34. Imagine Logo-5. Ellenőrzés. Rajzolás

ÉPITKEZZÜNK TÖBB SZÍNŰ KOCKÁBÓL!
KÖVESD AZ UTASÍTÁSOKAT!

Nyisd meg az Imagine Logót!

Nyisd meg a Fájl menüt és válaszd ki az Új projekt... menüpontot, majd töröld le a t1 Teknőcöt.
Hozd létre a
saját gombodat, amely a törölkép (vagy törölKépernyő) parancsot hajtja
végre.
Használd az
Új Teknőc ikont és hozz létre egy Teknőcöt a lap bal szélén. Emeld fel a tollát, és tedd vonszolhatóvá, majd kattints az Alak! gombra és válaszd ki a kocka képet.
Most a
t1 Teknőc haBalfel eseményét fogod megadni. Ez akkor következik be, amikor
megragadod a Teknőcöt majd felengeded a bal egérgombot. A
haBalfel esemény hatására a haza parancsnak kell végrehajtódni! Ekkor a Teknőc haza, vagyis a kezdő pozíciójába ugrik.

A Teknőc készítsen lenyomatot saját alakjáról, mielőtt haza ugrik! (A habalFel esemény parancsa tehát: lenyomat haza.)

A Teknőc alakja több képkockából is állhat. Például a kocka kép négy képkockából áll, amelyek különböző színűek.
Írd be a parancssorba a
képkocka! parancsot, amely után (egy üres hellyel elválasztva) a képkocka sorszáma kerüljön!
? képkocka! 2
Ekkor a piros kocka sárga színűvé változik – amely a második képkockán látható. Ha a
képkocka! 3 parancsot használod, a Teknőc a harmadik képkockát fogja megmutatni, amely egy kék kockát ábrázol. Ha a képkocka! 1 parancsot használod, újra megkapod a
piros kockát.
Ha a
képkocka! tetsz parancsot használod, a Teknőc véletlenszerűen választ a képkockák (piros, sárga, kék vagy zöld kocka) közül.
 

Készíts egy gombot is, amely a képkocka! tetsz parancsot hajtja végre!

Most már két gombod van, és egy olyan kockád, amely képes a kocka színének megváltoztatására. Építsd fel az itt látható elemeket! Vigyázz, hogy jó sorrendben helyezd el a
kockákat, és a megfelel színű kockákból építkezz!

Ha készen vagy és bemutattad, mentsd el a munkádat a saját mappádba!