Csörgők alkonya Borsodban

 

A címmel talán sokan vitatkoznának, hiszen még manapság is jónéhány classic, illetve még több remot M41-es koptatja a Miskolc környéki dízeles vonalakat, de azzal, hogy az áprilisi menetrendváltás után Tornanádaska felé már csak napi egy szerelvény igényel mozdonyos vontatást - az is csak a decemberi menetrendváltásig -, Újhely felé pedig főleg a remotorizált gépek vannak túlsúlyban, úgy gondolom, hogy egyre inkább véget ér egy korszak az egykor igazi Csörgő-fellegvárnak számító borsodi megyeszékhelyen.

Hol vannak már azok az idők, mikor még Ózd, Tornanádaska, illetve Sátoraljaújhely felé is csupa hosszú, M41 vontatású vonat járt, arról nem is beszélve, mikor a hidasi vonal villamosítása előtt szintén Pielstick-gépek dübörögtek a kassai személyvonatok élén…

 2012 tavaszán-nyarán úgy éreztem, hogy még nem élveztem ki minden percét a jövőre 40 éves masinák jelenlétének, így májusban és júniusban tettem egy utazást a 94-es és a 80c vasútvonalon is.

Az albumban a sokak által talán elvárt változatos, nyílt vonali képek helyett csupán néhány, a kirándulások során megejtett végállomási kép látható, illetve előfordul egy-két „OFF” gépről készült felvétel is.

 

 

 

m41-2175(20).JPG

h-start by,by.JPG

m41-2175(21).JPG

m41-2175(22).JPG

m41-2175(23).JPG

tornanadaska(4).JPG

27-es ut.JPG

esztramos-hegy.JPG

m41-2175(24).JPG

m41-2175(26).JPG

m62-213(2).JPG

m47-1315(4).JPG

m41-2165 es m41-2335.JPG

mdmot-3010(2).JPG

m41-2165(8).JPG

163-110.JPG

942-2092.JPG

183-016.JPG

131-072.JPG

460-034.JPG

dum-084.JPG

fke-795.JPG

hiv-471, job-715 es lvn-612.JPG

m41-2306(13).JPG