34. Imagine Logo-5.
Ellenőrzés. Rajzolás
ÉPITKEZZÜNK TÖBB SZÍNŰ KOCKÁBÓL!
KÖVESD AZ UTASÍTÁSOKAT!
Nyisd meg az Imagine Logót!
Nyisd meg a
Fájl menüt
és válaszd ki az Új projekt...
menüpontot, majd töröld le a
t1 Teknőcöt.
Hozd létre a saját gombodat,
amely a törölkép (vagy
törölKépernyő) parancsot
hajtja
végre.
Használd az Új Teknőc ikont
és hozz létre egy Teknőcöt a lap bal szélén.
Emeld fel a tollát, és tedd
vonszolhatóvá, majd kattints
az Alak!
gombra és válaszd ki a kocka képet.
Most a t1 Teknőc
haBalfel
eseményét fogod megadni. Ez akkor következik be, amikor
megragadod a Teknőcöt majd felengeded a bal egérgombot. A
haBalfel
esemény hatására a haza
parancsnak kell végrehajtódni!
Ekkor a Teknőc haza, vagyis a kezdő pozíciójába ugrik.
A Teknőc készítsen lenyomatot
saját alakjáról, mielőtt haza ugrik! (A
habalFel
esemény parancsa tehát:
lenyomat haza.)
A Teknőc alakja több képkockából
is állhat. Például a kocka kép négy képkockából áll, amelyek
különböző színűek.
Írd be a parancssorba a
képkocka! parancsot, amely
után (egy üres hellyel elválasztva) a képkocka sorszáma kerüljön!
? képkocka! 2
Ekkor a piros kocka sárga színűvé változik – amely a második
képkockán látható. Ha a
képkocka! 3 parancsot
használod, a Teknőc a harmadik képkockát fogja megmutatni, amely egy
kék kockát ábrázol. Ha a
képkocka! 1 parancsot
használod, újra megkapod a
piros kockát.
Ha a képkocka! tetsz
parancsot használod, a Teknőc véletlenszerűen választ a képkockák
(piros, sárga, kék vagy zöld kocka) közül.
Készíts egy
gombot is, amely a képkocka!
tetsz parancsot hajtja végre!
Most már két gombod van, és egy
olyan kockád, amely képes a kocka színének megváltoztatására. Építsd
fel az itt látható elemeket! Vigyázz, hogy jó sorrendben helyezd el
a
kockákat, és a megfelel színű kockákból építkezz!

Ha készen vagy és bemutattad, mentsd
el a munkádat a saját mappádba!
 |