarásának a megpróbáltatása
következne, mert fenyegetésekkel, és nehézségekkel kell majd szembe néznie, de
ebben a harcban mosná le magáról a száz éven át rája kent szennyet. Végre új
viszonyokban magára találva, jogos önbizalmának visszaszerzésével egyenjogúan
építhetné országa népének a boldogabb jövőt a Közös Európának hasznos tagjaként,
nem pedig gyarmati alattvalóként, ahogy ez volt a Habsburg és a Szoviet
imperializmus alatt, most pedig az Európai Unió alatt.
6, A kérdés van e a magyarságnak akarata ezekkel a nehézségekkel szembeszállni a
demokratikus eszközök használatával? Ebben semmi kétségünk nem lehet, hogy igen
is van! Ha pedig katonai megszállással fenyegetik a Magyar nép önálló akaratának
gyakorlását, a nemzetközi közösségnek teljes erkölcsi összeomlását igazolná és
az erősebb diktatórikus elv uralkodását, ami a demokratikus akaratban nehezen
elképzelhető, de megtörténhet.
7, Végül is a revízióköveteléssel, ki kell mondani, milyen formában akarjuk a
történelmi Magyarország jogosságát visszaállítani? Ezen a téren több formátum
létezik és a Kossuth idők óta minden tárgyilagosan felvetett megoldás, a
federációs keretet ajánlották. Ide érkezve, a magyar eredeti alkotás képességet
kell felmutatni, amiben főleg a szakemberek tudnak dolgozni.
Bevezetésül elmondhatjuk, hogy a magyar korona alatti federáció egész közép
Európára kiterjedhet, ami amúgy is egy természetes következmény lesz idővel,
mert a jelenlegi közép Európai kis országok megosztottsága kényelmesé teszik a
három Európa Unió nagyhatalomnak azokon uralkodni, a gazdasági előnyeikkel.
8, Amennyiben az Európai Unió országai a demokratikus alapon kifejezet revízió
akarat ellen lépnek fel, és minden képességükkel gátolnák, kilátásban kell
helyezni az abból való, kilépést és más országokkal kell a gazdasági és
politikai kapcsolatokat kifejleszteni. Meglepő lehetne mennyivel hasznosabb
viszonyok, alakulhatnának a magyarság hasznára. Ennek kilátását azonban
megelőznénk egy kormányokon kívüli semleges országok ügyészségi kamaráinak
segítségével, egy semleges nemzetközi bíróság felállításával, amely a Trianoni
és egyéb szerződések érvénytelenségének tárgyalását hajtaná végre, és
határozatot hozna, a mai korszak viszonyai értékrendjének megfelelően.
Ezt, mint utolsó próbálkozás lesz, meggyőzni a nemzetközi közösséget, a
történelmi Magyarországhoz való jogos ragaszkodásunkat. Annak megvalósítása után
lehet csak, a magyar nép szabad akarata szerint, új "békeszerződéseket"
elfogadni, ami az akkori igények szerint fogalmazódhatnak. De akkor, egyszer és
mindenkorra, mindenki részére véget vetettünk a bűnösségi állapotoknak. Ezzel az
angolok, franciák is megkönnyebbülnek, mert ő róluk is lemossuk a gazemberségük
szégyen foltját.
Itt meg kell említeni, hogy Dr. Szili Katalin az országház elnöke a megoldási
pontok tájékoztatási második levelemre is válaszolt, érdeklődve a Magyar
Trianoni Bizottság eredményeiről, annak ellenére, hogy nem osztja
optimizmusunkat a Trianoni kérdésben.
Összefoglalva a nyolc pont érdemi tartalmát, hinni kell:
Jogunk van: Az elrabolt magyar nemzet tulajdonának visszaköveteléséhez!
Jogunk van: A demokratikus népi önrendelkezéshez, mentesen az idegen
befolyásoktól!
Jogunk van : Az alkotmányos keret meghatározáshoz!
Jogunk van: Nemzeti egyediségünk védelméhez!
Jogunk van: Nemzeti és állami függetlenségünkhöz!
Jogunk van: A dicsőséges múltunk büszkeségéhez!
Jogunk van: A Magyar nyelv és kultúra védelméhez, ami a Magyar nemzet fenn
maradását biztosítja!
Jogunk van: Az erkölcsös élethez!
A nagyvonalban, elmondott megvilágításban látható a "Kiút Trianonból". Sok
részletezésre volna szükség, hogy most hirtelen elképzelhetővé váljék a revízió,
de ha a gyakorlatban helyezzük annak útját, akkor a viták minden kiterjedésre
megadják a választ.
Remélem előadásommal egy kis lépést tettünk felvilágosítani azokat, akik már nem
hisznek a dicsőséges magyar múltban és a jelen elkeseredettségben, lemondtak a
tőlük jogtalanul hazug állítások alapján az elrabolt javaiknak
visszaköveteléséről, ami nélkül nincs magyar jövő.
Semmi kétségünk nincs abban, ha most nem, a következő magyar nemzedék sokkal
erélyesebben fogja követelni az elfogadhatatlan igazságtalanság rendezését.
Meggyőződésünk, hogy ma, csak a magyarságon múlik a kérdésnek felvetése, kár
volna elmulasztani, mert az emberiség szomjúhozik az igazságra. A Trianoni
kérdésben pedig a magyarságnál van az igazság, csak azt neki kell terjeszteni,
hogy érdemet kapjanak mind azok az idegen és magyar értelmiségi személyiségek,
akik bátran igazolták és igazolják a magyarok jogosságát a történelmi
Magyarországhoz, de hangjukat elhallgatatják. Kívánom, hogy ebben ne csak mi
legyünk meggyőződve, hanem az egész magyarság és vele a világ is.
Mind ennek érdekében csak azt tudom mondani: a magyarok tartják távol magukat
attól a hadjárattól. amiben a hazug rágalmazásokkal, bizonyíthatatlan ügynöki
listákkal és más egyéb furfangos hazugságok terjesztésével próbálják a magyart a
magyar ellen állandóan uszítani, hogy minden építő erejét a veszekedésben
pocsékolják el. Azzal csak a saját gyengeségüket bizonyítanák, és az
megakadályozná a magyarságot rátérni: "Kiút Trianonból."
Itt az ideje tevékenykedni, mert a magyar feltámadásban nem csak hinni kell,
hanem tenni is kell érte, hogy megvalósuljon!
Köszönöm