Az algoritmusok és a programozás elemi
lépéseinek megismerésére az IMAGINE LOGO programot használjuk. Olvasd el
az alábbi útmutatót!
AZ IMAGINE
VARÁZSLATOS VILÁGA
Elsö lépésként a számítógép asztalán keresd meg a Teknőcöket ábrázoló
ikonokat. Kattints
egyszer a zöld szín" Teknőcre, majd nyomd meg az Enter billentyűt a
billentyűzeten. Ezzel már be is léptél az Imagine varázslatos világába.
Az Imagine program gyerekek, diákok és tanáraik számára lett
kifejlesztve, hogy segítséget adjon a számítógépben rejlő lehetőségek
felfedezésére és minél jobb kihasználására.
Ebben a varázslatos világban egy Teknőc alakú, apró rajzoló robot lesz
az idegenvezetőd és egyben barátod is, aki a számítógép belsejében, egy
üres lapon él. A Teknőc izgatottan vár arra, hogy megkapja a
parancsaidat, amelyekkel megtanulhatja hova mozogjon, merre forduljon,
milyen színt használjon rajzoláskor, vagy mikor törölje le a lapot, ha
új rajzot szeretnél elkészíteni.
Ahhoz, hogy a Teknőchöz beszélhess, a Logo programozási nyelvet
kell megismerned és használnod.
Megtanulhatod, mely szavakat és mondatokat érti meg a Teknőc, és
melyeket nem.
Lépésről-lépésre megismerheted az Imagine varázslatos világának nyelvét,
egy izgalmas felfedez út során pedig megismerkedhetsz azokkal a
megoldásokkal, amelyekkel könnyedén, szinte játszva kifejezheted majd
magad.
Először csak úgy gondolj az Imagine világára, mint egy egyszerű
papírlapra, amelyen egy olyan kis robot (Teknőc) él, aki rajzolni is
képes. Hamarosan tapasztalni fogod, hogy a Teknőc igen készséges és
nagyon ügyes – könnyedén mozog és rajzol a Te parancsaidnak megfelelően.
Azt is észre fogod venni, hogy a Teknőc rendkívül okos, és könnyen
tanítható. Majd meglátod, hogy mennyi mindenre meg fogod tanítani, és
eközben Te magad is milyen sokat tanulsz majd! Nézzük, hogy az 5.
osztályban milyen újdonságokkal fogsz találkozni!
Látni
fogod, hogy sok rajzban egy
bizonyos minta, vagy mozgás
többször is ismétlődik. Azt is
megtanulod, hogyan taníthatod meg
a Teknőcöt új parancsokra.
Először egyszerű
parancsokkal
ismerkedsz meg, amelyekkel új,
összetett parancsokat rakhatsz majd
össze. Fogsz rajzolni négyzetet,
háromszöget, kört… ki/be fogod
kapcsolni a Teknőc tollát.
Megtapasztalod, hogy a
Teknőc
különböző eseményeket ismer, sőt
reagál is azokra, az utasításaidnak
megfelelően. Ilyen események például
a haKlikk, a haVonszol, és sok más
is van még.
|