33. Imagine Logo-4. A Teknőcök és alakjaik. Rajzolás

Idáig a Teknőcökkel vagy rajzoltál, vagy képlenyomatot készítettél. Most valami egészen más, izgalmas dolgot csinálunk, a házikókat benépesítjük, mondjuk gyerekekkel. Ezek a gyerekek igazából Teknőcök lesznek, amelyek alakját vicces gyerekarcokra lehet megváltoztatni. Így a rajzoló-teknőcök helyett, mások bőrébe bújó álarcos-teknőcöket használunk.

Az előző órán egy házikókkal teli, csillagos tájat készítettél, és mentettél el. Most használd fel újra a képet! Nyisd meg az Imagine-t, és kattints a lapra a jobb egérgombbal. A megjelenő menüből válaszd ki a Rajzlapbetöltés... parancsot, és válaszd ki a korábban elmentett képet.

Nyisd meg a t1 változtatása ablakot, emeld fel a Teknőc tollát, állítsd be a Vonszolható tulajdonságát, és kattints az Alak! gombra. Keresd meg a vidám kisfiú, Józsi képét. (kepsor - munkafuzet - fejezet6)

A t1 Teknőc továbbra is egy hagyományos Teknőc, csak máshogy néz ki. Ha Józsi az egyik házikó bal oldali ablakából néz ki, és kiadod neki a j 90 e
45 b 90 parancs
ot, átugrik a másik ablakba.

Bár a t1 Teknőcnek most nem teknőc alakja van, akkor is ugyanúgy megért minden Teknőc parancsot.
Előre vagy hátra mozgathatod,
jobbra vagy balra fordíthatod, de Józsi feje nem fog elfordulni, később megérted miért, elrejtheted, vagy megjelenítheted az elrejtTeknőc és mutatTeknőc parancsok segítségével (rövidebben rejtTek és mutatTek),
Megnyithatod a
t1 változtatása ablakot, és meghatározhatod a haKlikk eseményét, például e 10 várj 500 h 10 a t1 változtatása ablakon keresztül, vagy az alak! parancs használatával újra megváltoztathatod az alakját. Az alak! parancs használata előtt ne felejtsd el végrehajtani az előző órán bemutatott út! parancsot!

Jó lenne, ha több gyerek is lenne a házikókban.
Használd az
Új Teknőc ikont, és készítsd el a t2 Teknőcöt. A t2 változtatása ablakban emeld fel a Teknőc tollát, válaszd ki a Vonszolható tulajdonságot, és állítsd be az alakját Petire. Hasonlóan készítheted el a többi Teknőcöt is Márti, Jani, Józsi és Bandi alakjával.

 

Most elég sok Teknőcöd van már a lapon. Ha valamelyik Teknőcnek parancsot szeretnél adni, például el szeretnéd rejteni, akkor meg kell szólítanod őt.
? t3'elrejtTeknőc
? t1'rejtTek t2'rejtTek t3'mutatTek

Az aposztróf jel úgy néz ki, mintha egy vessző
lenne a sor tetején.
Vigyázz, ezt nem szabad üres helyekkel
körbevenni!
Csak egy parancsot írhatsz be az aposztróf jel után.

A Teknőc alakjának megváltoztatása úgy is lehetséges, hogy a parancssorba beírod, melyik teknőcöt szólítod meg, majd az alak! parancs kiadása után megnyomod az F9 funkcióbillentyűt és a Válassz ki egy képet ablakban kikeresed a megfelelő formát.


FELADAT:

ÉPÍTŐKOCKÁK
Nyisd meg a
Fájl menüt és válaszd ki az Új projekt... menüpontot, majd töröld le a t1 Teknőcöt.
Hozd létre a
saját gombodat, amely a törölkép (vagy törölKépernyő) parancsot hajtja
végre. Most egy egyszerű építőjátékot készítünk.
Használd az
Új Teknőc ikont és hozz létre egy Teknőcöt a lap bal szélén. Emeld fel a tollát, és tedd vonszolhatóvá, majd kattints az Alak! gombra és válaszd ki a kocka képet.
Most a
t1 Teknőc haBalfel eseményét fogod megadni. Ez akkor következik be, amikor
megragadod a Teknőcöt majd felengeded a bal egérgombot. A
haBalfel esemény hatására a haza parancsnak kell végrehajtódni! Ekkor a Teknőc haza, vagyis a kezdő pozíciójába ugrik.

Ez a megoldás sokkal jobb. Ha megragadod az építőkockát, és felengeded a bal egérgombot, akkor a Teknőc a saját alakjának lenyomatát helyezi el a lapon, és csak ezután ugrik haza.

Kezdheted az építkezést!