Lockheed P 38 Lightning (Villám)

A kép az angol nyelvű  Wikipediából származik.
Magyar nyelvű Wikipedia tartalmazza a fontosabb ismereteket.

Az osztott törzs választásának okát itt abban kereshetjük, hogy a szárnyat terhelő erőket megosztják,
ezzel a szárny szerkezete erősebb lehet. A felhajtó erő a szárnyon megoszlik, míg a törzsben elhelyezkedő
elemek tömege egy helyen, a szárny közepén adódnak át, a hagyományosan egy törzsű gépek esetében.
A törzs és a szárny keresztezésében lévő központi darabra a félszárnyakon keletkező erők nyomatéka hat.
Ha a motorgondolákat, a futóműveket és a vezérsíkokra ható erőket megosztjuk, a személyzetet és esetleges
fegyvereket pedig egy harmadik törzselemben helyezzük el, akkor a szárnyra ható igénybevételek is eloszlanak.  
Jelen esetben csak a külső szárnyakon keletkező felhajtóerő nyomatéka okoz igénybevételt a bekötésnél,
a belső szárny részeken keletkező felhajtóerő pedig a motorgondolákhoz ill. a kabinhoz  csatlakozó bekötéseknél
lényegesen kisebb igénybevételt eredményez.
Kedvezőbb lesz a vízszintes vezérsík bekötése is. (Két végén befogott tartó).    

Nézzük, mit tud ez a 
gép?  Californian Capital Airshow      Még egy video     54 perces video  
Budapesten is járt a Red Bull gépe

Képek 1  2  3  4  5     Modell     Részletes szerkezeti rajz    Nyomtatott modell  

3 nézeti rajz a géptípusról a Wikipediaban és Ferreiretől.