Az 1929-ben alapított céget amatőr versenyzők
szponzorálására hozta létre Enzo Ferrari Modenában. Sok sikeres versenyzőt
készítettek fel és versenyeztettek Alfa Romeókban, egészen 1938-ig. Ekkor Enzo
Ferrarit az Alfa Romeo saját versenyrészlege élére nevezte ki. 1940-ben, amikor
Enzo Ferrari felismerte, hogy szeretett csapatát, a Scuderiát az Alfa Romeo be
akarja olvasztani, kilépett az Alfától és visszatért csapatához. Mivel jó ideig
távol kellett maradnia a versenyektől, repülőgép-alkatrészeket és egyéb
gépészeti termékeket gyártottak. A versenyeket a II. világháború is lehetetlenné
tette. A gyár 1943-ban Maranellóba költözött, de 1944-ben lebombázták, és csak
1946-ra hozták helyre. Az első közúti Ferrari, a 1,5 literes V12-es motorral
szerelt 125S jelzésű modell 1947-ben készült el. A cél az volt, hogy a
bevételből Enzo a versenyistállót támogassa. Az utcai autók is hamarosan
népszerűek lettek. Ehhez hozzájárult az is, hogy a Ferrarik karosszériáján olyan
híres formatervező cégek dolgoztak, mint a Pininfarina, a Bertone, a Ghia és a
Touring. A Ferrari kultuszautó lett a fiatal multimilliomosok körében, a kis
példányszámú szériákat a hosszú várakozási idő ellenére is elkapkodták. A
Ferrarikat jellemzően kis hengerűrtartalmú V8 és V12-es motorokkal szerelték,
leginkább
középmotoros elrendezésben. Az 1980-as évek közepéig a Ferrarik
jellemzően elég
megbízhatatlanok voltak, gyakran szorultak szervizre. Ezt a
rajongók a Ferrari speciális "karakterjegyének" tartották. A Ferrari jelenleg a
Fiat csoporthoz tartozik a Maseratival, az Alfa Romeóval és a Lanciával együtt.
1988-ban Enzo Ferrari felügyelte a Ferrari F40 bemutatását. Ez volt az utolsó
autó, melyet az ugyanebben az évben bekövetkezett halála előtt bemutattak. 2009.
május 17-én az olaszországi Maranellóban az RM Auctions és a Sotheby's akkor
világrekordnak számító 12,1 millió dollárért árverezett el egy 1957-es 250 Testa
Rossát. Ezt a rekordot most egy Bugatti Atlantic tartja, melyet 28 millió
dollárért adtak el.