Grafológiai abc
Megosztunk veled néhány trükköt, melynek segítségével megtudhatod, hogy egy-egy
írásjegy mögött milyen személyiség rejlik.
Forrás:
Maxima
A betűk három zónája
:
•
Felső: a szellemiség területei
• Középső: mindennapok
• Alsó: érzések, ösztönök, lélek
„A" a munka
Az ovális
része jelképezi az írót magát, a szára pedig a megmérettetés mértékét. Ha a két
rész nincsen összekapcsolva, akkor az illető nem tud azonosulni a munkájával,
nem szereti igazán. Ha az "a" betű szára túl nagy, akkor az író úgy
érzi, hogy túl nagy a feladata, és nem tud vele megbirkózni, ha kicsi, akkor
viszont nem talál kihívást a munkájában
„B” a birtoklás
A "b" felső hurka azt árulja el, hogy elvi síkon
mennyire fontos az írónak az anyagi javak megszerzése. Hogy mihez kezdünk
velük, az derül ki a középső zónából. Ha nincs, vagy kicsi a felső hurok, az
illetőt csak maga a szerzés érdekli, nem tudja jól hasznosítani azt, amije
van.
"D" a család
Amilyennek
az író látja a szülőket. A "d" felső zónás szára az apát, az ovális
része az anyát szimbolizálja. Amikor a két rész szétválik, akkor a szülők vagy
elváltak, vagy a gyerekük szerint nincsenek egymással harmóniában
”F” a férfiasság
Az egyetlen
betű, amely mind a három zónában jelen van. Az alsó szár árulja el, hogy a
férfiak mit tudnak kezdeni a rájuk nehezedő nyomással. Amikor az "f"
betűt alul áthúzzák, mintha megsemmisítenék azt, az arról mesél, hogy nem
bírnak el a terheikkel. A felső hurok nagysága az észről, a tudásról árulkodik.
„GY"
a partnerkapcsolat
A
"g" magunkat jeleníti meg, az "y" pedig azt mutatja, hogy
az író hogyan látja a párját. A két betű aránya árulkodik a kapcsolatban
betöltött szerepekről. Ha szorosan állnak egymás mellett, akkor az író szerint
kiegyensúlyozott kapcsolatról van szó. Ha viszont megjelenik közöttük egy kis
hurkocska vagy egy oda nem illő jel, akkor lehet, hogy van a képben egy
harmadik. Ebből az egy betűből azonban nem lehet biztosan tudni, valójában
van-e, vagy csak a fantázia szintjén. Ha éppen nincs partnerünk, akkor
jelölheti az anya-gyerek kapcsolatot is.
„K"
a kreativitás
Itt
a hurkok arányain van a hangsúly. Ha a "k" betű középső zónájában
nagy hurok van, míg a felsőben egyáltalán nincs, vagy csak jóval kisebb, akkor
az illető nagyon jól hajtja végre a feladatokat, de nem szeret tervezni, mert
nincs benne elég fantázia. Ha ellenkezőleg, tehát a felső hurok a nagyobb a
középsőhöz képest, akkor az írónak nagy ötletei vannak ugyan, de nem valószínű,
hogy véghez is viszi őket.
”L” a tudás
Ha
lent hurkolja meg az író, akkor sokat tud, és nagyon jól hasznosítja is. Ha
magas a felső rész, akkor komoly tudással rendelkezik. Ez azonban jelenthet
amolyan „józan paraszti eszet" is, nem feltétlenül tárgyi tudást. Ha nagy,
felfújt hurkot köt, akkor tudálékos, és nincs mögötte annyi, amennyit hisz
magáról. Amikor viszont nincs hurok, de hosszú vonal mutat felfelé, akkor
az illető nem meri mutatni a külvilág felé, amit tud.
„M” az én-te-ti viszonya
A három szár
arányát nézzük. Ha az "m" első szára nagyobb, mint a többi, akkor
leginkább magára fókuszál az illető, ha a második, akkor a közvetlen
környezetére vagy a társára, ha a harmadik, akkor a nagyobb közösségre
”O” a magunkról alkotott kép
Arról
árulkodik, hogy a mindennapokat hogyan éljük meg. Minél kerekebb, annál
egészebbnek látjuk a világot. Aki túlságosan felfújt oválist ír, túlzásba viszi
az örömöket, és többet képzel magáról, nincs reális önképe. Ha az "o"
nagyon alacsony a többi betűhöz képest, akkor az illető szeretné, ha észre sem
vennék. Ám ha nagyon magas, akkor nem a földön jár, inkább a szellemi síkot
keresi. Ha keskeny az "o", akkor sokkal kisebbnek, értéktelenebbnek
érzi magát, mint amekkora valójában lehetne, ha pedig nagyon széles, akkor
megadja magát a körülményeknek. Ha nem összefüggő a betű, valahol rés van
rajta, akkor az illető nyitott a külvilágra, ha azonban túl nagy a hézag, akkor
könnyen becsapható.
”P” a nőiesség
A nyitott "p"-t író nő nyitott a külvilág felé is. Ő az, aki meri
vállalni a nőiességét. Amikor egy "p" zárt, akkor óvatos vagy, és nem
akarod kiadni magad.
”R” a karrier
A
végvonalat kell figyelni. Ha rövid, jelentéktelen, akkor a karrierrel nem
szívesen foglalkozik az illető. Ha nagyon elnyújtja a végét, akkor viszont
ambiciózus emberről van szó.
”SZ” a munkatársi viszony
Ha
össze van kötve a két betű, akkor az író csapatban szeret dolgozni, ha külön
áll az "s" és a "z", akkor inkább egyedül
„T” a
vezetés
Minél
magasabban húzod át a "t" betűt keresztben, annál inkább a kezedben
van az irányítás, és befolyásolod a környezeted. A repülő "t", vagyis
amikor a szár fölé kerül az áthúzás, arról mesél, hogy nem igazán vagy képes a
saját életedet irányítani. A dupla "t"-nél az első jelképez téged, a
második a párodat. Amikor ugyanott húzod át mindkét betűt, az harmonikus
kapcsolatot jelez. Elnyomja a másikat az, aki az első "t"-t följebb
húzza át, mint a másodikat. Ha fordítva teszi, akkor az író elvárja, hogy
irányítsák.
”V” a hiány
Ha
domináns vagy nagy a "v" betű vége, esetleg olyan, mint egy hiányjel,
akkor valami nagyon hiányzik az illető életéből.
”Z” a harmónia
Ha hullámos
vonallal írjuk a "z"-t, vagy nagyon kihangsúlyozzuk, esetleg
áthúzzuk, akkor a meglévőnél nagyobb igényünk lenne a harmóniára.