Jason Isaacs szerint a Green Zone c. film egyik jelenete abszolút szabadságot és teret hagy az improvizációnak

Shawn Adler cikke

2008. szeptember 18.




Paul Greengass legújabb filmjének egy jelenetét az Oscar díjas forgatókönyvírónak, Brian Helgelandnak ajánlotta, és saját magának. igen – jelentős húzás – olvasva a jelenetet, teljes sötétségben tapogatózunk és fogalmunk sincs, vajon hogyan folytatódik a film többi része, mondja nevetve Jason Isaacs.

„Van ez a jelenet, rész, de nem egyéb, mint egy nagy adag improvizáció. Nincsenek határok. nincs folytatólagosság – mesél Isaacs. – Minden változik, percenként. Paul a legvégsőkig bevezeti a nézőt. Tökéletes képet nyújt arról, milyen lehet az igazi káosz érzése, de valójában messze van attól. az egész olyan, mint egy élőszóban elmondott mese, vagy történet. színészként az egész olyan, mintha kihúznák alólad a szőnyeget.”


„Green Zone - avagy hivatalosan Esmerald City imperialista élete, egy olyan alkotás, ami kritikus szemmel nézi az amerikai megszállást Irakban, főleg Bagdadban, Matt Damonnal a főszerepben, ő egy olyan CIA ügynököt alakít, aki titkos fegyverek után kutat.
Bárki, aki ismeri a Bourne - rejtély című munkáit, tudja, hogy Greengrass szeret elmenni a filmjeiben a tökéletes realizmus felé. ez a tézis ebben a filmben különösen igaz,
- mondja Isaacs, ahogy Greengrass kontrollálja a színészeket a káoszban, cselekvésre ösztönzi őket és nem színészkedésre.


- Ez a dolog nagyon kemény, főleg, ha nincs pontos forgatókönyv előtted a következő jelenetről. Sok amerikai katona volt körülöttem, igazi katonák, hősök, - emlékszik vissza Isaacs. – Próbáltam figyelni őket, megkérdezni őket, mi a véleményük egy-egy szituációról, mert amikor a kamera elindult, már nem volt vágás.


A filmben Jason Isaacs egy elit alakulatos parancsnokot alakít.