33. Imagine Logo-4.
A Teknőcök és alakjaik. Rajzolás
Idáig a Teknőcökkel vagy
rajzoltál, vagy képlenyomatot készítettél. Most valami egészen más,
izgalmas dolgot csinálunk, a házikókat benépesítjük, mondjuk
gyerekekkel. Ezek a gyerekek igazából Teknőcök lesznek, amelyek
alakját vicces gyerekarcokra lehet megváltoztatni. Így a
rajzoló-teknőcök helyett, mások bőrébe bújó álarcos-teknőcöket
használunk.
Az előző órán egy
házikókkal teli, csillagos tájat készítettél, és mentettél el. Most
használd fel újra a képet! Nyisd meg az Imagine-t, és kattints a
lapra a jobb egérgombbal. A megjelenő menüből válaszd ki a
Rajzlapbetöltés...
parancsot, és
válaszd ki a korábban elmentett képet.
Nyisd meg a
t1 változtatása
ablakot, emeld fel a Teknőc tollát, állítsd be a
Vonszolható tulajdonságát,
és kattints az
Alak! gombra.
Keresd meg a vidám kisfiú, Józsi képét.
(kepsor - munkafuzet -
fejezet6)
A
t1
Teknőc továbbra is egy hagyományos Teknőc, csak máshogy néz ki. Ha
Józsi az egyik házikó bal oldali ablakából néz ki, és kiadod neki a
j 90 e
45 b 90 parancsot,
átugrik a másik ablakba.
Bár
a t1
Teknőcnek most nem teknőc alakja van, akkor is ugyanúgy megért
minden Teknőc parancsot.
Előre
vagy hátra
mozgathatod,
jobbra
vagy balra
fordíthatod, de Józsi feje nem fog elfordulni, később megérted
miért, elrejtheted,
vagy megjelenítheted
az elrejtTeknőc
és mutatTeknőc
parancsok segítségével (rövidebben
rejtTek
és mutatTek),
Megnyithatod a t1
változtatása
ablakot, és meghatározhatod a
haKlikk
eseményét, például
e 10 várj 500 h 10
a
t1 változtatása ablakon
keresztül, vagy az
alak!
parancs használatával újra megváltoztathatod az alakját. Az alak!
parancs használata előtt ne felejtsd el végrehajtani az előző órán
bemutatott út!
parancsot!
Jó lenne, ha több
gyerek is lenne a házikókban.
Használd az Új
Teknőc ikont, és
készítsd el a t2
Teknőcöt. A
t2 változtatása
ablakban emeld fel a Teknőc tollát, válaszd ki a
Vonszolható tulajdonságot,
és állítsd be az alakját Petire. Hasonlóan készítheted el a többi
Teknőcöt is Márti, Jani, Józsi és Bandi alakjával.
Most elég sok Teknőcöd
van már a lapon. Ha valamelyik Teknőcnek parancsot szeretnél adni,
például el szeretnéd rejteni, akkor meg kell szólítanod őt.
? t3'elrejtTeknőc
? t1'rejtTek t2'rejtTek t3'mutatTek

Az aposztróf jel úgy néz ki,
mintha egy vessző
lenne a sor tetején.
Vigyázz, ezt nem szabad üres helyekkel
körbevenni!
Csak egy parancsot írhatsz be az aposztróf jel után.
A Teknőc alakjának
megváltoztatása úgy is lehetséges, hogy a parancssorba beírod,
melyik teknőcöt szólítod meg, majd az
alak!
parancs kiadása után megnyomod az
F9
funkcióbillentyűt és a
Válassz ki egy képet
ablakban
kikeresed a megfelelő formát.

FELADAT:
ÉPÍTŐKOCKÁK
Nyisd meg a Fájl menüt
és válaszd ki az Új projekt...
menüpontot, majd töröld le a
t1 Teknőcöt.
Hozd létre a saját gombodat,
amely a törölkép (vagy
törölKépernyő) parancsot
hajtja
végre. Most egy egyszerű építőjátékot készítünk.
Használd az Új Teknőc ikont
és hozz létre egy Teknőcöt a lap bal szélén.
Emeld fel a tollát, és tedd
vonszolhatóvá, majd kattints
az Alak!
gombra és válaszd ki a kocka képet.
Most a t1 Teknőc
haBalfel
eseményét fogod megadni. Ez akkor következik be, amikor
megragadod a Teknőcöt majd felengeded a bal egérgombot. A
haBalfel
esemény hatására a haza
parancsnak kell végrehajtódni!
Ekkor a Teknőc haza, vagyis a kezdő pozíciójába ugrik.

Ez a megoldás sokkal jobb. Ha
megragadod az építőkockát, és felengeded a bal egérgombot, akkor a
Teknőc a saját alakjának lenyomatát helyezi el a lapon, és csak
ezután ugrik haza.
Kezdheted az építkezést!

 |