Óra |
Téma |
Tananyag |
Fejlesztett
kompetenciaterület |
Megjegyzés |
1. |
Teremrend, balesetvédelem
Ismétlés-1. |
Az
operációs rendszer
1. Feladatlap megoldása |
Balesetvédelem
Körültekintő, figyelmes munka, Önálló
feladatmegoldás gyakorlása
|
INFORMATIKAI ESZKÖZÖK HASZNÁLATA |
2. |
Ismétlés-2.
Szövegszerkesztés |
Szövegszerkesztés
dokumentumkészítés
2. Feladatlap megoldása
|
A
szövegszerkesztés algoritmusa, Körültekintő, figyelmes
munka, Önálló feladatmegoldás gyakorlása
|
PROBLÉMA-MEGOLDÁS |
3. |
Ismétlés-3.
Prezentáció |
Prezentáció készítése
3. Feladatlap megoldása
|
A PowerPoint-tal kapcsolatos ismeretek
ismétlése.
Körültekintő, figyelmes munka, Önálló feladatmegoldás
gyakorlása
|
PROBLÉMA-MEGOLDÁS |
4. |
Ismétlés-4.
Weblapkészítés
|
Weblapkészítés, anyaggyűjtés az internetről
4. feladatlap megoldása
|
A webes tananyag ismétlése.
Körültekintő, figyelmes munka, Önálló feladatmegoldás
gyakorlása
|
PROBLÉMA-MEGOLDÁS |
5. |
Táblázatkezelés-1.
|
Ismerkedés az Excel programmal
A táblázat elemei, cellák, tartományok,
munkalapok, munkafüzet
|
A táblázatkezelők feladata, az Excel
felépítése, működése, lehetőségei.
|
Alkalmazói ismeretek |
6. |
Táblázatkezelés-2. |
Adatok
bevitele, mozgás a táblázatban, szerkesztések, formázások
|
Logikai készség, esztétikai érzék fejlesztése
|
Alkalmazói ismeretek |
7. |
Táblázatkezelés-3. |
Az Excel, mint számolótábla
Egyszerű matematikai műveletek, képletek szerkesztése
(oldat, sebesség, felszín és térfogat-számítások)
|
Egyszerű számítások elvégzése. Kapcsolat a cellák között.
Logikai, matematikai készség fejlesztése |
Alkalmazói ismeretek |
8. |
Táblázatkezelés-4. |
Hivatkozások
Pontszám kiszámítása
Árengedmény-táblázat
Szorzótábla
|
Figyelem, logikai készség fejlesztése.
Feladatok megoldása relatív, abszolút és
vegyes hivatkozás alkalmazásával.
|
Alkalmazói ismeretek |
9. |
Táblázatkezelés-5 |
Függvények
Szum és átlagfüggvény, dátum és idő, minimum
és maximum függvény
|
Logikai készség, figyelem, matematikai
ismeretek fejlesztése. A célnak megfelelő módszer
kiválasztása
|
Alkalmazói ismeretek |
10. |
Táblázatkezelés-6. |
Grafikonok, diagramok
Grafikon, oszlop- és kördiagram |
Logikai érzék, matematikai ismeretek
fejlesztése. Áttekinthető munkamenet és elrendezés igényének
kialakítása
|
Alkalmazói ismeretek |
11. |
Táblázatkezelés-7. |
ADATOK
RENDEZÉSE, SZŰRÉSE
MŰVELETEK NAGYOBB TÁBLÁZATOKBAN |
Nagyobb adatbázisok, táblázatok használatának
képessége.
|
Alkalmazói ismeretek |
12. |
Táblázatkezelés-8.
|
Önálló feladatmegoldás
Tantárgyi átlagszámoló táblázat kialakítása. Az egyes tantárgyak eredményeinek grafikus
ábrázolása
|
A
feladat előre tervezésének képessége, Matematika, logikai,
feladatmegoldó készség, esztétikai érzék fejlesztése |
PROBLÉMA-MEGOLDÁS |
13 |
Táblázatkezelés-9. |
Ellenőrzés
Számolótábla elkészítése adott feladat
megoldásához
|
Önálló feladatmegoldás képessége. Logikai
rendszer a munkában. Önkontroll, önértékelés fejlesztése.
|
PROBLÉMA-MEGOLDÁS |
14. |
Táblázatkezelés-10. |
Ellenőrzés
1.
ellenőrző feladatlap ÉS A táblázatkezés teszt megoldása
|
Önálló feladatmegoldás képessége. Logikai
rendszer a munkában. Önkontroll, önértékelés fejlesztése.
|
|
15. |
Lapoda-programozás-1. |
Ismerkedés a Lapoda programmal
Program, programozás
A lapoda, mint multimédia-készítő program
|
Informatikai kompetencia fejlesztése, média
és multimédia alapjainak felelevenítése
|
Alkalmazói ismeretek |
16. |
Lapoda-programozÁs-2 |
Főbb multimédiás elemek
Cimkék és gombok az oldalon. Az elemek formázása
|
Emlékezet- és logikai képesség fejlesztése.
Esztétikai érzék fejlesztése |
Alkalmazói ismeretek |
17. |
Lapoda-programozás-3. |
Főbb multimédiás elemek
Képek
beillesztése. A megjelenés, eltűnés programozásA
|
Emlékezet- és logikai képesség fejlesztése.
Esztétikai érzék fejlesztése |
Alkalmazói ismeretek |
18. |
Lapoda-programozás-4. |
Főbb multimédiás elemek
A FILENAME ÉS A CAPTION PARANCS
|
Emlékezet- és logikai képesség fejlesztése.
Esztétikai érzék fejlesztése |
Alkalmazói ismeretek |
19. |
Lapoda-programozás-5. |
Főbb multimédiás elemek
KÜLÖNLEGES KÉPI HATÁSOK |
Emlékezet- és logikai képesség fejlesztése.
Esztétikai érzék fejlesztése |
Alkalmazói ismeretek |
20. |
Lapoda-programozás-6.
|
Főbb multimédiás elemek
Szövegdoboz és gördítősáv használata |
Emlékezet- és logikai képesség fejlesztése.
Esztétikai érzék fejlesztése |
Alkalmazói ismeretek |
21. |
Lapoda-programozás-7. |
Főbb multimédiás elemek
Hangok beillesztése. Hanglejátszó eszköz
programozása gombokkal
|
Emlékezet- és logikai képesség fejlesztése.
Esztétikai érzék fejlesztése |
Alkalmazói ismeretek |
22. |
Lapoda-programozás-8. |
FŐBB MultimédiÁS ELEMEK
Videók beillesztése. Képlejátszó eszköz
programozása gombokkal.
|
Technikai érzék fejlesztése, hangfelvevő és
videófelvevő készülékek használatának megtanulása. Pontos,
precíz munkavégzés szükségessége
|
Alkalmazói ismeretek |
23. |
Lapoda-programozás-9. |
Multimédia alapok
MENÜ ÉS FUTTATHATÓ ÁLLOMÁNY
|
Fájlkezelési eszközök és ismeretek
fejlesztése. Technikai és esztétikai érzék fejlesztése.
|
Alkalmazói ismeretek |
24. |
Lapoda-programozás-10. |
Önálló multimédiás anyag TERVEZÉSE, |
A
feladat előre tervezésének képessége, Logikai,
feladatmegoldó készség, esztétikai érzék fejlesztése.
Közösen végzett felelősségteljes munka képessége
|
INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM |
25. |
Lapoda-programozás-11.
|
Önálló multimédiás anyag készítése,
ANYAGGYŰJTÉS |
A feladat előre tervezésének képessége. A
szükséges eszközök, anyagok felmérése, összegyűjtése,
rendezése
|
INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM |
26. |
Lapoda-programozás-12. |
Önálló multimédiás anyag készítése
Oldalak tervezése |
Az anyagok elrendezésének, esztétikus
megjelenítésének képessége. Logikai rendszer a munkában.
|
PROBLÉMA-MEGOLDÁS |
27. |
Lapoda-programozás-13.
|
Önálló multimédiás anyag készítése
Oldalak formázásA |
Az
anyagok elrendezésének, esztétikus megjelenítésének
képessége. Logikai rendszer a munkában. Empátiás képesség
fejlesztése
|
PROBLÉMA-MEGOLDÁS |
28. |
Lapoda-programozás-14. |
Önálló multimédiás anyag készítése
Oldalak
formázása |
Az anyagok elrendezésének, esztétikus
megjelenítésének képessége. Logikai rendszer a munkában.
Empátiás képesség fejlesztése
|
PROBLÉMA-MEGOLDÁS |
29. |
Lapoda-programozás-15.
|
Önálló multimédiás anyag Próbája, Tesztelése |
Az elkészült anyag bemutatása. Nyilvános
szereplés az osztály előtt. Értékelés, véleménynyilvánítás,
vita képességének fejlesztése
|
INFO-KOMMUNIKÁCIÓ |
30. |
Lapoda-programozás-16. |
Önálló multimédiás anyag készítése
Az
elkészült könyv konvertálása, CD-re írása.
|
Technikai, informatikai készség fejlesztése |
INFORMATIKAI ESZKÖZÖK HASZNÁLATA |
31. |
Lapoda-programozás-17.
|
Önálló multimédiás anyag készítése
A CD borítójának megtervezése, elkészítése
|
Technikai és esztétikai érzék fejlesztése |
PROBLÉMA-MEGOLDÁS |
32. |
Lapoda-programozás-18.
|
Önálló multimédiás anyag Bemutatása, elemzése
|
Az elkészült anyag bemutatása. Nyilvános
szereplés az osztály előtt. Értékelés, véleménynyilvánítás,
vita képességének fejlesztése
|
INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM |
33. |
Lapoda-programozás-19.
|
Ellenőrzés
Lapoda tesztfeladatsor |
Önálló feladatmegoldás képessége. Logikai rendszer a
munkában. Önkontroll, önértékelés fejlesztése
|
|
34. |
1.
Könyvtárhasználati óra
|
|
|
KÖNYVTÁRI INFORMATIKA |
35. |
2.
Könyvtárhasználati óra
|
|
|
KÖNYVTÁRI INFORMATIKA |
36. |
3.
Könyvtárhasználati óra
|
|
|
KÖNYVTÁRI INFORMATIKA |
37. |
Az
évi munka értékelése
|
|
Önelemzés, önértékelés képességének fejlesztése |
|