INFORMATIKA

TANMENET

8. osztály

 
Dr. Hepp Ferenc Általános Iskola

Készítette: Király Gyula 2015.

 

Óra

Téma

Tananyag

Fejlesztett kompetenciaterület

Megjegyzés

1.

Teremrend, balesetvédelem
Ismétlés-1.

 Az operációs rendszer

1. Feladatlap megoldása 

Balesetvédelem

Körültekintő, figyelmes munka, Önálló feladatmegoldás gyakorlása

 

INFORMATIKAI ESZKÖZÖK HASZNÁLATA

2.

Ismétlés-2.

Szövegszerkesztés

Szövegszerkesztés dokumentumkészítés

2. Feladatlap megoldása 

 

A szövegszerkesztés algoritmusa, Körültekintő, figyelmes munka, Önálló feladatmegoldás gyakorlása 
 

PROBLÉMA-MEGOLDÁS

3.

Ismétlés-3.
Prezentáció

Prezentáció készítése

3. Feladatlap megoldása

 

A PowerPoint-tal kapcsolatos ismeretek ismétlése.
Körültekintő, figyelmes munka, Önálló feladatmegoldás gyakorlása

 

PROBLÉMA-MEGOLDÁS

4.

Ismétlés-4.
Weblapkészítés

 

 

Weblapkészítés, anyaggyűjtés az internetről

4. feladatlap megoldása 

 

A webes tananyag ismétlése.
Körültekintő, figyelmes munka, Önálló feladatmegoldás gyakorlása

 

PROBLÉMA-MEGOLDÁS

5.

Táblázatkezelés-1.

 

Ismerkedés az Excel programmal 

A táblázat elemei, cellák, tartományok, munkalapok, munkafüzet
 

A táblázatkezelők feladata, az Excel felépítése, működése, lehetőségei.
 

Alkalmazói ismeretek

6.

Táblázatkezelés-2.

Adatok bevitele, mozgás a táblázatban, szerkesztések, formázások

 

Logikai készség, esztétikai érzék fejlesztése

 

Alkalmazói ismeretek

 

7.

Táblázatkezelés-3.

Az Excel, mint számolótábla

Egyszerű matematikai műveletek, képletek szerkesztése (oldat, sebesség, felszín és térfogat-számítások)

 

Egyszerű számítások elvégzése. Kapcsolat a cellák között. Logikai, matematikai készség fejlesztése

Alkalmazói ismeretek

 

8.

Táblázatkezelés-4.

Hivatkozások

Pontszám kiszámítása
Árengedmény-táblázat
Szorzótábla

 

Figyelem, logikai készség fejlesztése.

Feladatok megoldása relatív, abszolút és vegyes hivatkozás alkalmazásával.

 

Alkalmazói ismeretek

 

9.

Táblázatkezelés-5

Függvények
Szum és átlagfüggvény, dátum és idő, minimum és maximum függvény

 

Logikai készség, figyelem, matematikai ismeretek fejlesztése. A célnak megfelelő módszer kiválasztása

 

Alkalmazói ismeretek

 

10.

Táblázatkezelés-6.

Grafikonok, diagramok
Grafikon, oszlop- és kördiagram

Logikai érzék, matematikai ismeretek fejlesztése. Áttekinthető munkamenet és elrendezés igényének kialakítása

 

Alkalmazói ismeretek

 

11.

Táblázatkezelés-7.

ADATOK RENDEZÉSE, SZŰRÉSE
MŰVELETEK NAGYOBB TÁBLÁZATOKBAN

Nagyobb adatbázisok, táblázatok használatának képessége.

 

Alkalmazói ismeretek

 

12.

Táblázatkezelés-8.

 

Önálló feladatmegoldás

Tantárgyi  átlagszámoló táblázat kialakítása. Az egyes tantárgyak eredményeinek grafikus ábrázolása

 

A feladat előre tervezésének képessége, Matematika, logikai, feladatmegoldó készség, esztétikai érzék fejlesztése

PROBLÉMA-MEGOLDÁS
13

Táblázatkezelés-9.

Ellenőrzés
Számolótábla elkészítése adott feladat megoldásához
 

Önálló feladatmegoldás képessége. Logikai rendszer a munkában. Önkontroll, önértékelés fejlesztése.

 

PROBLÉMA-MEGOLDÁS
14.

Táblázatkezelés-10.

Ellenőrzés

1. ellenőrző feladatlap ÉS A táblázatkezés teszt megoldása
 

Önálló feladatmegoldás képessége. Logikai rendszer a munkában. Önkontroll, önértékelés fejlesztése.

 

 
15.

Lapoda-programozás-1.

 

Ismerkedés a Lapoda programmal 
Program, programozás
A lapoda, mint multimédia-készítő program
 

Informatikai kompetencia fejlesztése, média és multimédia alapjainak felelevenítése

 

Alkalmazói ismeretek

 

16.

Lapoda-programozÁs-2

 

Főbb multimédiás elemek

Cimkék és gombok az oldalon. Az elemek formázása

 

Emlékezet- és logikai képesség fejlesztése.

Esztétikai érzék fejlesztése

 

Alkalmazói ismeretek

 

17.

Lapoda-programozás-3.

 

Főbb multimédiás elemek

Képek beillesztése. A megjelenés, eltűnés programozásA

 

Emlékezet- és logikai képesség fejlesztése.

Esztétikai érzék fejlesztése

 

Alkalmazói ismeretek

 

18.

Lapoda-programozás-4.

 

Főbb multimédiás elemek
A FILENAME ÉS A CAPTION PARANCS
 

Emlékezet- és logikai képesség fejlesztése.

Esztétikai érzék fejlesztése

Alkalmazói ismeretek

 

19.

Lapoda-programozás-5.

Főbb multimédiás elemek
KÜLÖNLEGES KÉPI HATÁSOK

Emlékezet- és logikai képesség fejlesztése.

Esztétikai érzék fejlesztése

 

Alkalmazói ismeretek

 

20.

Lapoda-programozás-6.

 

Főbb multimédiás elemek
Szövegdoboz és gördítősáv használata

Emlékezet- és logikai képesség fejlesztése.

Esztétikai érzék fejlesztése

 

Alkalmazói ismeretek

 

21.

Lapoda-programozás-7.

Főbb multimédiás elemek
Hangok beillesztése. Hanglejátszó eszköz programozása gombokkal
 

Emlékezet- és logikai képesség fejlesztése.

Esztétikai érzék fejlesztése

 

Alkalmazói ismeretek

 

22.

Lapoda-programozás-8.

FŐBB MultimédiÁS  ELEMEK
Videók beillesztése. Képlejátszó eszköz programozása gombokkal.
 

Technikai érzék fejlesztése, hangfelvevő és videófelvevő készülékek használatának megtanulása. Pontos, precíz munkavégzés szükségessége

 

Alkalmazói ismeretek

 

23.

Lapoda-programozás-9.

Multimédia alapok
MENÜ ÉS FUTTATHATÓ ÁLLOMÁNY

 

Fájlkezelési eszközök és ismeretek fejlesztése. Technikai és esztétikai érzék fejlesztése.

 

Alkalmazói ismeretek

 

24.

Lapoda-programozás-10.

Önálló multimédiás anyag TERVEZÉSE,

A feladat előre tervezésének képessége, Logikai, feladatmegoldó készség, esztétikai érzék fejlesztése. Közösen végzett felelősségteljes munka képessége

 

INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM

 

25.

Lapoda-programozás-11.

 

Önálló multimédiás anyag készítése, ANYAGGYŰJTÉS

A feladat előre tervezésének képessége. A szükséges eszközök, anyagok felmérése, összegyűjtése, rendezése
 

INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM

 

26. Lapoda-programozás-12. Önálló multimédiás anyag készítése
Oldalak tervezése

Az anyagok elrendezésének, esztétikus megjelenítésének képessége. Logikai rendszer a munkában.
 

PROBLÉMA-MEGOLDÁS
27.

Lapoda-programozás-13.

 

Önálló multimédiás anyag készítése
Oldalak formázásA
Az anyagok elrendezésének, esztétikus megjelenítésének képessége. Logikai rendszer a munkában. Empátiás képesség fejlesztése
 
PROBLÉMA-MEGOLDÁS
28. Lapoda-programozás-14. Önálló multimédiás anyag készítése
Oldalak formázása

Az anyagok elrendezésének, esztétikus megjelenítésének képessége. Logikai rendszer a munkában. Empátiás képesség fejlesztése
 

PROBLÉMA-MEGOLDÁS
29.

Lapoda-programozás-15.

 

Önálló multimédiás anyag Próbája, Tesztelése

Az elkészült anyag bemutatása. Nyilvános szereplés az osztály előtt. Értékelés, véleménynyilvánítás, vita képességének fejlesztése

 

INFO-KOMMUNIKÁCIÓ
30. Lapoda-programozás-16. Önálló multimédiás anyag készítése
Az elkészült könyv konvertálása, CD-re írása.
 
Technikai, informatikai készség fejlesztése

INFORMATIKAI ESZKÖZÖK HASZNÁLATA

31.

Lapoda-programozás-17.

 

Önálló multimédiás anyag készítése
A CD borítójának megtervezése, elkészítése
 
Technikai és esztétikai érzék fejlesztése PROBLÉMA-MEGOLDÁS
32.

Lapoda-programozás-18.

 

Önálló multimédiás anyag Bemutatása, elemzése

Az elkészült anyag bemutatása. Nyilvános szereplés az osztály előtt. Értékelés, véleménynyilvánítás, vita képességének fejlesztése
 

INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM
33.

Lapoda-programozás-19.

 

Ellenőrzés
Lapoda tesztfeladatsor
Önálló feladatmegoldás képessége. Logikai rendszer a munkában. Önkontroll, önértékelés fejlesztése
 
 
34.

1. Könyvtárhasználati óra

 

    KÖNYVTÁRI INFORMATIKA
35.

2. Könyvtárhasználati óra
 

    KÖNYVTÁRI INFORMATIKA 
36.

3. Könyvtárhasználati óra
 

    KÖNYVTÁRI INFORMATIKA 
37.

Az évi munka értékelése
 

 

Önelemzés, önértékelés képességének fejlesztése