MÓDSZEREK


A képek megtekintéshez vörös-cián szemüveg szükséges.

Egy géppel szabadkézből, a két felvétel között gépáthelyezés a levegőben. Fontos, hogy mind a két felvétel  ugyanarra a pontra irányuljon, mind oldalirányban, mind magassági értelemben, mert utólag nehéz korrigálni.  Jó, ha van szálkereszt a gép monitorán, ha nincs kell egy pont a közepére.

 



 




Túrista  úton nehéz megállni a két felvétel elkészítéséhez. Ezért aluminium csövekből egy összerakható botállványt csináltam, a bot vége szemmagasságba esett és azon a gépet  csak el kellett billenteni. Az ebből eredő korrekció szoftveresen elvégezhető. Persze az irányra itt is kell vigyázni.






Háromlábú fényképező állványra szerelt , görgős csúszkán toltam el az egyetlen gépet a két felvételi pozicióba.
Az állványnak nem szabad elmozdulnia.












A képeket és videókat ma  már a kétoptikás Fuji géppel csinálom, ott a mozgó alakok nem zavarnak és az irány tartása sem gond.  A szoftveres korrekció pedig pillanatok alatt elkészül.

Még néhány olyan lehetőséget is bemutatok, ami nem  a fényképezőgéppel készül, hanem más meglévő forrást használunk ki.
A lényeg az, hogy legyen két egymás utáni felvétel, amely bizonyos bázistávolságban megismételt felvételen alapul.


A Google Earth felvételek feldolgozása.

A Google Earth   Föld felszínének bizonyos pontjaihoz magassági értékeket is tárol. Ha ezt beállítjuk, megjelenítés során a felszín képét ráilleszti ezekre a magassági pontokra, így már a magasabb hegycsúcsok esetében is tapasztalhatjuk, hogy a hegynek más más oldalát látjuk. Ferde beállítás esetén elérhetjük, hogy a képernyő alját egérrel megfogva és kicsit elhúzva azt a hatást érjük el, minha két nézőpontből látnánk a tájat. Capture programmal mind a két helyzetben elmentett képekből az anaglif szerkesztővel térhatású tájképet állíthatunk elő.

Zillertál




A Duna völgye




A Grúz Hadi út




Ha a tájról olyan videófelvétel készül, amely során a repülőgép  balról jobbfelé mozdul el, akkor a képek eltolásával egymás mellé rendelhetjük azokat a képeket, amelyek ugyan kicsit később, de a bázistávolságnak megfelelő helyről készültek. A neuschwansteini kastályról készült anaglif videóból tettem id ekét képet. Hasonló módszerrel egy iraki helikoptertámadást is feldolgoztam.






Ha egy tárgyat egy forgó asztalon helyezünk el és a tárgy jobbról balra forog, akkor az egy helyben álló kamera képeibők ugyancsak anaglif képek sorát állíthatjuk elő.