Lockheed P 38 Lightning (Villám)

A kép az angol
nyelvű Wikipediából
származik.
Magyar
nyelvű Wikipedia tartalmazza a fontosabb ismereteket.
Az osztott törzs választásának
okát itt abban kereshetjük, hogy a szárnyat terhelő
erőket megosztják,
ezzel a szárny szerkezete erősebb
lehet. A felhajtó erő a szárnyon megoszlik, míg a
törzsben elhelyezkedő
elemek tömege egy helyen, a
szárny közepén adódnak át, a
hagyományosan egy törzsű gépek esetében.
A
törzs és a szárny keresztezésében
lévő központi darabra a félszárnyakon
keletkező erők nyomatéka hat.
Ha a motorgondolákat, a
futóműveket és a vezérsíkokra ható
erőket megosztjuk, a személyzetet és esetleges
fegyvereket pedig egy harmadik törzselemben helyezzük el,
akkor a szárnyra ható igénybevételek is
eloszlanak.
Jelen esetben csak a külső szárnyakon
keletkező felhajtóerő nyomatéka okoz
igénybevételt a bekötésnél,
a belső
szárny részeken keletkező felhajtóerő pedig a
motorgondolákhoz ill. a kabinhoz csatlakozó
bekötéseknél
lényegesen kisebb
igénybevételt eredményez.
Kedvezőbb lesz a vízszintes vezérsík
bekötése is. (Két végén befogott
tartó).
Nézzük, mit tud ez a gép? Californian
Capital Airshow Még egy video 54 perces video
Budapesten is járt a Red
Bull
gépe
Képek 1
2
3
4
5
Modell
Részletes szerkezeti
rajz Nyomtatott modell
3
nézeti rajz a géptípusról a
Wikipediaban és Ferreiretől.