8. Adatbeviteli eszközök
 
Mivel ezek az eszközök az alaplaphoz csatlakozó kábeleken keresztül kapcsolódnak, külső eszközöknek, más néven perifériáknak is nevezzük őket
A beviteli perifériák a külvilág jeleit továbbítják az alaplap felé.

1. BILLENTYŰZET
(klaviatúra, keyboard = kulcstábla)
A számítógép elsődleges, legfontosabb beviteli eszköze. Az egyes billentyűk lenyomásakor elektromos impulzust állít elő, amelyet a gép értelmez és feldolgoz.

A billentyűzet fő csoportjai:


 

Az írógép- (alfanumerikus) billentyűzet betűket, számokat és egyéb jeleket tartalmaz:

Az ENTER = parancsvégrehajtás billentyűvel adjuk át a folyamatok vezérlését a programoknak.

Középen a vezérlő-billentyűzet gombjai vannak:

A jobb oldalon a numerikus, vagy számbillentyűzetet találjuk. Ez számológépként használható, de a NumLock kikapcsolt állapotában kurzormozgató hatás érhető el.

2. EGÉR (MOUSE)
Kézi mutatóeszköz, kisméretű, kézhez álló tárgy két vagy több gombbal. Mozgatása többnyire a képernyőn megjelenő kurzor helyzetét befolyásolja. Görgős (mechanikai) és optikai változata ismert.


 

3. SZKENNER (lapolvasó)
Képek, szövegek digitális jelekké alakítására alkalmas eszköz.
4. WEBKAMERA
Álló- és mozgóképek, esetleg hang bevitelére az Internetes kommunikációhoz használják.
 

Ellenőrzés

 

FELADATOK:

Billentyűzet: http://informatika.gtportal.eu/index.php?f0=billentyuzet_02

Billentyűzet: http://informatika.gtportal.eu/index.php?f0=billentyuzet_08

Billentyűzet: http://informatika.gtportal.eu/index.php?f0=billentyuzet_07

Egér: http://informatika.gtportal.eu/index.php?f0=eger_02