Szervízkönyv,
avagy miből mennyi és mikor?
Időszakos
ellenőrzések listája:
- motorolaj csere
15000km-enként vagy évente
- légszűrő
15000-km enként ill évente ellenőrzés,
30000km enként ill kétévente csere.
- üzemanyagszűrő
csere 60000km enként (négy évente)
- vezérműszíj és
görgők, csere 90000km enként, vagy 6 év után
- gyújtógyertyák:
45000km enként, vagy háromévente csere
- ékszíjak:
30000-enként (kétévente) ellenőrzés, 60000km
enként (négyévente) csere
- hűtőfolyadék
csere 45000km után, ill. három évente
- Hajtómű olaj
csere kétévente, ill 30000 km után.
- automata
sebességváltó olaj: szint ellenőrzése
évente, olaj csere 90000km, ill hat év után.
- kuplung és
fékolaj csere kétévente, ill 30000km enként.
- Első féknyereg,
tárcsa és fékbetét, hátsó fékszerkezet,
kézifék: ellenőrzés évente, szükség
esetén a kopott alkatrészeket cseréljük.
- Kipufogórendszer:
évente ellenőrizzük.
- Kormányzás és
futómű geometria évente, ill 30000km enként
ellenőriztessük.
- Kerékcsapágyak
évente, ill 15000km-enként ellenőrizzük
- Féltengely,
gumiharangok kétévente, ill 30000km enként
ellenőrizzük.
Feltöltési
mennyiségek:
- Motorolaj: 3,3l.
SAE 20W-40, 20W-50 (-10°C felett) SAE 15W-40W,
15W-50 ( -1 5°C felett) SAE 10W-30 (-25°
- (+)40°C) SAE 10W-40, 10W-50 (-25°C felett) SAE
5W-20 (-10°C alatt) SAE 5W-30 (+10°C alatt)
SAE5W-40*1 (+ 20°C alatt)
- Hűtőfolyadék:
5,5l.
- Váltóolaj: 2,2l.
SAE75W/90
- Automata váltó:
6,1l. ATF SP-II M or GENUINE DIAMOND ATF SP-II M
- Fékfolyaddék: DOT
3, szükség szerint
- Szervókormány:
PSF-3 (Hyundai saját márkája) Dextron II , Dextron III ATF olaj, szükség szerint.
- Gyújtógyertya:
Ólommentes
benzinhez: NGK:BKR5ES-11 CHAMPION:RC10YC4
(elektróda hézag 1mm-1,1mm) Ólmozott benzinhez:
NGK : BKR5ES, CHAMPION:RC10YC, ( elektródahézag
0.7 - 0.8 mm )
- Gumi
méretek
155/80R13
175/70R13 185/60HR14
- elektromos
rendszer:
12 Voltos egyenáram Akkumulátor: MF45AH, MF55AH
(12V)
- Fékrendszer:
Kétkörös hidraulikus
vezérlésű Elöl hűtött tárcsafék, hátul
dobfék
- üzemanyag
Benzin
Üzemanyagtartály 45l.
SOHC
DOHC, mit is jelent ez?
E
rövidítések a négyütemű motorok
szelepvezérlésének fajtáját jelölik. DOHC
(Double Overhead Camshaft) dupla felül fekvő
vezérműtengely. OHC (Overhead Camshaft) azaz
felülfekvő vezérműtengely. Ugyan az, mint az
SOHC, csak "Single" kiegészítéssel. Az
SOHC megnevezés a modernebb DOHC motorok
megjelenésével kezdett elterjedni, amikor külön
ki kellett hangsúlyozni, hogy szimpla, (SOHC) avagy
dupla (DOHC) vezérműtengelyes az adott blokk.
|